Skocz do zawartości

nierówna praca na zimnym silniku


jaro190

Rekomendowane odpowiedzi

koledzy od jakiegoś czasu podczas odpalania zimnego silnika strasznie nierówno pracuje - wydaje się tak jakby nie pracował na jeden cylinder,silnik po przygazowaniu kopci na niebiesko potem tego nie ma, zauważyłem też że podczas mocnego wciśnięcia gazu w podłogę (podczas jazdy ) pojawia się czarna chmura z tłumika, robiłem test przelewowy wtryskiwaczy - wszystko jest ok nie ma żadnych różnic, podłączyłem komputer z programem C-DIF i wg. kompa żadnych błędów nie ma- parametry silnika są ok czyli ciśnienie paliwa , korekty wtrysków ciśnienie powierza i doładowania ok.gif

jedyne co mnie zastanowiło podczas testu komputerem to położenie przepustnicy cały czas było to 4,99% i nie zmieniało się to podczas próby drogowej jak i na wolnych obrotach

jakie macie procentowe otwarcie zaworu EGR zaraz po odpaleniu i na wolnych obrotach?

czekam na podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakie macie procentowe otwarcie zaworu EGR zaraz po odpaleniu i na wolnych obrotach?

> czekam na podpowiedzi

Na wolnych cos kolo 35-39% mam, przy gazowaniu 4,00% cokolwiek to znaczy

EGR tak pokazuje w FESie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> koledzy od jakiegoś czasu podczas odpalania zimnego silnika strasznie nierówno pracuje - wydaje się

> tak jakby nie pracował na jeden cylinder,silnik po przygazowaniu kopci na niebiesko potem tego

> nie ma, zauważyłem też że podczas mocnego wciśnięcia gazu w podłogę (podczas jazdy ) pojawia

> się czarna chmura z tłumika, robiłem test przelewowy wtryskiwaczy - wszystko jest ok nie ma

> żadnych różnic, podłączyłem komputer z programem C-DIF i wg. kompa żadnych błędów nie ma-

> parametry silnika są ok czyli ciśnienie paliwa , korekty wtrysków ciśnienie powierza i

> doładowania

> jedyne co mnie zastanowiło podczas testu komputerem to położenie przepustnicy cały czas było to

> 4,99% i nie zmieniało się to podczas próby drogowej jak i na wolnych obrotach

> jakie macie procentowe otwarcie zaworu EGR zaraz po odpaleniu i na wolnych obrotach?

> czekam na podpowiedzi

1 - EGR - najlepiej zaślepić w celach diagnostycznych

2 - klapy wirowe, w przypadku metalowych kolektorów ssących widać gołym okiem niesprawność po zdjęciu plastikowej osłony silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> koledzy od jakiegoś czasu podczas odpalania zimnego silnika strasznie nierówno pracuje - wydaje się

> tak jakby nie pracował na jeden cylinder,silnik po przygazowaniu kopci na niebiesko potem tego

> nie ma, zauważyłem też że podczas mocnego wciśnięcia gazu w podłogę (podczas jazdy ) pojawia

> się czarna chmura z tłumika, robiłem test przelewowy wtryskiwaczy - wszystko jest ok nie ma

> żadnych różnic, podłączyłem komputer z programem C-DIF i wg. kompa żadnych błędów nie ma-

> parametry silnika są ok czyli ciśnienie paliwa , korekty wtrysków ciśnienie powierza i

> doładowania

> jedyne co mnie zastanowiło podczas testu komputerem to położenie przepustnicy cały czas było to

> 4,99% i nie zmieniało się to podczas próby drogowej jak i na wolnych obrotach

> jakie macie procentowe otwarcie zaworu EGR zaraz po odpaleniu i na wolnych obrotach?

> czekam na podpowiedzi

Obawiam się, że i Ciebie dotknęła choroba ,,niebieskiego bąka'' którą szeroko opisywałem w swoich archiwalnych postach i o której głośno na forach między innymi Vectra klub polska.

W silnikach 1.9 16 v 150 i czasami w 2,4 występuje zjawisko zapalania (zwłaszcza na zimno) z chwilową nierówną pracą silnika i niebieskim bąkiem z wydechu.

Teorii na temat tego zjawiska jest mnóstwo, znam przypadki w których regeneracja wtryskiwaczy przynosiła poprawę, znam też takie gdzie remontowano cały silnik bez efektu.

Ja u siebie po wielu bojach odpuściłem temat i sprzedałem samochód z tym objawem.

W zasadzie moja teoria jest taka, że winę za taki stan rzeczy (zakładając, że reszta silnika jest w należytym stanie) ponosi oprogramowanie centrali wtryskowej które po jakimś tam czasie i zmianie parametrów silnika (starzenie się podzespołów itp) powoduje problemy z dawką startową podczas zapalania.

