Skocz do zawartości

Kupno cromy - na co zwrócić uwagę?


Katunia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

podpowiedzcie proszę na co zwrócić szczególną uwagę przy oglądaniu i zakupie cromy? Rocznik 2008, 1.9 JTD, krajowy.

Autko będziemy oczywiście sprawdzać na stacji diagnostycznej, ale może jest coś co lubi się psuć, czemu warto się lepiej przyjrzeć?

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> podpowiedzcie proszę na co zwrócić szczególną uwagę przy oglądaniu i zakupie cromy? Rocznik 2008,

> 1.9 JTD, krajowy.

> Autko będziemy oczywiście sprawdzać na stacji diagnostycznej, ale może jest coś co lubi się psuć,

> czemu warto się lepiej przyjrzeć?

> Dzięki!

Sprawdź powłoki lakiernicze czy nie wzbudzają Twoich podejrzeń...sprawdź wszystkie szczeliny pomiędzy elementami nadwozia, W serwisie Fiata Ci powiedzą jaką historię miał Twój Fiacik i jakie naprawy w nim wykonano w ASO.

Ja każde auto również i Twoja Croma będzie miała pewne bolączki jednak nie są one obligatoryjne....mogą wystąpić...ale nie muszą...albo.... wystąpiły u poprzedniego właściciela i już je usunął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdź powłoki lakiernicze czy nie wzbudzają Twoich podejrzeń...sprawdź wszystkie szczeliny

> pomiędzy elementami nadwozia, W serwisie Fiata Ci powiedzą jaką historię miał Twój Fiacik i

> jakie naprawy w nim wykonano w ASO.

> Ja każde auto również i Twoja Croma będzie miała pewne bolączki jednak nie są one

> obligatoryjne....mogą wystąpić...ale nie muszą...albo.... wystąpiły u poprzedniego właściciela

> i już je usunął.

1.9 16V, 57tys. przebiegu, narazie uwagę zwróciła rura ic dosyć mocno ubrudzona mieszaniną oleju z kurzem, na łączeniu z gumowym łącznikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.9 16V, 57tys. przebiegu, narazie uwagę zwróciła rura ic dosyć mocno ubrudzona mieszaniną oleju z

> kurzem, na łączeniu z gumowym łącznikiem

normalka smile.gif

poka jakies foto albo ogloszenie. Jaki rok? Cena jesli nie tajemnica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> normalka

> poka jakies foto albo ogloszenie. Jaki rok? Cena jesli nie tajemnica

nie ma ogłoszenia i nie mam foto frown.gif narazie wstępnie obejrzałem, we wtorek jestem umówiony na konkretną rozmowę, sprzedaje dealer fiata, mają puścić go na ścieżkę zdrowia przy mnie. Także narazie zbieram jak najwięcej info o tych autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie ma ogłoszenia i nie mam foto narazie wstępnie obejrzałem, we wtorek jestem umówiony na

> konkretną rozmowę, sprzedaje dealer fiata, mają puścić go na ścieżkę zdrowia przy mnie. Także

> narazie zbieram jak najwięcej info o tych autach.

moze lepeij gdzies na SKP podjechac do niezależnego mechanika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślę , że warto jednak skorzystać z propozycji kolegi i zweryfikować ją w niezależnym źródle

żałuję teraz ze nie zrobiłem fotki nr VIN, we wtorek będę miał więcej info, będę miał też na uwadze, może rzeczywiście sprawdzę go jeszcze w SKP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> podpowiedzcie proszę na co zwrócić szczególną uwagę przy oglądaniu i zakupie cromy? Rocznik 2008,

> 1.9 JTD, krajowy.

> Autko będziemy oczywiście sprawdzać na stacji diagnostycznej, ale może jest coś co lubi się psuć,

> czemu warto się lepiej przyjrzeć?

> Dzięki!

Lubią pękać przednie sprężyny.

Rozszczelniają się klapy wirowe w kolektorze

Zacina EGR-bedzie poszarpywać,najczęściej przy ok 2000obr podczas jazdy

Leci chłodnica klimatyzacji-po prostu sprawdzić czy działa.

W tylnym zawieszeniu lecą szybko górne wahacze.wystarczy złapać za górną część koła i szarpać mocno.

To tak na szybko i wydaję mi się że to typowe wady auta.

A ogólnie to trzeba sprawdzać jak każde inne auto przed kupnem-jak najdokładniej.

