Skocz do zawartości

Loose Connection


l_a_w_o_k

Rekomendowane odpowiedzi

Od pewnego czasu (może dwóch tygodni) mam pewien problem w Stilonie. W czasie jazdy np przy dojeździe do ronda czy skrzyżowania i wcisnę sprzęgło to Stilon zgaśnie i po zgaśnięciu pojawi się Loose Connection i zapala się pomarańczowy wykrzyknik w trójkącie. Czekam pare sekund odpalam i jadę dalej jakby nigdy nic - jeżeli ta przypadłość trafi się nie przy zatrzymywaniu ale w czasie jazdy to jest szarpnięcie spadek obrotów tak powiedzmy do 1000 i w sekundzie wraca na wyjściowe obroty i jedzie dalej - komunikatu nie ma żadnego na wyświetlaczu.

Wiem że Stilony są czułe na stan aku a mój był już wiekowy więc tydzień temu zmieniłem na nowy - przy słabym i starym aku to siało róźnymi błedami - a teraz tylko zgaśnie co jakiś czas i własnie daje ten Loose Connection po czym znowu mogę jeździć i spoko do następnego Loosa.

Które styki i które wtyczki należy sprawdzić żeby wyeliminować Loosa - silnik 1.6 16v (stilo multiwagon)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Które styki i które wtyczki należy sprawdzić żeby wyeliminować Loosa - silnik 1.6 16v (stilo

Na podłużnicy pod koszykiem od akumulatora masz przykręconą masę, taka gruba plecionka, odkręć, przeczyść, nasmaruj i poskładaj. 99% przypadków z loose connection jest spowodowane problemem w tym miejscu smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na podłużnicy pod koszykiem od akumulatora masz przykręconą masę, taka gruba plecionka, odkręć,

> przeczyść, nasmaruj i poskładaj. 99% przypadków z loose connection jest spowodowane problemem

> w tym miejscu

Ok super dzięki za radę :-) zrobię i dam znać co wyszło ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na podłużnicy pod koszykiem od akumulatora masz przykręconą masę, taka gruba plecionka, odkręć,

> przeczyść, nasmaruj i poskładaj. 99% przypadków z loose connection jest spowodowane problemem

> w tym miejscu

Da się dojść do masy z kanału ?? Wyciągnąłem aku u mnie, szarpałem się z podstawą pod nim ale nie mogłem tego wyciągnąć. oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...bo to sie na srubie trzyma

Nawet na dwóch.... jedną wystarczy poluzować, za to drugą trzeba odkręcić całkiem.... o ile nie da się to jeszcze zrobić, o tyle potem to wkręcić graniczy z cudem sciana.gif

Co do kanału to nie wiem, ale warto sprawdzić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nawet na dwóch.... jedną wystarczy poluzować, za to drugą trzeba odkręcić całkiem.... o ile nie da

> się to jeszcze zrobić, o tyle potem to wkręcić graniczy z cudem

> Co do kanału to nie wiem, ale warto sprawdzić...

nawet trzech, dwie do podłużnicy a trzecia do kielicha 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nawet trzech, dwie do podłużnicy a trzecia do kielicha

łoo, o tej nie wspominaj, u mnie nakrętka się nie trzyma nadkola... po odkręceniu wypada... potem to złapać.... eh, jak sobie przypomnę sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> łoo, o tej nie wspominaj, u mnie nakrętka się nie trzyma nadkola... po odkręceniu wypada... potem

> to złapać.... eh, jak sobie przypomnę

tam nie ma nakrętki, tam jest śruba. Fakt ze w 90% już urwana bo gwint od strony nadkola rdzewieje... ale jak komuś nie zardzewiał to też ją trzeba poluzować. Tam są "widełki" z tego co pamiętam i poluzowanie wystarczy zeby to wyjąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczyszczona masa - oczko masy faktycznie było zaśniedziałe - wyczyszczone na błysk i przesmarowane - przechodzimy do fazy obserwacji smile.gif

Po podpięciu się FESem do silnika znajdował się tam błąd U1601 - CAN messages TX (C-CAN) - wykasowałem go - on będzie chyba związany z wyskoczeniem Loose Connection przed czyszczeniem masy, co myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i niestety dzisiaj znowu dopadło mnie Loose Connection i znowu trzeba było odpalać po nagłym zgaśnięciu - kurcze a już tyle dni i parę set kilometrów było idealnie - ale idę tropem masy (i jeszcze jednym tropem)

Moja klema masowa na aku wygląda powiedzmy nieświeżo wink.gif śruba od tego grubego kabla masy jest tak zapieczona że się jej nie odkręci - zamówiłem nową klemę (od IVECO smile.gif ) bo fiatowska kosztuje podobno chore pieniądze ok 160 zł

Link do aukcji

wymienię ją tak aby nie mieć problemu z przewodnictwem masy.

Mam też drugi trop - i proszę o ocenę czy trop może mieć sens. W silniku 1.6 16V jest ten sterownik silnika przykręcony i ma takie dwie złączki (nazwijmy je kątowe) one mają takie plastikowe obudowy - jedna z tych obudów od wtyczki lewej patrząc przodem (po otwarciu maski) u mnie jest jakaś zniszczona i można ją uchylić i widać kabelki jak tam sobie są. Ostatnio jak czyściłem masę to psiknąłem pod tę obudowę trochę środka do poprawy połączeń elektrycznych i być może to pomogło?? Wiem że to głupie bo psikałem to jakby z zewnątrz wtyczki ale może coś tam spłynęło do styków teraz po kilku dniach środek odparował i znowu coś nie styka może warto sprawdzić te złączki confused.gif

Co myślicie alien.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurczę mojemu stilakowi się pogarsza beksa.gif

Popsikałem i poruszałem wtyczki na komputerze na silniku.

