badyl1982 Napisano 17 Września 2013 Udostępnij Napisano 17 Września 2013 Zastanawiam się jakie są opinie na temat silników jak w temacie, pomijając słabe osiągi. Ściśle chodzi mi o silnik montowany obecnie w nowym Loganie. O ile się nie mylę jest to silnik montowany wcześniej i obecnie w Clio. Jak z awaryjnością tej jednostki? Jakich przebiegów dotrzymują te silniki ? Za wszelkie opinie użytkowników i osób zorientowanych w temacie będę wdzięczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Marek1 Napisano 17 Września 2013 Udostępnij Napisano 17 Września 2013 Zona ma Clio z 1,2 ale 8v. Zrobione ma 130 kkm (auto mamy od nowości). Jedyna usterka to branie oleju (nie widać wycieków), tak że na 15kkm (wtedy wymieniam) dolewam 1,5 litra. Z racji mizernej mocy silnik traktowany prawie "do oporu", tzn pedał gazu jest tam niepotrzebny-wystarczyłby zwykły przełacznik : gaz do dechy-noga z gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vqsoft Napisano 17 Września 2013 Udostępnij Napisano 17 Września 2013 > Zona ma Clio z 1,2 ale 8v. Zrobione ma 130 kkm (auto mamy od nowości). Jedyna usterka to branie > oleju (nie widać wycieków), tak że na 15kkm (wtedy wymieniam) dolewam 1,5 litra. Z racji > mizernej mocy silnik traktowany prawie "do oporu", tzn pedał gazu jest tam > niepotrzebny-wystarczyłby zwykły przełacznik : gaz do dechy-noga z gazu. 1.2 16v mojej rozbiło sie przy przebiegu ok 60 kkm silnik bez problemu. stare clio z 1.2 8v doturało się do 210kkm bez problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blizniak1435053579 Napisano 18 Września 2013 Udostępnij Napisano 18 Września 2013 Silniki te wytrzymuja bez większych problemów po 200 do 250 kkm. Tylko przy ok 100-120 kkm trzeba wyczyścić przepustnicę bo się "wiesza". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomasz01 Napisano 18 Września 2013 Udostępnij Napisano 18 Września 2013 Aktualnie posiadane Clio II ma przebieg 160.000km po 10 latach użytkowania - problemów nie zaobserwowano Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prezes123 Napisano 18 Września 2013 Udostępnij Napisano 18 Września 2013 Cześć, użytkowane jest Kangoo z takim silnikiem w firmie, której pracuje, obecnie nalatane 240tyś, silnik kapiony jest od początku żywota tego auta, oprócz zapoceń i wycieku z miski zero problemów. Ogólnie samochód ten posiada jeszcze oryginalne amortyzatory, kpl. tłumiki co na polskich drogach uważam za wyczyn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 18 Września 2013 Udostępnij Napisano 18 Września 2013 >Ogólnie samochód ten posiada jeszcze oryginalne amortyzatory, kpl. tłumiki co na > polskich drogach uważam za wyczyn. ogolnie rzecz biorac auta ktore duzo jezdza zuzywaja sie wolniej. Maja po prostu znacznie mniej cykli rozgrzewanie-chlodzenie i czesciej jezdza po trasie (a nawet czasem autostrada sie w PL trafi) niz po miescie. Acz amorki ze francuskim aucie ktore maja 240kkm i jeszcze zyja to faktycznie ewenement chyba. Renowkowe wolnossace benzyniaki to generalnie dobre maszyny w sensie mechanicznym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraviec Napisano 18 Września 2013 Udostępnij Napisano 18 Września 2013 miałem w kangoo, dostawał trochę po tyłku, ale ogólnie dawał radę przez 150kkm nic się nie działo, chodził jak nowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 18 Września 2013 Udostępnij Napisano 18 Września 2013 140kkm od nowości, poci się trochę z okolicy uszczelki pokrywy zaworowej, 5kkm temu wymieniłem alternator bo zaczęły łożyska wyć. Tak jak napisałeś, silnik nie jedzie. Tych 75KM kompletnie nie czuć, a przy włączonej klimie w upały już całkowicie masakra jest... Aby płynnie ruszyć trzeba mocno kręcić i spalanie podchodzi pod dwucyfrowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 18 Września 2013 Udostępnij Napisano 18 Września 2013 > Zona ma Clio z 1,2 ale 8v. Zrobione ma 130 kkm (auto mamy od nowości). Jedyna usterka to branie > oleju (nie widać wycieków), tak że na 15kkm (wtedy wymieniam) dolewam 1,5 litra. Z racji > mizernej mocy silnik traktowany prawie "do oporu", tzn pedał gazu jest tam > niepotrzebny-wystarczyłby zwykły przełacznik : gaz do dechy-noga z gazu. Przy gazie 0-1 branie oleju 100ml na 1000km to normalne zużycie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_luk_ Napisano 18 Września 2013 Udostępnij Napisano 18 Września 2013 Acz amorki ze francuskim aucie ktore maja 240kkm i jeszcze zyja to > faktycznie ewenement chyba. > Renowkowe wolnossace benzyniaki to generalnie dobre maszyny w sensie mechanicznym dlaczego ewenement ?? ojciec sprzedal w tym tyg 13letnia meganke z orginalnymi(232k) przednimi amorkami (tylne zostały wymienione przy 180kkm) samochod posiadalismy od 12 lat i 11kkm przebiegu chcialbym trafic drugie tak bezproblemowe auto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 18 Września 2013 Udostępnij Napisano 18 Września 2013 > Acz