I choć wiem że to nierealne,najlepiej wsiąść i przejechać ze 150 kilometrów z pasażerem.przez dwie godziny w aucie znajduję się już większość wad-usterek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lubią pękać przednie sprężyny.

- chyba w Stilo - w Cromie się nie spotkałem z powtarzajacymi się przypadkami

> Rozszczelniają się klapy wirowe w kolektorze

- w aluminiowy, w pozmianowym nie rozszczelniają się, a potrafią oderwać klapki i wpaść do silnika passed_out.gif

> Zacina EGR-bedzie poszarpywać,najczęściej przy ok 2000obr podczas jazdy

> Leci chłodnica klimatyzacji-po prostu sprawdzić czy działa.

> W tylnym zawieszeniu lecą szybko górne wahacze.wystarczy złapać za górną część koła i szarpać

> mocno.

- chyba tylko w pierwszych latach, później "banany" zostały poprawione i nie lecą tak szybko.

> To tak na szybko i wydaję mi się że to typowe wady auta.

> A ogólnie to trzeba sprawdzać jak każde inne auto przed kupnem-jak najdokładniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - chyba tylko w pierwszych latach, później "banany" zostały poprawione i nie lecą tak szybko.

coś czytałem o tym bo czeka mnie wymiana.

Ale jak poszedłem do sklepu pytać o części i chciałem wahacze ze wzmocnionymi tulejami to yikes.gif takie oczy wszyscy wywalali.

A z alle..o wzmocniony wahacz kosztuje ok 115zł tak trochę podejrzanie mało.

Jak by nie było tyle roboty z wymianą to może bym zaryzykował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niepokoją nas pomalowane oba przednie błotniki - druga warstwa lakieru bez szpachli, maska ori. Z felg schodzi lakier nie wiem, może były malowane drugi raz albo jakaś wada fabryczna? Na przejażdżce przy pierwszym mocnym przyciśnięciu puściła sporego czarno siwego bąka, potem już tego nie było smile.gif Przy żwawym przyśpieszaniu słychać gwizd, nie wiem może taka uroda tego silnika, może tak tu słychać pracę turbosprężarki?

Reszta ok, ładnie wybiera nierówności, ładnie równo przyspiesza, ogólnie pozytywnie odebraliśmy to auto smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niepokoją nas pomalowane oba przednie błotniki - druga warstwa lakieru bez szpachli, maska ori. Z

> felg schodzi lakier nie wiem, może były malowane drugi raz albo jakaś wada fabryczna? Na

> przejażdżce przy pierwszym mocnym przyciśnięciu puściła sporego czarno siwego bąka, potem już

> tego nie było Przy żwawym przyśpieszaniu słychać gwizd, nie wiem może taka uroda tego

> silnika, może tak tu słychać pracę turbosprężarki?

> Reszta ok, ładnie wybiera nierówności, ładnie równo przyspiesza, ogólnie pozytywnie odebraliśmy to

> auto

Świst jest ok, w każdej Cromie słychać Turbo w kabinie. Nie pokoi mnie natomiast ten ciemny dymek. Domyślam się że ta Croma ma DPF który zaraz po uruchomieniu silnika nie powinien przepuścić żadnej sadzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Świst jest ok, w każdej Cromie słychać Turbo w kabinie. Nie pokoi mnie natomiast ten ciemny dymek.

> Domyślam się że ta Croma ma DPF który zaraz po uruchomieniu silnika nie powinien przepuścić

> żadnej sadzy.

podobno nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Świst jest ok, w każdej Cromie słychać Turbo w kabinie. Nie pokoi mnie natomiast ten ciemny dymek.

> Domyślam się że ta Croma ma DPF który zaraz po uruchomieniu silnika nie powinien przepuścić

> żadnej sadzy.

Jak przycisniesz dosc mocno, to zawsze jakis dymek pojdzie z wydechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a orientujesz się może dlaczego po wpisaniu nr VIN w epera wyskakują dwa auta? pierwszy raz

> spotkałem się z czymś takim...

