Roswell Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 Zastanawiam się nad założeniem płyty ochronnej pod silnik i chciałbym poznać plusy i minusy tego dodatku Ogólnie czy warto wydać pieniądze czy to zbędna rzecz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 Plusy to takie że sie niby silnik nie brudzi. Minusy takie że co byś nie chciał zrobić trzeba ją zdejmować, potrafi się urwać i szurać po asfalcie Osobiście bym nie zakładał. No chyba że mówimy o rajdówce i prawdziwej płycie pod silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 > Ogólnie czy warto wydać pieniądze czy to zbędna rzecz Z plusów - zabezpiecza alternator, który np. w Fiatach nagminnie montowany jest w odsłoniętych miejscach. Z minusów - w Stilo udało mi się ją wyrwać cofając na śniegu. Moim zdaniem - jak nie śmigasz po polach albo nie masz modelu w którym taka płyta jest wskazana, to możesz ją założyć co najwyżej dla szpanu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 > Zastanawiam się nad założeniem płyty ochronnej pod silnik i chciałbym poznać plusy i minusy tego > dodatku > Ogólnie czy warto wydać pieniądze czy to zbędna rzecz plusy: czysty silnik minusy: brak (bo urwać można tez zderzak, rękę, nogę wiec trochę dziwny argument) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomx1 Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 > plusy: czysty silnik > minusy: brak (bo urwać można tez zderzak, rękę, nogę wiec trochę dziwny argument) Z plusów dodałbym też nieco szybsze nagrzewanie się silnika w zimie (przynajmniej u mnie w mondeo diesel różnica jest zauważalna). Jest tez ciszej (w dieslach na tych osłonach zazwyczaj jest jakas gąbka wytłumiająca hałasy). Oczywiscie powyzsze tyczy sie fabrycznej osłony : Z minusow to konieczność demontażu tego przy wymianie oleju (ale niektóre modele maja otwory lub klapki do tego celu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 > plusy: czysty silnik > minusy: brak (bo urwać można tez zderzak, rękę, nogę wiec trochę dziwny argument) Jaki dziwny? Sam urwałem osłonę przy cofaniu w śniegu. To nie jest jakaś kazuistyka. Ręki, nogi czy zderzaka przy takim manewrze nie udało mi się urwać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eryko Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 > Zastanawiam się nad założeniem płyty ochronnej pod silnik i chciałbym poznać plusy i minusy tego > dodatku > Ogólnie czy warto wydać pieniądze czy to zbędna rzecz z plusów ciszej w kabinie , przetestowane na Ibizie klekocie gdzie po kupnie nie było a potem założona zrobiło się ciszej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 > Z plusów dodałbym też nieco szybsze nagrzewanie się silnika w zimie No w związku z tym minus - gorsze odprowadzanie ciepła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 > No w związku z tym minus - gorsze odprowadzanie ciepła. w dieslu kompletnie bez znaczenia a w benzynie tez jakos nie zauwazylem, zeby sie przegrzewal latem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 > Zastanawiam się nad założeniem płyty ochronnej pod silnik i chciałbym poznać plusy i minusy tego > dodatku > Ogólnie czy warto wydać pieniądze czy to zbędna rzecz Plus: zdecydowanie mniej syfi sie komora silnika, w Fiatach dodatkowo ochrona alternatora, chociaz u mnie i tak padl . Jezeli zamowisz stalowa czy aluminiowa to takze jest to dobra oslona przez uszkodzeniami mechanicznymi dolu silnika jak np miski. Minus: w serwisie maja wiecej srubek do odkrecania przy przegladzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 > Minus: w serwisie maja wiecej srubek do odkrecania przy przegladzie I z tego powodu niektórzy "zapominają" przykręcić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 > w dieslu kompletnie bez znaczenia No to fakt, diesel jest w ogóle rzadko dobrze dogrzany. > a w benzynie tez jakos nie zauwazylem, zeby sie przegrzewal latem No ale jednak ogranicza to w jakimś stopniu przepływ powietrze, pewnie pomijalnie podczas zwykłej jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t_kucyk Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 Na stalową płytę warto, na plastikowy ersatz - szkoda kasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 > No to fakt, diesel jest w ogóle rzadko dobrze dogrzany. > No ale jednak ogranicza to w jakimś stopniu przepływ powietrze, pewnie pomijalnie podczas zwykłej > jazdy. Ogranicza - więc odrobinę częściej będziesz miał termostat otwarty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 > Ogranicza - więc odrobinę częściej będziesz miał termostat otwarty... Dlatego piszę - wpływ pewnie pomijalny podczas zwykłej, cywilnej jazdy, ale jednak może to być w pewnych sytuacjach minusem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 W jakim samochodzie ? Plaskacz osobowy (ten z info koło awatara SCS) chyba gra niewarta świeczki. 