lepo78 Napisano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2013 Jest tak: do dzisiejszego poranka wszystko było ok - nawet w najgorętsze dni temperatura oscylowala przy 90 stopniach, plus minus dwa. Dzisiaj rano stojąc w korku zauważyłem że wskazówka wolno, acz systematycznie pnie się ponad 90 stopni - nie słyszałem żeby wentylator się włączał, więc przyczyna wstępna jest znana. Schłodziłem silnik i dojechałem do pracy, godzinę temu zabrałem się za oględziny i mamy co następuje: wentylator jest sprawny - spięty na krótko chodzi jak dziki, więc tu problem z głowy. Przy temp. 95 stopni płyn chłodniczy zaczął się wylewać korkiem - okazało się, że korek, a właściwie uszczelka gumowa w nim jest walnięta i dlatego płyn ucieka nawet przy stosunkowo niskiej -95 stopni, temperaturze. Może ten walnięty korek mieć wpływ na włączanie się lub nie wentylatora? Jeszcze mam zamiar sprawdzić czujnik, ten w chłodnicy, bo termostat chyba jest ok. Jakieś inne sugestie? Fiaty to straszne gówna, nie wiem czemu z upiorem maniak ciągle je kupuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarecki88 Napisano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2013 Bezpiecznik najpierw sprawdź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lepo78 Napisano 7 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2013 > Bezpiecznik najpierw sprawdź. Ale bezpiecznik od czego? Nie dodałem, że była taka sytuacja podczas tych moich testów, że temperatura dobiła do powiedzmy 98 stopni, wiatrak się nie włączył, płynu trochę się wylało, zgasiłem silnik, odkręciłem korek, ale bardzo delikatnie i na wyłączonym silniku wiatrak się włączył i schłodził płyn o 10 stopni. Czyli że wiatrak jest raczej ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2013 Sprawdź czujnik, ewentualnie czy kabelki przy czujniku są w porządku. Może zwyczajnie coś się tam poluzowało/zaśniedziało i dlatego zdarzyło się, że raz się włączył. Z resztą w UT są dwa biegi wiatraka, może ten pierwszy się zepsuł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2013 Nie wiem jak jest w UT ale w Speed-ym na postoju jest tak, że wentylator włącza się przy 106st. C. i kręci się aż temperatura spadnie do 98st. C. I tak w kółko. W czasie jazdy jest 95-98st. C. Jest to prawidłowe zachowanie, opisane nawet w serwisówce bo ludzie panikują a wskaźnik cyfrowy, więc od razu widać dokładnie. Przy wskazówkowych zwykle nie zwraca się na to tak dokładnie uwagi. Niewykluczone, że u Ciebie wszystko jest OK? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2013 > Ale bezpiecznik od czego? Nie dodałem, że była taka sytuacja podczas tych moich testów, że > temperatura dobiła do powiedzmy 98 stopni, wiatrak się nie włączył, płynu trochę się wylało, > zgasiłem silnik, odkręciłem korek, ale bardzo delikatnie i na wyłączonym silniku wiatrak się > włączył i schłodził płyn o 10 stopni. > Czyli że wiatrak jest raczej ok To na 90% problemem jest masa. Pod akumulatorem masz taką "choinkę" z wtykami masy, popraw te wtyki i będzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lepo78 Napisano 7 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2013 > To na 90% problemem jest masa. Pod akumulatorem masz taką "choinkę" z wtykami masy, popraw te wtyki > i będzie ok. No ok, a co z tym, że przy 95 stopniach spod korka wywala mi płyn? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2013 > No ok, a co z tym, że przy 95 stopniach spod korka wywala mi płyn? Termostat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2013 > Termostat? No właśnie ciekawe czy otwiera mu duży obieg. Czy można to na szybko sprawdzić (ten termostat) sprawdzając czy jest ogrzewanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2013 > No właśnie ciekawe czy otwiera mu duży obieg. > Czy można to na szybko sprawdzić (ten termostat) sprawdzając czy jest ogrzewanie? Ogrzewanie idzie z małego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lepo78 Napisano 8 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 > Termostat? Raczej nie sądzę, chociaż nie wykluczam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 > Przy wskazówkowych zwykle nie zwraca się na to tak dokładnie uwagi. W Uno sie zwraca, gdyz wskaznik ma charakterystyke liniowa i wykaze roznice nawet miedzy 87 a 93 st., podczas gdy w innych autach z nieliniowa charakterystyka miedzy 80 a 100 wskazowka stoi nieruchomo w polowie skali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 A mi się zwyczajnie wydaje, że 95*C na wskaźniku to za mało, aby włączył się wentylator. Obserwując mój wskaźnik, to wentylator włącza się przy 