Skocz do zawartości

biksenon w Cromie po fiatowsku


Rekomendowane odpowiedzi

Rozglądam się za jakimś ładnym rozwiązaniem świateł DRL do Cromy, tak żeby nie psuły, powiedziałbym dosyć ciekawego wizażu auta. Elektryk samochodowy od zakładania DRL, obejrzał moje reflektory i pierwsze co stwierdził, to że moja Croma nie ma biosensorów, tylko zwykłe ksenony. Faktycznie, światła drogowe to zwykły halogen. Po ich odpaleniu nie widać żadnego przełączania soczewek, ani zadziałania innych mechanizmów, które zapodawałyby na światła drogowe jako źródło żarówkę ksenonową. Jak to Panowie z tymi biksenonami w Cromie? Fiat podaje że są bixenony, a jak się przyjrzeć, to ich nie widać. Mój reflektor na zdjęciu w załączniku, może to problem tylko u mnie?

Druga sprawa, czy ktoś zamontował u siebie DRL wewnątrz reflektora? Proszę o pomysły i foty, jeśli tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam takie same światła i jest to na 100% bixenon. Widać i słychać przesłonę soczewki przy

> przełączaniu na światła drogowe. Może masz coś zepsute?

Po włączeniu drogowych włącza się dodatkowo żarówka halogenowa w reflektorze i to wg mnie żarówka halogenowa daje ten snop świateł drogowych, a nie ksenonowa.

> Jako światła dzienne planuje zamontować moduł świateł dziennych w drogowe H1

Dzięki, poszperam żeby zobaczyć o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po włączeniu drogowych włącza się dodatkowo żarówka halogenowa w reflektorze i to wg mnie żarówka

> halogenowa daje ten snop świateł drogowych, a nie ksenonowa.

Tak halogenowa się włącza, ale jednocześnie opuszcza się przesłona xenonów i oba światła świecą jako drogowe. Przy ścianie widać wtedy jaka duża jest różnica między xenonami a H1 zlosnik.gif

> Dzięki, poszperam żeby zobaczyć o co chodzi.

Jest to wg mnie najlepszy sposób na dzienne, kiedy nie chce się robić z auta choinki wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak halogenowa się włącza, ale jednocześnie opuszcza się przesłona xenonów i oba światła świecą

> jako drogowe. Przy ścianie widać wtedy jaka duża jest różnica między xenonami a H1

Drogowe mam bardzo jasne na trasie. Popróbuję jeszcze przy ścianie, zobaczę jaki kolor ma snop światła, ksenonowy czy żółty od halogenu, czy jak Kolega pisze widać i taki i taki.

> Jest to wg mnie najlepszy sposób na dzienne, kiedy nie chce się robić z auta choinki

Bardzo ciekawa sprawa, fajnie się dowiedzieć o takich wynalazkach. Znalazłem na allegro moduł wpinany do świateł mijania, a tymczasem chodzi też o to, aby żarówkę xenonową oszczędzić w czasie jazdy w dzień. Rozumiem, że Kolega znalazł, także moduły, które będą działały z żarówką halogenową w naszych biksenonach, a nie jedynie ze światłem mijania (xenonową)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> światła, ksenonowy czy żółty od halogenu, czy jak Kolega pisze widać i taki i taki.

Tak, widać biały i żółty

> czasie jazdy w dzień. Rozumiem, że Kolega znalazł, także moduły, które będą działały z żarówką

> halogenową w naszych biksenonach, a nie jedynie ze światłem mijania (xenonową)?

Tak, podłącza się to tylko do żarówki halogenowej, xenon się nie świeci. Halogen świeci się na 30-40%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam takie same światła i jest to na 100% bixenon. Widać i słychać przesłonę soczewki przy

> przełączaniu na światła drogowe. Może masz coś zepsute?

> Jako światła dzienne planuje zamontować moduł świateł dziennych w drogowe H1

Znasz kogoś kto tego używa? Może jakiś link z większą ilością informacji? Też byłbym zainteresowany. Coś godnego rekomendacji żeby nie wtopić z jakimś badziewiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, podłącza się to tylko do żarówki halogenowej, xenon się nie świeci. Halogen świeci się na

> 30-40%.

Zajefajny wynalazek i nie drogi. Dla bezpieczeństwa kupowałbym go od razu w warsztacie, w którym będą instalować moduł, razem z montażem. Ciekawe czy moduły są dostępne w sprzedaży poza allegro? Popytam, poszukam...

Zanim zainstaluję moduł, muszę najpierw pozbyć się problemu świateł pozycyjnych. Od ostatniej zimy zapalają mi się na stałe po przekręceniu kluczyka i nie można ich wyłączyć... jak DRL hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znasz kogoś kto tego używa? Może jakiś link z większą ilością informacji? Też byłbym

> zainteresowany. Coś godnego rekomendacji żeby nie wtopić z jakimś badziewiem.

Taki moduł czeka u mnie w garażu na zamontowanie zlosnik.gif

Tu przykład:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taki moduł czeka u mnie w garażu na zamontowanie

> Tu przykład:

>

Obejrzałem, z tym ręcznym dobrze pomyślane.

