Skocz do zawartości

Homologacja świateł w samochodzie z USA


michao1435052751

Rekomendowane odpowiedzi

Znajomemu zabrali DR za brak homologacji EU na lampach.

Ma Pontiaca Trans Am 4gen

800px-BlueTransAm.JPG

Jak mniemam przednich przerobić się nie da no bo jak alien.gif. A tylne?

Zakupienie gotowych z homo EU raczej mało prawdopodobne.

Czytałem w necie, że

Quote:

"odstępstwo jest możliwe jeśli samochód jest zabytkiem lub nie ma na rynku świateł z homologacją EU"


jest w tym jakieś poparcie w polskim prawie?

Ktoś to przerabiał? Jak odzyskać DR? Przeglądy auto przechodziło w 100% legalnie, zapewne przymykali oko na światła.

Pozdrawiam

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli nie było wersji ze światłami z EU, to jechać na komendę czy gdzie ten dowód jest z

> wydrukowaną odpowiednią ustawą i wiarygodnym źródłem informacji, że wersji na EU nie było i

> próbować być miłym i uprzejmym

dowód to raczej już w Urzędzie Komunikacji jest. I trzeba będzie dyskutować z diagnostą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie pomyślałeś że stwarzasz zagrożenie na drodze? Brak asymetrii (oślepiasz), lub obniżone na maxa (zbyt krótkie pole) to stwarzanie sytuacji niebezpiecznych.

Bo nie powiesz że kierowca, jeździ tylko za dnia... cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie pomyślałeś że stwarzasz zagrożenie na drodze? Brak asymetrii (oślepiasz), lub obniżone na

> maxa (zbyt krótkie pole) to stwarzanie sytuacji niebezpiecznych.

> Bo nie powiesz że kierowca, jeździ tylko za dnia...

Mnie zawsze zastanawia jak to w USA ludzie jeżdżą z symetrycznymi i nie stwarzają zagrożenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie pomyślałeś że stwarzasz zagrożenie na drodze? Brak asymetrii (oślepiasz), lub obniżone na

> maxa (zbyt krótkie pole) to stwarzanie sytuacji niebezpiecznych.

A czym oślepiasz? Amerykańskie światła świecą ____ , a europejskie ____/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie pomyślałeś że stwarzasz zagrożenie na drodze? Brak asymetrii (oślepiasz), lub obniżone na

> maxa (zbyt krótkie pole) to stwarzanie sytuacji niebezpiecznych.

> Bo nie powiesz że kierowca, jeździ tylko za dnia...

No wlasnie wytlumacz w jaki sposob ktos oslepia z prostymi swiatlami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie pomyślałeś że stwarzasz zagrożenie na drodze? Brak asymetrii (oślepiasz), lub obniżone na

> maxa (zbyt krótkie pole) to stwarzanie sytuacji niebezpiecznych.

> Bo nie powiesz że kierowca, jeździ tylko za dnia...

chyba ci sie pomyliły światła z 'anglika' hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie zawsze zastanawia jak to w USA ludzie jeżdżą z symetrycznymi i nie stwarzają zagrożenia?

U was jest troszke inaczej, mnostwo drog wielopasmowych, duzo rucho odbywa sie w miastach. Natomiast poza miastami na waskich drogach dla mnei to byla masakra, kupe aut ze zle ustawionymi swiatlami, tiry jezdzace na wszystkim co sie da zapalic i jeszcze ludzie ktorym jak nie mrugniesz x5 dlugimi to nie zmienia na krotkei (w tym tiry facepalm%5B1%5D.gif) tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba ci sie pomyliły światła z 'anglika'

Nie nie pomyliły. Żeby uzyskać na symetrycznych zasięg świateł asymetrycznych (prawa strona) należy je podnieść zdecydowanie do góry. Wtedy lewa strona bedzie oslepiać nadjeżdżających z przeciwka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie nie pomyliły. Żeby uzyskać na symetrycznych zasięg świateł asymetrycznych (prawa strona) należy

> je podnieść zdecydowanie do góry. Wtedy lewa strona bedzie oslepiać nadjeżdżających z

> przeciwka.

