Jump to content

Wymiana tłumika - co polecacie wybrać ?


gwiazdorek88
 Share

Recommended Posts

Z racji, że już coraz większe problemy mam z tłumikiem ( wczoraj mi znów odpadło mocowanie środkowego tłumika ) a wcześniej kilka lat wstecz przepaliło się łączenie środkowego z katalizatorem i została złączone na stałe, postanowiłem zmienić na coś nowego.

Końcowy tłumik niestety po 5 latach już też przepalił się na spawie ( tłumik ULTER ) ale jego będę chciał jeszcze podratować.

W takim razie muszę coś z robić ze środkowym oraz z przednim ( katalizatorem ) Co polecacie zrobić ?

Kupić na alledrogo środkowy + coś takiego ? http://allegro.pl/show_item.php?item=3339393246

Bo z katalizatorem to strasznie drogie są a nie chce tyle kasy do auta już dokładać, bo ono już teraz służy tylko na dojazdy do pracy.

A może jakiś tłumik przelotowy czy coś w tym stylu ?

Liczę na wasze podpowiedzi, bo pewnie nie jeden z was już to przerabiał.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Byłem w podobnej sytuacji, gdyż rozleciał się u mnie tłumik środkowy, plecionka była do wymiany, a złącze katalizatora z tłumikiem środkowym było zastąpione rurką.

Przednia rura idąca od silnika została zostawiona oryginalna - ona jest solidna i przetrzyma auto - nie ma sensu zamieniać na wątpliwe zamienniki. Plecionka została wspawana nowa, a za katalizatorem został wspawany nowy kołnierz z kawałkiem rurki w taki sposób, że środkowy tłumik pasował już bez spawania i przeróbek.

Ja na początku myślałem, że lepiej wymienić całość i przełożyć katalizator zamiast pustej puszki w zamiennikach, ale wspólnie z tłumikarzem doszliśmy do porozumienia, że tak, jak jest opisane wyżej będzie najlepiej.

Chcąc wymienić wszystko samemu pojawia Ci się poważny problem odkręcenia rury od kolektora wydechowego no i przerzucenie katalizatora.

Co do kosztów, to w moim przypadku za wymianę plecionki, wspawanie kołnierza i nowy tłumik środkowy wraz z całą robotą w sumie zapłaciłem 300zł. Mniej więcej połowa tej ceny to użyte części. Tłumik końcowy był dobry, więc został zamontowany z powrotem.

Akurat w moim przypadku walka z tym samemu bez palnika, migomatu i dużej szlifierki kątowej byłaby raczej bez sensu.

Link to comment
Share on other sites

Ja w sumie plecionkę tez już jakieś 4-5 lat temu wymieniałem i widzę że się trzyma.

Chyba zrobię tak - wymienię środkowy na coś takiego jak oryginał: http://allegro.pl/tlumik-srodkowy-daewoo-matiz-1998-2000-i3345027454.html

I katalizator wywalę a wstawię coś takiego:

http://allegro.pl/strumienica-luskowa-w-obudowie-katalizatora-awg-i3393423953.html

albo coś takiego:

http://allegro.pl/strumienica-do-samochodow-malolitrazowych-dl-30cm-i3336771844.html

Ktoś wie czy to się czymś różni i czy to się w ogóle nadaje ?

No może ktoś się orientuje jaka średnica będzie najbardziej odpowiednia tej strumienicy ?

Link to comment
Share on other sites

A Twój aktualny katalizator faktycznie do niczego się już nie nadaje? Bo nawet jak rury idące do niego mocno skorodowały, czy spawy przy samej obudowie nie wyglądają najlepiej, to jest to do naprawienia, a z tego co widziałem, to nawet bez większych trudności. Obudowa oryginalnego katalizatora jest raczej długowieczna zlosnik.gif

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.