4X4 stalowa wręcz wskazana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukash21 Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 Nie ma sensu zakładać. Pod maskę syf i tak sie dostanie przez chłodnice. U siebie miałem oryginalną, ale chciałem przejechać przez wodę 50-70cm; woda dostała się do komory silnika i pod wpływem ciężaru wody oderwała sie cała osłona. Od tej pory nie zakładam, anie nie mam zamiaru. Nie widze różnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 > Nie ma sensu zakładać. Pod maskę syf i tak sie dostanie przez chłodnice. mylisz się, błoto z pod kół nie pryska na el silnika, a przez chłodnicę to na pewno syf się nie dostaje widzę różnice w aucie użytkowanym na budowie tam gdzie są płyty silnik jest prawie czysty, tam gdzie nie ma, cały zachlapany błotem aha, ja jeżdżąc po budowie nie urwałem osłony, więc żeby to zrobić na ulicy trzeba mieć szczęście najlepsza była by stalowa, ale plastik też daje radę IMO osłona ma jednak więcej plusów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 > Jaki dziwny? Sam urwałem osłonę przy cofaniu w śniegu. To nie jest jakaś kazuistyka. Ręki, nogi czy > zderzaka przy takim manewrze nie udało mi się urwać. ja naderwałem zderzak przy przejezdzaniu/wyjezdzaniu przez zmrozony snieg ale nie uwazam ze zderzak jest niepotrzebny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 jak Ci coś spadnie to ciężko wyciągnąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukash21 Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 > mylisz się, błoto z pod kół nie pryska na el silnika, a przez chłodnicę to na pewno syf się nie > dostaje Ja nie nie mam samochodu terenowego, co za tym idzie jeżdze po utwardzonych drogach. Wiec błotem nie chlapie mi po silniku. W zimie doskonale widać jak sól się dostaje przez chłodnice. > IMO osłona ma jednak więcej plusów Jakie?? Czysty silnik?? (2min myjką i silnik jest czysty) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michuu Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 > Jaki dziwny? Sam urwałem osłonę przy cofaniu w śniegu. To nie jest jakaś kazuistyka. Również potwierdzam, urwałem dwa razy cofając na śniegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 > Zastanawiam się nad założeniem płyty ochronnej pod silnik i chciałbym poznać plusy i minusy tego > dodatku > Ogólnie czy warto wydać pieniądze czy to zbędna rzecz płyta jak płyta ale nie zapomnij solidnych mocowań zrobić. Najlepiej pospawać do podłużnic i do mocowań wahaczy poprzeczki Płytę najlepiej z duralu tak z 4-6mm grubości i będzie gitara Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lawnowerman Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 Jeżeli plastik to koledzy napisali. W Skodach można było kupic stalową wraz jako element pakietu "Bezdroża" bo miski były aluminiowe i lubiły pękać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > W jakim samochodzie ? Plaskacz osobowy (ten z info koło awatara SCS) chyba gra niewarta świeczki. > 4X4 stalowa wręcz wskazana No wlasnie sie tez zastanawialem, do jakiego auta autor chce zalozyc plyte, jaka i w jakim celu, bo do tego, co ma w profilu, to po co? Stalowa jest ciezka. U siebie mam 5mm aluminium, tyle ze mam fabryczne miejsca mocowania. Zwieksza sie przeswit wzgledem plastikowej, ale to male piwo - dziesiatki razy uratowala mi miske olejowa i inne elementy silnika, a zdarzalo sie przygrzmocic porzadnie w rozne kamole przy ostrzejszej jezdzie po bezdrozach. Kilka razy myslalem, ze juz po silniku i zostawilem go w tyle, ale tylko dwa razy musialem plyte sciagac i klepac (zaczynala juz dotykac miski olejowej i wpadal w drgania na jalowym). Taka plyta, jaka mam, jest tak solidna, ze swobodnie mozna pod nia podlozyc podnosnik i caly przod uniesc. Mozna jeszcze u mnie dac oslone skrzyni oraz tylnego postu, ale tutaj rzadziej sie zdarza, zebym cos haczyl. Do 