Skocz do zawartości

Cruze 1,8 to oszczędne auto jest


rwIcIk

Rekomendowane odpowiedzi

Trasa do Bułgarii i z powrotem.

Ponad 3500 km.

Spalanie śr. wg komputera: 7,4 l/100km, wg moich obliczeń 7,6 l/100km

Śr. prędkość 73 km/h

Stwierdzam, że 1,8 w Cruze jest oszczędniejszy od 1,6 w Lacetti yay.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trasa do Bułgarii i z powrotem.

> Ponad 2500 km.

> Spalanie śr. 7,4 l/100km

> Śr. prędkość 73 km/h

> Stwierdzam, że 1,8 w Cruze jest oszczędniejszy od 1,6 w Lacetti

Ja też sądziłem że nie da się tym samochodem zejść poniżej 6.5 ( motor 1.6). Cenka mi opadła jak zrobiłem trasę mieszaną 90/10 w trzy osoby i komp pokazał 5.5 boje_sie.gif

Warunek to w miarę spokojna jazda max do 100-110 i nie pałować pod czerwone grinser006.gif

Nazad postanowiłem pałować jednakoż i nawet 180 było jakiś czas zlosnik.gif i poszło na 6.7 icon_rolleyes.gif

Z powyższego widać że można mieć 5 można i 12, zależy jak leży zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trasa do Bułgarii i z powrotem.

> Ponad 3500 km.

> Spalanie śr. wg komputera: 7,4 l/100km, wg moich obliczeń 7,6 l/100km

> Śr. prędkość 73 km/h

> Stwierdzam, że 1,8 w Cruze jest oszczędniejszy od 1,6 w Lacetti

Jaka tam jest skrzynia, 5 czy 6b?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaka tam jest skrzynia, 5 czy 6b?

5 biegów

Wynik dobry także dlatego, że staraliśmy się nie przekraczać zbytnio dozwolonych prędkości.

Na autostradach max licznikowe 140km/h.

W Rumunii poza terenem zabudowanym jest max 100km/h.

Za to w górach trzeba było często piłować silnik do wysokich obrotów na niskich biegach, by powyprzedzać powolne pojazdy na podjazdach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trasa do Bułgarii i z powrotem.

Ja na wakacjach w MNE zrobiłem dokładnie 4000 km (co do kilometra).

Nie wiem jakie miałem spalanie na tych 4k km, ale komputer nie resetowany od nowości miał przed wyjazdem 6,9 a po powrocie mam 6,8. Więc pewnie rzeczywiste spalanie na tej trasie jeszcze mniejsze miałem skoro całkowite spadło.

Tylko że u mnie 1,4T. Ale faktycznie jak na benzynę to Cruzy całkiem fajne mają spalanie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja na wakacjach w MNE zrobiłem dokładnie 4000 km (co do kilometra).

> Nie wiem jakie miałem spalanie na tych 4k km, ale komputer nie resetowany od nowości miał przed

> wyjazdem 6,9 a po powrocie mam 6,8. Więc pewnie rzeczywiste spalanie na tej trasie jeszcze

> mniejsze miałem skoro całkowite spadło.

> Tylko że u mnie 1,4T. Ale faktycznie jak na benzynę to Cruzy całkiem fajne mają spalanie

Uadnie ok.gif

No i pewnie z turbinką ładniej Cruze odpycha się - więcej niutków drive.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> Trasa do Bułgarii i z powrotem.

> Ponad 3500 km.

> Spalanie śr. wg komputera: 7,4 l/100km, wg moich obliczeń 7,6 l/100km

> Śr. prędkość 73 km/h

> Stwierdzam, że 1,8 w Cruze jest oszczędniejszy od 1,6 w Lacetti

Da się jeszcze więcej oszczędzić w 1.8 jadąc, a raczej przetaczając się zgodnie z przepisami, max 90kmh,

mnie się udało zejść do 6.5 wg kompa i realnego 6.8 cfaniak.gif

więc jeśli masz czas i się nie spieszysz to się da!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Da się jeszcze więcej oszczędzić w 1.8 jadąc, a raczej przetaczając się zgodnie z przepisami, max

> 90kmh,

> mnie się udało zejść do 6.5 wg kompa i realnego 6.8

> więc jeśli masz czas i się nie spieszysz to się da!

Nieźle. Ale to już wybitnie emeryt-mode-on zlosnik.gif

Mnie cieszy, że 1,8 w Cruze jest oszczędniejszy od 1,6 w Lacetti smile.gif

Jechaliśmy raczej nie przekraczając przepisów, gdzie np. w Rumunii jest max 100km/h. Na autostradach 133km/h na tempomacie wg GPS, czyli licznikowe 140km/h. W mieście raczej niewiele ponad 50km/h.

