Skocz do zawartości

LPG w nowej Skodzie


piotr1982

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Czy Szanowni Użytkownicy mogą mi odpowiedzieć na dręczące mnie pytanie

Jakim cudem jest to możliwe

Quote:

Silnik wykorzystujący instalację gazową LPG:

do 3100 obr/min pracuje wyłącznie na LPG,

od 3100 do 4000 obr/min do zasilania LPG pobiera 7 proc. benzyny,

po przekroczeniu 4000 obr/min przełącza się tylko na benzynę.


Kiedyś co prawda czytałem na jakimś forum skody o tym rozwiązaniu ale myślałem że to prima aprilis

Jakim cudem w innych autach można jeździć na lpg do odcięcia a w skodzie nie? yikes.gif

Chyba że inni producenci się nie chwalą takim rozwiązaniem hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wtrysk bezpośredni.

> I jakoś wtryski trzeba chłodzić.

> Sa instalki dedykowane, ale ceny sa zaporowe.

> A serwis ograniczony.

Nie, nie wink.gif Skoda w przypadku wielopunktu takie coś zaczeła stosować... i jak ktos ma "stara" skode z instalacja fabryczną i przyjedzie i zrobia mu aktualizacje softu to też tak bedzie miał... przynajmniej tak bylo pare miesiecy temu. Moze teraz cos sie zmienilo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli LandiRenzo zaliczyło jakąś konstrukcyjną wpadkę i teraz stosuje technikę "leczenia syfa

> pudrem"

> Warto zapamiętać...

Nie koniecznie. Takie rozwiązania mają też inni producenci vide Qbox STAGa

Dotrysk benzyny powoduje obniżenie temperatury spalania. Nie trzeba sie bujać z jakąś lubryfikacją itp.

Skoda poszła po bandzie tzn do silnika 1.6 MPI z wtryskiem pośrednim dobrego do gazu zastosowała idiotoodporną instalację tak że nawet kretyn chcący jechać na LPG z butem w podłoze nie zepsuje silnika

edyta:

Takie rozwiązanie pozwala też teoretycznie na zastosowania mniej wymagających (tańszych) komponentów. Skoro od 4 tyś auto jedzie na benzynie to pewnie przy tych 4 tyś jest max 80 KM a nie ok100KM

Można daś słabszy reduktor, słabsze wtryski ktore obsłużą 80 KM ale nie 100KM. Nie wiem jak jest w tej Skodzie ale takie rozwiazanie jest możliwe.

Czasami spotyka sie podobne działania gazowników druciarzy którzy z premedytacją dają tańsze małe reduktory i wymuszają w sterownilu LPG przełączanie na benzynę w chwili gdy reduktor nie wyrabia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli LandiRenzo zaliczyło jakąś konstrukcyjną wpadkę i teraz stosuje technikę "leczenia syfa

> pudrem"

no właśnie tak jak pisze kol. Astroman też nie uważam tego za jakiś błąd konstrukcyjny - to tylko bardziej rozbudowany komp. LPG - zawsze można go wywalić, założyć przełącznik typu WR i nawet wymontować zbiornik paliwa - pytanie jak dużym sknerą jest kierownik danego auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie tak jak pisze kol. Astroman też nie uważam tego za jakiś błąd konstrukcyjny - to tylko

> bardziej rozbudowany komp. LPG - zawsze można go wywalić, założyć przełącznik typu WR i nawet

> wymontować zbiornik paliwa - pytanie jak dużym sknerą jest kierownik danego auta

Ależ ja nie neguję sensu istnienia takich instalacji z dotryskiem.

Tylko PO CO je stosować w tym muzealnym silniku? niewiem.gif

Co do sknerstwa...

Nie znam nikogo, kto wchodziłby w temat LPG po to, by jego auto jeździło lepiej. zlosnik.gif LPG jest po to, by jeździło taniej. Jeśli ktoś jeździ dużo, korzysta z autostrad (gdzie długotrwała jazda przy 4000 rpm to normalka), to gdzie tu sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie tak jak pisze kol. Astroman też nie uważam tego za jakiś błąd konstrukcyjny - to tylko

> bardziej rozbudowany komp. LPG - zawsze można go wywalić, założyć przełącznik typu WR i nawet

> wymontować zbiornik paliwa - pytanie jak dużym sknerą jest kierownik danego auta

ZTCW w nowych 1.6 MPI nie ma już osobnego komputera gazowego, instalka jest sterowana przez "fabryczny" komputer silnika benzynowego.

Natomiast te dane odnosnie udziału benzyny to chyba dotyczą TSI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie koniecznie. Takie rozwiązania mają też inni producenci vide Qbox STAGa

> Dotrysk benzyny powoduje obniżenie temperatury spalania. Nie trzeba sie bujać z jakąś lubryfikacją

> itp.

> Skoda poszła po bandzie tzn do silnika 1.6 MPI z wtryskiem pośrednim dobrego do gazu zastosowała

> idiotoodporną instalację tak że nawet kretyn chcący jechać na LPG z butem w podłoze nie

> zepsuje silnika

> edyta:

\

rownie dobrze mozna zwiekszyc dawke lpg...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... Dotrysk benzyny powoduje obniżenie temperatury spalania. Nie trzeba sie bujać z jakąś lubryfikacją itp...

Sprawa jest bardziej skomplikowana, bo:

1. ciepło spalania lpg jest troszkę mniejsze od ciepła spalania benzyny jakiś tekst

2. ciepło spalania określa się na podstawie normy PN-EN ISO 1716, w której jest mowa o masie spalanego produktu, a nie o objętości, a skoro gęstość lpg jest mniejsza od benzyny (link z pkt. 1), to przy spalaniu tej samej masy lpg i benzyny ilość mierzona w litrach będzie znacznie różna - dużo więcej litrów lpg ...

Do tego dochodzi jeszcze informacja, którą uzyskałem kiedyś na forum staga, ze przy właściwej mieszance temp. spalania lpg nie jest wyższa od temp. spalania benzyny ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> \

> rownie dobrze mozna zwiekszyc dawke lpg...

Można, ale łatwiej jest to zrobić za pomocą benzyny. Targetem firm z branży LPG nie są ściganci tylko ludzie szukający oszczędności. A tacy nie kręcą silnika wiecej jak 4 tyś obr wiec i tak pełna benzyna sie nie włączy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Można, ale łatwiej jest to zrobić za pomocą benzyny. Targetem firm z branży LPG nie są ściganci

> tylko ludzie szukający oszczędności. A tacy nie kręcą silnika wiecej jak 4 tyś obr wiec i tak

> pełna benzyna sie nie włączy.

myślę ze chodzi o koszt samej instalacji , ochrona przed zapieczeniem sie wtrysków pb i moze ochrona gniazd zaworowych - moze zaczeli wsadzac z oszczednosci kiepskie gniazda zaworowe? tak jak w przypadku mitshubishi 1.3 w colcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Można, ale łatwiej jest to zrobić za pomocą benzyny. Targetem firm z branży LPG nie są ściganci

> tylko ludzie szukający oszczędności. A tacy nie kręcą silnika wiecej jak 4 tyś obr wiec i tak

> pełna benzyna sie nie włączy.

Przy tak skonfigurowanej instalce oszczędności są bardzo iluzoryczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do tego dochodzi jeszcze informacja, którą uzyskałem kiedyś na forum staga, ze przy właściwej

> mieszance temp. spalania lpg nie jest wyższa od temp. spalania benzyny ...

Dokładnie tak jest.

Miałem Octavię 1,8t z podglądem EGT.

Na LPG i noPB temperatury były takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.