Skocz do zawartości

Utrudniona lub niemożliwa rejestracja pojazdów SAM?


fred77

Rekomendowane odpowiedzi

Taki wpis dziś przeczytałem na "Elektrodzie":

Quote:

Dziś dowiedziałem się na SKP ze od 22.06.2013 wstrzymane są przeglądy pojazdów SAM

Obecnie żeby zarejestrować taki pojazd trzeba złożyć wniosek do urzędu komunikacji o nadanie homologacji (ok 800zł) i udać się z nim do wyznaczonych stacji w celu uzyskania homologacji (ok 3000zł)

Ceny orientacyjne podane na SKP


Prawda to czy fałsz?

Jeżeli prawda to idiotyzm. Próg taki jakby ludzie masowo produkowali pojazdy SAM. Zainteresowało mnie to tym bardziej, że okazjonalnie czasami buduję przyczepy samochodowe i ciekaw jestem czy przyczep też to się tyczy.

Z drugiej strony znajomy niedawno zbudował własną przyczepę jako pojazd SAM i nie miał z rejestracją żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie prosciej przyspawac tabliczki z innego pojazdu i mowic ze to wlasnie ten, tylko mocno

> przebudowany? w moim miescie w urzedzie innej opcji nie ma, SAM nie rejestruja

Namawiasz do fałszerstwa? hmm.gif

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli prawda to idiotyzm. Próg taki jakby ludzie masowo produkowali pojazdy SAM. Zainteresowało

> mnie to tym bardziej, że okazjonalnie czasami buduję przyczepy samochodowe i ciekaw jestem czy

> przyczep też to się tyczy.

Dotyczy to przede wszystkim przyczep. Więcej znajdziesz w dzisiejszym Pulsie Biznesu. Poniżej dwa cytaty:

"Kres samodzielnej produkcji rolników, która stanowiła około 1/3 całego rynku, położyły zmiany w ustawie Prawo o ruchu drogowym obowiązujące od 22 czerwca. Zgodnie z nimi każda rejestrowana przyczepa musi mieć homologację."

i

"— Dotychczas dominowała produkcja własna rolników, zwłaszcza jeśli chodzi o małe przyczepy do 6 ton. Stanowią one 26 proc. całego rynku wartego ponad 200 mln zł. Przyczepa to ostatnia rzecz, którą rolnik kupi. Nie przywiązuje takiej wagi do jej jakości jak w przypadku ciągników. Na pewno największe szanse będą więc mieli ci producenci, którzy postawią na tanie produkty — dodaje Michał Poźniak. Karol Zarajczyk, wiceprezes Ursusa, nie ukrywa, że firmy nie były w stanie znieść takiej konkurencji."

Pozdrawiam,

M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Namawiasz do fałszerstwa?

> mar00ha

Jeżeli z tą rejestracją pojazdów SAM to prawda to w przypadku przyczep to chyba jedyne rozwiązanie.

To nie do końca takie fałszerstwo.

Kupuję jakąś rozpadającą się przyczepę lub tylko dokumenty i buduję na tej podstawie nową.

Tak zrobiłem z moją starą przyczepą. Była mocno zużyta. Wymontowałem z niej to co było mi potrzebne, a resztę pociąłem.

Po wszystkim nabiłem sam numer ramy taki jak w dowodzie rejestracyjnym, a potem pojechałem na stację diagnostyczną po nową tabliczkę. Ponieważ jeszcze była konieczność wymiany tablicy rejestracyjnej na nową to dodatkowo trzeba było zrobić nowy dowód rejestracyjny, a do tego trzeba było ustalić dodatkowe parametry, które nie były zaznaczone w starym, kartonowym jeszcze, dowodzie rejestracyjnym.

W przypadku przyczep to zacznie się właśnie takie kombinowanie.

Ogólnie wszystko prawie zgodnie z prawem, bo można to wszystko określić jako "kapitalny remont przyczepy".

Indywidualne osoby chcące zbudować sobie przyczepę będą po prostu kupować stare przyczepy lub same dokumenty i w ten sposób radzić sobie z budową nowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Namawiasz do fałszerstwa?

> mar00ha

Fałszerstwa? W takim np. USA jest cała branża "rebuilders", powiązanych z "salvagers" - złomowiska sprzedają części do przebudowy i goście sobie spawają nowe fury.

A oryginały przypominają... kształtem. Czasem.

Honda Civic:

SDC11215small.jpg

Garb:

iVxXk.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> żeby zarejestrować taki pojazd trzeba złożyć wniosek do urzędu komunikacji o nadanie

> homologacji (ok 800zł) i udać się z nim do wyznaczonych stacji w celu uzyskania homologacji

> (ok 3000zł)

screwy.gif

Wniosek o skierowanie za osiem stowek zeby moc pojechac wydac kolejne trzy tysiace.