Po prostu nie wolno zbytnio podnosić świateł.

Ustawić lekko opadające aby na środku mieć zasięg kilkadziesiąt metrów na poziomie jezdni.

W Ameryce nie muszą sobie doświetlać pobocza i jakoś miliony aut i kierowców tak jeżdżą.

U nas też tak da się jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie pomyślałeś że stwarzasz zagrożenie na drodze? Brak asymetrii (oślepiasz), lub obniżone na

> maxa (zbyt krótkie pole) to stwarzanie sytuacji niebezpiecznych.

Nie pomyślałem, ale chyba tylko dla tego, że ja mam homo EU skromny.gif

> Bo nie powiesz że kierowca, jeździ tylko za dnia...

Jeśli chodzi o Pontiaca to kierowca jeździ zazwyczaj w dzień bo jest to jego zabawka, dupowóz ma taki z homo EU

BTW wytłumacz mi zatem to "zagrożenie" bo o ile wiem to w USA wszyscy mają symetryczne światła i jakoś sobie radzą w tych "ekstremalnych warunkach" - nie czepiam się po prostu temat mnie ciekawi. przytul.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> No widzisz...Amerykanie problemu z tym nie mają, ogarniają migające na tysiąc sposobów tylne

> światła...Tylko u nas jest to niebezpieczne

I to jeszcze ogarnia społeczeństwo nie radzące sobie ze skrzyniami manualnymi zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No chyba nie wiesz o czym piszesz Jakoś w Stanach takiego problemu nie ma...

W Irlandii też nie - amerykańskie światła bez problemu przechodzą przegląd techniczny o ile są dobrze ustawione (na tą samą wysokość co światła w EU).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie pomyślałeś że stwarzasz zagrożenie na drodze? Brak asymetrii (oślepiasz),

chyba nie wiesz ze ta asymetria polega na podwyzszeniu linii oswietlenia prawej strony - wiec lewa strona w swiatlach symetrycznych swieci idealnie tak samo jak linia swiecenia w swiatlach asymetrycznych

niedogodnoscia moze byc to ze jezdzac na swiatlach symetrycznych masz gorzej oswietlone pobocze

a prawidlowo ustawione swiatla symetryczne i asymetryczne lewa strone jezdni oswietlaja tak samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Asymetryczne światła to zuo. Na drogach wielopasmowych jadący lewym pasem oslepia od tylu samochody

> jadące prawym pasem. Powinno sie tego zabronić.

zla lub nie zlo - zalezy od punktu widzenia

na codzien jezdze dwoma samochodami - jeden ma swiatla symetryczne drugi asymetryczne - i w tym z "asy" brakuje mi jednak doswietlenia pobocza

i jedno i drugie rozwiazanie ma swoje plusy i minusy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja znajomemu przerabiałem tylne amerykańskie (postój, stop i czerwony kierunek w jednym), bo diagnosta nie puścił. Do przodu nic nie miał (byłem na stacji diagnostycznej).

Tak samo u siebie w moto mam proste i się nie czepia, ale anglikom nie przepuszcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No widzisz...Amerykanie problemu z tym nie mają, ogarniają migające na tysiąc sposobów tylne

> światła...Tylko u nas jest to niebezpieczne

To jest bardzo mylące. U nas widziałem takie nieprzerobione auto i pierwsze

co pomyślałem, to że mu się pozycyjne spaliło z tylu. Ale zaraz - tak regularnie? grinser006.gif

A no tak, beznadzieja z USA... Kierunkowskaz ma być pomarańczowy i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja znajomemu przerabiałem tylne amerykańskie (postój, stop i czerwony kierunek w jednym), bo

> diagnosta nie puścił. Do przodu nic nie miał (byłem na stacji diagnostycznej).

