Jump to content

przy pompowaniu hamulca - przestaje hamować


Recommended Posts

czy to normalne że podczas kilkukrotnego powiedzmy co 1 sek naciskaniu hamulca nożnego w trakcie jazdy - za 3-4 razem nie ma wogóle hamulca?

ciśnienie w układzie spada.

po kilku sekundach - znów mogę hamować ??

robił ktoś taki test?

mam starą ibizę i tam tego nie ma. ale to wiadomo - stary układ.

Link to post
Share on other sites

> czy to normalne że podczas kilkukrotnego powiedzmy co 1 sek naciskaniu hamulca nożnego w trakcie

> jazdy - za 3-4 razem nie ma wogóle hamulca?

> ciśnienie w układzie spada.

> po kilku sekundach - znów mogę hamować ??

> robił ktoś taki test?

> mam starą ibizę i tam tego nie ma. ale to wiadomo - stary układ.

Może płyn hamulcowy już stary i się po prostu gotuje?

Link to post
Share on other sites

> Może płyn hamulcowy już stary i się po prostu gotuje?

nie wiemczy był w tym rokuna przeglądzie wymieniany ( po 4 latach).

ale na pewno ( podobno mam tarcze do wymiany )

Link to post
Share on other sites

> zawsze wróci na miejsce.

> jakby znów " zassał" .

> nie wpada w podłoge.

Jeżeli masz diesla to powiem Ci, że dosyć często się z tym spotykam w np. VW TDI. Myślę, że ma to związek z układem wspomagania hamulców. Nadepniesz raz, puścisz, nadepniesz kolejny i pedał mimo dobrej wysokości robi się twardy, a samochód nie hamuje. To zachowanie wskazuje na nie do końca dobrze pracujące wspomaganie hamulców.

Podobnie mam w Cienkim turbo jak hamuje lewą nogą i depczę jednocześnie po gazie - brak (lub za niskie) podciśnienia w servie powoduje taki stan rzeczy.

Link to post
Share on other sites

> Jeżeli masz diesla to powiem Ci, że dosyć często się z tym spotykam w np. VW TDI. Myślę, że ma to

> związek z układem wspomagania hamulców. Nadepniesz raz, puścisz, nadepniesz kolejny i pedał

> mimo dobrej wysokości robi się twardy, a samochód nie hamuje.

dokładnie jak opisujesz.

Wczoraj jezdził tym mechanik w aso - i stwierdził ze wszystko OK.

ze mam najpier wymienic tarcze i klocki i powinno wszystko wrococ do normy.

Tarcze rzeczywiscie mam już z Rantami ( 90 kkm).

Link to post
Share on other sites

> Pewnie w ibizie nie masz abs-u a w cromie tak ? Tak więc hamowanie pulsacyjne zbędne Pewnie

> system wariuje i nie wie co ma robić ...

pewnie że nie mam:) 15 lat temu trza bło płacic jak za nowe auto heheh.

no nie wiem - ale dlatego pytam.

byc może ktoś bedzie z pracy wracal i sprawdzi na drodze jak ma u siebie:)

no cromę mi juz w abs wyposażyli w GRATISIE 270751858-jezyk.gif

ale o hamulce już jakiś czas temu pytałem.

i dalej twierdze że mam słabe w porównaniu z wzystkimi samochodami jakimi w tym roku jeżdziłem ( a było ich z 10 ).

i w większości to fiaty.

Link to post
Share on other sites

> byc może ktoś bedzie z pracy wracal i sprawdzi na drodze jak ma u siebie:)

U mnie jest tak jak u Ciebie. Hamowanie pulsacyjne obniża diametralnie skuteczność hamowania. Pewnie muszę płyn wymienić, choć go pomierzyli i wyszło że jest jeszcze dobry i nie zawiera wody więcej niż norma przewiduje, chyba urządzenie pokazało, że się nadaje do -25 st. C, ale płyn mam już ponad 2-letni. Wycieków płynu też nie zauważyli, a poziom płynu jest stały w długim okresie czasu.