Ale, ale - trasa wiodła przez góry, więc często gaz w podłodze na 2 i 3 biegu by coś wyprzedzić smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nieźle. Ale to już wybitnie emeryt-mode-on

To nie emeryt-mode, to hangover-mode biglaugh.gif

Ustawiasz się za Tirem albo inną cysterna i lecisz za nim przez 300-400 km z prędkością 80-90, w porywach do 95kmh smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Trasa do Bułgarii i z powrotem.

> Ponad 3500 km.

> Spalanie śr. wg komputera: 7,4 l/100km, wg moich obliczeń 7,6 l/100km

> Śr. prędkość 73 km/h

> Stwierdzam, że 1,8 w Cruze jest oszczędniejszy od 1,6 w Lacetti

Jednak w takiej podróży diesel lepszy. Wprawdzie nie Chevrolet a Hyundai i30cw 1.6 CRDi 115 KM:

Wakacyjna wyprawa - Rumunia, Bułgaria, Węgry, Słowacja, ponad 4 kkm, 3/4 z klimą, jazda max +10 km/h do przepisowej, autostrady 1/5 trasy, 120 km/h. Spalanie 5,25 l/100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jednak w takiej podróży diesel lepszy. Wprawdzie nie Chevrolet a Hyundai i30cw 1.6 CRDi 115 KM:

> Wakacyjna wyprawa - Rumunia, Bułgaria, Węgry, Słowacja, ponad 4 kkm, 3/4 z klimą, jazda max +10

> km/h do przepisowej, autostrady 1/5 trasy, 120 km/h. Spalanie 5,25 l/100 km.

Oczywiście, że diesel będzie oszczędniejszy.

Przy podobnych warunkach jazdy, diesel spali ~2 litry mniej.

W domu mam Yariska, który nie przekracza śr. 5, a jeździ głównie w mieście, którym spokojnie można zejść ze spalaniem poniżej 4.

Tyle, że diesli nie lubię zlosnik.gif

Ja się cieszę, że 1,8 w Cruze pali tak mało ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką masz skrzynię 5b czy 6b. i jak bardzo auto obładowane było?? Jaki procent to autostrady bo info, że +10 to trochę za mało. Spalanie na trasie jest zdecydowanie mniejsze niż na autostradzie.

> Jednak w takiej podróży diesel lepszy. Wprawdzie nie Chevrolet a Hyundai i30cw 1.6 CRDi 115 KM:

> Wakacyjna wyprawa - Rumunia, Bułgaria, Węgry, Słowacja, ponad 4 kkm, 3/4 z klimą, jazda max +10

> km/h do przepisowej, autostrady 1/5 trasy, 120 km/h. Spalanie 5,25 l/100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zaglądam tu z racji sparka - tak się ze spamu wytłumaczę zlosnik.gifzlosnik.gif

Spalanie dla stilo 1.4 16V 5D - chyba krótszy od cruza hatchback ok 15 cm.

Ale auta porównywalne.

Przejazd na Chorwację na ogumieniu 205.

Auto doładowane tak, że tył siadł dobre 3 cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trasa

> Ponad 3500 km.

> Spalanie śr. wg komputera: 7,4 l/100km, wg moich obliczeń 7,6 l/100km

> Śr. prędkość 73 km/h

> Stwierdzam, że 1,8 w Cruze jest oszczędniejszy od 1,6 w Lacetti

To i ja się pochwalę smile.gif

Auris , 1.6 /132KM/ 6-gange.

Trasa 3135 km (95% autostrady).

Klima 50/50 , 4 osoby na pokładzie , bagażnik raczej na full.

Prędkości autostradowe 110-140 km/h.

Poza autostradowe - dozwolona + 10-15 km/h

Spalanie wg kompa 6,4 l/100 km (dystrybutor 6,8 l/100 km).

Średnia prędkość wg kompa 78 km/h (nawigacja 84 km/h).

I pomysleć, że przed zakupem Aurisa byłem w salonie i oglądałem Cruza 1.8 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niektórzy specjalnie czekali na Cruze 1,4T ze skrzynią 6

Jedzie pewnie zacnie ok.gif

Tylko jak jest duszone ( but.gif w porównywalny sposób z silnikiem bez T) to weźmie pewnie więcej niż Cruze 1.8 z silnikiem atmosferycznym grinser006.gif

No i do tego to turbo.

