Katunia Napisano 16 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2013 Witam, podpowiedzcie proszę na co zwrócić szczególną uwagę przy oglądaniu i zakupie cromy? Rocznik 2008, 1.9 JTD, krajowy. Autko będziemy oczywiście sprawdzać na stacji diagnostycznej, ale może jest coś co lubi się psuć, czemu warto się lepiej przyjrzeć? Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
frynas Napisano 17 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2013 > Witam, > podpowiedzcie proszę na co zwrócić szczególną uwagę przy oglądaniu i zakupie cromy? Rocznik 2008, > 1.9 JTD, krajowy. > Autko będziemy oczywiście sprawdzać na stacji diagnostycznej, ale może jest coś co lubi się psuć, > czemu warto się lepiej przyjrzeć? > Dzięki! Sprawdź powłoki lakiernicze czy nie wzbudzają Twoich podejrzeń...sprawdź wszystkie szczeliny pomiędzy elementami nadwozia, W serwisie Fiata Ci powiedzą jaką historię miał Twój Fiacik i jakie naprawy w nim wykonano w ASO. Ja każde auto również i Twoja Croma będzie miała pewne bolączki jednak nie są one obligatoryjne....mogą wystąpić...ale nie muszą...albo.... wystąpiły u poprzedniego właściciela i już je usunął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CRUSH Napisano 17 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2013 Jak będziesz miała nr VIN to Ci sprawdzę historię auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chemmist Napisano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2013 > Jak będziesz miała nr VIN to Ci sprawdzę historię auta. dzięki,ale historia jest znana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chemmist Napisano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2013 > Sprawdź powłoki lakiernicze czy nie wzbudzają Twoich podejrzeń...sprawdź wszystkie szczeliny > pomiędzy elementami nadwozia, W serwisie Fiata Ci powiedzą jaką historię miał Twój Fiacik i > jakie naprawy w nim wykonano w ASO. > Ja każde auto również i Twoja Croma będzie miała pewne bolączki jednak nie są one > obligatoryjne....mogą wystąpić...ale nie muszą...albo.... wystąpiły u poprzedniego właściciela > i już je usunął. 1.9 16V, 57tys. przebiegu, narazie uwagę zwróciła rura ic dosyć mocno ubrudzona mieszaniną oleju z kurzem, na łączeniu z gumowym łącznikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2013 > 1.9 16V, 57tys. przebiegu, narazie uwagę zwróciła rura ic dosyć mocno ubrudzona mieszaniną oleju z > kurzem, na łączeniu z gumowym łącznikiem normalka poka jakies foto albo ogloszenie. Jaki rok? Cena jesli nie tajemnica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chemmist Napisano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2013 > normalka > poka jakies foto albo ogloszenie. Jaki rok? Cena jesli nie tajemnica nie ma ogłoszenia i nie mam foto narazie wstępnie obejrzałem, we wtorek jestem umówiony na konkretną rozmowę, sprzedaje dealer fiata, mają puścić go na ścieżkę zdrowia przy mnie. Także narazie zbieram jak najwięcej info o tych autach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2013 > nie ma ogłoszenia i nie mam foto narazie wstępnie obejrzałem, we wtorek jestem umówiony na > konkretną rozmowę, sprzedaje dealer fiata, mają puścić go na ścieżkę zdrowia przy mnie. Także > narazie zbieram jak najwięcej info o tych autach. moze lepeij gdzies na SKP podjechac do niezależnego mechanika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2013 > dzięki,ale historia jest znana Myślę , że warto jednak skorzystać z propozycji kolegi i zweryfikować ją w niezależnym źródle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chemmist Napisano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2013 > Myślę , że warto jednak skorzystać z propozycji kolegi i zweryfikować ją w niezależnym źródle żałuję teraz ze nie zrobiłem fotki nr VIN, we wtorek będę miał więcej info, będę miał też na uwadze, może rzeczywiście sprawdzę go jeszcze w SKP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chemmist Napisano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2013 > moze lepeij gdzies na SKP podjechac do niezależnego mechanika? zobaczę jak bedzie wyglądała ta ścieżka w ASO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiksiu Napisano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2013 > Witam, > podpowiedzcie proszę na co zwrócić szczególną uwagę przy oglądaniu i zakupie cromy? Rocznik 2008, > 1.9 JTD, krajowy. > Autko będziemy