Skocz do zawartości

TDI dymi aż w oczy szczypie


Cherokee18

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent: Fiat Ducato z 96 roku z silnikiem 2.5 TDI 116 KM.

Auto bez świecy płomieniowo-żarowej pali od strzała. Na wolnych obrotach jest całkiem dobrze, przy dodawaniu gazu zaczyna kopcić. Wraz z rozkręcającą się turbosprężarką dymi coraz mocniej.

Pierwszym podejrzanym były wtryski:

IMG_6130.JPG

Po regeneracji poprawiło się nieznacznie.

Dym jest koloru niebieskawo-białego, szczypie w oczy, że łzy lecą. Płyn chłodniczy czyściutki, olej również. Niepokoi mnie dźwięk turbosprężarki przy zwiększaniu obrotów i równoczesne zadymienie. Wydzierać turbo i regenerować? icon_rolleyes.gif Czy może szukać przyczyny gdzie indziej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prawdopodobnie turbo umarlo i nie ma prawidlowego doladowania a paliwo jest lane, i wychodzi za

> bogato.

Węże od turbo robią się twarde przy przygazówce. Pół roku temu nie brakowało mocy, pod górki elegancko przyspieszał, na autostradzie leciał licznikowe 160. W tym momencie mogę go sprawdzić tylko w garażu. Świszczenie turbo może oznaczać jego koniec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To może turbo przepuszcza coraz więcej oleju --> do regeneracji

Szczerze mówiąc tylko to mi przychodzi do głowy. Silnik prosty, praktycznie żadnych czujników, itp. Węże oraz intercooler szczelne. Tak jak wcześniej pisałem pali dosłownie od strzała, bez różnicy mróz czy upał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Świszczenie turbo może oznaczać jego koniec?

U mnie przed zgonem turbiny leciał biały dym, odgłos świstu a przed samym końcem zamienił się w odgłos odkurzacza/silnika odrzutowego zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może poszło uszczelnienie w części zimnej turbosprężarki (na dolocie) i puszcza olej a silnik go spala. Jak zacznie bardziej puszczać to silnik może dostać tzw samorozbiegu i przepali ci cały olej z silnika a zgasic go wtedy nie jest latwo... 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Węże od turbo robią się twarde przy przygazówce. Pół roku temu nie brakowało mocy, pod górki

> elegancko przyspieszał, na autostradzie leciał licznikowe 160. W tym momencie mogę go

> sprawdzić tylko w garażu. Świszczenie turbo może oznaczać jego koniec?

Kto lata dostawczakiem 160 po autostradzie? Powiedz jeszcze jaki olej lałeś i co ile zmieniałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kto lata dostawczakiem 160 po autostradzie? Powiedz jeszcze jaki olej lałeś i co ile zmieniałeś?

Mnie ostatnio Litwin wyprzedził na zwykłej drodze sporym dostawczakiem i zniknął błyskawicznie za horyzontem - spokojnie 150km/h leciał zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pacjent: Fiat Ducato z 96 roku z silnikiem 2.5 TDI 116 KM.

> Auto bez świecy płomieniowo-żarowej pali od strzała. Na wolnych obrotach jest całkiem dobrze, przy

> dodawaniu gazu zaczyna kopcić. Wraz z rozkręcającą się turbosprężarką dymi coraz mocniej.

> Pierwszym podejrzanym były wtryski:

> Po regeneracji poprawiło się nieznacznie.

> Dym jest koloru niebieskawo-białego, szczypie w oczy, że łzy lecą. Płyn chłodniczy czyściutki, olej

> również. Niepokoi mnie dźwięk turbosprężarki przy zwiększaniu obrotów i równoczesne

> zadymienie. Wydzierać turbo i regenerować? Czy może szukać przyczyny gdzie indziej?

przeplywka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szczerze mówiąc tylko to mi przychodzi do głowy. Silnik prosty, praktycznie żadnych czujników, itp.

> Węże oraz intercooler szczelne. Tak jak wcześniej pisałem pali dosłownie od strzała, bez

> różnicy mróz czy upał.

