Skocz do zawartości

przy pompowaniu hamulca - przestaje hamować


12345

Rekomendowane odpowiedzi

czy to normalne że podczas kilkukrotnego powiedzmy co 1 sek naciskaniu hamulca nożnego w trakcie jazdy - za 3-4 razem nie ma wogóle hamulca?

ciśnienie w układzie spada.

po kilku sekundach - znów mogę hamować ??

robił ktoś taki test?

mam starą ibizę i tam tego nie ma. ale to wiadomo - stary układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy to normalne że podczas kilkukrotnego powiedzmy co 1 sek naciskaniu hamulca nożnego w trakcie

> jazdy - za 3-4 razem nie ma wogóle hamulca?

> ciśnienie w układzie spada.

> po kilku sekundach - znów mogę hamować ??

> robił ktoś taki test?

> mam starą ibizę i tam tego nie ma. ale to wiadomo - stary układ.

Może płyn hamulcowy już stary i się po prostu gotuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zawsze wróci na miejsce.

> jakby znów " zassał" .

> nie wpada w podłoge.

Jeżeli masz diesla to powiem Ci, że dosyć często się z tym spotykam w np. VW TDI. Myślę, że ma to związek z układem wspomagania hamulców. Nadepniesz raz, puścisz, nadepniesz kolejny i pedał mimo dobrej wysokości robi się twardy, a samochód nie hamuje. To zachowanie wskazuje na nie do końca dobrze pracujące wspomaganie hamulców.

Podobnie mam w Cienkim turbo jak hamuje lewą nogą i depczę jednocześnie po gazie - brak (lub za niskie) podciśnienia w servie powoduje taki stan rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli masz diesla to powiem Ci, że dosyć często się z tym spotykam w np. VW TDI. Myślę, że ma to

> związek z układem wspomagania hamulców. Nadepniesz raz, puścisz, nadepniesz kolejny i pedał

> mimo dobrej wysokości robi się twardy, a samochód nie hamuje.

dokładnie jak opisujesz.

Wczoraj jezdził tym mechanik w aso - i stwierdził ze wszystko OK.

ze mam najpier wymienic tarcze i klocki i powinno wszystko wrococ do normy.

Tarcze rzeczywiscie mam już z Rantami ( 90 kkm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie w ibizie nie masz abs-u a w cromie tak ? Tak więc hamowanie pulsacyjne zbędne Pewnie

> system wariuje i nie wie co ma robić ...

pewnie że nie mam:) 15 lat temu trza bło płacic jak za nowe auto heheh.

no nie wiem - ale dlatego pytam.

byc może ktoś bedzie z pracy wracal i sprawdzi na drodze jak ma u siebie:)

no cromę mi juz w abs wyposażyli w GRATISIE 270751858-jezyk.gif

ale o hamulce już jakiś czas temu pytałem.

i dalej twierdze że mam słabe w porównaniu z wzystkimi samochodami jakimi w tym roku jeżdziłem ( a było ich z 10 ).

i w większości to fiaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> byc może ktoś bedzie z pracy wracal i sprawdzi na drodze jak ma u siebie:)

U mnie jest tak jak u Ciebie. Hamowanie pulsacyjne obniża diametralnie skuteczność hamowania. Pewnie muszę płyn wymienić, choć go pomierzyli i wyszło że jest jeszcze dobry i nie zawiera wody więcej niż norma przewiduje, chyba urządzenie pokazało, że się nadaje do -25 st. C, ale płyn mam już ponad 2-letni. Wycieków płynu też nie zauważyli, a poziom płynu jest stały w długim okresie czasu.

Jeśli masz słabe hamulce to najczęściej powodem jest tylna oś, właściwie obniżona skuteczność hamulców tylnej osi. Sprawdź jeszcze czy linkę od hamulca ręcznego masz wyregulowaną prawidłowo. Niby ręczny i roboczy hamulec nie wpływają na siebie, ale ja zauważyłem już wcześniej, że tak nie jest. Jeśli masz zbyt duży luz linki ręcznego, to jej wyregulowanie poprawia skuteczność hamulców. Poza tym przytrzyj klocki na tyle. Powstaje na nich warstwa różnych brudów w trakcie jazdy, które nie spalają się przy normalnym hamowaniu. W bezpiecznych warunkach przy hamowaniu roboczym spróbuj jeszcze dohamować ręcznym. Po kliku takich próbach odczujesz różnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie jest tak jak u Ciebie. Hamowanie pulsacyjne obniża diametralnie skuteczność hamowania.

> Pewnie muszę płyn wymienić, choć go pomierzyli i wyszło że jest jeszcze dobry i nie zawiera

> wody więcej niż norma przewiduje, chyba urządzenie pokazało, że się nadaje do -25 st. C, ale

> płyn mam już ponad 2-letni. Wycieków płynu też nie zauważyli, a poziom płynu jest stały w

> długim okresie czasu.

> Jeśli masz słabe hamulce to najczęściej powodem jest tylna oś, właściwie obniżona skuteczność

> hamulców tylnej osi. Sprawdź jeszcze czy linkę od hamulca ręcznego masz wyregulowaną

> prawidłowo. Niby ręczny i roboczy hamulec nie wpływają na siebie, ale ja zauważyłem już

> wcześniej, że tak nie jest. Jeśli masz zbyt duży luz linki ręcznego, to jej wyregulowanie

> poprawia skuteczność hamulców. Poza tym przytrzyj klocki na tyle. Powstaje na nich warstwa

> różnych brudów w trakcie jazdy, które nie spalają się przy normalnym hamowaniu. W bezpiecznych

> warunkach przy hamowaniu roboczym spróbuj jeszcze dohamować ręcznym. Po kliku takich próbach

> odczujesz różnicę.

no wielkie dzięki.

jednak mam wrażenie że to właśnie tył lepiej hamuje. a to dlatego, że kilka razy dziś hamowałem na światłach. i puszczając nożny hamule czułem jak tył auta opada. niby norma. ale mam wrażenie że kiedyś auto hamwało równo tzn jak puszczalem hampla - auto podnosilo sie rownomiernie iz przodu i z tyłu.

płyn to chyba mam nawet 5 letni. ale to aso uznało że jest ok.

ręczny trzyma dobrze.

technike hamowania ręcznym znam już z punciaka:) to w ramach rozruszania szczęk 270751858-jezyk.gif

jak pisałem - zastanawiaq mnie że stwierdzono tarcze zwichrowane do wymiany - a nie czuję wogóle bicia przy hamowaniu,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słaby hamulec po kolejnym wciśnięciu może świadczyć o problemie z układem podciśnienia. Albo nie jest szczelny ( podciśnienie jest również potrzebne do sterowania turbinka i gasikiem na kolektorze ) i gdzieś zasysa powietrze albo pompa vacum pada.. warto sprawdzić jak mocno ssa pompa i jakie podciśnienie dolatuje do serva

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Słaby hamulec po kolejnym wciśnięciu może świadczyć o problemie z układem podciśnienia. Albo nie

> jest szczelny ( podciśnienie jest również potrzebne do sterowania turbinka i gasikiem na

> kolektorze ) i gdzieś zasysa powietrze albo pompa vacum pada.. warto sprawdzić jak mocno ssa

> pompa i jakie podciśnienie dolatuje do serva

a jak myślisz - jak to powiedzieć gościowi w ASO? 270751858-jezyk.gif

wezmę go na początek na jazdę probną.

ale wiem co powie.

dzięki.

byłem niedawno u cinka. powiedział że turbo chodzi OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.