Skocz do zawartości

Ciężko wchodzi (2) drugi bieg, kilka pytań


iopi

Rekomendowane odpowiedzi

Astra f 1.6 16v

Jaki typ skrzyni był montowany ? (f 15)

Dwójka ciężko wchodzi podczas jazdy.

Gdy przełączam bieg z 1 na 2 przy pewnej prędkości nie ma problemu..

gdy redukuje z 3 na 2 bieg nie wchodzi lub wchodzi ciężko, lub wybiera się 4

Pozostałe biegi wchodzą gładko

Synchronizator ? czy mechanizm wybieraka ?

Olej w skrzyni nigdy nie był wymieniany, poziom oleju nie znany. Skrzynia nie zgrzyta, biegi nie wyskakują. Na postoju gdy silnik wyłączony wszystko wchodzi. (tak mi się wydaje)

Jeżeli synchronizator, naprawiać czy kupić inną używaną skrzynie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Astra f 1.6 16v

> Jaki typ skrzyni był montowany ? (f 15)

F15, F17

> Dwójka ciężko wchodzi podczas jazdy.

> Gdy przełączam bieg z 1 na 2 przy pewnej prędkości nie ma problemu..

nie stresuj się na razie samą skrzynią, zacznij zdecydowanie od bolca łączącego wodzik wychodzący ze skrzyni z wybierakiem (śmieszny koszt) i obejrzyj tę czarną kostkę w której ten bolec siedzi (tu już droższy koszt ale to też nie beznadziejna sprawa - idzie to obejść tańszym rozwiązaniem).

Ale zacznij od samego bolca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> F15, F17

> nie stresuj się na razie samą skrzynią, zacznij zdecydowanie od bolca łączącego wodzik wychodzący

> ze skrzyni z wybierakiem (śmieszny koszt) i obejrzyj tę czarną kostkę w której ten bolec

> siedzi (tu już droższy koszt ale to też nie beznadziejna sprawa - idzie to obejść tańszym

> rozwiązaniem).

> Ale zacznij od samego bolca.

obejrzeć mogę, smile.gif tylko na co zwrócić mam uwagę, Jakiś luz, jak zbadać nie prawidłowość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> obejrzeć mogę, tylko na co zwrócić mam uwagę, Jakiś luz, jak zbadać nie prawidłowość

Słuchaj nic nie oglądaj tylko nasmaruj wszystko co się rusza - ja jak kupiłem astre to zimą musiałem 2 bieg wkładać oburącz- po nasmarowaniu obficie wszystkiego drążek latał palcem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Słuchaj nic nie oglądaj tylko nasmaruj wszystko co się rusza - ja jak kupiłem astre to zimą

> musiałem 2 bieg wkładać oburącz- po nasmarowaniu obficie wszystkiego drążek latał palcem

czyli co? pod mieszkiem ? przy skrzyni to cięgno ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Polecam zapoznać się z tym linkiem:

> KLIK

> i tym

> KLIK

> PZDR VEN

fajny link, zwłaszcza drugi, ale jest tam zdanie:

Nie wiem, czy ktoś już zauważył, że kupiony przeze mnie mechanizm wybieraka nie jest w 100% identyczny z tym co miałem w aucie, W 99% Asterek były montowane takie same mechanizmy wybieraka jak w Daewoo, nie wiem kto mi zamontował wybierak od Corsy C

Nie jest to prawda, wybierak jaki Kolega Maro76 - autor textu - miał w wozie, czyli ten z czarną kostką nie jest od Corsy C tylko Astry F właśnie, roczniki 92 do końca. Przynajmniej seryjnie.

Natomiast ten z białą kostką był - fabrycznie - m.in. w AF ale tylko w pierwszej z rocznika 91/92 i właśnie taki od dełu trzeba dostosować aby czarną kostkę zastapić białą, przy małej podmianie jednej z dźwigni, jak to opisał Maro76 claps.gif

jeśli bylo.gif to sorry zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie mogę znaleźć oznaczenie skrzyni ?

