Skocz do zawartości

Chip - Croma 1.9 150KM


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Pacjentka: Fiat Croma 1.9 150KM, bez DPF, 45 tysięcy przejechanych kilometrów, 2009 rok.

Pomysł: WIĘCEJ MOCY!

Realizacja: Z racji podróżowania po województwie mazowieckim, łódzkim i kujawsko-pomorskim, myślałem o VTECHU (Stilo robiłem w Olsztynie, jestem bardzo zadowolony)

Pomysły: +30 KM

Doświadczenie: liczę na Wasze.

Decyzja o chipowaniu podjęta, Stilo dostało trochę dodatkowej mocy przy 220 tys. km, teraz ma ponad 300 tys. i naprawdę się nic nie dzieje.

Kto, kiedy, gdzie, jak i za ile (o ile to nie tajemnica) chipował swoje cudeńka i chciałby się podzielić wrażeniami? Jeżeli możecie polecić wykonawców, również bym prosił o jakieś namiary. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Pacjentka: Fiat Croma 1.9 150KM, bez DPF, 45 tysięcy przejechanych kilometrów, 2009 rok.

> Pomysł: WIĘCEJ MOCY!

> Realizacja: Z racji podróżowania po województwie mazowieckim, łódzkim i kujawsko-pomorskim,

> myślałem o VTECHU (Stilo robiłem w Olsztynie, jestem bardzo zadowolony)

> Pomysły: +30 KM

> Doświadczenie: liczę na Wasze.

> Decyzja o chipowaniu podjęta, Stilo dostało trochę dodatkowej mocy przy 220 tys. km, teraz ma ponad

> 300 tys. i naprawdę się nic nie dzieje.

> Kto, kiedy, gdzie, jak i za ile (o ile to nie tajemnica) chipował swoje cudeńka i chciałby się

> podzielić wrażeniami? Jeżeli możecie polecić wykonawców, również bym prosił o jakieś namiary.

> Pozdrawiam!

Generalnie na forum wszyscy będą polecać Cinka z Cinsoft...wyciąda z tego silnika ok 190KM i 400Nm

Ja robiłem w firmie All Tuning w Zd Woli za 750zł. Wynik to 172Km i 404 Nm. Mogę z czystym sumieniem powiedzieć że wynik jest zadowalający w trakcie jazdy cool.gif

wykres

286961858-wykres.jpeg

post-153213-14352520608477_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Pacjentka: Fiat Croma 1.9 150KM, bez DPF, 45 tysięcy przejechanych kilometrów, 2009 rok.

> Pomysł: WIĘCEJ MOCY!

> Realizacja: Z racji podróżowania po województwie mazowieckim, łódzkim i kujawsko-pomorskim,

> myślałem o VTECHU (Stilo robiłem w Olsztynie, jestem bardzo zadowolony)

> Pomysły: +30 KM

> Doświadczenie: liczę na Wasze.

> Decyzja o chipowaniu podjęta, Stilo dostało trochę dodatkowej mocy przy 220 tys. km, teraz ma ponad

> 300 tys. i naprawdę się nic nie dzieje.

> Kto, kiedy, gdzie, jak i za ile (o ile to nie tajemnica) chipował swoje cudeńka i chciałby się

> podzielić wrażeniami? Jeżeli możecie polecić wykonawców, również bym prosił o jakieś namiary.

> Pozdrawiam!

Z pewnością warto w to zainwestować. Polecam zrobić program u jakiegoś sprawdzonego Tunera, odradzam wszelkiej maści ,,boxy'' i ,,chipy'' czyli magiczne pudełka.

Moc po sofcie zależy od kondycji konkretnego egzemplarza, średnio wychodzi z tego silnika pomiędzy 180 kilka koni i jakieś 400 Nm moment.

