Skocz do zawartości

UT 1.3 - dwa problemy


lepo78

Rekomendowane odpowiedzi

1. Na nagrzanym motorze - temp. wody 90, oleju koło 100 wolne obroty trzymają się na poziomie 1.6, 1.5, 1.3 krpm, na zimnym jest ok.

2. Piszczący pasek altka (chyba to to) - stary pasek piszczał, naciągnąć się nie dało, założyłem nowy i na zimnym silniku przy odpalaniu piszczy na początku, gdy go przegazuje na luzie nie piszczy, gdy ruszam na jedynce zaczyna znowu wyc, po kilkuset metrach temat znika.

Doradzą coś grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Na nagrzanym motorze - temp. wody 90, oleju koło 100 wolne obroty trzymają się na poziomie 1.6,

> 1.5, 1.3 krpm, na zimnym jest ok.

> 2. Piszczący pasek altka (chyba to to) - stary pasek piszczał, naciągnąć się nie dało, założyłem

> nowy i na zimnym silniku przy odpalaniu piszczy na początku, gdy go przegazuje na luzie nie

> piszczy, gdy ruszam na jedynce zaczyna znowu wyc, po kilkuset metrach temat znika.

> Doradzą coś

Specem od UT1,3 nie jestem, ale u mnie piszczący pasek i jego wymiany w efekcie skończyły się wymianą altka na nowy, bo umarł ze starości, nie był już w osi i łożyska się wysypały (blokował pasek i zrywał w efekcie).

Koniec końców wymieniłem altek i wcześniejsze problemy zakończyły się uszkodzeniem aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Na nagrzanym motorze - temp. wody 90, oleju koło 100 wolne obroty trzymają się na poziomie 1.6,

> 1.5, 1.3 krpm, na zimnym jest ok.

> 2. Piszczący pasek altka (chyba to to) - stary pasek piszczał, naciągnąć się nie dało, założyłem

> nowy i na zimnym silniku przy odpalaniu piszczy na początku, gdy go przegazuje na luzie nie

> piszczy, gdy ruszam na jedynce zaczyna znowu wyc, po kilkuset metrach temat znika.

> Doradzą coś

Tak jak Ortes pisze - altek Ci się chyba zaciera. Może to być też przyczyną wariacji z obrotami bo silnik pracuje pod obciążeniem, ale to już mniej pewna teoria grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W sumie pewnie mogę, nawet ku takiemu rozwiązaniu bym się skłaniał

Edytowałem poprzedniego posta - masz linka z altkami na alledrogo wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zapłaciłem 300. Ziuzio z UT mi to ogarniał w Kraku. Altek daje radę u mnie tylko aku już umarł smile.gif

Sprawdź jeszcze swój aku, czy jest sprawny, bo u mnie się dławił, obroty skakały, gasł i już nie odpalał jak się aku uszkodzony rozładowywał. To tylko moje obserwacje. Po wsadzeniu naładowane aku pod prostownikiem działał normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Na nagrzanym motorze - temp. wody 90, oleju koło 100 wolne obroty trzymają się na poziomie 1.6,

> 1.5, 1.3 krpm, na zimnym jest ok.

Na przepustnicy masz regulacje wolnych obrotów - taka śruba z kontrą.

Ale jak znam życie to jak na gorącym będą ok to na zimnym będzie gasł.

A wtedy masz 2 możliwości - trzepnięty zawór powietrza zimnego silnika lub za ciasne luzy zaworowe.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zakładając te dwie opcje - dużo czasu i worków złota kosztuje usunięcię tych problemów?

regulacja zaworów - na płytkach - pamiętaj tylko że jeśli już trzeba płytkę zmienić to tylko na nową.

zawór zimnego powietrza - obecnie element nie do zdobycia ale często da się z nim cosik zrobić.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.