Skocz do zawartości

Stabilność boczna - czy dystanse poprawią sytuację?


Tomasso

Rekomendowane odpowiedzi

Mój ponton się strasznie buja na zakrętach. na autostradzie jest jako tako, choć bez porównania do innych znanych mi samochodów.

Natomiast seria szybkich zakrętów to dla niego nie lada wyzwanie.

Czy założenie niewielkich dystansów, maks. 10mm zmieni cokolwiek?

Czy też jedyna rada to wymiana sprężyn na niższe i twardsze (co olewam sikiem prostym ze względu na koszt).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój ponton się strasznie buja na zakrętach. na autostradzie jest jako tako, choć bez porównania do

> innych znanych mi samochodów.

To ten?

Hultaj Accent 1.3 '2006

Może po prostu zawiechę ma jak ponton i tyle?

Pewnie trzeba by podejść kompleksowo - kontrola amorków, "sportowe" sprężyny i niższy profil opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może po prostu zawiechę ma jak ponton i tyle?

No własnie ma...

> Pewnie trzeba by podejść kompleksowo - kontrola amorków, "sportowe" sprężyny i niższy profil opony.

Tak właśnie myślałem, ale chciałem zacząć od małych kroków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No własnie ma...

> Tak właśnie myślałem, ale chciałem zacząć od małych kroków.

No to dystanse nie zmniejszą bujania, co najwyżej auto później się przewróci grinser006.gif

Masz baloniaste opony wink.gif - można od tego zacząć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W jaki sposob sprawdzałeś sprawnosć amorków?

Na ścieżce diagnostycznej, dwa razy.

Nic się nie buja na wybojach, amortyzacja działa jak trzeba, tylko się przechyla bardzo w zakrętach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój ponton się strasznie buja na zakrętach. na autostradzie jest jako tako, choć bez porównania do

> innych znanych mi samochodów.

> Natomiast seria szybkich zakrętów to dla niego nie lada wyzwanie.

> Czy założenie niewielkich dystansów, maks. 10mm zmieni cokolwiek?

> Czy też jedyna rada to wymiana sprężyn na niższe i twardsze (co olewam sikiem prostym ze względu na

> koszt).

ja bym zaczal od zalozenia amorkow B6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy założenie niewielkich dystansów, maks. 10mm zmieni cokolwiek?

Malo prawdopodobne.

> Czy też jedyna rada to wymiana sprężyn na niższe i twardsze (co olewam sikiem prostym ze względu na

> koszt).

Skoro to olewasz to rowniez porada zmiany stabilizatorow na grubsze pewnie Cie nie zainteresuje grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest jest

Popadacie w skrajnosci - pare lat temu opony z profilem poniżej 80 były uznawane za niskoprofilowe, a teraz raptem 60-tki się stały balonami? grinser006.gif

> Dołóż do tego kanapowe zawieszenie.

Zamiast tego dołożyłbym nowe amorki gazowe - idę o zakład, że pomoże. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Malo prawdopodobne.

> Skoro to olewasz to rowniez porada zmiany stabilizatorow na grubsze pewnie Cie nie zainteresuje

Wysoki jest jak sukinkot i miętki. Pozostaje mi się przyzwyczaić, że nie poszaleję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest nic. Ja jak jadę w lekkim zakręcie, to kierownicę

> mam wychyloną w przeciwnym kierunku, inaczej wleciałbym do środka

> zakrętu. To jest ciekawe dlaczego tak się dzieje...

Jak w starej Warszawie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I przekładki w sprężyny? Jak w cento

przekładki w sprężyny nic nie poprawią a popsują komfort. To już prędzej udziabałbym 1 zwój - powinno obniżyć, utwardzić auto a koszty minimalne zlosnik.gif oczywiście zaraz hejterzy mnie zhejtują, trudno hehe.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój ponton się strasznie buja na zakrętach. na autostradzie jest jako tako, choć bez porównania do

> innych znanych mi samochodów.

> Natomiast seria szybkich zakrętów to dla niego nie lada wyzwanie.

> Czy założenie niewielkich dystansów, maks. 10mm zmieni cokolwiek?

> Czy też jedyna rada to wymiana sprężyn na niższe i twardsze (co olewam sikiem prostym ze względu na

> koszt).

komplet dystansów to min 300zł, do tego komplet dłuższych śrub, a zysk niewielki. lepiej zainwestuj w lepsze zawieszenie i niższy profil opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwiększyłem niedawno rozstaw kół o 18mm na koło. Poprzez zmianę felg na szersze i o mniejszym ET.

Opony zostały te same.

Różnica w stabilności jest ogromna na plus, bez utraty komfortu.

Było: 6,5x15 ET25

Jest: 7x15 ET13

Jeśli dasz dystanse, to dłuższe śruby będziesz potrzebował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Popadacie w skrajnosci - pare lat temu opony z profilem poniżej 80 były uznawane za niskoprofilowe,

> a teraz raptem 60-tki się stały balonami?

mhm... a jakie to "parę lat temu" były szerokości opon przy tym profilu 80?

Z ciekawostek... W TIRach też są opony "niskoprofilowe" - profil 60...

> Zamiast tego dołożyłbym nowe amorki gazowe - idę o zakład, że pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w starej Warszawie?

Nie wiem jak było w starej Warszawie, ale jak jest ostra pochyłość

w prawo, czyli prawa strona jezdni jest niżej niż lewa, to kierownicę

mam tak z 5 stopni w lewo, no i odwrotnie. Przegląd przeszedłem

wczoraj i diagnosta uważa że wszystko jest w porządku. Pamiętam,

że jak auto było nowe, to tak nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> komplet dystansów to min 300zł, do tego komplet dłuższych śrub, a zysk niewielki. lepiej zainwestuj

> w lepsze zawieszenie i niższy profil opony.