Pamiętaj, że jeśli się zdecydujesz trzeba będzie się liczyć z kilkoma dodatkowymi sprawami:

- częstsza wymiana oleju w silniku , najlepiej w okolicy 15 tys km

- dopasowanie stylu jazdy do przeprogramowanej jednostki, nie wielu o tym pisze, ale wzrost momentu i mocy jest spory, należy też jeździć z głową by nie uśmiercić przeniesienia napędu. Unikaj sytuacji - wysoki bieg, niska prędkość i but w podłogę by przyśpieszyć. Moment w takim silniku pojawia się bardzo szybko i gwałtownie dwumasa, sprzęgło, skrzynia i półosie dostają w takim przypadku po ,,dupsku'' niemiłosiernie. Lepiej zredukować i w palnik ok.gif

Dodatkowo najpewniej będziesz miał podniesione ciśnienie na pompie rail, więc przed softem jeśli jeszcze nie robiłeś przyda się wymienić rozrząd bo pasek dostaje dodatkowe ,,baty'' po zębach. Po sofcie wymiana moim zdaniem max 80-90 tys km dla własnego spokoju.

Jeśli masz jakieś pytania pisz na priv.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co kto lubi.... zlosnik.gif

Miałem wirusa w Stilaku i fajnie smile.gif było go prowadzić.. W cromie gdybym miał wirusa już nie wykorzystam go tak jak w Stilaku ... jednak w Cromie masa zabija sick.gif mi te 150 KM lub jak kto woli realne 165 wystarcza wink.gif zresztą i tak mam za dużo punktów za zbyt szybką jazdę tam gdzie nie trzeba mlot.gifwięc poco prowokować policial.gif a wielu obecnie jest ikonka_photo2.gifspy.gif w 3 wsi sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi te 150 KM lub jak kto

> woli realne 165 wystarcza

mi w sumie 120KM wystarcza,powidzmy, ze na autostrdzie przy 130moze oczekiwałbym lepszego cugu ale...ja autostrada dalej niz 20km jezdze moze 4,5 x w roku wiec tak chce i niekoniecznie

Pzyznam, ze przy >2000prm juz naprawdemarne 120KMjak dla mnie daje rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z pewnością warto w to zainwestować. Polecam zrobić program u jakiegoś sprawdzonego Tunera,

> odradzam wszelkiej maści ,,boxy'' i ,,chipy'' czyli magiczne pudełka.

> Moc po sofcie zależy od kondycji konkretnego egzemplarza, średnio wychodzi z tego silnika pomiędzy

> 180 kilka koni i jakieś 400 Nm moment.

> Pamiętaj, że jeśli się zdecydujesz trzeba będzie się liczyć z kilkoma dodatkowymi sprawami:

> - częstsza wymiana oleju w silniku , najlepiej w okolicy 15 tys km

> - dopasowanie stylu jazdy do przeprogramowanej jednostki, nie wielu o tym pisze, ale wzrost

> momentu i mocy jest spory, należy też jeździć z głową by nie uśmiercić przeniesienia napędu.

> Unikaj sytuacji - wysoki bieg, niska prędkość i but w podłogę by przyśpieszyć. Moment w takim

> silniku pojawia się bardzo szybko i gwałtownie dwumasa, sprzęgło, skrzynia i półosie dostają w

> takim przypadku po ,,dupsku'' niemiłosiernie. Lepiej zredukować i w palnik

> Dodatkowo najpewniej będziesz miał podniesione ciśnienie na pompie rail, więc przed softem jeśli

> jeszcze nie robiłeś przyda się wymienić rozrząd bo pasek dostaje dodatkowe ,,baty'' po zębach.

> Po sofcie wymiana moim zdaniem max 80-90 tys km dla własnego spokoju.

> Jeśli masz jakieś pytania pisz na priv.

> Powodzenia

Zgadzam się z większością wypowiedzi, jednak proszę o wyjaśnienie teorii dotyczącej szybszego zużywania się półosi w zależności od użytego biegu palacz.gif?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgadzam się z większością wypowiedzi, jednak proszę o wyjaśnienie teorii dotyczącej szybszego

> zużywania się półosi w zależności od użytego biegu ?

Użyłeś w pewnym sensie skrótu myślowego nie do końca odpowiadającego sytuacji którą opisałem.