U mnie zawalone brudem wszystko nic nie widać.

Wracając do tematu, biegi 1i2 wchodzą jak im się chce, smile.gif nie zależnie od tego czy silnik pracuje czy nie. Obstawiam wymianę wybieraka, zacznę od regulacji. Mam pytanie bo nie do końca zrozumiałem.

Przy regulacji musimy zablokować lewarek biegów, czyli wyrzucamy na luz dajemy maksymalnie do fotela kierowcy, nie wrzucamy żadnego biegu i w tej pozycji blokujemy, tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> cały wybierak wymienić ? czy kostkę ?

a moje zdanie sprzed 15min masz właśnie nie wymienną kostkę nie jest jasne? biglaugh.gif

Obejrzyj kostkę - rozleciała się na amen?

Jeśli nie - zainwestuj z dychę w bolec który i tak będziesz potrzebował jeśli jego wymiana nic nie da i będziesz musiał pokombinować z całym wybierakiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a moje zdanie sprzed 15min masz właśnie nie wymienną kostkę nie jest jasne?

> Obejrzyj kostkę - rozleciała się na amen?

> Jeśli nie - zainwestuj z dychę w bolec który i tak będziesz potrzebował jeśli jego wymiana nic nie

> da i będziesz musiał pokombinować z całym wybierakiem.

Nie do końca było jasne... nie wymienną... moja interpretacja Twojej wypowiedzi...Kostka którą mam jest oryg. i takiej nie do kupie muszę mieć plastikową a nie taką gumową jak w moim przypadku cool.gif

kostka nie rozleciała się jest cała, ale wszystko oblepione było smarobłotem

Dzięki za podpowiedź, wszystko jasne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Troszeczkę odgrzeje temat

Ostatnimi czasy nasiliły mi się problemy z wbiciem 1 następnie 2 tragedi jeszcze nie ma, ale chciał bym się podpytać czy zestaw naprawczy jak na foto rozwiąże powyższy problem czy konieczne będzie wymienienie całego mechanizmu

288038256-Zestaw_naprawczy_mechanizmu.jpg

Czy ktoś z szanownego grona użytkowników Asterek miał z tym zestawem do czynienia

post-149674-14352526867997_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupilem taki zestaw nie pamietam jaka firma cena ok 35zl dokladnie to co w twoim, klin kupilem w ASO. 1 i 2 bieg ciezko mi wchodzi a jak poruszam reka caly mechanizm pod maska to ma cudowny luz.

Zastanawiam sie tylko czy latwo zejdzie ta blokadka (w ksztalcie literki T) aby wyciagnac caly mechanizm. Prawdopodobnie w ten weekend sie tyj zajme.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli rozumiem że jeszcze zdało by się zaopatrzyć w ten sworzeń (trzpień).

mamy tu dyskusję o dwóch różnych sworzniach.

Chłopaki wyżej napisali o sworzniu ("ząb koziołka zmiany biegów" zlosnik2.gif, to naprawdę tak się nazywa) CAŁEGO mechanizmu wybierającego biegi. Ty natomiast wrzuciłeś fotkę m.in. sworznia alu który spina cięgno wybieraka z wodzikiem wychodzącym ze skrzyni. I to kup najpierw, z dychę zapłacisz a może pomóc.

288039128-astra.JPG

post-12947-14352526873216_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego elementu to jestem pewien ostatnio był wymieniany na nowy przy okazji uszczelniania wodzika. Natomiast luz właśnie mam na tym "zębie"

288040141-DSC_9681M.jpg

Znalazłem ów element w pobliskim sklepie

Numer producenta: 758904

Numer GM: 90236961

Koszt 36 PLN

post-149674-14352526882225_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemy z trudnością wybierania biegów przeszły do historii, dzisiaj podjąłem temat i doprowadziłem do porządku mechanizm. Czas jaki poświęciłem na wymianę to 1.30 h, Oczywiście nie obyło się bez problemów.

