Skocz do zawartości

Dolne kolo rozrzadu - jak odkrecic i przykrecic?


fendt180

Rekomendowane odpowiedzi

Chodzi mi o to jak je odkrecic i przykrecic zeby nie zerwac klina. U mnie w de dostep do tajli fiata nie jest taki fajny wiec nie usmiecha mi sie kupowac nowego kolka zlosnik.gif

Odkrecic slyszalem ze najlepiej pneumatem a co z dokreceniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi mi o to jak je odkrecic i przykrecic zeby nie zerwac klina. U mnie w de dostep do tajli

> fiata nie jest taki fajny wiec nie usmiecha mi sie kupowac nowego kolka

> Odkrecic slyszalem ze najlepiej pneumatem a co z dokreceniem?

Z tego co mi mówił pewien szpec to lepiej nie odkręcać pneumatem bo właśnie wtedy zerwie klina, mówił że lepiej ściąć łeb śruby, zdjąć koło i resztę śruby wykręcić z wału, a później zastosować nówkę śrubę 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi mi o to jak je odkrecic i przykrecic zeby nie zerwac klina. U mnie w de dostep do tajli

> fiata nie jest taki fajny wiec nie usmiecha mi sie kupowac nowego kolka

> Odkrecic slyszalem ze najlepiej pneumatem a co z dokreceniem?

Taki duży i nie wie zlosnik.gif Jakiś już dawniejszy czas temu (będzie ze dwa lata) Glaca wałkował, Lesiu podpowiadał, i były zdjęcia diwajsa do przykręcania. Po krótce chodzi o to, żeby zablokować kółko, a nie wał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi mi o to jak je odkrecic i przykrecic zeby nie zerwac klina. U mnie w de dostep do tajli

> fiata nie jest taki fajny wiec nie usmiecha mi sie kupowac nowego kolka

> Odkrecic slyszalem ze najlepiej pneumatem a co z dokreceniem?

zablokowac specjalnym przyrzadem i dzialasz smile.gif Ja odkrecalem pneumatem i nic sie nie dzialo. Zablokuj wal za pomoca kola zamachowego, wtedy dluuuuga przedluzka i odrecaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi mi o to jak je odkrecic i przykrecic zeby nie zerwac klina. U mnie w de dostep do tajli

> fiata nie jest taki fajny wiec nie usmiecha mi sie kupowac nowego kolka

> Odkrecic slyszalem ze najlepiej pneumatem a co z dokreceniem?

Dokładnie wczoraj miałem "przyjemność" zdejmować dolne koło rozrządu w SPI bo akurat uszczelnienie przeciekało.

w kawałku płaskownika wywierciłem dwa otwory pod śruby takie same jakie trzymają osłonę. (rozstaw otworów 10,5 cm) następnie zrobiłem nacięcie pod klin blokujący, którym w moim wypadku był

dwustronny "łamany śrubokręt" pasujący do zębów na kole.

Pneumatem nie poszło odkręcić , dobra nasadka sztywne pokrętło i 0,5 m rurka dała radę, kółko się ładnie odkręciło i zakręciło z powrotem. Jak potrzeba mogę zrobić zdjęcie płaskownika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taki duży i nie wie Jakiś już dawniejszy czas temu (będzie ze dwa lata) Glaca wałkował, Lesiu

> podpowiadał, i były zdjęcia diwajsa do przykręcania. Po krótce chodzi o to, żeby zablokować

> kółko, a nie wał.

Ano ano. Właśnie kilka dni temu szukałem czegoś i den divajs znalazłem. Szkoda, że tak daleko bo bym poratował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie wczoraj miałem "przyjemność" zdejmować dolne koło rozrządu w SPI bo akurat uszczelnienie

> przeciekało.

> w kawałku płaskownika wywierciłem dwa otwory pod śruby takie same jakie trzymają osłonę. (rozstaw

> otworów 10,5 cm) następnie zrobiłem nacięcie pod klin blokujący, którym w moim wypadku był

> dwustronny "łamany śrubokręt" pasujący do zębów na kole.