Objaw ten wybitnie mnie wnerwiał i mówiąc szczerze zniechęcał do samochodu.

Do sprawdzenia jest kilka rzeczy:

- Stan klap wirowych

- Stan kolektora i EGR (czy nie zasyfione)

- Stan wtryskiwaczy, choć tu wróżenie po korekcjach wtryskiwaczy graniczy z zabobonami, trudno bez kompleksowej weryfikacji stwierdzić co jest nie tak zwłaszcza na zimnym siniku.

- Stan rozrusznika - były przypadki kiedy rozrusznik z uwagi na zanieczyszczenie czy uszkodzenie nie kręcił silnikiem z właściwą prędkością co powodowało telepanie podczas uruchomienia i bąki w różnych kolorach.

Co do czarnych wyziewów z wydechu przy mocniejszym bucie to są to raczej normalne objawy nawet przy sprawnym DPF. Podczas normalnej jazdy silnik nie jest na tyle obciążany by wypalić i wydmuchać nagromadzoną sadzę, jak dajesz w palnik powstaje duże ciśnienie w wydechu i może ,,puścić bąka''. Przy DPF to rzadkie zjawisko, ale możliwe do wystąpienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obawiam się, że i Ciebie dotknęła choroba ,,niebieskiego bąka'' którą szeroko opisywałem w swoich

> archiwalnych postach i o której głośno na forach między innymi Vectra klub polska.

> W silnikach 1.9 16 v 150 i czasami w 2,4 występuje zjawisko zapalania (zwłaszcza na zimno) z

> chwilową nierówną pracą silnika i niebieskim bąkiem z wydechu.

> Teorii na temat tego zjawiska jest mnóstwo, znam przypadki w których regeneracja wtryskiwaczy

> przynosiła poprawę, znam też takie gdzie remontowano cały silnik bez efektu.

> Ja u siebie po wielu bojach odpuściłem temat i sprzedałem samochód z tym objawem.

Tak teorii jest wiele ale ma na ten temat swój pogląd...

Kilka razy zdarzyło się i u mnie że na niebiesko zadymił... sick.gif co ciekawe za każdym z tych razów stwierdziłem, ze centralka nie włączyła świec żarowych... to znaczy na zegarach zapalała się kontrolka świecy żarowej że niby grzeje ale świece nie dostają +12V.. wiem o tym bo mam dodatkową inst ogrzewania i warunkiem jej załączenia jest aby świece żarowe nie pracowały... mam diodę która sygnalizuje to..

Dlaczego tak się dzieje tego nie wiem ale objaw jest nieciekawy i tak jak się pojawił tak znikną .... może ma to coś wspólnego z czujnikiem temperatury powietrza w kolektorze dolotowym może z innym... nie wiem ale na pewno ta zależność się powtórzyła kilkakrotnie i to gdy temp oscylowała w granicy 0 i mniej C

Radze zrobić prostą kontrolę poprzez wstawienie kontrolki między świecą a masą o tym czy świece żarowe są włączone czy nie... i szukać tu zależności wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos bąka - mam podobny problem. Od czasu do czasu po rozruchu zimnego silnika po paru, parunastu sekundach spod auta buchają kłęby dymu. Dokładnie wylatują z małej, prawie pionowo skierowanej do podłoża rurki umiejscowionej w początkowej części układu wydechowego, prze filtrem dpf. Po chwili spaliny znikają i już tego dnia się nie pojawiają. Po co to ustrojstwo jest i z jakiego powodu od czasu do czasu wypluwa z siebie kłęby spalin?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A propos bąka - mam podobny problem. Od czasu do czasu po rozruchu zimnego silnika po paru,

> parunastu sekundach spod auta buchają kłęby dymu. Dokładnie wylatują z małej, prawie pionowo

> skierowanej do podłoża rurki umiejscowionej w początkowej części układu wydechowego, prze

> filtrem dpf. Po chwili spaliny znikają i już tego dnia się nie pojawiają. Po co to ustrojstwo

> jest i z jakiego powodu od czasu do czasu wypluwa z siebie kłęby spalin?

Masz webasto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz webasto?

Dam pokrętną odpowiedź - w FAP powiedzieli mi, że mam. Ale to ściema albo chyba jakieś pseudo webasto, którego nigdzie nie widzę w postaci centralki czy włącznika, którym mógłbym wymusić dogrzewanie auta. Może to być system, który automatycznie się włącza na wskutek niskiej temperatury otoczenia? Tylko, że ja trzymam auto w garażu! Choć nieogrzewanym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.