Skocz do zawartości

SC: Zapala i gaśnie


wesul

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dzisiaj wygenerowałem nową usterkę w moim SC confused.gif

A wygląda to tak; przekręcam kluczyk - pompa paliwa nabija ciśnienie, odpalam i chodzi przez kilak sekund, po czym gaśnie. Dodanie gazu nie pomaga.

Prawdopodobnie winny jest czujnik w kolektorze - tuż pod MAP sensorem - wchodzi do niego przewód paliwowy, ale nie wiem od czego on.

Problemy zaczęly się jak nim ruszyłem i udało mi się tez ze dwa razy problem naprawić (chwilowo) ruszając nim i wtyczką.

Pytanie; co to czujnik? I czy to na pewno on może być winny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Dzisiaj wygenerowałem nową usterkę w moim SC

> A wygląda to tak; przekręcam kluczyk - pompa paliwa nabija ciśnienie, odpalam i chodzi przez kilak

> sekund, po czym gaśnie. Dodanie gazu nie pomaga.

> Prawdopodobnie winny jest czujnik w kolektorze - tuż pod MAP sensorem - wchodzi do niego przewód

> paliwowy, ale nie wiem od czego on.

> Problemy zaczęly się jak nim ruszyłem i udało mi się tez ze dwa razy problem naprawić (chwilowo)

> ruszając nim i wtyczką.

> Pytanie; co to czujnik? I czy to na pewno on może być winny.

z tego co piszesz to jest to pewnie przewód od pochłaniacza par paliwa a wtyczka steruje zaworem, nie powinno to mieć wpływu na prace silnika

fa6ad4aad794ce3e339c6aedc698594b16031.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest właśnie to o czym pisałem czyli pochłaniacz par paliwa a regulator w MPi jest przy pompie paliwa w zbiorniku (plastikowy kolektor i listwa bez powrotu)

odepnij na test ten wężyk od pochłaniacza i zobacz czy jest jakaś różnica

IMG_2545.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma różnicy/zmiany/poprawy - pali i gaśnie.

Nie mniej pewniejszy jestem, że to coś z elektryką; poruszałem wtyczkami od MAP sensora i pochłaniacza i odpalił. Na odpalonym silniku poruszałem znowu wtyczkami i zgasł.

Czy MAP sensor może powodować takie objawy? Może nie tą wtyczkę obwiniam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz MPi wiec czas zaopatrzyć się w interfejs diagnostyczny 50-80PLN to zaoszczędzi sporo zgadywania

tak na szybko spróbuj wsiąść kable rozruchowe (pewnie masz) i zaczep dodatkowe masy na - aku , potem jeden kabel na silnik a 2 na obudowę kompa, podmień przekaźniki pod maska

możesz też odłączyć większość czujników z silnika (niestety komp nałapie błędów wiec interfejs by się przydał na potem), żeby silnik odpalił w trybie awaryjnym wystarczy że będzie podłączony czujnik położenia walu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> masz MPi wiec czas zaopatrzyć się w interfejs diagnostyczny 50-80PLN to zaoszczędzi sporo

> zgadywania

> tak na szybko spróbuj wsiąść kable rozruchowe (pewnie masz) i zaczep dodatkowe masy na - aku ,

> potem jeden kabel na silnik a 2 na obudowę kompa, podmień przekaźniki pod maska

> możesz też odłączyć większość czujników z silnika (niestety komp nałapie błędów wiec interfejs by

> się przydał na potem), żeby silnik odpalił w trybie awaryjnym wystarczy że będzie podłączony

> czujnik położenia walu

Interfejs mam.

Niestety - jak pisałem - poza błedami czujnika położenia wałka i MAP sensora nie pokazuje nic innego.

Na LPG odpala i jeżdzi. Problem jest tylko na benzynie.

Dlatego skłaniam się ku teorii o podawaniu paliwa.

Problemu do wczroraj nie miałem, w zasadzie to jeździłem tylko na benzynie i było OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jaka masz instalke LPG ( i się na tym nie znam ) ale całkiem możliwe ze ma ona oddzielny MAP sensor i dlatego działa jak trzeba

do sprawdzenia masz:

- centralka LPG może ona odcina paliwo

- MAP sensor (odłącz zobacz czy będzie różnica)

- pompę paliwa

PS. MAP w MPi jest zintegrowany z IAT (czujnik temp w dolocie) wiec wywali ci błąd i jego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem jaka masz instalke LPG ( i się na tym nie znam ) ale całkiem możliwe ze ma ona oddzielny

> MAP sensor i dlatego działa jak trzeba

> do sprawdzenia masz:

> - centralka LPG może ona odcina paliwo

> - MAP sensor (odłącz zobacz czy będzie różnica)

> - pompę paliwa

> PS. MAP w MPi jest zintegrowany z IAT (czujnik temp w dolocie) wiec wywali ci błąd i jego

Dzięki za pomoc. Problem może nie rozwiązany, ale przynajmniej zdiagnozowany.

Po wyjeciu wtyczki z MAP sensora, silnik działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki za pomoc. Problem może nie rozwiązany, ale przynajmniej zdiagnozowany.

> Po wyjeciu wtyczki z MAP sensora, silnik działa.

pozostaje ci wymienić MAPa albo go zdiagnozować (11 strona)

w załączniku coś co kiedyś znalem na sieci chciałem dać bezpośredniego linka ale nie mogłem tego odszukać w oryginalnym źródle (zgodnie z opisem opracowanie nie jest moje)

(11 strona) -> sprawdzenie mapa (to ten sam co u ciebie)

287059946-troubleshooter_1.2.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pozostaje ci wymienić MAPa albo go zdiagnozować (11 strona)

> w załączniku coś co kiedyś znalem na sieci chciałem dać bezpośredniego linka ale nie mogłem tego

> odszukać w oryginalnym źródle (zgodnie z opisem opracowanie nie jest moje)

> (11 strona) -> sprawdzenie mapa (to ten sam co u ciebie)

Dzięki raz jeszcze. Zacznę od diagnostyki, tylko mam pytanie;

Mam tak: 10.3091-FA.jpg

Gdzie wg. ryciny ze str. 11 jest góra gdzie dół?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypustki mam i od dołu i od góry, ale nieważne.

Problem rozwiązany;

- wymieniłem MAP sensopr na inny - to samo.

- pomimo braku błedów w kompie odłaczyłem akumulator na dłuższa chwilę. Po podłaczeniu odpalił na benzynie i chodzi (ma troche niskie obroty). Pojeżdże i zobacze co i jak.

Dzięki za pomoc w temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update: Problem rozwiązany całościowo! 893goodvibes.gif

Jak pisałem, po odłączeniu aku odpalał i pracował na benzynie, ale obroty miał niskie i prawie pluł benzyną - zdecydowanie za bogata mieszanka. Więc posprawdzałem podłączenia z MAP sensora do kompa i okazało się, że w miałem źle podłączone kabelki - kiedyś wymieniałem kolektor ssący i przepinałem wtyczkę z SC na Pandową.

W każdym razie po podłączeniu poprawnym kabli odpala i pracuje jak powinien alien.gif

Człowiek uczy sie całe życie. yikes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.