"Dystanse" z fiata 4x98 kosztują znacznie mniej wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój ponton się strasznie buja na zakrętach. na autostradzie jest jako tako, choć bez porównania do

> innych znanych mi samochodów.

> Natomiast seria szybkich zakrętów to dla niego nie lada wyzwanie.

> Czy założenie niewielkich dystansów, maks. 10mm zmieni cokolwiek?

> Czy też jedyna rada to wymiana sprężyn na niższe i twardsze (co olewam sikiem prostym ze względu na

> koszt).

słuchaj sama zmiana kół na opony o mniejszym profilu daje bardzo dużo, w lanosie z kół 175/70/13 przeszedłem na 195/50/15 i zupełnie inne prowadzenie, a jak obniżyłem zawias o -30 i wsadziłem amorki gazowe to już prowadził się idealnie, tak lanos potrafi na takim zestawie naprawdę super się prowadzić,

komfort przy zmianie zawiasu zupełnie nie ucierpiał ( w opcji z zimowymi 175/70/13), dla mnie wręcz wzrósl, bo właśnie nie buja i w zakrętach człowiek siedzi prosto w fotelu

ale zrobiony zawias i niski profil opon to już troszkę czuć, że twardo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój ponton się strasznie buja na zakrętach. na autostradzie jest jako tako, choć bez porównania do

> innych znanych mi samochodów.

> Natomiast seria szybkich zakrętów to dla niego nie lada wyzwanie.

> Czy założenie niewielkich dystansów, maks. 10mm zmieni cokolwiek?

> Czy też jedyna rada to wymiana sprężyn na niższe i twardsze (co olewam sikiem prostym ze względu na

> koszt).

Czy to auto ma stabilizatory, lub chociaż przedni? Generalnie niby to od pewnego czasu standard ale różnie bywa...

Na pewno dużo dała by zmiana amorków na gazowe i twardsze, ale to kosztowna sprawa. Zmiana sprężyn na niższe do seryjnych amorków to średni pomysł, co z tego że nie będzie bujać skoro zrobi się "taczka" na nierównościach.

Profil opony to inna sprawa i też dużo daje w kwestii prowadzenia, ale przechyłów nadwozia za bardzo nie zredukuje za to odpowiadają głównie amortyzatory + sprężyny, wspomagane przez stabilizator(y).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej odpowiedzialne za szorowanie lusterkami o asfalt są: amortyzator, sprężyna i stabilizator. Wszystkie inne działania to półśrodki. Dasz dystans, zwiększysz rozstaw kół, dalej się położy, bo wydłużysz tym samym ramię wahacza. Zmienisz oponę na 195/50, stracisz komfort na krótkich nierównościach, dziurach itp, a nadal będzie się kładł na boki. Inna sprawa, że Twoje 185/60 siedzą na feldze 5", a wtedy opona mocno pracuje na boki. Stabilizator w Accencie jest słaby i dobrze byłoby wymienić tanim kosztem gumki na łącznikach, w sumie jest ich 16 szt, ale można dorobić samemu kupując wałek poliuretanowy. Amorek moim zdaniem ważniejszy od sprężyny. Włożyłem u siebie w Marei twardsze od serii amory i auto zrobiło się tak sztywne, że ugięcie zawieszenia o 2 cm bujając za błotniki jest niemożliwe przy mojej masie 70 kg. Seryjne amorki też miałem gazowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mocno pracuje na boki. Stabilizator

> w Accencie jest słaby i dobrze byłoby wymienić tanim kosztem gumki na łącznikach

I to jest jakiś konkret...

> Włożyłem u siebie w Marei twardsze od serii amory i auto zrobiło się sztywne

Twardsze amory to znaczy jakie? Bo zamienniki sklepowe mają (powinny mieć) taką samą charakterystykę jak seria. Jakieś sportowe, czy co? Rzuć jakąś nazwą.

Zawsze myślałem, że za "twardość" zawieszenia odpowiada sprężyna, a amortyzator za tłumienie wibracji ... hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy do Accenta są jakieś amortyzatory o krótszym skoku...

ale amortyzatory o krótszym skoku stosuje się do krótszych sprężyn, bo jak założy do serii to koło wpadając w dziurę będzie wyciągało na full amortyzator do dołu

w sumie to podejrzewam, że już wymiana samych amorków np. na kayabe gazową poprawi znacznie sprawę, bo amortyzator mimo, że nie wylany i niby działa dobrze to z przebiegiem strasznie traci swoje właściwości

ja mam na nowym zestawie nalatane 100kkm i czuć sporą różnicę do tego co było zaraz po wymianie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I to jest jakiś konkret...

> Twardsze amory to znaczy jakie? Bo zamienniki sklepowe mają (powinny mieć) taką samą

> charakterystykę jak seria. Jakieś sportowe, czy co? Rzuć jakąś nazwą.

KYB seria GasAJust, lub mocniejsze Ultra SR (zamiennik OE to ExelG, ale i te już są dosyć twarde), dalej Sachs Advantage, lub Monroe Reflex i Sensatrac, Bilstein B6.

> Zawsze myślałem, że za "twardość" zawieszenia odpowiada sprężyna, a amortyzator za tłumienie

> wibracji ...

Oj nie. Mocny amortyzator ciężko ręką wcisnąć, a nie tylko "wyciągnąć".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.