maniac Napisano 26 Maja 2013 Udostępnij Napisano 26 Maja 2013 Witam! Gdzie szukać przyczyny stuków silnika? Moje typy to, luzy zaworowe i czujnik spalania stukowego. Luzy zaworowe sprawdze na dniach, co do czujnika nie mam doswiadczenia i pytanie do was, wystarczy podmienić na inny sprawny? czy trzeba go jeszcze jakos kalibrowac? Może ktoś mam inne pomysły, co moze stukać? Dodam tez że, na biegu odpuszczając gaz stukanie trochę cichnie. Pacjent sc 1.1 mpi 2003r b+g przebieg 190tys, olej syntetyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 26 Maja 2013 Udostępnij Napisano 26 Maja 2013 > Witam! > Gdzie szukać przyczyny stuków silnika? Moje typy to, luzy zaworowe i czujnik spalania stukowego. > Luzy zaworowe sprawdze na dniach, co do czujnika nie mam doswiadczenia i pytanie do was, > wystarczy podmienić na inny sprawny? czy trzeba go jeszcze jakos kalibrowac? Może ktoś mam > inne pomysły, co moze stukać? > Dodam tez że, na biegu odpuszczając gaz stukanie trochę cichnie. > Pacjent sc 1.1 mpi 2003r b+g przebieg 190tys, olej syntetyk. ja bardziej obstawiam przytarte tloki czyli normalka w mpi z tego okresu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 26 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2013 > ja bardziej obstawiam przytarte tloki czyli normalka w mpi z tego okresu. Ulala, jest szansa to zdiagnozować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 26 Maja 2013 Udostępnij Napisano 26 Maja 2013 > Ulala, jest szansa to zdiagnozować? rozberac kiedys byl fajny temat kolegi monty wraz ze zdjeciami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eustachy Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 A to czasem nie wtrysk gazu ci stuka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
addy Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 TTTM mój też stuka, 1.1 mpi z 2003 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
julianos Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 Stukanie czy klekotanie ??Też mam MPI z '03 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 27 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 > TTTM > mój też stuka, 1.1 mpi z 2003 roku. Ja wiem, że mpi cyka ale ten klekota jak by się miał rozlecieć, jutro rano nagram film i wrzucę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zabel Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 Miałem takie odgłosy, również w egzemplarzu z 2003 roku. Długo szukałem aż skończyło się rozbiórką silnika. Przycierucha na tłokach. Podobno była jakaś akcja serwisowa ale nie znalazłem nic oficjalnego. Objaw stukającego zaworu, nasilony zwłaszcza na zimnym silniku. Na ciepłym słyszalne ale znacznie mniej, po zdjęciu nogi z gazu cisza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 28 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > Miałem takie odgłosy, również w egzemplarzu z 2003 roku. > Długo szukałem aż skończyło się rozbiórką silnika. > Przycierucha na tłokach. Podobno była jakaś akcja serwisowa ale nie znalazłem nic oficjalnego. > Objaw stukającego zaworu, nasilony zwłaszcza na zimnym silniku. > Na ciepłym słyszalne ale znacznie mniej, po zdjęciu nogi z gazu cisza. Dokladnie tak jak piszesz, luzy sprawdzilem sa w normie, takze zostaja tloki. No nic, trzeba bedzie swapowac. Dzieki wszystkim za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eustachy Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 Jaki miales przebieg jesli mozna wiedziec? Wole wiedziec kiedy mi moze byc to potrzebne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 28 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > Jaki miales przebieg jesli mozna wiedziec? Wole wiedziec kiedy mi moze byc to potrzebne U mnie rowne 194tys, gaz od poczatku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psychik Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 MPI 2001. puka od zakupu przy 40tys km do teraz 82tys km. jezdzi, oleju nie bierze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eustachy Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 Hmm. U mnie też stuka i klekocze. Stuka wtrysk gazu, a na benzynie klekocze jak stary diesel, z czasem jak się rozgrzeje to jest ciszej. Przebieg ~82kkm, 2006 rok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darcolo Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > ja bardziej obstawiam przytarte tloki czyli normalka w mpi z tego okresu. W moim mpi z 2001 r. nic nie stuka- przebieg 193kkm. Nadmienię, że od nowości żadna płytka nie ruszana- wszystko w normie; tak że nie ma co generalizować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 W vanowskim firmowym 1.1mpi tłoki odezwały się po jakiś 250kkm na zimno, pod koniec silnika koło 400kkm już na ciepłym napierdzielał,ale szybciej zdechły krzywki na wałku Zasilanie-Pb95. W 1.1 spi też miałem ten problem jak go porządniej doprężyłem Pasowania przy obróbce w fajerkach są tego przyczyną, a raczej odstępstwa od założonych luzów. Jak tłucze tylko na zimno jeszcze pojeździ/na ciepło trzeba szukać silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zabel Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > Jaki miales przebieg jesli mozna wiedziec? Wole wiedziec kiedy mi moze byc to potrzebne Niewielki, bo ~ 45Tkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rrad Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 > Hmm. U mnie też stuka i klekocze. Stuka wtrysk gazu, a na benzynie klekocze jak stary diesel, z > czasem jak się rozgrzeje to jest ciszej. Przebieg ~82kkm, 2006 rok Mam dokładnie tak samo, zawory na zimnym strasznie grają, rocznik 2003 przebieg 60kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
julianos Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 > Mam dokładnie tak samo, zawory na zimnym strasznie grają, rocznik 2003 przebieg 60kkm Na zimnym silniku to praktycznie każdy ''klekoce'' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roach Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 silnik silnikowi nie równy....mój ma 1.1 mpi van 2003r.w służbie od nowości przejechane 270tys. obecnie na emeryturze 301 tys. i jeździ nic nie stuka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 Jak cichną po rozgrzaniu silnika to nie tylko zawory Jeździć na min. 10w40 zawory w fabrycznych tolerancjach w serii i Słuchałeś kiedyś jak napierdziela po przegazówce i spodku obrotów ok. 100konneN/A A kręci się na odchudzonych korbach do 10000obr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sajmon Napisano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2013 kumplowi tak stukało -sie okazało że tloki miały jakiś luz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 7 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2013 > kumplowi tak stukało -sie okazało że tloki miały jakiś luz No u mnie na 99% też tłoki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.