Cherokee18 Napisano 4 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 Pacjent: Fiat Ducato z 96 roku z silnikiem 2.5 TDI 116 KM. Auto bez świecy płomieniowo-żarowej pali od strzała. Na wolnych obrotach jest całkiem dobrze, przy dodawaniu gazu zaczyna kopcić. Wraz z rozkręcającą się turbosprężarką dymi coraz mocniej. Pierwszym podejrzanym były wtryski: Po regeneracji poprawiło się nieznacznie. Dym jest koloru niebieskawo-białego, szczypie w oczy, że łzy lecą. Płyn chłodniczy czyściutki, olej również. Niepokoi mnie dźwięk turbosprężarki przy zwiększaniu obrotów i równoczesne zadymienie. Wydzierać turbo i regenerować? Czy może szukać przyczyny gdzie indziej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 4 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 Prawdopodobnie turbo umarlo i nie ma prawidlowego doladowania a paliwo jest lane, i wychodzi za bogato. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 4 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 > Prawdopodobnie turbo umarlo i nie ma prawidlowego doladowania a paliwo jest lane, i wychodzi za > bogato. Więc dymienie byłoby na czarno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teres Napisano 4 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 > Prawdopodobnie turbo umarlo i nie ma prawidlowego doladowania a paliwo jest lane, i wychodzi za > bogato. >Więc dymienie byłoby na czarno. To może turbo przepuszcza coraz więcej oleju --> do regeneracji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 4 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 > Prawdopodobnie turbo umarlo i nie ma prawidlowego doladowania a paliwo jest lane, i wychodzi za > bogato. Węże od turbo robią się twarde przy przygazówce. Pół roku temu nie brakowało mocy, pod górki elegancko przyspieszał, na autostradzie leciał licznikowe 160. W tym momencie mogę go sprawdzić tylko w garażu. Świszczenie turbo może oznaczać jego koniec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 4 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 > Więc dymienie byłoby na czarno. Dym niebieskawo-biały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 4 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 > To może turbo przepuszcza coraz więcej oleju --> do regeneracji Szczerze mówiąc tylko to mi przychodzi do głowy. Silnik prosty, praktycznie żadnych czujników, itp. Węże oraz intercooler szczelne. Tak jak wcześniej pisałem pali dosłownie od strzała, bez różnicy mróz czy upał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asche Napisano 5 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2013 > Świszczenie turbo może oznaczać jego koniec? U mnie przed zgonem turbiny leciał biały dym, odgłos świstu a przed samym końcem zamienił się w odgłos odkurzacza/silnika odrzutowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomx1 Napisano 5 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2013 Być może poszło uszczelnienie w części zimnej turbosprężarki (na dolocie) i puszcza olej a silnik go spala. Jak zacznie bardziej puszczać to silnik może dostać tzw samorozbiegu i przepali ci cały olej z silnika a zgasic go wtedy nie jest latwo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 5 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2013 > Węże od turbo robią się twarde przy przygazówce. Pół roku temu nie brakowało mocy, pod górki > elegancko przyspieszał, na autostradzie leciał licznikowe 160. W tym momencie mogę go > sprawdzić tylko w garażu. Świszczenie turbo może oznaczać jego koniec? Kto lata dostawczakiem 160 po autostradzie? Powiedz jeszcze jaki olej lałeś i co ile zmieniałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 5 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2013 > Kto lata dostawczakiem 160 po autostradzie? Powiedz jeszcze jaki olej lałeś i co ile zmieniałeś? Mnie ostatnio Litwin wyprzedził na zwykłej drodze sporym dostawczakiem i zniknął błyskawicznie za horyzontem - spokojnie 150km/h leciał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 5 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2013 > Kto lata dostawczakiem 160 po autostradzie? większość są tacy co nie mają czym , ale to inna liga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 5 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2013 > Kto lata dostawczakiem 160 po autostradzie? Powiedz jeszcze jaki olej lałeś i co ile zmieniałeś? A to jakiś wyczyn? Kolega miał Forda Econoline i szedł ponad 200 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 5 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2013 > Pacjent: Fiat Ducato z 96 roku z silnikiem 2.5 TDI 116 KM. > Auto bez świecy płomieniowo-żarowej pali od strzała. Na wolnych obrotach jest całkiem dobrze, przy > dodawaniu gazu zaczyna kopcić. Wraz z