Pytanie tylko, co z homologacją. Jeśli nie masz fabrycznych DRL, to musisz używać świateł mijania. Jeśli montujesz dodatkowe DRL, i nie używasz świateł mijania, to musisz mieć odpowiednią homologację na DRL. W tym wypadku wykorzystuje się zmodyfikowane działanie fabrycznego reflektora. Zastanawiam się czy za jazdę z modułem można dostać czerwona.gif w czasie kontroli drogowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety o homologacji to tu nie ma mowy. Mandacik też można dostać, tylko rzeba mieć dużego pecha, żeby trafić na kumatego niebieskiego, który zwróci na to uwagę. Ja zamierzam używać tego tylko w mieście. Na drodze widać już sporo aut z tym wynalazkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety o homologacji to tu nie ma mowy. Mandacik też można dostać, tylko rzeba mieć dużego pecha,

> żeby trafić na kumatego niebieskiego, który zwróci na to uwagę. Ja zamierzam używać tego tylko

> w mieście. Na drodze widać już sporo aut z tym wynalazkiem.

Znalazłem taki moduł i rozmawiałem już ze sprzedawcą, który jest producentem tego: http://allegro.pl/modul-swiatel-dziennych-drl-swiatla-dzienne-best-i3352100963.html

Daj link do modułu który masz u siebie.

Masz funkcję wyłączania DRL hamulcem ręcznym?

Czy H1 na 30% mocy nie będzie dawała po gałach tym z naprzeciwka. Przecież to jest żarówka od drogowych, które są po to żeby ostro dawały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znalazłem taki moduł i rozmawiałem już ze sprzedawcą, który jest

Mam moduł od tego samego sprzedawcy, tylko inny tańszy model, którego on już nie ma w ofercie.

> Masz funkcję wyłączania DRL hamulcem ręcznym?

Nie, ale ta funkcja wg mnie jest zbędna.

> Czy H1 na 30% mocy nie będzie dawała po gałach tym z naprzeciwka. Przecież to jest żarówka od

> drogowych, które są po to żeby ostro dawały?

Dlatego świecą na 30% żeby nie oślepiały, ale gdy wreszcie to zamontuje, bo zbieram się już 3 miesiące facepalm%5B1%5D.gif, to zobaczę jak jest faktycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, ale ta funkcja wg mnie jest zbędna.

> Dlatego świecą na 30% żeby nie oślepiały, ale gdy wreszcie to zamontuje, bo zbieram się już 3

> miesiące , to zobaczę jak jest faktycznie.

Świecą na 30%, żeby oszczędzać energię. Ja też mam nadzieję, że 30% mocy drogowych w reflektorze Cromy, to za mało żeby Croma oślepiała.

Co do ręcznego. Ta funkcja może się przydać zimą, gdy jest mało prądu w aku. Zaciągasz ręczny i odpalasz silnik bez żadnych zbędnych odbiorników prądu. Zapytaj, bo sprzedawca mówił że odłączanie modułu ręcznym, to tylko kwestia odpowiedniego montażu, a nie konstrukcji modułu. W każdym bądź razie dla mnie będzie to bardzo przydatna funkcja.

Oczywiście czekamy na video prezentację po zamontowaniu modułu. W przyszłym tygodniu pewnie zamówię 2 zestawy dla siebie. Zdążysz się zaprezentować dać znać czy wszystko działa jak powinno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Świecą na 30%, żeby oszczędzać energię.

Oszczędność energii to raczej nie te 30% tylko to, że nie świecą się żarówki pozycyjnych i tablicy rej.

> Cromy, to za mało żeby Croma oślepiała.

Drogowe przy 30% świecą dużo slabiej, widać to na filmie. Kolor światla jest żółty, coś jak dzienne w starszych Audi.

> Co do ręcznego. Ta funkcja może się przydać zimą, gdy jest mało prądu w aku. Zaciągasz ręczny i

> odpalasz silnik bez żadnych zbędnych odbiorników prądu.

Niby tak, ale moduł i tak zapali światła kilka sekund po uruchomieniu silnika.

> odłączanie modułu ręcznym, to tylko kwestia odpowiedniego montażu, a nie konstrukcji modułu.

Zgadza się, wystarczy że kabelek który normalnie się podłącza do + po stacyjce podłączysz do + od ręcznego

> każdym bądź razie dla mnie będzie to bardzo przydatna funkcja.

Dla mnie wszystko co wymaga dodatkowych czynności w obsłudze jest zbędne no.gif

> Oczywiście czekamy na video prezentację po zamontowaniu modułu. W przyszłym tygodniu pewnie zamówię

> 2 zestawy dla siebie. Zdążysz się zaprezentować dać znać czy wszystko działa jak powinno?