oczywiście sprawdzać na stacji diagnostycznej, ale może jest coś co lubi się psuć, > czemu warto się lepiej przyjrzeć? > Dzięki! Lubią pękać przednie sprężyny. Rozszczelniają się klapy wirowe w kolektorze Zacina EGR-bedzie poszarpywać,najczęściej przy ok 2000obr podczas jazdy Leci chłodnica klimatyzacji-po prostu sprawdzić czy działa. W tylnym zawieszeniu lecą szybko górne wahacze.wystarczy złapać za górną część koła i szarpać mocno. To tak na szybko i wydaję mi się że to typowe wady auta. A ogólnie to trzeba sprawdzać jak każde inne auto przed kupnem-jak najdokładniej. I choć wiem że to nierealne,najlepiej wsiąść i przejechać ze 150 kilometrów z pasażerem.przez dwie godziny w aucie znajduję się już większość wad-usterek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 > Lubią pękać przednie sprężyny. - chyba w Stilo - w Cromie się nie spotkałem z powtarzajacymi się przypadkami > Rozszczelniają się klapy wirowe w kolektorze - w aluminiowy, w pozmianowym nie rozszczelniają się, a potrafią oderwać klapki i wpaść do silnika > Zacina EGR-bedzie poszarpywać,najczęściej przy ok 2000obr podczas jazdy > Leci chłodnica klimatyzacji-po prostu sprawdzić czy działa. > W tylnym zawieszeniu lecą szybko górne wahacze.wystarczy złapać za górną część koła i szarpać > mocno. - chyba tylko w pierwszych latach, później "banany" zostały poprawione i nie lecą tak szybko. > To tak na szybko i wydaję mi się że to typowe wady auta. > A ogólnie to trzeba sprawdzać jak każde inne auto przed kupnem-jak najdokładniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiksiu Napisano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 > - chyba tylko w pierwszych latach, później "banany" zostały poprawione i nie lecą tak szybko. coś czytałem o tym bo czeka mnie wymiana. Ale jak poszedłem do sklepu pytać o części i chciałem wahacze ze wzmocnionymi tulejami to takie oczy wszyscy wywalali. A z alle..o wzmocniony wahacz kosztuje ok 115zł tak trochę podejrzanie mało. Jak by nie było tyle roboty z wymianą to może bym zaryzykował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chemmist Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 Niepokoją nas pomalowane oba przednie błotniki - druga warstwa lakieru bez szpachli, maska ori. Z felg schodzi lakier nie wiem, może były malowane drugi raz albo jakaś wada fabryczna? Na przejażdżce przy pierwszym mocnym przyciśnięciu puściła sporego czarno siwego bąka, potem już tego nie było Przy żwawym przyśpieszaniu słychać gwizd, nie wiem może taka uroda tego silnika, może tak tu słychać pracę turbosprężarki? Reszta ok, ładnie wybiera nierówności, ładnie równo przyspiesza, ogólnie pozytywnie odebraliśmy to auto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek6622 Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > Niepokoją nas pomalowane oba przednie błotniki - druga warstwa lakieru bez szpachli, maska ori. Z > felg schodzi lakier nie wiem, może były malowane drugi raz albo jakaś wada fabryczna? Na > przejażdżce przy pierwszym mocnym przyciśnięciu puściła sporego czarno siwego bąka, potem już > tego nie było Przy żwawym przyśpieszaniu słychać gwizd, nie wiem może taka uroda tego > silnika, może tak tu słychać pracę turbosprężarki? > Reszta ok, ładnie wybiera nierówności, ładnie równo przyspiesza, ogólnie pozytywnie odebraliśmy to > auto Świst jest ok, w każdej Cromie słychać Turbo w kabinie. Nie pokoi mnie natomiast ten ciemny dymek. Domyślam się że ta Croma ma DPF który zaraz po uruchomieniu silnika nie powinien przepuścić żadnej sadzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chemmist Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > Świst jest ok, w każdej Cromie słychać Turbo w kabinie. Nie pokoi mnie natomiast ten ciemny dymek. > Domyślam się że ta Croma ma DPF który zaraz po uruchomieniu silnika nie powinien przepuścić > żadnej sadzy. podobno nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > Świst jest ok, w każdej Cromie słychać Turbo w kabinie. Nie pokoi mnie natomiast ten ciemny dymek. > Domyślam się że ta Croma ma DPF który zaraz po uruchomieniu silnika nie powinien przepuścić > żadnej sadzy. Jak przycisniesz dosc mocno, to zawsze jakis dymek pojdzie z wydechu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chemmist Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > Jak przycisniesz dosc mocno, to zawsze jakis dymek pojdzie z wydechu. a orientujesz się może dlaczego po wpisaniu nr VIN w epera wyskakują dwa auta? pierwszy raz spotkałem się z czymś takim... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > a orientujesz się może dlaczego po wpisaniu nr VIN w epera wyskakują dwa auta? pierwszy raz > spotkałem się z czymś takim... Tego nie wiem, moze kolga CRUSH bedzie wiedzial Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