rozkręcającą się turbosprężarką dymi coraz mocniej. > Pierwszym podejrzanym były wtryski: > Po regeneracji poprawiło się nieznacznie. > Dym jest koloru niebieskawo-białego, szczypie w oczy, że łzy lecą. Płyn chłodniczy czyściutki, olej > również. Niepokoi mnie dźwięk turbosprężarki przy zwiększaniu obrotów i równoczesne > zadymienie. Wydzierać turbo i regenerować? Czy może szukać przyczyny gdzie indziej? przeplywka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 5 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2013 > Szczerze mówiąc tylko to mi przychodzi do głowy. Silnik prosty, praktycznie żadnych czujników, itp. > Węże oraz intercooler szczelne. Tak jak wcześniej pisałem pali dosłownie od strzała, bez > różnicy mróz czy upał. Zdjąć rurę z turbiny przy kolektorze ssącym. Silnik będzie oczywiście słabszy i może mieć problem z wkręcaniem się na obroty, ale to pozwoli wyeliminować olej z turbiny po stronie zimnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
omega01 Napisano 5 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2013 obstawiam że turbo mówi już Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michbaran Napisano 5 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2013 Niebieskawy kolor spalin na pewno świadczy o spalaniu oleju. Teraz trzeba znaleźć przyczynę tego skąd on się bierze w komorze spalania, najbardziej prawdopodobna przyczyna to turbina - ale w mojej lagunie dci miałem przypadek że waliło olejem w odmę z której rurka wchodził w wąż od dolotu przed turbiną. Objawy świadczyły o padającej turbinie (padła przy innej okazji), oleju było tyle że jak odkręciłem wąż za intercolerem to wylało się ok 0,5l oleju. Tak że możesz zerknąć czy gdzieś w wężach za turbiną jest olej, jak będzie a odma w miarę czysta to masz powód tych niebieskich spalin - turbina. No chyba że pierścienie już przepuszczają więc w tym przypadku bez remontu silnika się nie obędzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 5 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2013 > U mnie przed zgonem turbiny leciał biały dym, Jak przy przepalonej uszczelce pod głowicą? odgłos świstu a przed samym końcem zamienił się w > odgłos odkurzacza/silnika odrzutowego Na razie rasowo świszczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 5 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2013 > Jak zacznie bardziej puszczać to silnik może dostać tzw samorozbiegu i przepali ci > cały olej z silnika a zgasic go wtedy nie jest latwo... Naoglądałem się filmów na youtube także wiem OCB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 5 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2013 > Kto lata dostawczakiem 160 po autostradzie? Powiedz jeszcze jaki olej lałeś i co ile zmieniałeś? 160 licznikowe, wg gps było 140, Skoda Octavia poganiała mnie. Auto mam od niedawna, teraz zalany Motul 10W40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 5 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2013 > przeplywka Szczerze mówiąc, myślałem że tu nie ma przepływomierza, nie mogę też odnaleźć takiej części na necie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DURONEK Napisano 5 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2013 > A to jakiś wyczyn? Kolega miał Forda Econoline i szedł ponad 200 żaden wyczyn, mój boxer 2.0 hdi leci licznikowe 165, wg gps'a 149 bo ma ogranicznik ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 5 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2013 Cisnienie spręzania? sprawdził? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2013 Skoro dym nasila się w momencie gdy turbo się rozkręca, to należało zacząć od niego. Pewnie kończy swój żywot i stąd problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demoneczek Napisano 5 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2013 > Kto lata dostawczakiem 160 po autostradzie? ponad 170 licznikowe a na gypysy okole 165 . Ale musi być choc troche obciążony . A co do tematu obstawiam jak koledzy - turbo do regeneracji ,bo jak się silnik rozjedzie to kaput. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 5 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2013 > Jak przy przepalonej uszczelce pod głowicą? > odgłos świstu a przed samym końcem zamienił się w > Na razie rasowo świszczy U mnie stare turbo przed awarią świszczało jak opętane a nowiutka turbina jest bezdźwięczna, jeździ się jak wolnossakiem jeśli chodzi o efekty dźwiękowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakafoto Napisano 6 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2013 Turbo kończy swój bieg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 6 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2013 > Kto lata dostawczakiem 160 po autostradzie? Powiedz jeszcze