A wiadomo jak trzeba się z tym obchodzić

A ja się turbo boję (po przygodach z T jakie miałem w dizlu sciana.gifgrinser006.gif )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kogoś stać na auto za 70tys to czemu ewentualna wymiana turbo po kilku latach lub 150-200kkm za 2tys zł lub naprawa za 1tys. zł miała by być aż tak problematyczna żeby się tego turbo tak bać niewiem.gif

Moim zdaniem turbosprężarka ciężko zapracowuje dodatkową dynamiką i niższym spalaniem na to żeby ją jednak się opłacało posiadać ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

> Właśnie jak ten silnik daje radę w cruzie ? A 1.8 LPG?

1,8 nadaje się do gazu - ASO instaluje nawet za 1zł w promocji zlosnik.gif

1,8 141 KM daje 11 s do 100km/h - czyli ledwo się odpycha

1,4T daje lepsze osiągi - 6-biegowa skrzynia i wyższy moment obrotowy ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... 1,8 141 KM daje 11 s do 100km/h - czyli ledwo się odpycha ...

Ścigasz się na codzień i musisz mieć setkę jak najszybciej?

Mnie odpowiada to, że mogę dynamicznie włączyć się do ruchu. Tego mi brakowało w w focusie 1,6. Na miasto jak znalazł.

Pewnie i szersze opony też swoje robią przy ruszaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ścigasz się na codzień i musisz mieć setkę jak najszybciej?

Jeżdżę kapeluszniczo, ale do wyprzedzania przydałoby się, by nie trzeba było redukować do 3 by silnik ożył zlosnik.gif

Cruze z 1,8 ma tyle samo do 100km/h co Lacetti z 1,6 - więc ja nie odczuwam takiej poprawy jak Ty wink.gif

> Mnie odpowiada to, że mogę dynamicznie włączyć się do ruchu. Tego mi brakowało w w focusie 1,6. Na

> miasto jak znalazł.

> Pewnie i szersze opony też swoje robią przy ruszaniu.

... i TC biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... ale do wyprzedzania przydałoby się, by nie trzeba było redukować do 3 by

> silnik ożył ...

Fakt czasem trzeba trochę podkręcić obroty.

> ... i TC

Przez rok, chyba tylko dwa razy uruchomiła mi się ta funkcja.

Jej działanie nie jest tak głośne i odczuwalne jak w Malibu. W czasie jazdy próbnej tą landarą zerwałem przyczepność pod światłami (żeby zobaczyć jak startuje) i przestraszyłem się hałasu i wibracji. hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fakt czasem trzeba trochę podkręcić obroty.

Nie jeździłem 1,4T ale tam jest wysoki moment przy niskich obrotach i domyślam się, że nie trzeba byłoby tak często redukować biegów. Choć jeśli tam jest skrzynia 6, to i tak ilość zmian będzie podobna hehe.gif

BTW. Masz może taki efekt, że przyspieszając na jednym biegu (powiedzmy 2) od 2000 do 5000 obrotów, występuje nierównomierne dawkowanie mocy - w pewnych zakresach ciągnie lepiej, by w kolejnych słabnąć?, jakby coś przez chwilę przyhamowało autem? Nie wiem czy TTTM, czy należy się czepiać przy następnym serwisie w ASO?

> Przez rok, chyba tylko dwa razy uruchomiła mi się ta funkcja.

> Jej działanie nie jest tak głośne i odczuwalne jak w Malibu. W czasie jazdy próbnej tą landarą

> zerwałem przyczepność pod światłami (żeby zobaczyć jak startuje) i przestraszyłem się hałasu i

> wibracji.

TC działa, ale jednak dopuszcza do lekkiego poszarpywania kołami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... Masz może taki efekt, że przyspieszając na jednym biegu (powiedzmy 2) od 2000 do 5000 obrotów,

> występuje nierównomierne dawkowanie mocy - w pewnych zakresach ciągnie lepiej, by w kolejnych

> słabnąć?, ...

Nie zauważyłem. Może dlatego, że chyba nie kręciłem tak wysoko na niskich biegach. Przy okazji sprawdzę.

Jeśli chodzi o problemy z Cruze, to trafiłem na takie forum:

http://mojchevy.pl/cruze-f4.html

Tam też jest zdjęcie Camaro zaprojektowanego dla filmu Transformers 4.

461842775131509691.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie zauważyłem. Może dlatego, że chyba nie kręciłem tak wysoko na niskich biegach. Przy okazji

> sprawdzę.

U mnie czuć, że np. po przekroczeniu 3000 obr. coś jakby lekko przyhamowywało silnik, a przy około 4000 obr. znów odzyskuje werwę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szału nie robi...

> Mój 1.8 - średnia 117,54km/h, spalanie 8,3l.

