wesul Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Witam, Dzisiaj wygenerowałem nową usterkę w moim SC A wygląda to tak; przekręcam kluczyk - pompa paliwa nabija ciśnienie, odpalam i chodzi przez kilak sekund, po czym gaśnie. Dodanie gazu nie pomaga. Prawdopodobnie winny jest czujnik w kolektorze - tuż pod MAP sensorem - wchodzi do niego przewód paliwowy, ale nie wiem od czego on. Problemy zaczęly się jak nim ruszyłem i udało mi się tez ze dwa razy problem naprawić (chwilowo) ruszając nim i wtyczką. Pytanie; co to czujnik? I czy to na pewno on może być winny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 > Witam, > Dzisiaj wygenerowałem nową usterkę w moim SC > A wygląda to tak; przekręcam kluczyk - pompa paliwa nabija ciśnienie, odpalam i chodzi przez kilak > sekund, po czym gaśnie. Dodanie gazu nie pomaga. > Prawdopodobnie winny jest czujnik w kolektorze - tuż pod MAP sensorem - wchodzi do niego przewód > paliwowy, ale nie wiem od czego on. > Problemy zaczęly się jak nim ruszyłem i udało mi się tez ze dwa razy problem naprawić (chwilowo) > ruszając nim i wtyczką. > Pytanie; co to czujnik? I czy to na pewno on może być winny. z tego co piszesz to jest to pewnie przewód od pochłaniacza par paliwa a wtyczka steruje zaworem, nie powinno to mieć wpływu na prace silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wesul Napisano 17 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Dzięki za schemat. Raczej o regulator cisnienia. Tu masz dokładnie tą wtyczkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 to jest właśnie to o czym pisałem czyli pochłaniacz par paliwa a regulator w MPi jest przy pompie paliwa w zbiorniku (plastikowy kolektor i listwa bez powrotu) odepnij na test ten wężyk od pochłaniacza i zobacz czy jest jakaś różnica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wesul Napisano 17 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Nie ma różnicy/zmiany/poprawy - pali i gaśnie. Nie mniej pewniejszy jestem, że to coś z elektryką; poruszałem wtyczkami od MAP sensora i pochłaniacza i odpalił. Na odpalonym silniku poruszałem znowu wtyczkami i zgasł. Czy MAP sensor może powodować takie objawy? Może nie tą wtyczkę obwiniam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 18 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 masz MPi wiec czas zaopatrzyć się w interfejs diagnostyczny 50-80PLN to zaoszczędzi sporo zgadywania tak na szybko spróbuj wsiąść kable rozruchowe (pewnie masz) i zaczep dodatkowe masy na - aku , potem jeden kabel na silnik a 2 na obudowę kompa, podmień przekaźniki pod maska możesz też odłączyć większość czujników z silnika (niestety komp nałapie błędów wiec interfejs by się przydał na potem), żeby silnik odpalił w trybie awaryjnym wystarczy że będzie podłączony czujnik położenia walu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wesul Napisano 18 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 > masz MPi wiec czas zaopatrzyć się w interfejs diagnostyczny 50-80PLN to zaoszczędzi sporo > zgadywania > tak na szybko spróbuj wsiąść kable rozruchowe (pewnie masz) i zaczep dodatkowe masy na - aku , > potem jeden kabel na silnik a 2 na obudowę kompa, podmień przekaźniki pod maska > możesz też odłączyć większość czujników z silnika (niestety komp nałapie błędów wiec interfejs by > się przydał na potem), żeby silnik odpalił w trybie awaryjnym wystarczy że będzie podłączony > czujnik położenia walu Interfejs mam. Niestety - jak pisałem - poza błedami czujnika położenia wałka i MAP sensora nie pokazuje nic innego. Na LPG odpala i jeżdzi. Problem jest tylko na benzynie. Dlatego skłaniam się ku teorii o podawaniu paliwa. Problemu do wczroraj nie miałem, w zasadzie to jeździłem tylko na benzynie i było OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 18 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 