4x4 szczerze polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > Jeżeli plastik to koledzy napisali. > W Skodach można było kupic stalową wraz jako element pakietu "Bezdroża" bo miski były aluminiowe i > lubiły pękać w salonie forda też widziałem stalowe chyba nawet do c-max'a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > w salonie forda też widziałem stalowe > chyba nawet do c-max'a Ja mam fabryczną, stalową w 307-ce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 20 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > Z plusów - zabezpiecza alternator, który np. w Fiatach nagminnie montowany jest w odsłoniętych > miejscach. Własnie to zabezpieczenie alternatora mi przyszło na myśl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 20 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > W jakim samochodzie ? Plaskacz osobowy (ten z info koło awatara SCS) chyba gra niewarta świeczki. > 4X4 stalowa wręcz wskazana Tak w zwykłej osobówce, tzn w fiacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 20 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > jak Ci coś spadnie to ciężko wyciągnąć O tak to jest jakiś minus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 20 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > płyta jak płyta ale nie zapomnij solidnych mocowań zrobić. Najlepiej pospawać do podłużnic i do > mocowań wahaczy poprzeczki A jak ja plastikową płytę mam przyspawać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojdus Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > A jak ja plastikową płytę mam przyspawać Tak naprawdę pytasz o plastikową osłonę silnika a nie "płytę". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 20 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > Tak naprawdę pytasz o plastikową osłonę silnika a nie "płytę". Tak to opisują np. na aukcjach więc tak napisałem Ale tak chodzi o taką wytłoczkę z tworzyw sztucznych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > O tak to jest jakiś minus Ty nie masz pojęcia jak się nakombinowałem jak mi bit spadł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > Tak to opisują np. na aukcjach więc tak napisałem > Ale tak chodzi o taką wytłoczkę z tworzyw sztucznych ma sens pod warunkiem, że jest przemyślana - tzn ma otwory rewizyjne i do wymiany oleju nie trzeba jej ściągać Trochę mniej wody, a zimą soli, zawsze dobrze zrobi misce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 ... > Ale tak chodzi o taką wytłoczkę z tworzyw sztucznych W takim razie jedyna wada to, że przy cofaniu w głębokim, mokrym śniegu prawdopodobnie ją urwiesz. W każdym razie mi się udało w ten sposób: "załatwić" oryginalną w CR-V i w X-Trail-u. Za to aluminiowa płyta 5mm, w dużo niższym Civic Shuttle, wytrzymała wszystko. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 Oslona plastikowa czy metalowa? Metalowa oslna plusy chroni miske, nie brudzi sie silnik, minusy czasem zwoni, wiekza masa auta Plastikowa plusy czysty silnik Minusy latwo uszkodzic, nie chroni silnika. Ja mam u siebie plyte stalowa i sobie chwale przy glebie okolo -70 mm :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ancypankrator Napisano 21 Września 2013 Udostępnij Napisano 21 Września 2013 W moim przypadku jest mi lżej na sercu, ponieważ mam tak nisko michę olejową, że na każdym śpiącym było szuru buru, a nowa micha droga... Minusem na pewno jest to, że przy większości działań przy aucie trzeba ją demontować. Co do odpadania, to jak ktoś kupuje jakieś plastikowe "barachło", to potem odpada. Ja mam stalową i od trzech lat jest z nią wszystko w porządku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 21 Września 2013 Udostępnij Napisano 21 Września 2013 > W moim przypadku jest mi lżej na sercu, ponieważ mam tak nisko michę olejową, że na każdym śpiącym > było szuru buru, a nowa micha droga... A teraz szorujesz osłoną i to dużo bardziej, bo jest niżej Swoją droga - jaki trzeba mieć prześwit, żeby uszkadzać maskę na spowalniaczach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ancypankrator Napisano 21 Września 2013 Udostępnij Napisano 21 Września 2013 Tak, ale nie ma ryzyka, że uszkodzę miskę. Osłony mi nie szkoda. Co do prześwitu, to zwykły Leon ma ok. 10 - 11 cm. Wersja TS (mój) jest 15 mm niższa, FR jeszcze o 10 mm bodajże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.