Takich średnich Cruze jeszcze nie uzyskiwałem.

Przy śr. z trasy 75km/h spalanie miałem 7,5 l/100km

Jazda miejsko-podmiejska to spalanie rzędu 8. Na autostradzie pewnie wyjdzie podobnie albo więcej.

Masa robi swoje, co nie zmienia faktu, że i tak ten 1,8 jest oszczędniejszy od 1,6 w lżejszym o 200kg Lacetti zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie czuć, że np. po przekroczeniu 3000 obr. coś jakby lekko przyhamowywało silnik, a przy około

> 4000 obr. znów odzyskuje werwę.

Mnie denerwuje, że drążek zmiany biegów podskakuje na jedynce i dwójce podczas odłączania napędu i załączania (sprzęgłem).

Pytałem o to mechanika w Auto-Pol, ale stwiedził, że to normalne i nie ma się czym przejmować. Jednak zgłoszę to podczas przeglądu, który muszę na dniach zrobić. Na pewno nie będzie to na Mangalii. Nie dam im już więcej na mnie zarobić!

Dlaczego jestem wkurzony opiszę jak się sprawa skończy, a ciągnie się od momentu zakupu czyli równo rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie czuć, że np. po przekroczeniu 3000 obr. coś jakby lekko przyhamowywało silnik, a przy około

> 4000 obr. znów odzyskuje werwę.

Też tak mam i śledząc fora widać że wiele osób taki efekt zauważa. Chyba tttm. Obawiam się że jest to jakiś uboczny efekt konieczności spełnienia norm czystości spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jej działanie nie jest tak głośne i odczuwalne jak w Malibu. W czasie jazdy próbnej tą landarą

> zerwałem przyczepność pod światłami (żeby zobaczyć jak startuje) i przestraszyłem się hałasu i

> wibracji.

Jakim Malibu jeździłeś? U mnie nic takiego nie występuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się z takimi problemami co prawda w innych autach, ale odpowiedzialny był za to EGR. Można by spróbować zaślepić dla sprawdzenia czy objaw zniknął. Nie wiem jaki jest u Was ten EGR - pewnie sterowany elektrycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też tak mam i śledząc fora widać że wiele osób taki efekt zauważa. Chyba tttm. Obawiam się że jest

> to jakiś uboczny efekt konieczności spełnienia norm czystości spalin.

... i oszczędzania paliwa.

Zmienny kolektor dolotowy, zmienne fazy rozrządu, EGR i mamy co mamy wink.gif

Teraz to nierównomierne dawkowanie mocy jeszcze nie jest tak mocno odczuwalne, jak latem, gdy jest włączona klima.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spotkałem się z takimi problemami co prawda w innych autach, ale odpowiedzialny był za to EGR.

> Można by spróbować zaślepić dla sprawdzenia czy objaw zniknął. Nie wiem jaki jest u Was ten

> EGR - pewnie sterowany elektrycznie.

Pamiętam, że takie cyrki w Lacetti skończyły się wymianą EGRa.

Muszę ich przycisnąć przy następnym przeglądzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... i oszczędzania paliwa.

> Zmienny kolektor dolotowy, zmienne fazy rozrządu, EGR i mamy co mamy

> Teraz to nierównomierne dawkowanie mocy jeszcze nie jest tak mocno odczuwalne, jak latem, gdy jest

> włączona klima.

Może powiedzmy otwarcie - złe wysterowanie silnika i faz rozrządu. Jak pokazywałem na wykresie 2.4 nie ma problemów z zaburzeniami mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W nowym aucie?

Może się zdarzyć. Z tego co pamiętam kolega z forum, chyba etat_owiec miał problemy ze swoim dieslem w Lacetti. W końcu umówiliśmy się, że ASO skopiuje oprogramowanie z mojego auta do jego i chyba problemy minęły.

Niedawno zresztą dzwonili do mnie chcąc pożyczyć auto mojej żony bo mieli ten sam problem z jakimś klientem i potrzebowali "dawcy" oprogramowania.

zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może się zdarzyć. Z tego co pamiętam kolega z forum, chyba etat_owiec miał problemy ze swoim

> dieslem w Lacetti. W końcu umówiliśmy się, że ASO skopiuje oprogramowanie z mojego auta do

> jego i chyba problemy minęły.

> Niedawno zresztą dzwonili do mnie chcąc pożyczyć auto mojej żony bo mieli ten sam problem z jakimś

> klientem i potrzebowali "dawcy" oprogramowania.

Powiedz, ze zartujesz? Przeciez ASO powinno zgrac z serwera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.