100-105*C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 > A mi się zwyczajnie wydaje, że 95*C na wskaźniku to za mało, aby włączył się wentylator. Obserwując > mój wskaźnik, to wentylator włącza się przy 100-105*C. U mnie też gdzieś przy tej temperaturze się włączał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lepo78 Napisano 10 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 > A mi się zwyczajnie wydaje, że 95*C na wskaźniku to za mało, aby włączył się wentylator. Obserwując > mój wskaźnik, to wentylator włącza się przy 100-105*C. Normalnie się włączał przy 92, jutro jadę, wymieniam korek i mam nadzieję, że będzie ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lepo78 Napisano 13 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2013 I jest winny - czujnik w chłodnicy powiedział , po wymianie jest dobrze. Poza tym naciągnąłem pasek altka i już nie wyje, wyregulowałem wolne obroty, czyli jest względnie ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2013 > I jest winny - czujnik w chłodnicy powiedział , po wymianie jest dobrze. Poza tym naciągnąłem pasek > altka i już nie wyje, wyregulowałem wolne obroty, czyli jest względnie ok Jak wyregulowałeś? Z tego co pamiętam to w UT nie ma bezpośrednio żadnej "regulacji" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lepo78 Napisano 13 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2013 > Jak wyregulowałeś? Z tego co pamiętam to w UT nie ma bezpośrednio żadnej "regulacji" Przywieszał mi się ten taki biały dynks co otwiera przepustnicę, jak np. na wolnych miał obroty 1500 i się go poruszyło, to potem już trzymał 1000 czy tam tyle ile trzeba. Szpenio coś tam poprawił i jest lepiej, acz nie idealnie, ale lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2013 > Jak wyregulowałeś? Z tego co pamiętam to w UT nie ma bezpośrednio żadnej "regulacji" Jedna śrubka jest przy przepustnicy, drugą w przepływce reguluje się ilość paliwa na wolnych. Ujeżdżał UT a nie wie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2013 > Jedna śrubka jest przy przepustnicy, drugą w przepływce reguluje się ilość paliwa na wolnych. > Ujeżdżał UT a nie wie. dokładnie - a w wersjach z sondą lambda obroty reguluje się j.w. a śrubka na przepustnicy służy do ustawienia "adaptacji" w środkowej pozycji. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2013 > Jedna śrubka jest przy przepustnicy, drugą w przepływce reguluje się ilość paliwa na wolnych. Ja wiem, że są różne sposoby regulacji, można i naciągać sprężynę w przepływce, ale to nie jest "normalny" sposób Fabrycznie ona jest zamknięta i bez "brutalnych" sposobów nie idzie tam się dostać Generalnie jak wszystko jest szczelne i sprawne to tam nie powinno się nic regulować i powinno śmigać > Ujeżdżał UT a nie wie. U mnie działało bez zarzutu, nie musiałem nic przy tym dłubać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 15 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2013 > Ja wiem, że są różne sposoby regulacji, można i naciągać sprężynę w przepływce, ale to nie jest > "normalny" sposób Fabrycznie ona jest zamknięta i bez "brutalnych" sposobów nie idzie tam się > dostać Generalnie jak wszystko jest szczelne i sprawne to tam nie powinno się nic regulować i > powinno śmigać Ale regulacja bebechów w przepływce to już nie jest ot taka czynność, a regulacja wolnych obrotów to normalka i przy przeglądzie na analizatorze powinno się to robić. > U mnie działało bez zarzutu, nie musiałem nic przy tym dłubać No to to racja, u Ciebie naprawdę to auto się nie psuło. Do dziś sobie pluję w brodę, że go nie odkupiłem od Ciebie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 16 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2013 > Ale regulacja bebechów w przepływce to już nie jest ot taka czynność, a regulacja wolnych obrotów > to normalka i przy przeglądzie na analizatorze powinno się to robić. > No to to racja, u Ciebie naprawdę to auto się nie psuło. Do dziś sobie pluję w brodę, że go nie > odkupiłem od Ciebie... Jeszcze możesz kupić, tylko cena już nie ta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enhu Napisano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 > No to to racja, u Ciebie naprawdę to auto się nie psuło. Do dziś sobie pluję w brodę, że go nie > odkupiłem od Ciebie... co ciekawe u mnie też się nic nie psuło silnik robił mi turbomaniak z forum ut, on go też regulował i jedyne co było zrobione od tego momentu to wymiana pompy wody na nową i nowy alternator u mnie to działało tak: a rpm w idle'u zawsze było ~750 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.