frynas Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > a orientujesz się może dlaczego po wpisaniu nr VIN w epera wyskakują dwa auta? pierwszy raz > spotkałem się z czymś takim... mój nr vin też pokazuje dwa auta z czego jedno 150km a drugie 136km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chemmist Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > mój nr vin też pokazuje dwa auta z czego jedno 150km a drugie 136km o to to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > mój nr vin też pokazuje dwa auta z czego jedno 150km a drugie 136km te z niższą mocą chyba były przewidziane na Belgię, czy Holandię - nie pamiętam. A to zapewne zmiana oprogramowania sterownika lub włączenia/wyłączenia jakiejś opcji serwisowej Examinerem..? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > te z niższą mocą chyba były przewidziane na Belgię, czy Holandię - nie pamiętam. A to zapewne > zmiana oprogramowania sterownika lub włączenia/wyłączenia jakiejś opcji serwisowej > Examinerem..? Na Belgię na 100% tak, a na Holandie chyba tez. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > Na Belgię na 100% tak, a na Holandie chyba tez. zgadza sie, u mnie identycznie 115 i 120KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > zgadza sie, u mnie identycznie 115 i 120KM No wlasnie tak cos mi sie wydawalo ze twoja byla na Holadnie i masz 115KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > Świst jest ok, w każdej Cromie słychać Turbo w kabinie. Nie pokoi mnie natomiast ten ciemny dymek. > Domyślam się że ta Croma ma DPF który zaraz po uruchomieniu silnika nie powinien przepuścić > żadnej sadzy. Nie w każdej, w mojej świstu brak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > Jak przycisniesz dosc mocno, to zawsze jakis dymek pojdzie z wydechu. Ciekawa teoria, w mojej z DPF dymku brak nawet przy pedale gazu w podłodze do odcięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > Ciekawa teoria, w mojej z DPF dymku brak nawet przy pedale gazu w podłodze do odcięcia. Ale mowa o aucie bez DPF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
frynas Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > Nie w każdej, w mojej świstu brak. świst pewnie jest tylko w kabinie możesz go nie słyszeć...jak otworzysz okno i wyłączysz audio to wysłuchasz świst....przynajmniej u mnie tak jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CRUSH Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > te z niższą mocą chyba były przewidziane na Belgię, Zgadza sie na Belgię wychodziły auta o zmniejszonej mocy ze względu na składki ubezpieczeniowe. Podobbnie było kiedyś w Niemczech. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CRUSH Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 Na maila wysłem Tobie wydruk z systemu FIATa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chemmist Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > Na maila wysłem Tobie wydruk z systemu FIATa jeszcze raz dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > Zgadza sie na Belgię wychodziły auta o zmniejszonej mocy ze względu na składki ubezpieczeniowe. > Podobbnie było kiedyś w Niemczech. I rowniez ze wzgledu na podatek drogowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chemmist Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 orientujecie się ile kosztuje przegląd po 60 tys km cromy 1.9 150KM? i co jest wymieniane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 > orientujecie się ile kosztuje przegląd po 60 tys km cromy 1.9 150KM? i co jest wymieniane? Z wiadomych rzeczy to wedlug instrukcji jeszcze filtr paliwa sie wymienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 > orientujecie się ile kosztuje przegląd po 60 tys km cromy 1.9 150KM? i co jest wymieniane? ja zaraz po zakupie właśnie robiłem przegląd dla 60k km. Jak sie nie myle 240zl + materiały. Ja miałem swoje filtry i olej.Wiec robocizna wyniosła mnie 240zł. Wymienili olej i filtry, zrobili diagnostyke, i podobno hamulce i zawieszenie sprawdzali. Jak ? nie wiem, nie widziałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
