Adamowski Napisano 24 Maja 2013 Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 Witam wszystkich forumowiczów Od wczoraj mam problem z centralnym w moim Bravo, mianowicie, kiedy naciskam na guzik przy kluczyku (centrala oryginalnie zamontowana od początku) to zamki w aucie zaczynają się otwierać i zamykać (tak kilka razy z rzędu) po czym zostają w pozycji zamkniętej. Po takiej akcji centralny z kluczyka już nie działa albo powtarza się wyżej wymieniona akcja. Kiedy próbuje otworzyć drzwi kluczykiem po bożemu to albo zamek sam przekręca kluczyk, albo otworzą się tylko drzwi kierowcy... Ogólnie to bardzo denerwujące Ktoś ma jakieś pomysły ? Gdzie zajrzeć ? Coś przeczyścić ? Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 24 Maja 2013 Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 > Witam wszystkich forumowiczów > Od wczoraj mam problem z centralnym w moim Bravo, mianowicie, kiedy naciskam na guzik przy kluczyku > (centrala oryginalnie zamontowana od początku) to zamki w aucie zaczynają się otwierać i > zamykać (tak kilka razy z rzędu) po czym zostają w pozycji zamkniętej. Po takiej akcji > centralny z kluczyka już nie działa albo powtarza się wyżej wymieniona akcja. Kiedy próbuje > otworzyć drzwi kluczykiem po bożemu to albo zamek sam przekręca kluczyk, albo otworzą się > tylko drzwi kierowcy... Ogólnie to bardzo denerwujące Ktoś ma jakieś pomysły ? Gdzie zajrzeć > ? Coś przeczyścić ? Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc. podobnie dzieje się jak się nie zamknie drzwi, gdzieś czytałem o tym że klamka wewnętrzna nie wraca do swojej pozycji i wygląda to tak jakby ktoś cały czas trzymał za klamkę. Trzeba było zdjąć boczki i nasmarować mechanizmy. Dla ułatwienia warto po kolei odłączać drzwi żeby sprawdzić które stawiają opór zamkowi. Jeżeli przy któryś odłączonych drzwiach centralny będzie działał poprawnie będziesz wiedział za które drzwi się brać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamowski Napisano 24 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 > podobnie dzieje się jak się nie zamknie drzwi, gdzieś czytałem o tym że klamka wewnętrzna nie wraca > do swojej pozycji i wygląda to tak jakby ktoś cały czas trzymał za klamkę. Trzeba było zdjąć > boczki i nasmarować mechanizmy. Dla ułatwienia warto po kolei odłączać drzwi żeby sprawdzić > które stawiają opór zamkowi. Jeżeli przy któryś odłączonych drzwiach centralny będzie działał > poprawnie będziesz wiedział za które drzwi się brać Dzięki wielkie za zainteresowanie, jutro porozbieram boczki i sprawdzę czy Twój sposób mi pomoże. Dam znać co udało mi się ustalić. Na początku myślałem że problem może tkwić w czujniku zamknięcia, tylko że u mnie one są "schowane". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 24 Maja 2013 Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 > Dzięki wielkie za zainteresowanie, jutro porozbieram boczki i sprawdzę czy Twój sposób mi pomoże. > Dam znać co udało mi się ustalić. Na początku myślałem że problem może tkwić w czujniku > zamknięcia, tylko że u mnie one są "schowane". jeżeli lampka wnętrza Ci gaśnie to czujnik otwarcia działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 > jeżeli lampka wnętrza Ci gaśnie to czujnik otwarcia działa Oświetlenie wnętrza ma w drzwiach osobne włączniki krańcowe niż czujnik otwarcia. (koło zawiasów VS w zamkach) Jak ktoś nie wierzy to niech sprawdzi, że oświetlenie zapala się przy wyraźnym wychyleniu drzwi, a kontrolka niedomknięcia (o ile jest) przy minimalnym niedomknięciu. Tylko w klapie bagażnika jest wspólny (mechanicznie bo już nie elektrycznie) włącznik krańcowy dla oświetlenia bagażnika i kontrolki niedomknięcia. Najśmieszniejsze, że kontrolka niedomknięcia w BBM-ach raz była raz nie i nie zależy to chyba od wyposażenia - w mojej słabo wyposażonej Bravie akurat była, w niektórych nieźle wyposażonych nie było tej kontrolki (i nie wiem czy wówczas były wyłączniki w zamkach) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 > Oświetlenie wnętrza ma w drzwiach osobne włączniki krańcowe niż czujnik otwarcia. (koło zawiasów VS > w zamkach) On ma bravo z końca produkcji więc czujnik otwarcia drzwi jest ten sam dla lampki w zegarach(jeżeli występowała) i dla modułu komfortu. > Jak ktoś nie wierzy to niech sprawdzi, że oświetlenie zapala się przy wyraźnym wychyleniu drzwi, a > kontrolka niedomknięcia (o ile jest) przy minimalnym niedomknięciu. Tak ale jeżeli masz jeszcze krańcówkę w słupkach(modele przed fl i bida wersja po fl chociaż różnie to bywało-jak to włosi wsadzali co mieli pod ręką) > Tylko w klapie bagażnika jest wspólny (mechanicznie bo już nie elektrycznie) włącznik krańcowy dla > oświetlenia bagażnika i kontrolki niedomknięcia. Tak było dla każdej wersji czy to z kontrolką niedomknięcia czy z fabrycznym alarmem > Najśmieszniejsze, że kontrolka niedomknięcia w BBM-ach raz była raz nie i nie zależy to chyba od > wyposażenia - w mojej słabo wyposażonej Bravie akurat była, w niektórych nieźle wyposażonych > nie było tej kontrolki (i nie wiem czy wówczas były wyłączniki w zamkach) W każdej padace jest w zamku czujnik otwarcia drzwi, u mnie wykorzystałem je pod check panel z Maryśki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamowski Napisano 1 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 Witam po przerwie. Niestety jedyne co udało mi się ustalić to to, że sygnał blokują drzwi od pasażera, ale nie dostałem się pod boczek drzwi, ponieważ śruba przy klamce otwierania drzwi ma zjechany gwint i trzeba będzie bawić się majzlem i młotkiem... ktoś ma jakieś pomysły ? siłownik ? czujnik ? jak wypiąłem kostkę z drzwi od pasażera, żeby przynajmniej u kierowcy był centralny z pilota, to zauważyłem że przy jednym pinie na kostce widać oznaki lekkiego przepalenia (minimalnie nadtopiony plastik gniazda) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2013 > to zauważyłem że przy jednym pinie na kostce widać oznaki lekkiego przepalenia (minimalnie > nadtopiony plastik gniazda) niekoniecznie musi to być przez centralny, wystarczyło że ktoś sobie potrzymał przycisk od szyby dłużej i energia nie miała którędy wyjść to wyszła ciepłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.