Jump to content

W czasie jazdy zgasł i nie odpala Matiz.


parart
 Share

Recommended Posts

Witam!

W garażu sprawdziłem, że nie świeci się przełącznik benzyna/gaz. Niestety nie ma iskry na świecach. Co więcej po odkręceniu kopułki i przekręceniu kluczyków stacyjki do rozruchu nie obraca się palec aparatu zapłonowego. Sprawdziłem rozrusznik na biegu przekręcając kluczyk - porusza samochód. Czyli jak mi się wydaje powinien obracać palec. Obawiam się najgorszego- zerwania paska rozrządu. Czy macie pomysł jak w Matizie to sprawdzić lub wyeliminować? Jeżeli zerwał się pasek to jaki może być orientacyjny koszt naprawy? Może to inny problem? Jak do tego dojść? Proszę o wskazówki.

Dziękuję i pozdrawiam

Wątek został przeniesiony, polecam poczytac regulamin forum,

pozdrawiam

steyr

Link to comment
Share on other sites

Fakt 4 śruby odkręciłem i zobaczyłem urwany pasek. Ciekawe czy samemu warto się do tego zabrać? Może jest w necie instrukcja co po kolei trzeba zrobić w matizie by to naprawić? Po kilku telefonach do mechaników usłyszałem szacunkowy koszt 1kzł - kosmos panic.gif

Co radzicie?

Link to comment
Share on other sites

> Fakt 4 śruby odkręciłem i zobaczyłem urwany pasek. Ciekawe czy samemu warto się do tego zabrać?

> Może jest w necie instrukcja co po kolei trzeba zrobić w matizie by to naprawić? Po kilku

> telefonach do mechaników usłyszałem szacunkowy koszt 1kzł - kosmos

> Co radzicie?

no jak tysiąc złotych to jest cena kosmos za naprawę silnika po zerwaniu paska... to ja nie wiem, co powiedzieć. W bardziej skomplikowanym aucie tyle pieniędzy nie starczy nawet na wymianę rozrządu (okresową) - i to nie mówię o jakimś V8, a zwykłych czterocylindrowcach. Obawiam się, że sam tego nie ogarniesz, to sporo roboty (prawdopodobnie pogięte tłoki, nie wiadomo, co więcej) i dużo rozbierania. No chyba, że masz smykałkę do roboty i jakiegoś kolegę-mechanika.

Link to comment
Share on other sites

generalnie sciągasz głowice i dajesz ja do wyspecjalizowanego zakładu, który sprawdzi Ci/wymieni zawory splanuje głowice i itp. jeśli robiłes cokolwiek takiego kiedys i ten temat nie jest Ci obcy dasz rade, jeśli masz sie opierac na podpowiedziach z forum oddaj do mechanika wink.gif

Link to comment
Share on other sites

Koszty naprawy po zerwaniu paska zależą od tego co zostało uszkodzone.

Licząc najtańszą opcje ze tloki nie zostały uszkodzone, to do wymiany są:

zawory z prowadnicami, gniazdami i uszczelniaczami 6 sztuk

uszczelka pod głowice, pokrywy zaworów

komplet do wymiany rozrządu

przydało by sią wymienić płyn chłodzący i olej w silniku bo

podczas zdejmowania głowicy trochę się wymieszają

Można policzyć koszty części a robocizna to w zależności od warsztatu.

Więc koszty są bardzo ruchome.

Link to comment
Share on other sites

mdyrka- dla mnie 1/3 wartości samochodu to jest kosmos.

Sam nie robiłem nigdy silnika. Największa wymiana w Matizie to nagrzewnica. Trochę to zajęło czasu. Dobry pomysł ze znajomym i zdjęciem głowicy. Zobaczę czy w tą stronę iść.

W sklepie podali mi ceny części:

68zł - pasek z napinaczem

49zł - uszczelki pod głowicę i pokrywę

89zł - pompa wodna

i po 20zł za zawór (max 120zł jeśli wszystkie padły)

Sprzedawca ze swojego doświadczenia powiedział, że zazwyczaj to kupują do Matiza przy takiej sytuacji.

aaaa i dowiedziałem się, że za robociznę chcą co najmniej 350zł. Reszta (około 600-800) to niby koszty.

W necie znalazłem wpis z informacją z 2009r., że jakiś mechanik naprawił za 350zł (całość).

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi o naprawe głowicy to jak naprawiałem jakiś silnik to oddawałem do zakładu który tym sią zajmuje.

Sprawdzą szczelność głowicy odpowiednio dopasują zawory.

Za głowicę z Matiza 4 lata temu płaciłem 250 zł a z Corsy 1,4 300 ł.

Zawsze wymienili komplet zaworów aby uniknąć późniejszych problemów z zaworami.

Link to comment
Share on other sites

Mam jeszcze jedną propozycję. Zerknij na wątki podwieszone, zapoznaj się z nimi (dość jasno określają zasady panujące na forum, zasady umieszczania wątków itp. itd.) a potem - po odrobieniu takiego zadania domowego zrób to, co jest w tych wątkach napisane ok.gif

Link to comment
Share on other sites

> Fakt 4 śruby odkręciłem i zobaczyłem urwany pasek. Ciekawe czy samemu warto się do tego zabrać?

> Może jest w necie instrukcja co po kolei trzeba zrobić w matizie by to naprawić? Po kilku

> telefonach do mechaników usłyszałem szacunkowy koszt 1kzł - kosmos

> Co radzicie?

Przerabiałem to w zeszłym roku- koszt 1060zł ( planowanie głowicy; kompletny rozrząd z pompą; zawory i ich prowadnice oraz regulacja; wszystkie uszczelnienia; nowy olej i filtr ).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.