> Pneumatem nie poszło odkręcić , dobra nasadka sztywne pokrętło i 0,5 m rurka dała radę, kółko się

> ładnie odkręciło i zakręciło z powrotem. Jak potrzeba mogę zrobić zdjęcie płaskownika

Dawaj foto zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi mi o to jak je odkrecic i przykrecic zeby nie zerwac klina. U mnie w de dostep do tajli

> fiata nie jest taki fajny wiec nie usmiecha mi sie kupowac nowego kolka

> Odkrecic slyszalem ze najlepiej pneumatem a co z dokreceniem?

Dokręcanie

Ja sobie dorobiłem taką blaszke, którą przykręciłem do mocowania osołony na koło zamachowe, oczywiście po jej zdjęciu.

Tą blaszką zablokowałem na zębach.

Potem dokręcałem kluczem dynamometrycznym na 140Nm na kleju, bo kiedyś mi się odkręciło i niechciałem, aby to się powtórzyło wink.gif

Do odkręcania można użyć tej samej metody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokręcanie

> Ja sobie dorobiłem taką blaszke, którą przykręciłem do mocowania osołony na koło zamachowe,

> oczywiście po jej zdjęciu.

> Tą blaszką zablokowałem na zębach.

> Potem dokręcałem kluczem dynamometrycznym na 140Nm na kleju, bo kiedyś mi się odkręciło i

> niechciałem, aby to się powtórzyło

> Do odkręcania można użyć tej samej metody.

Ale ta blaszke mocowales od strony rozrzadu czy walu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam troszke glupie pytanie. Patrzylem w ksiaazce "samodzielnej" naprawy na rysunek rozrzadu i nie umiem sie dopatrzyc tego klina. Rozbieral ostatnio swoje 1.2 i teraz sie zastanawiam czy przez przypadek nie zerwalem go przy odkrecaniu. Nie przyszlo mi to do glowy ze moze tak sie stac. Moze ktos foto pokazac??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Klin jest zintegrowany z kołem zębatym

> coś takiegoś (tu akurat koło wałka ale chodzi o umiejscowienie klina)

A ja dodam, że zerwany klin to jeszcze nie tragedia.

Rozwierca się to miejsce, wbija trzonek od wiertła i śmiga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to tak naprawde klin do czego jest potrzebny? Zeby rozrzad dobrze ustawic? Bo jesli na dolnym jest

> tak samo usytuowany to przeciez nie intergruje bezposrednio w prace paska?

a;e do tego kolka jest przykrecone kolko foniczne, ktore odpowiada zaplon. obetnie sie klin, to raz, ze rozrzad sie przestawia, a dwa zaplon jest w innym miejscu niz powinien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi mi o to jak je odkrecic i przykrecic zeby nie zerwac klina. U mnie w de dostep do tajli

> fiata nie jest taki fajny wiec nie usmiecha mi sie kupowac nowego kolka

> Odkrecic slyszalem ze najlepiej pneumatem a co z dokreceniem?

No nie pitol że się za wymianę uszczelniaczy wziąłeś 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a;e do tego kolka jest przykrecone kolko foniczne, ktore odpowiada zaplon. obetnie sie klin, to

> raz, ze rozrzad sie przestawia, a dwa zaplon jest w innym miejscu niz powinien

dokładnie. U mnie w żółtym seju ściął się podczas normalnej jazdy. No i spod Kozienic do Lublina na lince. grinser006.gif

o tak to wygląda:

[image]coś było na obrazku ale tak był wielki, że fulhd wymiękło zlosnik.gif [/image]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> Chodzi mi o to jak je odkrecic i przykrecic zeby nie zerwac klina. U mnie w de dostep do tajli

> fiata nie jest taki fajny wiec nie usmiecha mi sie kupowac nowego kolka

> Odkrecic slyszalem ze najlepiej pneumatem a co z dokreceniem?

Chyba za 120Nm, ja dałem 140Nm, co by mi się znowu nie odkręciło wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja narazie dokrecilem grzechotka "tak dosc mocno" ale chyba poprawie kluczem dyno

Ja sobie kiedyś też dokręciłem "tak dość mocno" i mi się te kółko zluzowało zlosnik.gif

Nie rób tego samego błedu. Poszłem w koszty naprawy + lawety, bo to było 90km od domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja narazie dokrecilem grzechotka "tak dosc mocno" ale chyba poprawie kluczem dyno

ja zawsze skrecam wedlug ksiazki + klej do gwintu z serii tych mocnych i nigdy sie jeszcze nie odkrecilo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.