Jeśli masz słabe hamulce to najczęściej powodem jest tylna oś, właściwie obniżona skuteczność hamulców tylnej osi. Sprawdź jeszcze czy linkę od hamulca ręcznego masz wyregulowaną prawidłowo. Niby ręczny i roboczy hamulec nie wpływają na siebie, ale ja zauważyłem już wcześniej, że tak nie jest. Jeśli masz zbyt duży luz linki ręcznego, to jej wyregulowanie poprawia skuteczność hamulców. Poza tym przytrzyj klocki na tyle. Powstaje na nich warstwa różnych brudów w trakcie jazdy, które nie spalają się przy normalnym hamowaniu. W bezpiecznych warunkach przy hamowaniu roboczym spróbuj jeszcze dohamować ręcznym. Po kliku takich próbach odczujesz różnicę.

Link to post
Share on other sites

> U mnie jest tak jak u Ciebie. Hamowanie pulsacyjne obniża diametralnie skuteczność hamowania.

> Pewnie muszę płyn wymienić, choć go pomierzyli i wyszło że jest jeszcze dobry i nie zawiera

> wody więcej niż norma przewiduje, chyba urządzenie pokazało, że się nadaje do -25 st. C, ale

> płyn mam już ponad 2-letni. Wycieków płynu też nie zauważyli, a poziom płynu jest stały w

> długim okresie czasu.

> Jeśli masz słabe hamulce to najczęściej powodem jest tylna oś, właściwie obniżona skuteczność

> hamulców tylnej osi. Sprawdź jeszcze czy linkę od hamulca ręcznego masz wyregulowaną

> prawidłowo. Niby ręczny i roboczy hamulec nie wpływają na siebie, ale ja zauważyłem już

> wcześniej, że tak nie jest. Jeśli masz zbyt duży luz linki ręcznego, to jej wyregulowanie

> poprawia skuteczność hamulców. Poza tym przytrzyj klocki na tyle. Powstaje na nich warstwa

> różnych brudów w trakcie jazdy, które nie spalają się przy normalnym hamowaniu. W bezpiecznych

> warunkach przy hamowaniu roboczym spróbuj jeszcze dohamować ręcznym. Po kliku takich próbach

> odczujesz różnicę.

no wielkie dzięki.

jednak mam wrażenie że to właśnie tył lepiej hamuje. a to dlatego, że kilka razy dziś hamowałem na światłach. i puszczając nożny hamule czułem jak tył auta opada. niby norma. ale mam wrażenie że kiedyś auto hamwało równo tzn jak puszczalem hampla - auto podnosilo sie rownomiernie iz przodu i z tyłu.

płyn to chyba mam nawet 5 letni. ale to aso uznało że jest ok.

ręczny trzyma dobrze.

technike hamowania ręcznym znam już z punciaka:) to w ramach rozruszania szczęk 270751858-jezyk.gif

jak pisałem - zastanawiaq mnie że stwierdzono tarcze zwichrowane do wymiany - a nie czuję wogóle bicia przy hamowaniu,

Link to post
Share on other sites

Słaby hamulec po kolejnym wciśnięciu może świadczyć o problemie z układem podciśnienia. Albo nie jest szczelny ( podciśnienie jest również potrzebne do sterowania turbinka i gasikiem na kolektorze ) i gdzieś zasysa powietrze albo pompa vacum pada.. warto sprawdzić jak mocno ssa pompa i jakie podciśnienie dolatuje do serva

Link to post
Share on other sites

> Słaby hamulec po kolejnym wciśnięciu może świadczyć o problemie z układem podciśnienia. Albo nie

> jest szczelny ( podciśnienie jest również potrzebne do sterowania turbinka i gasikiem na

> kolektorze ) i gdzieś zasysa powietrze albo pompa vacum pada.. warto sprawdzić jak mocno ssa

> pompa i jakie podciśnienie dolatuje do serva

a jak myślisz - jak to powiedzieć gościowi w ASO? 270751858-jezyk.gif

wezmę go na początek na jazdę probną.

ale wiem co powie.

dzięki.

byłem niedawno u cinka. powiedział że turbo chodzi OK

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.