Zastanówmy się od tzw. początku o czym pisałem -

W mojej wypowiedzi opisuję sytuację kiedy to w samochodzie po sofcie użytkownik w ferworze ,,walki'' i osiągów zaczyna gwałtownie przyśpieszać jadąc powiedzmy na 6 biegu w okolicach 70-80 km/h co wcale nie jest rzadkie. W sytuacji kiedy program (chip, magiczne pudełka itp) powoduje przyrost momentu obrotowego do powiedzmy 340-360 Nm w okolicy 2 tys obr lub nawet nieco niżej dochodzi do mocnego przeciążenia koła dwumasowego które w takiej sytuacji pracuje w końcowym zakresie ,,skoku'' i przestaje tłumić drgania (uwierz mi czuć na samochodzie kiedy to się dzieje)

W mojej ocenie drgania przenoszone na elementy układu napędowego w takiej sytuacji niszczą go w przyśpieszonym tempie i dostaje równo sprzęgło, dwumasa, skrzynia i elementy półosi (choć te ostatnie raczej najmniej).

Być może trochę przejaskrawiam zużycie się w opisanej sytuacji elementów półosi, ale bez wpływu na ich żywotność to na pewno nie pozostaje.

Zgodzisz się czy ..??

Dodając do tego bardzo słabej jakości materiały z których wykonane w Cromie się kielichy przegubów i krzyżaki problemy gotowe.

Oczywiście raczej nie uda się tego układu zniszczyć po kilku tego rodzaju ,,strzałach’’, ale nie zapominajmy, że ludzie jeżdżą różnie, w większości przypadków niestety nie są świadomi tego co dzieje się w ich samochodzie podczas różnych etapów jazdy, a już bardzo rzadko zdają sobie sprawę, że samochód po tuningu użytkowany bezmyślnie zużywa się znacznie szybciej niż fabryczny. Ponadto ,,Tunerzy’’ też nie rzadko posiadają nieograniczoną fantazję i robią programy w myśl zasady im więcej tym lepiej, a przesadzić jest łatwo.

Mam trochę doświadczeń w tym temacie obecnie użytkuję 4 samochód po sofcie i miałem to szczęście, że programy miałem pisane u osoby doświadczonej i rozsądnej która brała pod uwagę stan samochodu, styl jazdy i preferencje właściciela oraz swoje doświadczenia z wytrzymałością poszczególnych modeli.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja robiłem w firmie All Tuning w Zd Woli za 750zł. Wynik to 172Km i 404 Nm. Mogę z czystym

> sumieniem powiedzieć że wynik jest zadowalający w trakcie jazdy

> wykres

Mi to ten wykres trochę się nie podoba. Po chipie moment i moc znacznie wcześniej ruszają do góry. Z pewnością miłe uczucie w czasie jazdy ale układ napędowy dostaje po dupie. Dla porównania wrzucam jakis wykres ode mnie z hamowni. Hamownia taka sama więc łatwo wizualnie porównać wykresy ( Twój i mój ). Na tym moim widać, że moc i moment po chipie początkowo pokrywają sie z seryjnym. Dopiero od pewnych obrotów zaczynają sie przyrosty. To jest zdrowsze dla całego układu napędowego.

286972518-IMG_20130606_090410-1~1.jpg

post-47445-14352520643009_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od doświadczenia ,,Tunera,, i wymagań Klienta. Ktoś woli dół zostawić w miarę nie ruszany, kto inny chce mieć max od najniższej wartości. Oczywiście trzeba pamiętać podczas jazdy, że wszystko ma swoją wytrzymałość, zwłaszcza w sytuacji kiedy podróżujemy obciążonym samochodem ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za cenne informacje.

Trochę z innej beczki: jak przygotować samochód do tego procederu? Oleje, filtry wymieniane na bieżąco, paliwo lane praktycznie na jednej stacji, w dodatku Verva. Z tego co pamiętam dobrze jest, kiedy samochód jest zatankowany pod korek. Jeszcze jakieś specjalne wymagania co do samego pomiaru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trochę z innej beczki: jak przygotować samochód do tego procederu?

Generalnie żeby wszystko wyszło jak należy i żeby nie było potrzeby potem robić poprawek po usunięciu niedomagań , to auto powinno mieć przede wszystkim zdrowy silnik i sprzęgło , w pełni sprawny układ wtryskowy i turbo - łącznie z przepływką .

No , ale szanujący się tuner i tak to sobie sprawdzi wcześniej albo i tak samo wyjdzie , że coś jest nie tak podczas pomiaru serii smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.