piotr1982 Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 Witam, Czy Szanowni Użytkownicy mogą mi odpowiedzieć na dręczące mnie pytanie Jakim cudem jest to możliwe Quote: Silnik wykorzystujący instalację gazową LPG: do 3100 obr/min pracuje wyłącznie na LPG, od 3100 do 4000 obr/min do zasilania LPG pobiera 7 proc. benzyny, po przekroczeniu 4000 obr/min przełącza się tylko na benzynę. Kiedyś co prawda czytałem na jakimś forum skody o tym rozwiązaniu ale myślałem że to prima aprilis Jakim cudem w innych autach można jeździć na lpg do odcięcia a w skodzie nie? Chyba że inni producenci się nie chwalą takim rozwiązaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > ... Jakim cudem jest to możliwe... A tam nie ma przypadkiem wtrysku bezpośredniego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr1982 Napisano 20 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > A tam nie ma przypadkiem wtrysku bezpośredniego ? oglądałem do starego sprawdzonego 1,4 mpi czytałem na forum o jakiejś oktawi 1,6 mpi opis taki wszystko mówiący o niczym więc ciężko wywnioskować czy to dotyczy mpi czy tsi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 Wtrysk bezpośredni. I jakoś wtryski trzeba chłodzić. Sa instalki dedykowane, ale ceny sa zaporowe. A serwis ograniczony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciejkubi Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > Wtrysk bezpośredni. > I jakoś wtryski trzeba chłodzić. > Sa instalki dedykowane, ale ceny sa zaporowe. > A serwis ograniczony. Nie, nie Skoda w przypadku wielopunktu takie coś zaczeła stosować... i jak ktos ma "stara" skode z instalacja fabryczną i przyjedzie i zrobia mu aktualizacje softu to też tak bedzie miał... przynajmniej tak bylo pare miesiecy temu. Moze teraz cos sie zmienilo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 dotyczy to mpi - czytałem o tym w motorze - Octavia 1.6 MPI tak ma na fabrycznym gazie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_M Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > dotyczy to mpi - czytałem o tym w motorze - Octavia 1.6 MPI tak ma na fabrycznym gazie Czyli LandiRenzo zaliczyło jakąś konstrukcyjną wpadkę i teraz stosuje technikę "leczenia syfa pudrem" Warto zapamiętać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > Czyli LandiRenzo zaliczyło jakąś konstrukcyjną wpadkę i teraz stosuje technikę "leczenia syfa > pudrem" > Warto zapamiętać... Nie koniecznie. Takie rozwiązania mają też inni producenci vide Qbox STAGa Dotrysk benzyny powoduje obniżenie temperatury spalania. Nie trzeba sie bujać z jakąś lubryfikacją itp. Skoda poszła po bandzie tzn do silnika 1.6 MPI z wtryskiem pośrednim dobrego do gazu zastosowała idiotoodporną instalację tak że nawet kretyn chcący jechać na LPG z butem w podłoze nie zepsuje silnika edyta: Takie rozwiązanie pozwala też teoretycznie na zastosowania mniej wymagających (tańszych) komponentów. Skoro od 4 tyś auto jedzie na benzynie to pewnie przy tych 4 tyś jest max 80 KM a nie ok100KM Można daś słabszy reduktor, słabsze wtryski ktore obsłużą 80 KM ale nie 100KM. Nie wiem jak jest w tej Skodzie ale takie rozwiazanie jest możliwe. Czasami spotyka sie podobne działania gazowników druciarzy którzy z premedytacją dają tańsze małe reduktory i wymuszają w sterownilu LPG przełączanie na benzynę w chwili gdy reduktor nie wyrabia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > Czyli LandiRenzo zaliczyło jakąś konstrukcyjną wpadkę i teraz stosuje technikę "leczenia syfa > pudrem" no właśnie tak jak pisze kol. Astroman też nie uważam tego za jakiś błąd konstrukcyjny - to tylko bardziej rozbudowany komp. LPG - zawsze można go wywalić, założyć przełącznik typu WR i nawet wymontować zbiornik paliwa - pytanie jak dużym sknerą jest kierownik danego auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_M Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > no właśnie tak jak pisze kol. Astroman też nie uważam tego za jakiś błąd konstrukcyjny - to tylko > bardziej rozbudowany komp. LPG - zawsze można go wywalić, założyć przełącznik typu WR i nawet > wymontować zbiornik paliwa - pytanie jak dużym sknerą jest kierownik danego auta Ależ ja nie neguję sensu istnienia takich instalacji z dotryskiem. Tylko PO CO je stosować w tym muzealnym silniku? Co do sknerstwa... Nie znam nikogo, kto wchodziłby w temat LPG po to, by jego auto jeździło lepiej. LPG jest po to, by jeździło taniej. Jeśli ktoś jeździ dużo, korzysta z autostrad (gdzie długotrwała jazda przy 4000 rpm to normalka), to gdzie tu sens? