nelson Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 Witam szanownych kolegów Mam problem a mianowicie mój stilak 1.6 16V LPG z 2003 podczas hamowania silnikiem jak i późniejszym przyśpieszaniu pedałem gazu jest wyczuwalne kilkukrotne szarpniecie silnikiem. Dzieje się to zarówno na benzynce (słabiej) natomiast na gazie bardziej. Dzisiaj sprawdziłem cewki (Championy) są OKI świece profilaktycznie wymieniłem na nowe NGK BKRZ 5EZ - nic nie pomogło. Jeśli chodzi o pracę na wolnych obrotach jest wszystko OKI nic nie faluje (przepustnica czyszczona w styczniu tego roku i było OKI) silnik równiutko pracuje ale podczas jazdy te szarpnięcia są już mocno wkurzające. Proszę pomóżcie co jest grane bo jeszcze tak niedawno przy jeździe na gazie leciutko szarpał tylko przy hamowaniu (tak powiem raz) a przy przyśpieszaniu było OKI a teraz te szarpnięcia są takie jakby kilka na raz. Z góry dzięki Pozdrawiam stilak 1.6 16V LPG 5D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 MES, sprawdzenie błędów, sprawdzenie czasów ładowania cewek, sprawdzenie pracy sond lambda, jeśli wszystko ok to reset nastaw autoadaptacyjnych, adaptacja na noPB przez 60km. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gordon_Shumway Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 Egzaminer będzie sugerował przepustnicę, ale to ślepa uliczka. Kosztowny element, za moich czasów 1 700 PLN, ASO nie ma tego na stock'u (na indywidualne zamówienie ) więc nawet na próbę podmienić nie ma jak. Nie kojarzę przypadku, żeby faktycznie ktoś był zmuszony ją wymieniać. Wrażliwym elementem zasilania są cewki. Chałupniczą metodą podmieniał bym kolejne celem wykluczenia padającej (wadliwej). Niestety musisz mieć zalatującą jedną pewną nówkę. W Twoim przypadku komplikuje instalacja LPG ... tu się nie wypowiadam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nelson Napisano 26 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2013 A jeszcze jedno wspomnę tj. czy (wymiana) regeneracja sterownika silnika może mieć jakiś wpływ na to co się teraz dzieję. Dlaczego o tym wspominam bo te szarpania pojawił się dopiero wówczas jak koleś "elektromechanik" za trzecim razem dopiero wymienił mój sterownik na jakiegoś dawcę. Po tym jak mi go przekazał podobno wyczyszczony i przygotowany do montażu - sam go podłączyłem właśnie od tej pory mam te większe problemy z jazdą. stilak 1.6 16V LPG 5D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 Może mieć, na początek jedziesz to co napisałem w poprzednim poście. Jeśli zaraz po montażu "nowego" ECU, jeździłeś na LPG to masz mapę do pupy i musisz ja zrobić od nowa na noPB bez dotykania LPG. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nelson Napisano 26 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2013 Oki ale po zamontowaniu sterownika praca silnika odbyła się na benzynie do czasu osiągnięcia temp. roboczej tj. do włączenia się wentylatora. Dopiero później przełączyłem na gaz. Teraz czy jeśli by to rzeczywiście było źle to czy jak pojadę do ASO na wprowadzenie nowych ustaleń to czy to coś da czy może ten problem jest poważniejszy związany z tym nowym sterownikiem. A tak w ogóle czy już ktoś z kolegów wymieniał nieszczęśliwy sterownik (wielkie dzięki dla konstruktorów fiata) za tak wspaniały patent na mocowanie sterownika bezpośrednio do silnika. stilak 1.6 16V LPG 5D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 > Oki ale po zamontowaniu sterownika praca silnika odbyła się na benzynie do czasu osiągnięcia temp. > roboczej tj. do włączenia się wentylatora. > Dopiero później przełączyłem na gaz. Przeczytaj mojego pierwszego posta. Masz wyłączyć LPG, zrobić reset, zaadaptować koło foniczne a następnie przez 60km zebrać na noPB nowe nastawy. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nelson Napisano 26 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2013 OKI tak jutro zacznę jazdę na benzynce. Zobaczym co to da. dzięki stilak 1.6 16V LPG 5D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 > OKI tak jutro zacznę jazdę na benzynce. Zobaczym co to da. Najpierw reset, bez resetu będziesz musiał przejechać 200km+ na noPB. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nelson Napisano 26 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2013 ale jak go samemu wykonać czy mam podjechać do ASO. stilak 1.6 16V LPG 5D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 > ale jak go samemu wykonać czy mam podjechać do ASO. > stilak 1.6 16V LPG 5D Trzeba podłączyć autko pod komputer(Examiner lub FES/MES). Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilbert3 Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 > A tak w ogóle czy już ktoś z kolegów wymieniał nieszczęśliwy sterownik (wielkie dzięki dla > konstruktorów fiata) za tak wspaniały patent na mocowanie sterownika bezpośrednio do silnika. Ogion wymieniał - spytaj go o szczegóły - nawet widziałem jego osobistą kapitalną "druciarnię", że teraz nie ma tego już przymocowanego do silnika tylko obok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nelson Napisano 27 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2013 > Ogion wymieniał - spytaj go o szczegóły - nawet widziałem jego osobistą kapitalną "druciarnię", że > teraz nie ma tego już przymocowanego do silnika tylko obok. Wielkie dzięki już wysłałem prośbę o pomoc na priv. stilak 1.6 16V LPG 5D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nelson Napisano 23 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2013 witam Szanowni koledzy czy ktoś się spotkał z błędem U70230. Chciałbym się przypomnieć bo w dalszym ciągu walczę z tym szarpaniem silnika bo kolejny etektronik nie daje rady. Może ktoś się spotkał z tym błędem albo mi podpowie gdzie mógłbym sprawdzić o co caman bo mi już ręce opadają. Z góry dzięki pozdr. stilak 1.6 16V LPG 5D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 29 Października 2013 Udostępnij Napisano 29 Października 2013 zmiana ecu, chyba mapy paliwowe nie teges;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nelson Napisano 30 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > zmiana ecu, chyba mapy paliwowe nie teges;/ Też mi się tak wydaje i od poniedziałku oddaje kolesiowi stilacza i niech sprawdza co nie kaman zwłaszcza ecu Ten błąd (taki nietypowy) to rzeczywiście może sugerować na rozjechane mapy paliwowe dzieki stilacz 1.6 16V LPG 5D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.