Zdjąć rurę z turbiny przy kolektorze ssącym. Silnik będzie oczywiście słabszy i może mieć problem z wkręcaniem się na obroty, ale to pozwoli wyeliminować olej z turbiny po stronie zimnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niebieskawy kolor spalin na pewno świadczy o spalaniu oleju. Teraz trzeba znaleźć przyczynę tego skąd on się bierze w komorze spalania, najbardziej prawdopodobna przyczyna to turbina - ale w mojej lagunie dci miałem przypadek że waliło olejem w odmę z której rurka wchodził w wąż od dolotu przed turbiną. Objawy świadczyły o padającej turbinie (padła przy innej okazji), oleju było tyle że jak odkręciłem wąż za intercolerem to wylało się ok 0,5l oleju. Tak że możesz zerknąć czy gdzieś w wężach za turbiną jest olej, jak będzie a odma w miarę czysta to masz powód tych niebieskich spalin - turbina. No chyba że pierścienie już przepuszczają więc w tym przypadku bez remontu silnika się nie obędzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kto lata dostawczakiem 160 po autostradzie?

yaya.gifyaya.gif ponad 170 licznikowe a na gypysy okole 165 . Ale musi być choc troche obciążony . A co do tematu obstawiam jak koledzy - turbo do regeneracji ,bo jak się silnik rozjedzie to kaput.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak przy przepalonej uszczelce pod głowicą?

> odgłos świstu a przed samym końcem zamienił się w

> Na razie rasowo świszczy

U mnie stare turbo przed awarią świszczało jak opętane a nowiutka turbina jest bezdźwięczna, jeździ się jak wolnossakiem jeśli chodzi o efekty dźwiękowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 99% turbo Miałem tak ostatnio w sprinterze. Jechałem aż wirnik się złamał. W końcowej fazie zjadał 3 litry oleju na 8 km.

Tylko pamiętaj jak wsadzisz drugie turbo to przeczyść intercoler. Jak tego nie zrobisz a będzie zawalony syfem to uwalisz nowe turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdjąć rurę z turbiny przy kolektorze ssącym. Silnik będzie oczywiście słabszy i może mieć problem z

> wkręcaniem się na obroty, ale to pozwoli wyeliminować olej z turbiny po stronie zimnej.

Zdjąłem i nadal dymi, tylko jakby bardziej na siwo-biało. Na chłopski rozum, w dolocie może być sporo oleju z turbosprężarki. Już się pogodziłem z myślą regeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niebieskawy kolor spalin na pewno świadczy o spalaniu oleju. Teraz trzeba znaleźć przyczynę tego

> skąd on się bierze w komorze spalania, najbardziej prawdopodobna przyczyna to turbina - ale w

> mojej lagunie dci miałem przypadek że waliło olejem w odmę z której rurka wchodził w wąż od

> dolotu przed turbiną.

Za wszystkimi radami w tym wątku, jutro z kumplem ściągamy dolot, prawdopodobnie wylewamy olej zlosnik.gif czyścimy co się da, sprawdzamy odmę, egr i szukamy przepływki ( hmm.gif). Trzeba się przyjrzeć jak wygląda dostęp do turbosprężarki, może uda się samemu wykręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do regeneracji turbosprężarek polecam firmę http://turbosprezarki.info/oferta-regeneracja.html

> .Właściciel ma już ponad 20 letnie doświadczenie i mają naprawdę dobrej jakości zregenerowane

> turbosprężarki. Ja na moją dostałem 8 miesięcy gwarancji.

Za późno, turbo już zregenerowane. Niestety bez problemów się nie obyło, założyli odwrotnie kanały olejowe icon_rolleyes.gif Jutro wysyłka i poprawka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za późno, turbo już zregenerowane. Niestety bez problemów się nie obyło, założyli odwrotnie kanały

> olejowe Jutro wysyłka i poprawka.

ciekawe co jeszcze w środku źle założyli....pewnie niedługo się o tym dowiemy z MK...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za późno, turbo już zregenerowane. Niestety bez problemów się nie obyło, założyli odwrotnie kanały

> olejowe Jutro wysyłka i poprawka.

Mialem soro klientow co robili w Mielcu turbawki. Ale wielu sie rozczarowalo jakoscia. Podobno kiedys lepiej robili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mialem soro klientow co robili w Mielcu turbawki. Ale wielu sie rozczarowalo jakoscia. Podobno

> kiedys lepiej robili.

Chciałem napisać dokładnie to samo ok.gif W jednym przypadku miało być szybko (najpierw przesyłka od nich a po zdjęciu klient odsyła im swoje) a przysłali turbo od zupełnie innego silnika i zabawa trwała ze 4 dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.