fendt180 Napisano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 Chodzi mi o to jak je odkrecic i przykrecic zeby nie zerwac klina. U mnie w de dostep do tajli fiata nie jest taki fajny wiec nie usmiecha mi sie kupowac nowego kolka Odkrecic slyszalem ze najlepiej pneumatem a co z dokreceniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Steffan Napisano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 > Chodzi mi o to jak je odkrecic i przykrecic zeby nie zerwac klina. U mnie w de dostep do tajli > fiata nie jest taki fajny wiec nie usmiecha mi sie kupowac nowego kolka > Odkrecic slyszalem ze najlepiej pneumatem a co z dokreceniem? Z tego co mi mówił pewien szpec to lepiej nie odkręcać pneumatem bo właśnie wtedy zerwie klina, mówił że lepiej ściąć łeb śruby, zdjąć koło i resztę śruby wykręcić z wału, a później zastosować nówkę śrubę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 > Chodzi mi o to jak je odkrecic i przykrecic zeby nie zerwac klina. U mnie w de dostep do tajli > fiata nie jest taki fajny wiec nie usmiecha mi sie kupowac nowego kolka > Odkrecic slyszalem ze najlepiej pneumatem a co z dokreceniem? Taki duży i nie wie Jakiś już dawniejszy czas temu (będzie ze dwa lata) Glaca wałkował, Lesiu podpowiadał, i były zdjęcia diwajsa do przykręcania. Po krótce chodzi o to, żeby zablokować kółko, a nie wał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 > Chodzi mi o to jak je odkrecic i przykrecic zeby nie zerwac klina. U mnie w de dostep do tajli > fiata nie jest taki fajny wiec nie usmiecha mi sie kupowac nowego kolka > Odkrecic slyszalem ze najlepiej pneumatem a co z dokreceniem? zablokowac specjalnym przyrzadem i dzialasz Ja odkrecalem pneumatem i nic sie nie dzialo. Zablokuj wal za pomoca kola zamachowego, wtedy dluuuuga przedluzka i odrecaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PicioS2286 Napisano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 > Chodzi mi o to jak je odkrecic i przykrecic zeby nie zerwac klina. U mnie w de dostep do tajli > fiata nie jest taki fajny wiec nie usmiecha mi sie kupowac nowego kolka > Odkrecic slyszalem ze najlepiej pneumatem a co z dokreceniem? Dokładnie wczoraj miałem "przyjemność" zdejmować dolne koło rozrządu w SPI bo akurat uszczelnienie przeciekało. w kawałku płaskownika wywierciłem dwa otwory pod śruby takie same jakie trzymają osłonę. (rozstaw otworów 10,5 cm) następnie zrobiłem nacięcie pod klin blokujący, którym w moim wypadku był dwustronny "łamany śrubokręt" pasujący do zębów na kole. Pneumatem nie poszło odkręcić , dobra nasadka sztywne pokrętło i 0,5 m rurka dała radę, kółko się ładnie odkręciło i zakręciło z powrotem. Jak potrzeba mogę zrobić zdjęcie płaskownika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 > Taki duży i nie wie Jakiś już dawniejszy czas temu (będzie ze dwa lata) Glaca wałkował, Lesiu > podpowiadał, i były zdjęcia diwajsa do przykręcania. Po krótce chodzi o to, żeby zablokować > kółko, a nie wał. Ano ano. Właśnie kilka dni temu szukałem czegoś i den divajs znalazłem. Szkoda, że tak daleko bo bym poratował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 12 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 > Dokładnie wczoraj miałem "przyjemność" zdejmować dolne koło rozrządu w SPI bo akurat uszczelnienie > przeciekało. > w kawałku płaskownika wywierciłem dwa otwory pod śruby takie same jakie trzymają osłonę. (rozstaw > otworów 10,5 cm) następnie zrobiłem nacięcie pod klin blokujący, którym w moim wypadku był > dwustronny "łamany śrubokręt" pasujący do zębów na kole. > Pneumatem nie poszło odkręcić , dobra nasadka sztywne pokrętło i 0,5 m rurka dała radę, kółko się > ładnie odkręciło i zakręciło z powrotem. Jak potrzeba mogę zrobić zdjęcie płaskownika Dawaj foto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PicioS2286 Napisano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 > Dawaj foto Poszło na priv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mozo Napisano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 > Chodzi mi o to jak je odkrecic i przykrecic zeby nie zerwac klina. U mnie w de dostep do tajli > fiata nie jest taki fajny wiec nie usmiecha mi sie kupowac nowego kolka > Odkrecic slyszalem ze najlepiej pneumatem a co z dokreceniem? Dokręcanie Ja sobie dorobiłem taką blaszke, którą przykręciłem do mocowania osołony na koło zamachowe, oczywiście po jej zdjęciu. Tą blaszką zablokowałem na zębach. Potem dokręcałem kluczem dynamometrycznym na 140Nm na kleju, bo kiedyś mi się odkręciło i niechciałem, aby to się powtórzyło Do odkręcania można użyć tej samej metody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 18 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 > Dokręcanie > Ja sobie dorobiłem taką blaszke, którą przykręciłem do mocowania osołony na koło zamachowe, > oczywiście po jej zdjęciu. > Tą blaszką zablokowałem na zębach. > Potem dokręcałem kluczem dynamometrycznym na 140Nm na kleju, bo kiedyś mi się odkręciło i > niechciałem, aby to się powtórzyło > Do odkręcania można użyć tej samej metody. Ale ta blaszke mocowales od strony rozrzadu czy walu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szpyrek Napisano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 Mam troszke glupie pytanie. Patrzylem w ksiaazce "samodzielnej" naprawy na rysunek rozrzadu i nie umiem sie dopatrzyc tego klina. Rozbieral ostatnio swoje 1.2 i teraz sie zastanawiam czy przez przypadek nie zerwalem go przy odkrecaniu. Nie przyszlo mi to do glowy ze moze tak sie stac. Moze ktos foto pokazac?