Skocz do zawartości

Fiat UT 1.3 - problem-wiatrak/chłodzenie


lepo78

Rekomendowane odpowiedzi

Jest tak: do dzisiejszego poranka wszystko było ok - nawet w najgorętsze dni temperatura oscylowala przy 90 stopniach, plus minus dwa. Dzisiaj rano stojąc w korku zauważyłem że wskazówka wolno, acz systematycznie pnie się ponad 90 stopni - nie słyszałem żeby wentylator się włączał, więc przyczyna wstępna jest znana. Schłodziłem silnik i dojechałem do pracy, godzinę temu zabrałem się za oględziny i mamy co następuje: wentylator jest sprawny - spięty na krótko chodzi jak dziki, więc tu problem z głowy. Przy temp. 95 stopni płyn chłodniczy zaczął się wylewać korkiem - okazało się, że korek, a właściwie uszczelka gumowa w nim jest walnięta i dlatego płyn ucieka nawet przy stosunkowo niskiej -95 stopni, temperaturze.

Może ten walnięty korek mieć wpływ na włączanie się lub nie wentylatora? Jeszcze mam zamiar sprawdzić czujnik, ten w chłodnicy, bo termostat chyba jest ok.

Jakieś inne sugestie? zlosnik.gif

Fiaty to straszne gówna, nie wiem czemu z upiorem maniak ciągle je kupuje hehe.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bezpiecznik najpierw sprawdź.

Ale bezpiecznik od czego? Nie dodałem, że była taka sytuacja podczas tych moich testów, że temperatura dobiła do powiedzmy 98 stopni, wiatrak się nie włączył, płynu trochę się wylało, zgasiłem silnik, odkręciłem korek, ale bardzo delikatnie i na wyłączonym silniku wiatrak się włączył i schłodził płyn o 10 stopni.

Czyli że wiatrak jest raczej ok ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w UT ale w Speed-ym na postoju jest tak, że wentylator włącza się przy 106st. C. i kręci się aż temperatura spadnie do 98st. C. I tak w kółko.

W czasie jazdy jest 95-98st. C.

Jest to prawidłowe zachowanie, opisane nawet w serwisówce bo ludzie panikują a wskaźnik cyfrowy, więc od razu widać dokładnie.

Przy wskazówkowych zwykle nie zwraca się na to tak dokładnie uwagi.

Niewykluczone, że u Ciebie wszystko jest OK?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale bezpiecznik od czego? Nie dodałem, że była taka sytuacja podczas tych moich testów, że

> temperatura dobiła do powiedzmy 98 stopni, wiatrak się nie włączył, płynu trochę się wylało,

> zgasiłem silnik, odkręciłem korek, ale bardzo delikatnie i na wyłączonym silniku wiatrak się

> włączył i schłodził płyn o 10 stopni.

> Czyli że wiatrak jest raczej ok

To na 90% problemem jest masa. Pod akumulatorem masz taką "choinkę" z wtykami masy, popraw te wtyki i będzie ok. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy wskazówkowych zwykle nie zwraca się na to tak dokładnie uwagi.

W Uno sie zwraca, gdyz wskaznik ma charakterystyke liniowa i wykaze roznice nawet miedzy 87 a 93 st., podczas gdy w innych autach z nieliniowa charakterystyka miedzy 80 a 100 wskazowka stoi nieruchomo w polowie skali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A mi się zwyczajnie wydaje, że 95*C na wskaźniku to za mało, aby włączył się wentylator. Obserwując

> mój wskaźnik, to wentylator włącza się przy 100-105*C.

Normalnie się włączał przy 92, jutro jadę, wymieniam korek i mam nadzieję, że będzie ok ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I jest winny - czujnik w chłodnicy powiedział , po wymianie jest dobrze. Poza tym naciągnąłem pasek

> altka i już nie wyje, wyregulowałem wolne obroty, czyli jest względnie ok

Jak wyregulowałeś? Z tego co pamiętam to w UT nie ma bezpośrednio żadnej "regulacji" hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak wyregulowałeś? Z tego co pamiętam to w UT nie ma bezpośrednio żadnej "regulacji"

Przywieszał mi się ten taki biały dynks co otwiera przepustnicę, jak np. na wolnych miał obroty 1500 i się go poruszyło, to potem już trzymał 1000 czy tam tyle ile trzeba.

Szpenio coś tam poprawił i jest lepiej, acz nie idealnie, ale lepiej ok.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jedna śrubka jest przy przepustnicy, drugą w przepływce reguluje się ilość paliwa na wolnych.

> Ujeżdżał UT a nie wie.

dokładnie - a w wersjach z sondą lambda obroty reguluje się j.w. a śrubka na przepustnicy służy do ustawienia "adaptacji" w środkowej pozycji.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jedna śrubka jest przy przepustnicy, drugą w przepływce reguluje się ilość paliwa na wolnych.

Ja wiem, że są różne sposoby regulacji, można i naciągać sprężynę w przepływce, ale to nie jest "normalny" sposób 270751858-jezyk.gif Fabrycznie ona jest zamknięta i bez "brutalnych" sposobów nie idzie tam się dostać grinser006.gif Generalnie jak wszystko jest szczelne i sprawne to tam nie powinno się nic regulować i powinno śmigać wink.gif

> Ujeżdżał UT a nie wie.

U mnie działało bez zarzutu, nie musiałem nic przy tym dłubać wpysk.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja wiem, że są różne sposoby regulacji, można i naciągać sprężynę w przepływce, ale to nie jest

> "normalny" sposób Fabrycznie ona jest zamknięta i bez "brutalnych" sposobów nie idzie tam się

> dostać Generalnie jak wszystko jest szczelne i sprawne to tam nie powinno się nic regulować i

> powinno śmigać

Ale regulacja bebechów w przepływce to już nie jest ot taka czynność, a regulacja wolnych obrotów to normalka i przy przeglądzie na analizatorze powinno się to robić.

> U mnie działało bez zarzutu, nie musiałem nic przy tym dłubać

No to to racja, u Ciebie naprawdę to auto się nie psuło. Do dziś sobie pluję w brodę, że go nie odkupiłem od Ciebie... sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale regulacja bebechów w przepływce to już nie jest ot taka czynność, a regulacja wolnych obrotów

> to normalka i przy przeglądzie na analizatorze powinno się to robić.

> No to to racja, u Ciebie naprawdę to auto się nie psuło. Do dziś sobie pluję w brodę, że go nie

> odkupiłem od Ciebie...

Jeszcze możesz kupić, tylko cena już nie ta hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to to racja, u Ciebie naprawdę to auto się nie psuło. Do dziś sobie pluję w brodę, że go nie

> odkupiłem od Ciebie...

co ciekawe u mnie też się nic nie psuło icon_eek.gif

silnik robił mi turbomaniak z forum ut, on go też regulował i jedyne co było zrobione od tego momentu to wymiana pompy wody na nową i nowy alternator

u mnie to działało tak:

a rpm w idle'u zawsze było ~750

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.