Zestaw jaki zakupiłem

288043611-P1060714_m.jpg

Koszt za całość 80 PLN

Rzut oka na rysunek jak to wygląda (wycinek z obrazu krisb )

w kółkach zaznaczyłem wymienione elementy.

288043611-zmienione.jpg

pierwszą rzeczą jaką zrobiłem to zdjąłem zabezpieczenie z koszyczka i rozpiąłem mechanizm zewnętrzny od wewnętrznego

288043611-P1060716_m.jpg

Następnie próbowałem wyciągnąć sworzeń (ząb koziołka) i tu napotkałem na opór z jego strony więc zmuszony byłem do wyciągnięcia całej łapy z poduszką

288043611-P1060719_m.jpg

Po wydobyciu całego mechanizmu na zewnątrz przy użyciu ciężkich narzędzi w postaci młotka i wybijaka udało się wszystko rozdrobnić smile.gif

288043611-P1060720_m.jpg

Następnie wydobyłem stare element i zastąpiłem je nowymi i poskładałem w całość

288043611-P1060722_m.jpg

Wszystko poskładane zamontowałem wszystko na swoje miejsce.

Jeszcze jedna mała UWAGA przed przystąpieniem do wymontowania łapy należy delikatnie unieść i podeprzeć silnik aby nie opadł po zdemontowaniu łapy

Różnica w przełączaniu biegów po wymianie zużytych elementów jest ogromna, znowu biegi zaczęły wchodzić tak jak powinny smile.gif choć troszeczkę opornie puki wszystko się nie ułoży smile.gif

A na koniec jeszcze pokażę jak było wcześniej

post-149674-14352526904862_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ząb był skorodowany w środkowej części (ruszony zębem czasu:)) można na upartego po wyczyszczeniu go założyć ale co za tym idzie w nie długim czasie trzeba by było znowu rozbierać.

Moim zdaniem lepiej mieć nawet jak byś nie musiał wymieniać można do sklepu zwrócić

Jeszcze taka mała rada

Zwróć uwagę przy wybijaniu sworznia na element zaznaczony jest bardzo kruchy i łatwo go ułamać

288046172-P1060721_m.jpg

post-149674-14352526918643_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie wybijałem od dołu tylko pamiętaj delikatnie żeby nie przesadzić, żeby górne ramię się zbyt mocno nie rozeszło inie pękło przed wybijaniem najlepiej zlać jakimś penetratorem lub czymś w stylu WD przy odkręcaniu poduchy nie miałem żadnych problemów. W sumie masz do odkręcenia 4 śruby.

Acha "ząb Koziołka" dobrze jest trochę rozgiąć żeby zwolnić zabezpieczenie i wtedy można próbować wyciągać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...

Wykonalem dzisiaj ten zabieg, niestety moja lapa zostala zlamana i nie obeszlo sie bez kupna kolejnej, nie dziwie sie bo zab byl tak skorododany w srodku ... Rada dla przyszlych: proponuje kupic nowy zab, nastepnie zamiast wybijac stary z lapy to za pomoca szlifierki uciac go przy koncach wewnatrz lady a reszte bezpiecznie wybic.

Po zakonczonej operacji wszystko jest bardzo sztywne, 0 luzow. Jedyne co mi sie nie podoba to to, ze lewarek z pozycji R, 1 nie wraca na 3 w poziomie. Z 5 wraca. Zastanawia mnie czy to kwesta dotarcia rozruszania sie mechanizmu czy regulacji. Po zablokowaniu skrzyni grzybkiem i kluczem przy lewarku, poluzowanie sruby i skrecenie nic nie dalo a moze i jest delikatnie gorzej? Tak czy siak biegi wszystkie wchodza. Polecam taka operacje wszystkim i mam nadzieje ze sie rozrusza.

Ps. moj zab w srodku mial polowe srednicy co nowy- tak pordzewial przez 16lat, dlatego polecam kupic nowy smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.