Skocz do zawartości

alternator


jpy

Rekomendowane odpowiedzi

> witam,

> po 9 latach chciałbym zajrzeć do wnetrza alternatora.

> mam Denso, 70A, 46843093.

> Chciałbym zobaczyć łozyska i szczotki.

> Czy ktoś z Was już go rozbierał ?

czy cos mu dolega?

sa jakies niepokojace objawy?

bo jezeli nie to... po co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam,

> po 9 latach chciałbym zajrzeć do wnetrza alternatora.

> mam Denso, 70A, 46843093.

> Chciałbym zobaczyć łozyska i szczotki.

> Czy ktoś z Was już go rozbierał ?

Przede wszystkim - nie ma tam komutatora, a zatem nie ma też szczotek. Bez wyraźnej potrzeby lepiej go nie ruszać. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przede wszystkim - nie ma tam komutatora, a zatem nie ma też szczotek.

>

Komutatora nie ma. ale są pierścienie a więc są i szczotki, które potrafią się zawiesić lub być za krótkie.

Nie wprowadzaj ludzi w błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy cos mu dolega?

> sa jakies niepokojace objawy?

> bo jezeli nie to... po co?

jak włączę światła to ładowanie spada do 14,0V.

Ponadto po prostu nie chciałbym stanąć gdzieś po drodze i szukać mechanika.

A jak już jadę na tzw urlop to robię ponad 2kkm.

Stąd moje pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak włączę światła to ładowanie spada do 14,0V.

> Ponadto po prostu nie chciałbym stanąć gdzieś po drodze i szukać mechanika.

> A jak już jadę na tzw urlop to robię ponad 2kkm.

> Stąd moje pytanie.

chyba za bardzo sie przejmujesz

siadaj i jedz i ciesz sie widokami/trasa/urlope/wsciekaj sie na korki itp itd smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba za bardzo sie przejmujesz

> siadaj i jedz i ciesz sie widokami/trasa/urlope/wsciekaj sie na korki itp itd

staram się działać prewencyjnie a nie jak stanę na drodze.

te 14v jest na zimnym silniku na luzie.

na rozgrzanym jest 13,8v bez świateł na luzie, ze światłami jest 13,7v na luzie.

kiedyś stanąłem na drodze z winy altka.

żywot zakończyły szczotki i silnik umarł zużywając wpierw cały prąd z akumulatora.

o dziwo nie zapaliła się kontrolka ładowania.

ale to było w volvo 244 przy przebiegu 600.000 km - nie wiem tylko czy cały czas na jednym alternatorze.

pisząc tego posta chciałem po prostu zasłyszeć opinii.

dzięki za opinie !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> jak włączę światła to ładowanie spada do 14,0V.

> Ponadto po prostu nie chciałbym stanąć gdzieś po drodze i szukać mechanika.

> A jak już jadę na tzw urlop to robię ponad 2kkm.

> Stąd moje pytanie.

napisz do gościa z allego o nicku Auto Polx- nowy altek oryginał ok 100-120 pln wymień i nie zawracaj sobie gitary - szkoda czasu i pieniędzy na kolejne zabawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> napisz do gościa z allego o nicku Auto Polx- nowy altek oryginał ok 100-120 pln wymień i nie

> zawracaj sobie gitary - szkoda czasu i pieniędzy na kolejne zabawy.

masz jakiś namiar na aukcję bo gość się chyba zwinoł frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.