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Steffan Napisano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 > Moze ktos foto pokazac?? Klin jest zintegrowany z kołem zębatym coś takiegoś (tu akurat koło wałka ale chodzi o umiejscowienie klina) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 > Klin jest zintegrowany z kołem zębatym > coś takiegoś (tu akurat koło wałka ale chodzi o umiejscowienie klina) A ja dodam, że zerwany klin to jeszcze nie tragedia. Rozwierca się to miejsce, wbija trzonek od wiertła i śmiga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hose Napisano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 ja do tej pory odkręcałem i dokręcałem pneumatem w różnych autach i to nie jednokrotnie i nikt się nie skarżył tylko grunt to pneumat z porządnym momentem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szpyrek Napisano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 to tak naprawde klin do czego jest potrzebny? Zeby rozrzad dobrze ustawic? Bo jesli na dolnym jest tak samo usytuowany to przeciez nie intergruje bezposrednio w prace paska? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eosik Napisano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 > to tak naprawde klin do czego jest potrzebny? Zeby rozrzad dobrze ustawic? Bo jesli na dolnym jest > tak samo usytuowany to przeciez nie intergruje bezposrednio w prace paska? a;e do tego kolka jest przykrecone kolko foniczne, ktore odpowiada zaplon. obetnie sie klin, to raz, ze rozrzad sie przestawia, a dwa zaplon jest w innym miejscu niz powinien Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szpyrek Napisano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 No widzisz, przy odkrecaniu nie zwrocilem na to uwagi. Przy okazji jak bd u rodzicow to musze zejsc do piwnicy i przyjzec sie temu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
folgi Napisano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 > Chodzi mi o to jak je odkrecic i przykrecic zeby nie zerwac klina. U mnie w de dostep do tajli > fiata nie jest taki fajny wiec nie usmiecha mi sie kupowac nowego kolka > Odkrecic slyszalem ze najlepiej pneumatem a co z dokreceniem? No nie pitol że się za wymianę uszczelniaczy wziąłeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mozo Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > Ale ta blaszke mocowales od strony rozrzadu czy walu? Blaszke (oczywiście odpowiedniej grubości 2-3mm, nie z puszki po napoju ) mocowałem na kole zamachowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kita_ Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > a;e do tego kolka jest przykrecone kolko foniczne, ktore odpowiada zaplon. obetnie sie klin, to > raz, ze rozrzad sie przestawia, a dwa zaplon jest w innym miejscu niz powinien dokładnie. U mnie w żółtym seju ściął się podczas normalnej jazdy. No i spod Kozienic do Lublina na lince. o tak to wygląda: [image]coś było na obrazku ale tak był wielki, że fulhd wymiękło [/image] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 17 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Pany kolo odkrecone i przykrecone Ale powie mi ktos jakim momentem sie to dziadostwo przykreca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 18 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 > Pany kolo odkrecone i przykrecone > Ale powie mi ktos jakim momentem sie to dziadostwo przykreca Ja nie pamiętam cyferek ale w praktyce to chyba się trzeba powiesić na metrowym kluczu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 18 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 > Ja nie pamiętam cyferek ale w praktyce to chyba się trzeba powiesić na metrowym kluczu Bez przesady, jakieś 110 Nm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mozo Napisano 23 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2013 > Chodzi mi o to jak je odkrecic i przykrecic zeby nie zerwac klina. U mnie w de dostep do tajli > fiata nie jest taki fajny wiec nie usmiecha mi sie kupowac nowego kolka > Odkrecic slyszalem ze najlepiej pneumatem a co z dokreceniem? Chyba za 120Nm, ja dałem 140Nm, co by mi się znowu nie odkręciło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 23 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2013 > Chyba za 120Nm, ja dałem 140Nm, co by mi się znowu nie odkręciło Ja narazie dokrecilem grzechotka "tak dosc mocno" ale chyba poprawie kluczem dyno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mozo Napisano 24 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2013 > Ja narazie dokrecilem grzechotka "tak dosc mocno" ale chyba poprawie kluczem dyno Ja sobie kiedyś też dokręciłem "tak dość mocno" i mi się te kółko zluzowało Nie rób tego samego błedu. Poszłem w koszty naprawy + lawety, bo to było 90km od domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 24 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2013 > Ja narazie dokrecilem grzechotka "tak dosc mocno" ale chyba poprawie kluczem dyno ja zawsze skrecam wedlug ksiazki + klej do gwintu z serii tych mocnych i nigdy sie jeszcze nie odkrecilo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 24 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2013 > ja zawsze skrecam wedlug ksiazki + klej do gwintu z serii tych mocnych i nigdy sie jeszcze nie > odkrecilo To powiedz mi jeszcze ile ma byc wedlug ksiazki i bedzie super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.