costam000 Napisano 14 Września 2013 Udostępnij Napisano 14 Września 2013 > orientujecie się ile kosztuje przegląd po 60 tys km cromy 1.9 150KM? i co jest wymieniane? spojrzałem na faktury i w 2009 roku taki przegląd kosztował mnie 288 netto. Może teraz potaniał. Wymieniane wszystkie filtry (kabinowy, powietrza, olejowy, paliwowy), olej. U mnie była jeszcze wymiana klocków z przodu (dodatkowo płatna oczywiście). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 14 Września 2013 Udostępnij Napisano 14 Września 2013 > spojrzałem na faktury i w 2009 roku taki przegląd kosztował mnie 288 netto. Może teraz potaniał. > Wymieniane wszystkie filtry (kabinowy, powietrza, olejowy, paliwowy), olej. U mnie była > jeszcze wymiana klocków z przodu (dodatkowo płatna oczywiście). Może to od serwisu zależy. Rząd wielkości zbliżony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chemmist Napisano 14 Września 2013 Udostępnij Napisano 14 Września 2013 > Może to od serwisu zależy. Rząd wielkości zbliżony. mi rzucili cenę 1 tys więc się trochę zdziwiłem, mówimy oczywiście o ASO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 14 Września 2013 Udostępnij Napisano 14 Września 2013 > mi rzucili cenę 1 tys więc się trochę zdziwiłem, mówimy oczywiście o ASO Kup swoje czesci, a im zaplac tylko za robocizne,jesli na ASO Ci zalezy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 14 Września 2013 Udostępnij Napisano 14 Września 2013 > mi rzucili cenę 1 tys więc się trochę zdziwiłem, mówimy oczywiście o ASO jest to możliwe, robota +/- 300. Olej, filtry. Moze klocki wliczyli. Sam filtr paliwa dobre 200 kosztuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chemmist Napisano 17 Września 2013 Udostępnij Napisano 17 Września 2013 a właściwie jej brak czy jest ona elementem spryskiwacza czy zderzaka, jeżeli jej nie ma to coś trwale zostało uszkodzone czy po prostu gdzieś się wypięła? Czy one trzymają się stabilnie w zderzaku czy mogą być luźne? Dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 17 Września 2013 Udostępnij Napisano 17 Września 2013 > a właściwie jej brak czy jest ona elementem spryskiwacza czy zderzaka, jeżeli jej nie ma to coś > trwale zostało uszkodzone czy po prostu gdzieś się wypięła? Czy one trzymają się stabilnie w > zderzaku czy mogą być luźne? Chodzi Ci o klapki spryskiwaczy reflektorów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 17 Września 2013 Udostępnij Napisano 17 Września 2013 > Chodzi Ci o klapki spryskiwaczy reflektorów? Mysle ze tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 17 Września 2013 Udostępnij Napisano 17 Września 2013 > Chodzi Ci o klapki spryskiwaczy reflektorów? tez dlugo do tego dochodziłem, w temacie wiadomosci jest początek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 17 Września 2013 Udostępnij Napisano 17 Września 2013 > tez dlugo do tego dochodziłem, w temacie wiadomosci jest początek Ja zaraz zobaczylem ze mu chodzi o klapke, bo tak jak napisales jest w temacia pierwsza czesc tekstu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chemmist Napisano 17 Września 2013 Udostępnij Napisano 17 Września 2013 > Ja zaraz zobaczylem ze mu chodzi o klapke, bo tak jak napisales jest w temacia pierwsza czesc > tekstu. Przepraszam za zamieszanie w takim razie chciałem aby kolejne pytanie odznaczało się w wątku Tak, chodzi o klapkę spryskiwacza reflektora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 17 Września 2013 Udostępnij Napisano 17 Września 2013 > Przepraszam za zamieszanie w takim razie chciałem aby kolejne pytanie odznaczało się w wątku > Tak, chodzi o klapkę spryskiwacza reflektora W Cromie przed FL, jest czescia zderzaka, ale po FL nie jestem pewien. Eper pokazuje takie cus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 17 Września 2013 Udostępnij Napisano 17 Września 2013 > Przepraszam za zamieszanie w takim razie chciałem aby kolejne pytanie odznaczało się w wątku > Tak, chodzi o klapkę spryskiwacza reflektora Klapka jest przymocowana do spryskiwacza i wychodzi razem z nim do góry. Są połączone dwoma plastikowymi bolcami (w spryskiwaczu) i dwoma gniazdami tych bolcow (w klapce) Gdy niekumaty lakiernik zdejmuje zderzak, lamie bolce w spryskiwaczu i klapki nie mają się czego trzymać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.