amorki ze francuskim aucie ktore maja 240kkm i jeszcze zyja to > dlaczego ewenement ?? ojciec sprzedal w tym tyg 13letnia meganke z orginalnymi(232k) przednimi > amorkami (tylne zostały wymienione przy 180kkm) > samochod posiadalismy od 12 lat i 11kkm przebiegu > chcialbym trafic drugie tak bezproblemowe auto moje we francuzie mają 194kkm i 17 lat, ciągle sprawne mimo sztywniejszych i krótszych sprężyn wiem, że dżihadowcy zaraz na mnie nakrzyczą, że amory to się wymienia po 80kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 > chcialbym trafic drugie tak bezproblemowe auto 2000rok? za ile sprzedaliscie ?i wogule po co dobre auto sprzedaliscie Pierdoły sie zdarzają ..Moja mnie namawia na megane III ale w benzynie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomasz01 Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 > 140kkm od nowości, poci się trochę z okolicy uszczelki pokrywy zaworowej, 5kkm temu wymieniłem > alternator bo zaczęły łożyska wyć. > Tak jak napisałeś, silnik nie jedzie. Tych 75KM kompletnie nie czuć, a przy włączonej klimie w > upały już całkowicie masakra jest... Aby płynnie ruszyć trzeba mocno kręcić i spalanie > podchodzi pod dwucyfrowe. To fakt - z klimą jest odczuwalnie gorzej. Ale spalanie z jazdy miejskiej (pół na pół korek i trasy szybkiego ruchu z jazdą przepisową) dają w moim Clio spalanie rzędu 6 (z klimą na auto), więc nie ma dramatu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacob24 Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 jeżeli masz wybór weź lepiej, stare sprawdzone 1.4 8v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 19 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2013 > jeżeli masz wybór weź lepiej, stare sprawdzone 1.4 8v Nie bardzo jest wybór bo mowa jest o nowym Loganie. a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_luk_ Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 blad w liczeniu 1999 i 13 lat sprzedalismy bo ojciec bardzo chcial kombi a ze trafila sie pewna astra to zmienił - meganka tak prawdę mówiąc ostatni rok stała i aż przykro było patrzeć jak niszczeje. a utrzymywać auto tylko jako awaryjne sensu ie bylo :/ no to było 1.4 16v bardzo fajny motor do w sumie lekkiego auta poszla do handlarza za 4k - wgniotka na klapie i rozwalony halogen, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 w CLIO III ten silnik dawał rade ale palił 8l / 100km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 19 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2013 > w CLIO III ten silnik dawał rade ale palił 8l / 100km Co masz na myśli pisząc "dawał rade"? Szlo wyprzedzać, ale na obrotach w okolicy odcięcia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 Miałem jazdy testowe nowym clio 4 z silnikiem 1,2 l; 75 KM. Niestety- bardzo słaby silnik na takie auto. Nie wiem, jak będzie się "odpychać" w dacii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > Miałem jazdy testowe nowym clio 4 z silnikiem 1,2 l; 75 KM. Niestety- bardzo słaby silnik na takie > auto. Nie wiem, jak będzie się "odpychać" w dacii. A ta konsola to spiepszona jak dla jest ,jakby doklejona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > A ta konsola to spiepszona jak dla jest ,jakby doklejona. Clio 4 odpadło z powodu bardzo słabego widoku do tyłu z wnętrza auta; słabych silników ( turbo droższe o 5 tys.zł ) i właśnie tego przyklejonego tabletu ( jak to mówił Siudzi ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > w CLIO III ten silnik dawał rade ale palił 8l / 100km Hmm... Mam inne odczucia. Gdy clio 2 odstawiłem do serwisu na likwidację szkody parkingowej to dostałem właśnie clio 3 z przelotem 9,5kkm. Przy tym aucie clio 2 to pocisk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ancypankrator Napisano 21 Września 2013 Udostępnij Napisano 21 Września 2013 Jak miałem Clio, to w czasie gdy nim powoziłem przebieg wzrósł z 53 kkm do 134 kkm w ciągu trzech lat. Problemów brak. Ogólnie to z tym autem nic się nie działo przez trzy lata... A podobno auta na "F" to padła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kfaz Napisano 21 Września 2013 Udostępnij Napisano 21 Września 2013 > Miałem jazdy testowe nowym clio 4 z silnikiem 1,2 l; 75 KM. Niestety- bardzo słaby silnik na takie > auto. Potwierdzam, przejechałem tym jakieś 10 000 Km i zdecydowanie dynamiką nie powala. Nawet przy jednej osobie na pokładzie rozpędza się kiepsko. Nie wiem jak to jeździ załadowane na pełno V max nie wydaje się wychodzić daleko poza 150 Km/h Spalanie w mieście poniżej 7 litrów, w trasie w zasadzie takie samo i to przy jeździe bez szaleństw - autostrada, tempomat na 130 i do równo do przodu. >Nie wiem, jak będzie się "odpychać" w dacii. O dziwo w Sandero daje radę. Nie wiem czy samochód dużo lżejszy, czy kiepskie wyciszenie i spartańskie wnętrze daje złudzenie większej dynamiki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.