W sklepie Lubuskiego piwo.gif zabrakło. Kiedy uzupełnię braki w lodówce to się za to zabiorę zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na przyzwyczajenia nie ma rady

> Ale masz automat to po co ręczny

> Pani w kiosku mówiła że podobnio dziś rzucą nową dostawę

To znaczy jak nie odpiszesz na mojego posta to juz jestes w kiosku,bo dostawa przyszla zlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tu jeszcze filmik działania świateł przy ścianie. Te najslabsze to tryb dzienny. Widać dużą różnicę

> między trybem dziennym i drogowym.

> Widać też opuszczanie przesłony w xenonach przy przełączaniu na drogowe.

Ladnie to wyglada ok.gif

Ps

Nie oslepiaj ludzi xenonami bo juz mnie oczy bola zlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dobrze zrozumiałem to moduł powoduje samoczynne włączenie się świateł drogowych czyli "długich" z 30% mocą? Z kolei włączenie świateł mijania powoduje zgaśnięcie świateł drogowych, odpalają się ksenony, tak? A jak przy włączonych dziennych ksenonach włączymy drogowe to odpalą zarówno ksenony z przesłoną jak i halogeny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> świetna robota w którym miejscu zamontowałeś moduł?

Zmieścił się do skrzynki bezpieczników w komorze silnika

>i w którym miejscu się wpiąłeś w światła drogowe?

W kabelki przy samych żarówkach.

> i na koniec pytań czy podpinałeś pod cz. zmierzchu?

Nie, nie trzeba. Podłączasz się do kabelka żarówki pozycyjnej i tyle. Kiedy zapalasz światła sam lub zrobi to czujnik zmierzchu, zapalają się pozycyjne i to jest sygnał dla modułu żeby zgasił dzienne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli dobrze zrozumiałem to moduł powoduje samoczynne włączenie się świateł drogowych czyli

> "długich" z 30% mocą? Z kolei włączenie świateł mijania powoduje zgaśnięcie świateł drogowych,

> odpalają się ksenony, tak? A jak przy włączonych dziennych ksenonach włączymy drogowe to

> odpalą zarówno ksenony z przesłoną jak i halogeny?

Tak, dobrze zrozumiałeś. Jakiekolwiek włączenie świateł = wyłączenie dziennych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tu jeszcze filmik działania świateł przy ścianie. Te najslabsze to tryb dzienny. Widać dużą różnicę

> między trybem dziennym i drogowym.

Piękna robota. Jesteś pionierem jeśli chodzi o zakładanie modułów w Cromach. Ten film koniecznie powinien trafić na you tube. W zasadzie po obejrzeniu twoich materiałów, nie mam wątpliwości, że moduł to właściwa droga smile.gif.

> Widać też opuszczanie przesłony w xenonach przy przełączaniu na drogowe.

ale w kolorze świateł drogowych, dominuje halogen a nie ksenon. I to z halogenu w drogowych jest najwięcej światła. Ciekawe jak to jest z tymi biksenonami w innych autach, czy też jest to bardziej marketing czy faktycznie ksenon wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale w kolorze świateł drogowych, dominuje halogen a nie ksenon. I to z halogenu w drogowych jest

> najwięcej światła.

Ten film był nagrywany telefonem, na żywo to wygląda trochę inaczej. Światła się nakładają i kamera nie jest w stanie pokazać różnicy. Raczej nie ma wątpliwości co świeci mocniej, xenon czy H1. Tak czy siak na nieoświetlonej drodze w nocy, te 4 źródła światła tworzą dzień wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten film był nagrywany telefonem, na żywo to wygląda trochę inaczej. Światła się nakładają i kamera

> nie jest w stanie pokazać różnicy. Raczej nie ma wątpliwości co świeci mocniej, xenon czy H1.

> Tak czy siak na nieoświetlonej drodze w nocy, te 4 źródła światła tworzą dzień

Ja jak przesiadam sie do Puga żony i tam nie ma xenonow to tragedia jest sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Piękna robota. Jesteś pionierem jeśli chodzi o zakładanie modułów w Cromach.

niekoniecznie....

ja mam u siebie ten moduł chyba od ponad 1,5 roku - opisywałem w którymś wątku.

Dawałem też ostrzeżenie, że zamknięta szczelnie puszeczka modułu powoduje jego zbytnie nagrzewanie, a w konsekwencji uszkodzenie. Swój odratowałem i powierciłem trochę otworów chłodzących w tej obudowie - od tego czasu jest wszystko OK.

Moduł również umieszczony w skrzynce bezpieczników i tam wszystko podłączone wink.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dawałem też ostrzeżenie, że zamknięta szczelnie puszeczka modułu powoduje jego zbytnie nagrzewanie,

> a w konsekwencji uszkodzenie. Swój odratowałem i powierciłem trochę otworów chłodzących w tej

> obudowie - od tego czasu jest wszystko OK.

Zapytam sprzedawcy czy wywiercenie otworow nie spowoduje utraty gwarancji ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pamiętaj że to jest jeden z kącików fiatowych dżihadowców, może trochę zoplonych, ale jednak

> fiatowych. Ja bym nie fikał na Twoim miejscu

eee tamm, bylem tu 1,5 roku, jak cos to Pepcio z odsiecza przyjdzie zlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.