adimali Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 Witam. Mam problem związany jak sądzę z kołem dwumasowym, jednak chciałbym zaczerpnąć rady:) Mam zestaw objawów: - samochód generalnie przy gaszeniu z wciśniętym pedałem sprzęgła, gaśnie ładnie i gładko, jednak czasem strasznie nim zatrzęsie i zrobi "kle-kle". Nie ma generalnie zasady kiedy się to pojawia, ale stosunkowo to tak z 5:1 gładkiego do klekoczącego - przy wciskaniu sprzęgła czasem pod koniec czuć pod nogą, że nie wchodzi ono gładko, tylko tak jakby było takie "chrup". Nie jest to żaden metaliczny dźwięk, tylko dyskretne małe chrupnięcie - na wolnych obrotach kiedy podejdzie się do silnika przy otwartej masce słychać dziwny dźwięk bardziej od strony pasażera. Oprócz zwykłego klekotu Diesla, jest on cichy, rytmiczny. Proszę o pomoc i jak najłatwiej to zdiagnozować. Czy ktoś poleca jakiegoś dobrego mechanika od tych albo innych spraw w okolicach Trójmiasta itp? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbychuM Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > - na wolnych obrotach kiedy podejdzie się do silnika przy otwartej masce słychać dziwny dźwięk > bardziej od strony pasażera. Oprócz zwykłego klekotu Diesla, jest on cichy, rytmiczny. jeżeli bardziej z jednej strony to podejrzewałbym coś co jest związane z paskiem wieloklinowym. Ja ostatnio robiłem np. łożysko sprężarki klimy. Taki "chrobot" był słyszalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 Co do gaszenia - to jeśli wciskasz sprzęgło i nie gaśnie idealnie to wina klapy gaszącej - w JTD jest jedna - więc duzo roboty nie ma - umyć alkoholem (zmywacz do tarcz - rozpuszcza syf) i sprawdzić poprawność działania. By chronić dwumas to również wciskać sprzegło przy odpalaniu. Co do chrobotania i działania samego sprzęgła - objaw wysprzęglika z łożyskiem oporowego - kończy się. Można zawsze poprawić jego sprawność dziłania - wymienic w nim płyn - czy li odpowietrzyć dziada - będzie działał. Co do dźwięków od strony pasażera (osprzętu) jak Zbychu sugeruje - klima ale tak naprawdę wszytko co napędza pasek. Gdzieś mogło łożysko wyschnąć i hałasować - szukanie - dużo rolek nie jest wiec znajdziesz która mówi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 Łożysko klimy obadasz nasłuchując podczas wciskania guzika klimki (przynajmniej ja tak wybadałem). Ale mogło paść też koło pasowe na wale i brzęczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekWolf Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 Najczęściej hałasuje łożysko na klimie ( jeśli nie wymieniałeś ) radzę skupić się na tym. Czy ten dźwięk zaczyna rosnąć razem ze wzrostem obrotów silnika? Po drugie, koło alternatora ze sprzęgłem, trzecie to właśnie sam napęd osprzętu, rolki i napinacz. Ja na Twoim miejscu zacząłbym od najprostszej rzeczy - ściągnięcia całego paska wielorowkowego, zabawa na 10 minut roboty a będziesz miał odpowiedź czy to odgłosy dochodzące z napędu osprzętu, czy z samego rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adimali Napisano 16 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 Rozrząd był jakieś 20 tyś km temu wymieniany więc wątpie czy to on. To samo z alternatorem jego sprzęgiełkiem i paskiem - w styczniu robiony. Zobaczę klimę i wtedy powinno się okazać. No i to straszne gaszenie z klekotem, mam nadzieję że to jednak będzie klapa gasząca, chociaż jeszcze nie wiem co to jest i gdzie:) Pierwsze co słyszę o czymś takim:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 Ja mam niekiedy takie same dźwięki przy gaszeniu (praktycznie odkąd mam ten wóz czyli 6 lat) , dlatego więcej dizla już nie chcę bo to trzęsię , brzęczy i w ogóle. PS: ktoś kupi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekWolf Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 To że coś było wymieniane nie znaczy że nie może się zepsuć Klapa gasząca w trzęsawce znajduje się przy wejściu tego jebitnego plastikowego węża do silnika, tuż pod nim jest mała czarna gruszka podłączona jednym wężykiem. To ona właśnie zamyka klapę przy przekręceniu kluczyka, tym samym odcina dopływ powietrza i silnik staje. U mnie ta klapa jest czysta i pachnąca, a mimo tego raz na kilka wyłączeń silnika auto wpada w wibracje aż plomby z zębów wypadają. Obstawiałbym raczej nie sam fakt zabrudzenia klapy, tylko trzymanie podciśnienia aby klapa przy wyłączaniu była max. zamknięta a nie tylko w części. Nie doszedłem jeszcze gdzie te podciśnienie jest generowane, czy nie przypadkiem w tym samym miejscu co podciśnienie do overboosta ? Mimo wszystko jeśli masz możliwość a nigdy tego nie robiłeś, wyczyść tą klapę, przy EGR jest ona po kilku latach tak uwalona nagarem z olejem że masakra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 Podciśnienie idzie z akumulatora podciśnienia. Warto sprawdzić wężyk, który idzie od niego do sterowania klapą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
str3ss Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 Co do objawów koła, zerknij sobie taki wątek np.: http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=179199 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.