Jump to content
Sign in to follow this  
GMarcin

Ustawienie rozrządu

Recommended Posts

Witam

Mam problem z ustawieniem rozrządu. Moja pandzia miała kuku z uszczelką pod głowicą, która się przepaliła (poprzedni właściciel przegrzał silnik i musiało to nastąpić), i autko pojechało do mechaników na wymianę. Niestety chyba mechaniory nie miały dużo do czynienia z pandzią, bo po złożeniu osiągnięcie 40 km/h było rewelacją. Poprawili rozrząd i się poprawiło, jednak na moje oko i nogę dalej jest źle ustawiony.

I teraz pytanie.

Chciałem sprawdzić ustawienie rozrządu "na znaki" . Na wałku nie ma problemu, natomiast nie mogę zlokalizować znaku na kole zamachowym. Guglałem manuale do mojego silnika, jednak nie mogę znaleźć nic, co by było podobne. Rozrząd chyba faktycznie jest źle ustawiony, bo przy ustawieniu markera na wałku w okienku skrzyni nic mi się nie pojawia (uwzględniając kilka obrotów), i na końcu zgłupiałem bo straciłem rachubę czego szukam. Powiem jeszcze, że na wałku mam zamiast nacięcia namalowaną kropkę i tam jest to jedyny znacznik. Manuale, które znalazłem odnoszą się do takiego samego silnika, ale z innych samochodów, może mimo podobieństw w tym jest problem.

Jeśli ktoś miał by fotkę lub opisał by jak wygląda znacznik na kole zamachowym w silniku 1,1 z 2003 roku to byłbym wdzięczny. Uprzedzając pytania, mechaniorom już nie wierzę w tym względzie żeby drugi raz poprawiali mi to co im nie wyszło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

seiciento2000r11.png

tutaj masz schemat do seicento 1.1 ale to te same silniki praktycznie,

żeby dostać się do znaków na dole musisz zdjąć pasek, odkręcić 3 śruby i zdjąć koło pasowe

Share this post


Link to post
Share on other sites

> tutaj masz schemat do seicento 1.1 ale to te same silniki praktycznie,

> żeby dostać się do znaków na dole musisz zdjąć pasek, odkręcić 3 śruby i zdjąć koło pasowe

No właśnie chciałem uniknąć odkręcania silnika od reszty samochodu i sprawdzić znak na kole zamachowym - tam gdzie sprawdza się kąt wyprzedzenia zapłonu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> No właśnie chciałem uniknąć odkręcania silnika od reszty samochodu i sprawdzić znak na kole

> zamachowym - tam gdzie sprawdza się kąt wyprzedzenia zapłonu.

ale przeciez znak na kole zamachowym ogladasz wyciagajac zaslepke ze skrzyni biegow. Jest to pewniejsza metoda niz dolke kolo rozrzadu

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ale przeciez znak na kole zamachowym ogladasz wyciagajac zaslepke ze skrzyni biegow. Jest to

> pewniejsza metoda niz dolke kolo rozrzadu

Tak jest o wiele pewniej, a co do ustawienia znaków na kole paska rozrządu to ja użyłem lusterka(takiego kieszonkowego) - bo inaczej trudno je ustawić dokładnie na przeciwko siebie(bez doświadczenia ).Poprzedni mechanik co robił rozrząd przesunął o 1 ząbek,pańdzina snuła się wolno ,po przestawieniu znaczna poprawa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.