Tego nie wiem, moze kolga CRUSH bedzie wiedzial wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mój nr vin też pokazuje dwa auta z czego jedno 150km a drugie 136km

te z niższą mocą chyba były przewidziane na Belgię, czy Holandię - nie pamiętam. A to zapewne zmiana oprogramowania sterownika lub włączenia/wyłączenia jakiejś opcji serwisowej Examinerem..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> te z niższą mocą chyba były przewidziane na Belgię, czy Holandię - nie pamiętam. A to zapewne

> zmiana oprogramowania sterownika lub włączenia/wyłączenia jakiejś opcji serwisowej

> Examinerem..?

Na Belgię na 100% tak, a na Holandie chyba tez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Świst jest ok, w każdej Cromie słychać Turbo w kabinie. Nie pokoi mnie natomiast ten ciemny dymek.

> Domyślam się że ta Croma ma DPF który zaraz po uruchomieniu silnika nie powinien przepuścić

> żadnej sadzy.

Nie w każdej, w mojej świstu brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgadza sie na Belgię wychodziły auta o zmniejszonej mocy ze względu na składki ubezpieczeniowe.

> Podobbnie było kiedyś w Niemczech.

I rowniez ze wzgledu na podatek drogowy ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> orientujecie się ile kosztuje przegląd po 60 tys km cromy 1.9 150KM? i co jest wymieniane?

ja zaraz po zakupie właśnie robiłem przegląd dla 60k km. Jak sie nie myle 240zl + materiały. Ja miałem swoje filtry i olej.Wiec robocizna wyniosła mnie 240zł.

Wymienili olej i filtry, zrobili diagnostyke, i podobno hamulce i zawieszenie sprawdzali. Jak ? nie wiem, nie widziałem biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> orientujecie się ile kosztuje przegląd po 60 tys km cromy 1.9 150KM? i co jest wymieniane?

spojrzałem na faktury i w 2009 roku taki przegląd kosztował mnie 288 netto. Może teraz potaniał. Wymieniane wszystkie filtry (kabinowy, powietrza, olejowy, paliwowy), olej. U mnie była jeszcze wymiana klocków z przodu (dodatkowo płatna oczywiście).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> spojrzałem na faktury i w 2009 roku taki przegląd kosztował mnie 288 netto. Może teraz potaniał.

> Wymieniane wszystkie filtry (kabinowy, powietrza, olejowy, paliwowy), olej. U mnie była

> jeszcze wymiana klocków z przodu (dodatkowo płatna oczywiście).

Może to od serwisu zależy. Rząd wielkości zbliżony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mi rzucili cenę 1 tys więc się trochę zdziwiłem, mówimy oczywiście o ASO

jest to możliwe, robota +/- 300. Olej, filtry. Moze klocki wliczyli. Sam filtr paliwa dobre 200 kosztuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a właściwie jej brak frown.gif czy jest ona elementem spryskiwacza czy zderzaka, jeżeli jej nie ma to coś trwale zostało uszkodzone czy po prostu gdzieś się wypięła? Czy one trzymają się stabilnie w zderzaku czy mogą być luźne?

Dzięki za pomoc smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a właściwie jej brak czy jest ona elementem spryskiwacza czy zderzaka, jeżeli jej nie ma to coś

> trwale zostało uszkodzone czy po prostu gdzieś się wypięła? Czy one trzymają się stabilnie w

> zderzaku czy mogą być luźne?

Chodzi Ci o klapki spryskiwaczy reflektorów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja zaraz zobaczylem ze mu chodzi o klapke, bo tak jak napisales jest w temacia pierwsza czesc

> tekstu.

Przepraszam za zamieszanie w takim razie smile.gif chciałem aby kolejne pytanie odznaczało się w wątku smile.gif

Tak, chodzi o klapkę spryskiwacza reflektora ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przepraszam za zamieszanie w takim razie chciałem aby kolejne pytanie odznaczało się w wątku

> Tak, chodzi o klapkę spryskiwacza reflektora

W Cromie przed FL, jest czescia zderzaka, ale po FL nie jestem pewien.

Eper pokazuje takie cus

qqe9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przepraszam za zamieszanie w takim razie chciałem aby kolejne pytanie odznaczało się w wątku

> Tak, chodzi o klapkę spryskiwacza reflektora

Klapka jest przymocowana do spryskiwacza i wychodzi razem z nim do góry. Są połączone dwoma plastikowymi bolcami (w spryskiwaczu) i dwoma gniazdami tych bolcow (w klapce)

Gdy niekumaty lakiernik zdejmuje zderzak, lamie bolce w spryskiwaczu i klapki nie mają się czego trzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.