jaki olej lałeś i co ile zmieniałeś? Mój lata 160 km/h po autobanach, olej ma spełniający normy i wymieniany co 45 kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dyzio194 Napisano 6 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2013 Na 99% turbo Miałem tak ostatnio w sprinterze. Jechałem aż wirnik się złamał. W końcowej fazie zjadał 3 litry oleju na 8 km. Tylko pamiętaj jak wsadzisz drugie turbo to przeczyść intercoler. Jak tego nie zrobisz a będzie zawalony syfem to uwalisz nowe turbo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 7 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2013 > Zdjąć rurę z turbiny przy kolektorze ssącym. Silnik będzie oczywiście słabszy i może mieć problem z > wkręcaniem się na obroty, ale to pozwoli wyeliminować olej z turbiny po stronie zimnej. Zdjąłem i nadal dymi, tylko jakby bardziej na siwo-biało. Na chłopski rozum, w dolocie może być sporo oleju z turbosprężarki. Już się pogodziłem z myślą regeneracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 7 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2013 > Niebieskawy kolor spalin na pewno świadczy o spalaniu oleju. Teraz trzeba znaleźć przyczynę tego > skąd on się bierze w komorze spalania, najbardziej prawdopodobna przyczyna to turbina - ale w > mojej lagunie dci miałem przypadek że waliło olejem w odmę z której rurka wchodził w wąż od > dolotu przed turbiną. Za wszystkimi radami w tym wątku, jutro z kumplem ściągamy dolot, prawdopodobnie wylewamy olej czyścimy co się da, sprawdzamy odmę, egr i szukamy przepływki ( ). Trzeba się przyjrzeć jak wygląda dostęp do turbosprężarki, może uda się samemu wykręcić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 7 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2013 > Cisnienie spręzania? sprawdził? Nie sprawdzał ale czy przy złym ciśnieniu palił by w temp -15 bez świecy płomieniowo-żarowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 7 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2013 > Zdjąłem i nadal dymi, tylko jakby bardziej na siwo-biało. Na chłopski rozum, w dolocie może być > sporo oleju z turbosprężarki. Już się pogodziłem z myślą regeneracji. taki biały dym? moze uszczelka? wyczysc resztki starego oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
korekta Napisano 13 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2013 Do regeneracji turbosprężarek polecam firmę http://turbosprezarki.info/oferta-regeneracja.html .Właściciel ma już ponad 20 letnie doświadczenie i mają naprawdę dobrej jakości zregenerowane turbosprężarki. Ja na moją dostałem 8 miesięcy gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 14 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 > taki biały dym? > moze uszczelka? wyczysc resztki starego oleju. Trochę to inaczej wygląda u mnie. Miałem nagrać film ale turbo już wyciągnięte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 14 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 > Do regeneracji turbosprężarek polecam firmę http://turbosprezarki.info/oferta-regeneracja.html > .Właściciel ma już ponad 20 letnie doświadczenie i mają naprawdę dobrej jakości zregenerowane > turbosprężarki. Ja na moją dostałem 8 miesięcy gwarancji. Za późno, turbo już zregenerowane. Niestety bez problemów się nie obyło, założyli odwrotnie kanały olejowe Jutro wysyłka i poprawka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 14 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 > Za późno, turbo już zregenerowane. Niestety bez problemów się nie obyło, założyli odwrotnie kanały > olejowe Jutro wysyłka i poprawka. ciekawe co jeszcze w środku źle założyli....pewnie niedługo się o tym dowiemy z MK... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 14 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 > Za późno, turbo już zregenerowane. Niestety bez problemów się nie obyło, założyli odwrotnie kanały > olejowe Jutro wysyłka i poprawka. Mialem soro klientow co robili w Mielcu turbawki. Ale wielu sie rozczarowalo jakoscia. Podobno kiedys lepiej robili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 14 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 > ciekawe co jeszcze w środku źle założyli....pewnie niedługo się o tym dowiemy z MK... Gwarancję dali na 1 rok. Weź nie strasz! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 14 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 > Mialem soro klientow co robili w Mielcu turbawki. Ale wielu sie rozczarowalo jakoscia. Podobno > kiedys lepiej robili. Chciałem napisać dokładnie to samo W jednym przypadku miało być szybko (najpierw przesyłka od nich a po zdjęciu klient odsyła im swoje) a przysłali turbo od zupełnie innego silnika i zabawa trwała ze 4 dni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.