Jump to content

Falowanie obrotów


micek1968
 Share

Recommended Posts

Witajcie po długiej przerwie... Coś strasznie mało wątków w tym dziale się zrobiło... Czyżby już nikt nie jeździł Matizem (albo nie naprawiał) ? grinser006.gif

Mam problem... Od jakiegoś czasu mój Matiz jakoś dziwnie się zachowuje tzn strasznie mu obroty falują tak mniej więcej co 3-4 sekundy podskakują z normalnego około 900 na jakieś 1500 (nie mam obrotka więc trudno powiedzieć...). Jeździ normalnie o ile można to powiedzieć po kilkunastu latach eksploatacji smile.gif Co to może być? Jakiś silnik krokowy, jakieś zaworki czy co?

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

> Warto przeczyścić silniczek krokowy, jeśli tego nigdy nie robiłeś.

> Profilaktycznie możesz zaprogramować obroty.

Silniczek przeczyszczony, obroty zaprogramowane i nic...

Nie wiem czy w ogóle silniczek krokowy działa (nie bardzo wiem jak go sprawdzić), ale jak podczas pracy silnika go odłączam to w sumie żadnego efektu nie ma (nic się nie dzieje).

Obroty szaleją a do tego zauważyłem że coś mi szybko zjada akumulator... Na razie go ładuję bo go dziś wyssałem do końca.. A jak już podłączę to muszę sprawdzić czy mam w ogóle ładowanie (choć to chyba nie jest przyczyna falowania obrotów).. No i chyba jutro odczytam kody błędów, bo CHECK mi się parę razy dziś zapalił.

EDIT:

Już jestem po pomiarach które w sumie nic nie wniosły... Błąd był tylko jeden (1500). Za to zmierzyłem ładowanie aku i się okazało że nie ma wogóle...

No i teraz pytanie do forumowiczów: Czy to znaczy ze alterek pożegnał się ze mną? Może jeszcze trzeba coś sprawdzić (jakieś bezpieczniki, przewody itp). Choć w sumie tak pobieżnie sprawdziłem i wszytsko jest niby ok.

Jak sprawdza się alternator (pomiar ładowania robiłem na klemach aku)?

A może to regulator napięcia? Jak go sprawdzić i gdzie on wogóle jest? smile.gif

jak sprawdzić czy

Link to comment
Share on other sites

regulator napiecia jest w alternatorze, domowymi sposobami go nie sprawdzisz. mozesz jeszcze sprawdzic napiecie na wyjsciu z alternatora, ale to juz trzeba na kanale wink.gif ogólnie trzeba wyciagac alternator i sprawdzic szczotki, regulator i diody to tak z grubsza. zrób najpierw z ładowaniem, moze ono byc przyczyna falujacych obrotów wink.gif

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.