kamilek Napisano 15 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 Witam!!! mam naprawiać samochód i nie wiem czego sie czepić... astra J A16XER przy NORMALNYM ruszaniu występuje spalacie stukowe, gdzie doszukiwać sie problemy?? paliwo zawsze lane na orlenie, auto ma przejechane 20 tys km żadnych kodów DTC nie ma oraz soft sterownika jest najnowszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benypb Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 Po czym wnioskujesz że dochodzi do spalania stukowego ? Poczytaj tu http://pl.wikipedia.org/wiki/Spalanie_stukowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > Po czym wnioskujesz że dochodzi do spalania stukowego ? > Poczytaj tu > http://pl.wikipedia.org/wiki/Spalanie_stukowe Może jakieś denne paliwko ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilek Napisano 16 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > Może jakieś denne paliwko ? paliwo lane na orlenie i to nie jest że tylko po tym tankowaniu tylko od ok pół roku. wnioskuje że spalanie stukowe bo słysze dzwonienie z silnika dokładnie takie jaki jest dzwięk spalanie stukowego dodatkowo czujnik spalania stukowego wykazuje właśnie to spalanie na 3 ale w większości przypadków na 4 cylindrze, ale te pojedyncze spalania stukowe nie są na tyle powtarzalne aby zapalić kontrolkę MIL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 ECU opóźnia zapłon w chwili gdy słychać stukanie? Stuka tylko przy ruszaniu, czy przy gwałtownym przyspieszaniu też? Na zimno, czy na ciepło? 20tyś u Ciebie, czy w ogóle? Gwarancja obowiązuje nadal? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilek Napisano 16 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > ECU opóźnia zapłon w chwili gdy słychać stukanie? > Stuka tylko przy ruszaniu, czy przy gwałtownym przyspieszaniu też? > Na zimno, czy na ciepło? > 20tyś u Ciebie, czy w ogóle? Gwarancja obowiązuje nadal? opóźnia zapłon stukanie jest tylko przy ruszaniu tylko na gorącym na zimnym jest wszystko ok samochód ma przejechane w ogóle dokładnie 26000km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 Może z map-sensora dostaje nieprawidłowy sygnał. To czujnik podający analogowy poziom napięcia w zależności od podciśnienia w kolektorze i w przypadku niewielkich odchyłek od normy ECU tego nie wykryje i będzie nastawiać złe kąty zapłonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilek Napisano 17 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 > Może z map-sensora dostaje nieprawidłowy sygnał. To czujnik podający analogowy poziom napięcia w > zależności od podciśnienia w kolektorze i w przypadku niewielkich odchyłek od normy ECU tego > nie wykryje i będzie nastawiać złe kąty zapłonu. map- sensor podłożony i sonda 1 nic sie nie zmienia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sinus2014 Napisano 22 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 > Witam!!! > mam naprawiać samochód i nie wiem czego sie czepić... > astra J A16XER przy NORMALNYM ruszaniu występuje spalacie stukowe, gdzie doszukiwać sie problemy?? > paliwo zawsze lane na orlenie, auto ma przejechane 20 tys km > żadnych kodów DTC nie ma oraz soft sterownika jest najnowszy Mam identyczny przypadek. Astra z silnikiem A16XER, przebieg 21tys. km. Przy przyspieszaniu, przy rozgrzanym silniku stuki w silniku. Przy paliwie 98OKT rzadziej wystepuja. Czy twoj przypadek znalazł rozwiązanie? Jakie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpek Napisano 22 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 > Mam identyczny przypadek. Astra z silnikiem A16XER, przebieg 21tys. km. Przy przyspieszaniu, przy > rozgrzanym silniku stuki w silniku. Przy paliwie 98OKT rzadziej wystepuja. > Czy twoj przypadek znalazł rozwiązanie? Jakie? A Ty kto? Ani dzień dobry ani kij wam w oko. Jest watek do przedstawiania się. Uzupełnij profil, bo Cię wezmą za klona i polecisz Ta młodzież, to teraz niewychowana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 22 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 > A Ty kto? przecież wyrażnie napisał sinus2014 pogonić młodego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpek Napisano 22 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 > przecież wyrażnie napisał sinus2014 > pogonić młodego... noooooo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sinus2014 Napisano 22 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 > A Ty kto? > Ani dzień dobry ani kij wam w oko. Jest watek do przedstawiania się. > Uzupełnij profil, bo Cię wezmą za klona i polecisz > Ta młodzież, to teraz niewychowana Ależ uniżenie przepraszam dotkniętego pytaniem Mistrza Kierownicy. Pytanie nie było skierowane do Pana. Proszę nie silić się na odpowiedź. Proszę uzupełnić profil! [Orochimaru] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zmitradj Napisano 22 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 > Ależ uniżenie przepraszam dotkniętego pytaniem Mistrza Kierownicy. Pytanie nie było skierowane do > Pana. Proszę nie silić się na odpowiedź. jakieś zasady na tym forum SOM "młody" kolego miło Cię poznać i słyszeć wNaszych kręgach jednak w dalszym ciągu......... regulamin obowiązuje. Zapraszamy do krótkiej lektury. Zachowanie podstawowych zasad ułatwią Nam rozwiązanie Twoich problemów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 23 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2014 > Ależ uniżenie przepraszam dotkniętego pytaniem Mistrza Kierownicy. Pytanie nie było skierowane do > Pana. Proszę nie silić się na odpowiedź. Do czyjegoś domu też wchodzisz bez dzień dobry itd.? Jakieś podstawowe zasady kultury również tutaj obowiązują!!! A po za tym obowiązuje regulamin. Panowie, proszę trzymać się tematu wątku. [Orochimaru] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek12321 Napisano 22 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2021 Dzień dobry wszystkim xD Wiem "trochę" stary wątek ale czy ktoś rozwiązał w międzyczasie ten problem ? ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 22 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2021 Mnie się wydaje, że ten typ tak ma. Też się z tym spotkałem. Pewnie ma troszkę zbyt agresywnie ustawioną mapę zapłonu. Po rozgrzaniu, każde wciśnięcie gazu zaczyna się od 2-5 stuknięć. Ecu natychmiast reaguje opóźnieniem zapłonu o kilka stopni. Zwykle nie więcej jak 6°, więc nie jest to strasznie dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek12321 Napisano 23 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2021 Ok, dzięki za info borykam się z szarpaniem w tym silniku i myślałem że pare stuków to kolejny objaw. Ogólnie mam kompresje na poziomie 18bar po porządnym rozgrzaniu i bałem się że to przez to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 23 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2021 Świeczki dawno wymieniane? Tam nie trzeba dużej przerwy, żeby zaczęły wypadać zapłony, zwłaszcza przy przyspieszaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek12321 Napisano 24 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 No wlasnie świece nowe, cewka nowa. Brakuje mocy do 4000 obrotów. przy 3500 tysiacach zaczyna sie szarpanie, potem totalny dołek mocy i po 4000 obrotów wstaje dopiero (w załączeniu wykres sondy w trakcie przyspieszania). Koła ZFR nie klekoczą, solenoidy wymienione, gruszka od zmiennej długości dolotu pracuje, MAF nowy, luzy zaworowe w normie. Kompresja 18 bar równo na każdym cylindrze. Szarpanie i brak mocy pojawia się gdy wcisnę pedał gazu do 3/4 głębokości a tymbardziej jak wiecej osob na pokładzie (jak wcisne 100% to wchodzi w pętle otwartą i pewno idzie po zdefiniowanych mapach). W załączeniu troche wiecej wykresów, może coś wpadnie w oko jeszcze. W ASO powoedzieli ze wszystko ok Korekty były zerowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek12321 Napisano 24 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 24 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 (edytowane) Widzę tu ubogą mieszankę w zakresie, w którym występuje szarpanie. Przy gazie w podłodze nie szarpie? jak wtedy wygląda wykres sondy? Wrzuć jeszcze wykres korekty krótkoterminowej, w zależności od obrotów, w takich warunkach, jak poprzednio. Edytowane 24 Stycznia 2021 przez Orochimaru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek12321 Napisano 24 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 Przy gazie w podłodze samochód wchodzi w pętle otwartą i nie ma szarpnięć ani spadków mocy. Poniżej wykresy: - 3/4 pedał gazu na 4 biegu wykres obrotów i sondy - ta sama sytuacja co wyżej tylko że obroty i korekta krótkoterminowa (darmowa wersja apki umozliwia nakładanie tylko 2 wykresów) - 100% gazu na 4 biegu wykres obrotów i sondy - ta sama sytuacja co wyżej tylko że obroty i korekta krótkoterminowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 28 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2021 Jeśli chodzi o zasilanie w paliwo, to nic mu nie jest. Z jakiegoś jednak powodu, mieszanka jest uboga w zakresie występowania szarpania. Wprawdzie tylko przez 2-3 s., ale widać na wykresie, że właśnie wtedy przestaje przyspieszać. Nie jest to paliwo, obciążenie silnika nie spada, więc nie jest to przepływomierz, map pokazuje prawidłowo. Jakie są korekty na wolnych obrotach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 28 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2021 Co to jest za aplikacja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek12321 Napisano 31 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2021 Krótko i długoterminowa korekta na wolnych obrotach po porządnym rozgrzaniu silnika. Program to "Car Scanner" na IOS (niebieskie tło z białym symbolem silnika). Współpracuje z ELM na BT i WiFi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 2 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2021 Zrobiłem kilka testów z tym silnikiem i wychodzi na to, że to chwilowe zubożenie jest wynikiem zamykania się klapy od zmiennej długości kolektora. Zobacz jeszcze, czy przyspieszanie trochę mniej agresywne (gaz na 40-50%) też wywołuje szarpanie. Teoretycznie przestawiony rozrząd powinien generować błędy korelacji wałków, ale nie ma dużej roboty, żeby sprawdzić, czy jest dobrze ustawiony. Lusterko na kiju i zdjąć górną osłonę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek12321 Napisano 5 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2021 (edytowane) Odłączyłem dla testów zaworki od zmiennych faz rozrządu. Jechałem 14km i nie wyskoczył żaden błąd...czy tak powinno być ? Gdy przyspieszam delikatnie to nie czuć tego chwilowego spadku mocy. Edytowane 5 Lutego 2021 przez marek12321 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 6 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2021 Powinien wywalić błędy od zaworków..., ale nie od razu. Dopiero w drugim cyklu jazdy (oddzielonym wyłączeniem silnika), wyskoczy jako oczekujący. Jeśli usterka występuje w ciągu 3 cykli, dopiero wtedy błąd wystąpi jako stały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek12321 Napisano 6 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2021 Ciszej chodzi jak odłącze zaworki, ale koła po rozruchu nie klekoczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.