Skocz do zawartości

Mokra rurka od silnika:)


adimali

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie w sprawie tej rurki widocznej na zdjęciu:) Sądzę, że jest ona na pewno rozpoznawalna, chociaż ja nigdy nad tym sie nie zastanawiałem. Otóż od paru dni jest ona mokra. Co to może być? Uszczelka jakaś tylko? Czy coś grubszego?

287175645-20130913_220742.jpg

post-152434-14352521680189_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam pytanie w sprawie tej rurki widocznej na zdjęciu:) Sądzę, że jest ona na pewno rozpoznawalna,

> chociaż ja nigdy nad tym sie nie zastanawiałem. Otóż od paru dni jest ona mokra. Co to może

> być? Uszczelka jakaś tylko? Czy coś grubszego?

Jak dobrze widzę na telefonie to masz do wymiany rurę dolotu.

Niekiedy puszczaja na zgrzewie i się tam pocą.

Gdzieś tu są fotki z mojej wymiany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejsce połączenia ruru dolotu powietrza po turbinie i ( jak jest ) intercoolerze, tuż przed klapą gaszącą. To mokre to film olejowy z odmy lub ( co gorsze !! ) olej z turbiny. W zasadzie powinno być tam sucho, ale to b. rzadko spotykane. Generalnie - nieszczelność w miejscu połączenia ( w kołnierzu rury jest gumowa uszczelka i może już siadła i nie spełnia swojej roli - oryginał chyba nie do kupienia osobno, tylko z całą rurą - koszt ok. 200 zł, można próbować jakiejś innej uszczelki ) lub mikropękniecie samej rury przy kołnierzu. Rura zrobiona z, diabli wiedzą, jakiego plastiku. Czy da się pospawać - nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zrobiona z, diabli wiedzą, jakiego plastiku. Czy da się pospawać - nie wiem.

Da się. U mnie było klejone/spawane. Miałem takie pęknięcie, że aż powietrze syczało. Teraz jest właśnie tylko zaolejone. Uszczelka też może być słaba. Jak kupiłem stilona to było to na silikon złożone i też puszczało. Olałem temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macałem to, wąchałem i generalnie nie jest oleiste, bardziej jak brudna woda. Ale fakt, chciałbym się tym zająć, bo mokry silnik - zły silnik:)

Pojawia się to za każdym razem po jeździe, ale nie zauważyłem spadku poziomu oleju czy innego płynu.

A co to jest ten "film olejowy z odmy"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałbym sobie z tym spokój. Ja wymieniłem tą rurkę ale nie z powodu jak u Ciebie pocenia się przy klapie gaszącej a z powodu dziury przy zgięciu, i co... nowa rurka mimo, że dobrze dokręcona zaczęła się pocić... na starej tego nie było. Walka z wiatrakami jak dla mnie biorąc pod uwagę skalę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz mam problem-zagwozdke:) i rozumiem ze to nic, ze wszystko w kolo tez jest mokre? Nawet plastik na silniku czasem jest mokry:P a tak swoja droga to czy przez to moze byc problem z klapa gaszaca? Bo czasem dziwnie gasnie z takim dziwnym kle-kle i trzesieniem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.