Cały czas czekam na świeżą klemę, żeby mieć na 100% dobrą masę - dzisiaj Loose Connection dopadł mnie dwa razy w odległości 2 minut - potem był spokój zrobiłem jakieś 40 może 50 km dzisiaj lajtowo -

aż nagle wieczorem tak po prostu z jazdy przestał mi trzymać wolne obroty - obroty spadają tak do poniżej 500 wzrastają znowu spadają i wzrastają (niezależnie od tego czy bena czy LPG) potrafi zgasnąć jak wcisnę sprzęgło przy dojeździe do skrzyżowania niewiem.gif

A jak jedzie to wyraźnie czuć takie szarpanko lekkie confused.gif

Pomyślałem o wymianie świec bo moje mają już dość dużo przeleciane niewiem.gif

Czytałem też o czyszczeniu przepustnicy - proszę o pomysły icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zostaje już tylko etap wysłania kompa silnika do naprawiacza jakiegoś

Potwierdzam opinię kolegi ogion też walczę ze sterownikiem silnika już po raz trzeci (stary dwa razy naprawiany - teraz jest zamontowany dawca ale nie działa chyba poprawnie). Źle trafiłem na "elektromachaniora" bez pojęcia o diagnostyce naszych stiaków i teraz mam tego efekty.

Spróbuj porozmawiać z kolesiem z tej f-my http://www.vayer.pl/sterowniki.html

Koleś jest naprawdę w porządku.

Pozdrawiam

stilak 1.6 16V LPG 5D 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spróbuj porozmawiać z kolesiem z tej f-my http://www.vayer.pl/sterowniki.html

> Koleś jest naprawdę w porządku.

No gadałem z nim i wysłałem do nich kompa - zobaczymy co to da - w razie czego jest jeszcze namiar na tę drugą firmę - ale mam nadzieję że nie będzie to konieczne oink.gif

Póki co mam nieruchomość w garażu spineyes.gif ale radia mogę sobie słuchać hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie kombinuj zadzwoń do : http://www.kocar.com.pl/

> Jedyny człowiek, który zrobi to profesionalnie i z gwarancja.

Moze i robi profesjonalnie i daje gwarancje (nie powiem - fajna, kolorowa), ale afair na 3 miesiace.

Moj padl po 6-7 miesiacach od naprawy.

Lokalny elektromechanik odradzal naprawe - mowil ze mial za duzo reklamacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spróbuj porozmawiać z kolesiem z tej f-my http://www.vayer.pl/sterowniki.html

Sterownik odebrany dzisiaj około południa - zamontowany w trybie ekspresowym wink.gif

Po zamontowaniu wymagane było zrobienie Przyswojenia koła fonicznego bo mrugała kontrolka Check Engine - no to rozgrzewanie silnika do temperatury roboczej - ELM327+FES plus gazowanie pod garażem - kontrolka zgasła i po ponownym uruchomieniu było już CHECK OK

Stary dobry Stilon wrócił - 50 km kontrolne bez problemów (zarówno bena jak i LPG) - bez mulenia bez errorów oby tak do końca świata i jeden dzień dłużej alien.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A powiedzcie mi, dlaczego ta lokalizacja mu szkodzi?

Domyślam się, że chodzi o temperaturę w jakiej komputer pracuje - podstawka tego kompa przykręcona jest do silnika bezpośrednio a komp do podstawki wszystko metalowe świetnie przenoszące ciepło od silnika - przez to komp dostaje ciepełko niesamowite.

Ja zamontowałem kompa tak samo jak był - ale fakt że łatwych warunków pracy to on nie ma na tej podstawce alien.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

odnowię troszkę temat. przeniosłem sterownik na obudowę akumulatora i w związku z tym mam pytanie bo po zmianie zmierzyłem napięcie plus z akumulatora i masa z obudowy sterownika i wychodzi napięcie ok 1v niższe niż przy pomiarze z masą silnika wiec gdzieś przewodzik masowy który jest przykrecany do obudowy ecu gubi 1v po drodze, jak był przykrecony bezpośrednio do silnika to wiadomo ze masa swobodnie dochodziła do obudowy przez śruby, postanowiłem więc doprowadzić mase bezpośrednio z aku do obudowy ecu zobacze czy bedzie jakaś różnica ( przed zmianą auto potrafiło czasem zgasnąć bez powodu) jak by ktoś z was miał miernik i chwilę czasu to sprawdzcie jak jest u was

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od czterech lat mam sterownik na obudowie akumulatora, bez masy podłączonej do obudowy. I kompletnie nic sie z nim nie dzieje.

Imho już to tak zaprojektowano, by wystarczyła masa doprowadzana przez wiązkę elektryczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy kto co i jak zaprojektował, ale jeżeli jest jakiś spadek to na pewno tak być nie powinno - może i to co idzie wiązką wystarczy, może i ECU będzie działało poprawnie, ale na pewno nie zaszkodzi jak doprowadzi się bezpośrednio masę i zrobi tak jak być powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam sterownik połączony z silnikiem zwykłym drutem miedzianym zwiniętym w spiralkę./pełni role masy/ Kilka lat wstecz rozbierałem sterowni ale nie pamiętam czy płytka połączona jest z obudową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.