Co do samej rejestracji to juz mity kraza po internecie, ma byc euro 5 i zlacze obd, jakies osrodki w ktorych maja byc prowadzone badania a ktore jeszcze nie powstaly itp

Polska old.gif

Ale ciesze sie ze wkoncu beda jakies, kiedys jasne rotfl.gif zasady aby moc zarejestrowac SAMa a nie widzimisię WK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale ciesze sie ze wkoncu beda jakies, kiedys jasne zasady aby moc zarejestrowac SAMa a nie

> widzimisię WK

Ależ mój drogi, zapominasz o jednej podstawowej rzeczy: obecnie też masz przepisy, takie same dla wszystkich WK. Jestem prawie pewny, że nowe przepisy może i będą, ale pewnie tak samo, jak obecne, będą podlegały INTERPRETACJI przez poszczególne WK. Będzie, jak było, tylko drożej... skoro w tym kraju nawet KKS podlega OFICJALNEJ INTERPRETACJI MF... facepalm%5B1%5D.gifpad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To tak jak bylo wspomniane zacznie sie kupowanie starych przyczepek na potrzeby dokumentow.

To jest oczywiste. Ceny nawet totalnie zardzewiałych złomów pójdą w górę.

Mnie jednak bardziej interesuje to co po kolei mam zrobić by zarejestrować własnoręcznie zbudowaną przyczepę.

Co trzeba mieć by zdobyć homologację? Czy np.: trzeba mieć jakiś fachowy, profesjonalny projekt lub coś jeszcze?

Niby są przepisy, a nikt nie wie co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem jest nie tylko z pojazdami SAM

> Tak to chyba tylko w Polsce - nikt nic nie wie, ale wszystko jest przecież w porządku bo "unia

> kazała"...

Jest coraz ciekawiej.

Dodatkowo jestem ciekaw co oni z tym fantem zrobią.

Nie ma żadnego okresu przejściowego, który w pewnym stopniu rozwiązałby problemy osób lub firm, które mają prawie gotowe pojazdy i nie będą ich mogli zarejestrować.

Wychodzi na to, że każda firma zajmująca się produkcją przyczep lub przerabianiem pojazdów ma spory problem, bo przepisy nie pozwalają na rejestrację, a klienci takich pojazdów nie kupią, no bo co z nimi zrobią.

Z niecierpliwością czekam na dalszy rozwój wydarzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...
  • 1 miesiąc później...

> Też się nad tym zastanawiam. Jakoś cicho się zrobiło.

Jak na tą chwilę nic się nie zmieniło, nadal nic nie wiadomo. Sam buduje w garażu i może się okazać, że nigdy nie zarejestruje, z jednej strony trochę szkoda, bo pośmigał bym sobie roadsterem bez dachu na jakieś wycieczki, a z drugiej strony głównym założeniem i tak był tor, więc będzie laweta i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak na tą chwilę nic się nie zmieniło, nadal nic nie wiadomo. Sam buduje w garażu i może się

> okazać, że nigdy nie zarejestruje, z jednej strony trochę szkoda, bo pośmigał bym sobie

> roadsterem bez dachu na jakieś wycieczki, a z drugiej strony głównym założeniem i tak był tor,

> więc będzie laweta i tyle.

Czyli na chwile obecna panstwo samo wymusza zeby zaradnie znalesc jakies obejscie przepisow? screwy.gif

Oj laweta tyle ze widze ze tej tez nie zarejestruje sie claps.gif

Czas chyba zestrzelic uzbroj_zlo.gif kolejny samolot coby w koncu doszly do rzadu osobniki ktorym zalezy na ludziach. Masakra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gdzie od dwóch miesięcy szukam.../

> a ktoś iwe czy mozna sobie "sprowadzić"?

Dobijam do pytania. Powiedzmy ze mam odpieszczonego SAMa i chce go zarejestrowac na szrot z dokumentami z zagranicy. Temat realny do obejscia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> no własnie odgrzeeając kotleta ktokolwiek widział ktokolwiek coś wie...

Gdzieś mi się obiło o uszy ze samy teraz rejestrują w Czechach, Niemczech i na Ukrainie i sprowadzają do nas z powrotem, zarejestrowane smile.gif

wp.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdzieś mi się obiło o uszy ze samy teraz rejestrują w Czechach, Niemczech i na Ukrainie i

> sprowadzają do nas z powrotem, zarejestrowane

> wp.pl

W TV pokazywali ostatnio firemke budujaca jakies niszowe auta, wlasciciel mowil, ze w Polsce lipa i zarejestruja auto w Anglii, aby go z tamtad importowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy później...

> Na Allegro pełno jest przyczepek bez papierów. Czy coś z tym można zadziałać ? na SAM już nie

> pójdzie. Można jakoś odzyskać papiery, jeśli jest sama tablica rejestracyjna ?

Nie mam pojęcia.

Jeżeli przyczepa była kiedyś zarejestrowana i ma tablicę ale papiery gdzieś zaginęły to może jest jakaś szansa na to by skompletować nowe dokumenty.

Ale to trzeba by się dowiedzieć w wydziale komunikacji.

Poza tym takie przyczepy bez papierów kupuje ktoś kto ma jakąś zniszczoną przyczepę. Przebija numery, przekłada tabliczkę znamionową, zakłada tablicę rejestracyjną i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na Allegro pełno jest przyczepek bez papierów. Czy coś z tym można zadziałać ? na SAM już nie

> pójdzie. Można jakoś odzyskać papiery, jeśli jest sama tablica rejestracyjna ?

Właściciel może. Musi udać się do swojego WK gdzie wystawią mu kwit o ujęciu przyczepy w ewidencji. Do tego spisujesz umowę i możesz przerejestrować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.