> Tak samo u siebie w moto mam proste i się nie czepia, ale anglikom nie przepuszcza.

tyl u siebie musialem tez zrobic - brakowalo p.mgielnego - ale czepili sie dopiero po 3 latach wink.gif

do przodu nikt nigdy nie napomknal nawet ze swiatla symetryczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest bardzo mylące. U nas widziałem takie nieprzerobione auto i pierwsze

> co pomyślałem, to że mu się pozycyjne spaliło z tylu. Ale zaraz - tak regularnie?

> A no tak, beznadzieja z USA... Kierunkowskaz ma być pomarańczowy i już.

kwestia przyzwyczajenia sie - u nas kazdy nauczony ze zolty miga - w stanach ze albo zolty albo czerwony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy amerykańskich często migacze lądują w miejscu cofania itp. więc jak wygląda sprawa z homologacją takich lamp po przeróbce?

Bo jeśli ja coś zmienię sobie w swoich zwykłych "europejskich" lampach (wymienię żarówki na inny typ, dołożę jakieś dzienne do środka itp) to lampa traci homologację. icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy amerykańskich często migacze lądują w miejscu cofania itp. więc jak wygląda sprawa z

> homologacją takich lamp po przeróbce?

> Bo jeśli ja coś zmienię sobie w swoich zwykłych "europejskich" lampach (wymienię żarówki na inny

> typ, dołożę jakieś dzienne do środka itp) to lampa traci homologację.

w 99 na 100 stacjach sprawdza ze migacze sa i sa zolte i dzialaja nikt wiecej nie bedzie wnikal w to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> BTW - czy w USA robi się też światła w sensie kierunkowskazy klasyczne, "europejskie"?

> Czy wszystko ma te migające stopy?

moja KJ jest z usa i ma migacze normalne - tzn europejskie i z przodu i z tylu

nie ma mijania asymetrycznych oraz nie mial przeciwmgielnego tylnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> BTW - czy w USA robi się też światła w sensie kierunkowskazy klasyczne, "europejskie"?

> Czy wszystko ma te migające stopy?

Z moich obserwacji w USA wynikało, że większość pojazdów (nawet dużych ciężarówek) ma zwykłe żółte kierunkowskazy.

k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy amerykańskich często migacze lądują w miejscu cofania itp. więc jak wygląda sprawa z

> homologacją takich lamp po przeróbce?

> Bo jeśli ja coś zmienię sobie w swoich zwykłych "europejskich" lampach (wymienię żarówki na inny

> typ, dołożę jakieś dzienne do środka itp) to lampa traci homologację.

Ja też bez przerobionych świateł jeżdżę, choć mijania mam asymetryczne. Autko przeglądy przechodzi ale diagności proszą mnie, żebym ze stacji na dziennych wyjeżdżał, bo z mijania świecą się kierunkowskazy robiące za pozycje i mówią, że wygląda to jak dyskoteka hehe.gif. Na brak przeciwmgielnego w ogóle uwagi nie zwracają. Policja też jeszcze się nie doczepiła, ale jestem świadomy, że jak trafię na czepialskiego to zatrzyma dowód.

Zresztą nawet jak przerobię światła a trafię na upierdliwego policmajstra to zatrzyma mi DR za sztywne lusterka boczne panic.gif Kiedyś mi mignęło gdzieś, że jest jakiś przepis, który mówi, że lusterka boczne w autach jeżdżących w PL muszą być składane (rzekomo ma to chronić pieszych przy uderzeniu lusterkiem) hmm.gif

Nie wiem ile w tym prawdy, ale znając nasze przepisy jest to bardzo prawdopodobne. hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kiedyś mi mignęło gdzieś, że jest jakiś przepis, który mówi, że

> lusterka boczne w autach jeżdżących w PL muszą być składane (rzekomo ma to chronić pieszych

> przy uderzeniu lusterkiem)

> Nie wiem ile w tym prawdy, ale znając nasze przepisy jest to bardzo prawdopodobne.

przeglądalem rozporządzenie ministra w sprawie warunków technicznych pojazdów i nic takiego nie znalazłem yikes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.