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojacek Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > no właśnie tak jak pisze kol. Astroman też nie uważam tego za jakiś błąd konstrukcyjny - to tylko > bardziej rozbudowany komp. LPG - zawsze można go wywalić, założyć przełącznik typu WR i nawet > wymontować zbiornik paliwa - pytanie jak dużym sknerą jest kierownik danego auta ZTCW w nowych 1.6 MPI nie ma już osobnego komputera gazowego, instalka jest sterowana przez "fabryczny" komputer silnika benzynowego. Natomiast te dane odnosnie udziału benzyny to chyba dotyczą TSI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > Nie koniecznie. Takie rozwiązania mają też inni producenci vide Qbox STAGa > Dotrysk benzyny powoduje obniżenie temperatury spalania. Nie trzeba sie bujać z jakąś lubryfikacją > itp. > Skoda poszła po bandzie tzn do silnika 1.6 MPI z wtryskiem pośrednim dobrego do gazu zastosowała > idiotoodporną instalację tak że nawet kretyn chcący jechać na LPG z butem w podłoze nie > zepsuje silnika > edyta: \ rownie dobrze mozna zwiekszyc dawke lpg... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > ... Dotrysk benzyny powoduje obniżenie temperatury spalania. Nie trzeba sie bujać z jakąś lubryfikacją itp... Sprawa jest bardziej skomplikowana, bo: 1. ciepło spalania lpg jest troszkę mniejsze od ciepła spalania benzyny jakiś tekst 2. ciepło spalania określa się na podstawie normy PN-EN ISO 1716, w której jest mowa o masie spalanego produktu, a nie o objętości, a skoro gęstość lpg jest mniejsza od benzyny (link z pkt. 1), to przy spalaniu tej samej masy lpg i benzyny ilość mierzona w litrach będzie znacznie różna - dużo więcej litrów lpg ... Do tego dochodzi jeszcze informacja, którą uzyskałem kiedyś na forum staga, ze przy właściwej mieszance temp. spalania lpg nie jest wyższa od temp. spalania benzyny ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > Natomiast te dane odnosnie udziału benzyny to chyba dotyczą TSI. Tam jest to niejako obowiązek jeśli nie ma instalki typu LPDi. Natomiast takie funkcje są również w sterownikach dla "zwykłych" silników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > \ > rownie dobrze mozna zwiekszyc dawke lpg... Można, ale łatwiej jest to zrobić za pomocą benzyny. Targetem firm z branży LPG nie są ściganci tylko ludzie szukający oszczędności. A tacy nie kręcą silnika wiecej jak 4 tyś obr wiec i tak pełna benzyna sie nie włączy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > Można, ale łatwiej jest to zrobić za pomocą benzyny. Targetem firm z branży LPG nie są ściganci > tylko ludzie szukający oszczędności. A tacy nie kręcą silnika wiecej jak 4 tyś obr wiec i tak > pełna benzyna sie nie włączy. myślę ze chodzi o koszt samej instalacji , ochrona przed zapieczeniem sie wtrysków pb i moze ochrona gniazd zaworowych - moze zaczeli wsadzac z oszczednosci kiepskie gniazda zaworowe? tak jak w przypadku mitshubishi 1.3 w colcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2013 > Można, ale łatwiej jest to zrobić za pomocą benzyny. Targetem firm z branży LPG nie są ściganci > tylko ludzie szukający oszczędności. A tacy nie kręcą silnika wiecej jak 4 tyś obr wiec i tak > pełna benzyna sie nie włączy. Przy tak skonfigurowanej instalce oszczędności są bardzo iluzoryczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2013 > Do tego dochodzi jeszcze informacja, którą uzyskałem kiedyś na forum staga, ze przy właściwej > mieszance temp. spalania lpg nie jest wyższa od temp. spalania benzyny ... Dokładnie tak jest. Miałem Octavię 1,8t z podglądem EGT. Na LPG i noPB temperatury były takie same. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.