Skocz do zawartości

[F] Wymiana płynu chłodzącego.


Wagraf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Nadszedł czas wymiany płynu w chłodnicy itu kilka pytań:

1. W jaki sposób spuścić cały płyn chłodniczy, czy tylko przez odkrecenie dolnego węża z chłodnicy a co z płynem w bloku silnika?

2. Czy przed spuszczeniem warto użyć srodka do czyszczeni-płukania chłodnic jeśli tak to co polecicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Nadszedł czas wymiany płynu w chłodnicy itu kilka pytań:

> 1. W jaki sposób spuścić cały płyn chłodniczy, czy tylko przez odkrecenie dolnego węża z chłodnicy

> a co z płynem w bloku silnika?

> 2. Czy przed spuszczeniem warto użyć srodka do czyszczeni-płukania chłodnic jeśli tak to co

> polecicie?

Zależy od chłodnicy ;P ja w eFce musiałem spuścić z miejsca gdzie był wąż najniżej położony. Nie bawiłem się w żadne płukanki. Kupiłem i zalałem świeżym płynem/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Nadszedł czas wymiany płynu w chłodnicy itu kilka pytań:

> 1. W jaki sposób spuścić cały płyn chłodniczy, czy tylko przez odkrecenie dolnego węża z chłodnicy

> a co z płynem w bloku silnika?

> 2. Czy przed spuszczeniem warto użyć srodka do czyszczeni-płukania chłodnic jeśli tak to co

> polecicie?

Parę miesięcy temu robiłem taki zabieg. Jeżeli masz dostęp do węża ogrodowego z bieżącą wodą, to polecam:

- ściągnąć wąż z jednego z króćców nagrzewnicy

- na króciec wąż ogrodowy podłączony do kranu

- i odkręcić wodę

Wypłucze Ci układ, że hej, a w zimie ogroooomnie poprawi działanie nagrzewnicy.

Pozdrawiam,

M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Parę miesięcy temu robiłem taki zabieg. Jeżeli masz dostęp do węża ogrodowego z bieżącą wodą, to

> polecam:

> - ściągnąć wąż z jednego z króćców nagrzewnicy

> - na króciec wąż ogrodowy podłączony do kranu

> - i odkręcić wodę

> Wypłucze Ci układ, że hej, a w zimie ogroooomnie poprawi działanie nagrzewnicy.

> Pozdrawiam,

> M

dostep mam ale czy jak przepuszcze wode przez cały uklad pod zbyt duzym cisnieniem to niczego tam nie uszkodze (jakas pompka , zawor itp)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat jestem w temacie bo dosłownie tydzień temu wymieniałem u siebie w AF chłodnicę. Miałem problem z przegrzewaniem się silnika to postanowiłem zlać płyn i wlać ocet. Kilkadziesiąt km tak przejechałem i się okazało, że rozszczelniła mi się chłodnica (w 2 miejscach). No to zlałem ocet i, żeby go wypłukać wlałem wodę destylowaną. Przez ok miesiąc co chwilę ją zmieniałem bo momentalnie stawała się brązowa. Ocet musiał rozpuścić cały brud i mogłem go w nieskończoność płukać. W końcu wymieniłem chłodnicę i wyglądała tragicznie, w środku była masa brązowego mułu. Teraz zalałem płynem i jest w miarę ok, lekko się zabarwił ale jakoś mi to nie przeszkadza. Dlatego jak nie masz problemów z grzaniem się ani nie zauważasz żadnego brudu to odradzam płukanie czymkolwiek.

Co do spuszczania płynu to ja odpinałem wąż od nagrzewnicy po stronie pasażera a jak wszystko spłynęło to przez zbiornik wyrównawczy wydmuchiwałem pozostałości (ok litra).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego jak nie masz problemów z grzaniem się ani nie zauważasz żadnego brudu to odradzam płukanie czymkolwiek.

Problemow z przegrzewaniem nie mam ale płyn w zbiorniczku wyrównawczym jest dosłownie brązowy (w kolorze rdzy) dlatego sie zastanawim czy warto cos z tym robic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problemow z przegrzewaniem nie mam ale płyn w zbiorniczku wyrównawczym jest dosłownie brązowy (w

> kolorze rdzy) dlatego sie zastanawim czy warto cos z tym robic.

uuuuu, to wesoło nie jest jak rdza się pojawia. Co jakiś czas powinno się wymieniać płyn bo zawiera inhibitory korozji. Nie tak jak niektórzy 20 lat na tym samym płynie spuszczają, z powrotem wlewają jakby to był majątek... Tak samo jak niektórzy na wodzie jeżdżą latem ;p a później bo chłodnica poszła, bo termostat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dostep mam ale czy jak przepuszcze wode przez cały uklad pod zbyt duzym cisnieniem to niczego tam

> nie uszkodze (jakas pompka , zawor itp)

Płukałem pod ciśnieniem wodociągowym (woda w kranie) i nic złego się nie stało. Ale jeżeli masz ciśnienie jak w armatce wodnej, to nie odkręcaj na full wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli masz już brązowy płyn to zalecam:

- spuścić stary płyn

- przepłukac wodą układ

- napełnić układ wodą destylowaną z dodatkiem środka czyszczącego do chłodnic i rozgrzać silnik do temperatury roboczej

- po ochłodzeniu silnika spuścić wodę i napełnić nowym płynem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy jest jakis który możesz polecić?

Kupując płyn sprawdź czy nie ma na dnie osadu smile.gif taka moja rada. Płyn to zazwyczaj 50% wody z demineralizowanej i 50% glikolu etylowego. Ważne jest by miał odpowiednią ilość inhibitorów korozji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

zarówno wąż idacy do chłodnicy jak i ten z chlodnicy do termostatu sie nagrzewaja.

Chodzi o to ze wczesniej temp. rosła prawie pod 90st a pozniej spadała do pierwszej kreski a teraz powoli dochodzi do pierwszej kreski i stale sie utrzymuje. dzisiaj po powrocie z pracy (ok10km) podjechalem na parking i zostawiłem włączone auto na wolnych obrotach.

ok15min auto chodzilo na wolnych obrotach zanim wzrosła temp do 90st i załączył sie wentylator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli odpalasz zimny silnik i waz gorny od termost. do chłodnicy robi się cieply przy wejściu do chłodnicy to termostat przepuszcza .nie macaj przy silniku bo tam będzie się lekko rozgrzewal od krocca silnika i wprowadzl w blad . ma się zrobić gwałtownie goracy w 3-5 sek

sprawa kantowania układu pom -sprawdz na razie tylko czy kabelek do czujnika ma dobry kontakt i na razie zostaw . po wymianie termostatu jeżeli będzie zanizal pisz na pw dostaniesz manuala co z tym zrobić .

pamiętaj tylko ze jeśli nowy term otworzy się i waz będzie goracy to zaobserwujesz spadek temp poniżej 90 * i po chwili wzrost . temp musi opasc bo do silnika dostaje się zimny plyn z chłodnicy . dopiero od tego mom powinien ci wskaźnik poruszać się od 90-102 i odpalenie went. jeśli masz dwubiegowy went to bieg 1 wlaczy się przy 95 *

wyslalem pw - syst mi nie sygnalizuje wiad wyslanych . daj znac czy pw dotarlo . confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.