julianos Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 Witam.Mam takie pytanie.Silnik ciepły,wolne obroty - napięcie ładowania 13,96.Włączam światła (wolne obroty) - 13,93.U.Po dodadniu gazu nie ma skoków napięcia w ładowaniu (w zależności jak się doda gazu to max 0,1 V). Pod obciążeniem - silnik na wolnych obrotach - włączone światła,wentylator na 4 biegu,ogrzewanie szyby - 13,77 V. Wszedłem pod auto i zmierzyłem również napięcie bezpośrednio na wyjściu altka - 13,96 v (wolne obroty,ciepły silnik). Nasuwa mi się taka myśl - skoro nie ma skoków napięcia to szczotki się kończą ?Pacjent to SC MPI. Popytałem po paru znajomych co również mają MPI - u nich jest 14,2 v - więc u mnie cosik za mało te 13,96. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pirat7993 Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 na początek przeczyść styki na wyjsciu z altka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LiteThat Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 > Witam.Mam takie pytanie.Silnik ciepły,wolne obroty - napięcie ładowania 13,96.Włączam światła > (wolne obroty) - 13,93.U.Po dodadniu gazu nie ma skoków napięcia w ładowaniu (w zależności jak > się doda gazu to max 0,1 V). > Pod obciążeniem - silnik na wolnych obrotach - włączone światła,wentylator na 4 biegu,ogrzewanie > szyby - 13,77 V. > Wszedłem pod auto i zmierzyłem również napięcie bezpośrednio na wyjściu altka - 13,96 v (wolne > obroty,ciepły silnik). > Nasuwa mi się taka myśl - skoro nie ma skoków napięcia to szczotki się kończą ?Pacjent to SC MPI. > Popytałem po paru znajomych co również mają MPI - u nich jest 14,2 v - więc u mnie cosik za mało te > 13,96. moje zwykłe napięcie z akumulatora 12.83V po odpaleniu silnika włączeniu świateł 14.56V. Alternator miałem regenerowany ponieważ łożysko mi już buczało zostało ono wymienione oraz szczotki z pierścieniem też seicento 900 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sotkin Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 Masz absolutnie poprawne ładowanie. Regulator napięcia w tym alternatorze jest 14V. Jak masz wątpliwości poczytaj sobie instrukcję obsługi auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
julianos Napisano 24 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 > Masz absolutnie poprawne ładowanie. > Regulator napięcia w tym alternatorze jest 14V. > Jak masz wątpliwości poczytaj sobie instrukcję obsługi auta. Skoro tak mówisz - przeczyszczę w takim razie tylko styki chyba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pirat7993 Napisano 24 Maja 2013 Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 > Masz absolutnie poprawne ładowanie. > Regulator napięcia w tym alternatorze jest 14V. > Jak masz wątpliwości poczytaj sobie instrukcję obsługi auta. prawidłowe ładowanie tego alternatora bez żadnego obciążenia to 14,5V na gwarancji kazdego aku do osobówek tez jest napisane "poprawne ładowanie to OD 14 DO 14,5v w innych przypadkach reklamacja nie zostanie uwzględniona" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sotkin Napisano 24 Maja 2013 Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 Jeżeli masz regulator napięcia 14,5 V to masz rację, a jeżeli jest regulator 14,0 V to jakim cudem ma dawać 14,5 wolta. Wszystko zależy od tego jaki regulator znajduje się w altku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
julianos Napisano 25 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2013 To skąd mam wiedzieć jaki tam jest regulator - po rozebraniu będą jakieś oznaczenia,że ma akurat 14 a nie 14,5 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markkk Napisano 25 Maja 2013 Udostępnij Napisano 25 Maja 2013 > Masz absolutnie poprawne ładowanie. > Regulator napięcia w tym alternatorze jest 14V. > Jak masz wątpliwości poczytaj sobie instrukcję obsługi auta. chyba nie do końca poprawne, bez obciążenia powinno byc ok 14,4-14,5V Ja tez miałem ok 13,9-14 V bez obciążenia i mi akumulator padał, Pod obciążeniem sapdało jeszcze niżej na 13,7, wymieniłem regulator na nowy i mam 14,4 i aku jest ładowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
julianos Napisano 3 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2013 Odświeżam kotleta.Może się komuś przyda.Jest wszystko OK.Alternator firmy Denso - regulator 14v - ładowanie na wolnych obrotach 13,96 -czyli ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.