nie wiem jaka masz instalke LPG ( i się na tym nie znam ) ale całkiem możliwe ze ma ona oddzielny MAP sensor i dlatego działa jak trzeba do sprawdzenia masz: - centralka LPG może ona odcina paliwo - MAP sensor (odłącz zobacz czy będzie różnica) - pompę paliwa PS. MAP w MPi jest zintegrowany z IAT (czujnik temp w dolocie) wiec wywali ci błąd i jego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wesul Napisano 19 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > nie wiem jaka masz instalke LPG ( i się na tym nie znam ) ale całkiem możliwe ze ma ona oddzielny > MAP sensor i dlatego działa jak trzeba > do sprawdzenia masz: > - centralka LPG może ona odcina paliwo > - MAP sensor (odłącz zobacz czy będzie różnica) > - pompę paliwa > PS. MAP w MPi jest zintegrowany z IAT (czujnik temp w dolocie) wiec wywali ci błąd i jego Dzięki za pomoc. Problem może nie rozwiązany, ale przynajmniej zdiagnozowany. Po wyjeciu wtyczki z MAP sensora, silnik działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > Dzięki za pomoc. Problem może nie rozwiązany, ale przynajmniej zdiagnozowany. > Po wyjeciu wtyczki z MAP sensora, silnik działa. pozostaje ci wymienić MAPa albo go zdiagnozować (11 strona) w załączniku coś co kiedyś znalem na sieci chciałem dać bezpośredniego linka ale nie mogłem tego odszukać w oryginalnym źródle (zgodnie z opisem opracowanie nie jest moje) (11 strona) -> sprawdzenie mapa (to ten sam co u ciebie) 287059946-troubleshooter_1.2.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wesul Napisano 20 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 > pozostaje ci wymienić MAPa albo go zdiagnozować (11 strona) > w załączniku coś co kiedyś znalem na sieci chciałem dać bezpośredniego linka ale nie mogłem tego > odszukać w oryginalnym źródle (zgodnie z opisem opracowanie nie jest moje) > (11 strona) -> sprawdzenie mapa (to ten sam co u ciebie) Dzięki raz jeszcze. Zacznę od diagnostyki, tylko mam pytanie; Mam tak: Gdzie wg. ryciny ze str. 11 jest góra gdzie dół? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 20 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 > Gdzie wg. ryciny ze str. 11 jest góra gdzie dół? tam gdzie masz zapięcie na wtyczkę jest góra, wiec to co masz foto to jest właśnie taki widok jak w tym manualu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wesul Napisano 20 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 Piny są i na dole i na górze. Stąd moje pytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 21 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 > Piny są i na dole i na górze. Stąd moje pytanie. są 4 kable (piny) w jednym rzędzie nie bardzo wiem o co ci chodzi, na wtyczce jest zatrzask a na czujniku taka wypustka i to jest gór tej wtyczki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wesul Napisano 23 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2013 Wypustki mam i od dołu i od góry, ale nieważne. Problem rozwiązany; - wymieniłem MAP sensopr na inny - to samo. - pomimo braku błedów w kompie odłaczyłem akumulator na dłuższa chwilę. Po podłaczeniu odpalił na benzynie i chodzi (ma troche niskie obroty). Pojeżdże i zobacze co i jak. Dzięki za pomoc w temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wesul Napisano 24 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2013 Update: Problem rozwiązany całościowo! Jak pisałem, po odłączeniu aku odpalał i pracował na benzynie, ale obroty miał niskie i prawie pluł benzyną - zdecydowanie za bogata mieszanka. Więc posprawdzałem podłączenia z MAP sensora do kompa i okazało się, że w miałem źle podłączone kabelki - kiedyś wymieniałem kolektor ssący i przepinałem wtyczkę z SC na Pandową. W każdym razie po podłączeniu poprawnym kabli odpala i pracuje jak powinien Człowiek uczy sie całe życie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.