colinaw Napisano 28 Września 2013 Udostępnij Napisano 28 Września 2013 Pisałem już na grupie warszawskiej ale nikt się tam nie odezwał. Pytanie takie: czy ktoś z Warszawy lub okolic mógłby mi na chwilę do testów pożyczyć komputer 8 lub 18F? Sprawa dosyć pilna bo miałem na weekend jechać do domu rodzinnego a przez awarię padła już nie pojechałem i trzeba by to zrobić. PS. Komp może być z immo. Jak będzie bez to odepnę centralkę i też powinno być ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
colinaw Napisano 3 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2013 No dobra. Komputer udało mi się podmienić, ale silnik nie działa tak jak należy dlatego piszę tutaj licząc że ktoś będzie w stanie mi pomóc. Od momentu zrobienia swapa z 700 silnik nie pracuje równo. Została sprawdzona pompa paliwa, regulator ciśnienia na listwie wtryskowej, działanie wtryskiwaczy, podmieniony komputer. Pacjent to 1.2 8V 75 km na komputerze 8F. Na wolnych obrotach na początku co jakiś czas wpadał w nietypowe wibracje i przy próbie szybszego przyspieszenia w zakresie od 800 do 2000 obrotów strasznie się dławił. Ostatnio trochę go przypałowałem to do dławienia doszedł spadek mocy i całkowicie nierówna praca silnika - chodzi teraz jak traktor (jakby na trzy gary). Kiedy próbowałem odpinać pojedyncze wtryski to reakcja za każdym razem była podobna także nie jest chyba tak że ewidentnie jeden gar nie chodzi. Dodam że czasy wtrysków na wolnych obrotach i ciepłym silniku osiągają wartość ok 1.8-2ms (chyba za dużo). Jakieś sugestie co jeszcze mogę sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czubi Napisano 3 Października 2013 Udostępnij Napisano 3 Października 2013 Rozrząd przeglądnij czy nie przeskoczył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Uncrossed Napisano 3 Października 2013 Udostępnij Napisano 3 Października 2013 sprawdź też świece - u mnie nierówna praca(silnik ledwo chodił nie wkrecał sie wibracje na całym aucie) byłą spowodowana złą przerwą między elektrodami - mimo iż świece nowe to mialy 0.7 zamiast 0.9 mm - po zrobieniu jak ręką odjął Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
colinaw Napisano 3 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2013 rozrząd był przy swapie składany od nowa (remont głowicy) ale wątpię żeby Zabel się pomylił. Niemniej sprawdzę tylko muszę poczytać jak to zrobić. (dodatkowym objawem może być to że czasami strzela mi do dolotu?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
colinaw Napisano 3 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2013 świece niby w dobrym stanie ale sprawdzę. Już zamówiłem nowe. Przy okazji wymienię kable bo coś też są średnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 3 Października 2013 Udostępnij Napisano 3 Października 2013 > rozrząd był przy swapie składany od nowa (remont głowicy) ale wątpię żeby Zabel się pomylił. > Niemniej sprawdzę tylko muszę poczytać jak to zrobić. (dodatkowym objawem może być to że > czasami strzela mi do dolotu?) zgadza sie. Zdejmij oslone rozrzadu. Wyciagnic zaslepke kola zamachowego przy skrzyni. Ustaw znak na kole zamachowym, aby wskazywal 0. Potem popatrz na znak z gornego kola rozrzady (znak ja glowicy musi sie pokryc ze znakiem na kole). Jezeli wszystko sie pokryje to bedzie ok. Jezeli nie to przeba przestawic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
colinaw Napisano 3 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2013 poszedłem dzisiaj do samochodu, ale stwierdziłem że nie dam rady sam sprawdzić tego rozrządu Nie mam narzędzi ani warunków żeby to zrobić pod akademikiem. Zna ktoś może zaufany warsztat w Warszawie gdzie tanio by mi to sprawdzili i ew. ustawili? Zauważyłem też że auto nie kręci się powyżej 3000 obrotów w ogóle Świece i przewody podmienię jak tylko mi przyjdą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SantaCB Napisano 3 Października 2013 Udostępnij Napisano 3 Października 2013 > Na wolnych > obrotach na początku co jakiś czas wpadał w nietypowe wibracje i przy próbie szybszego > przyspieszenia w zakresie od 800 do 2000 obrotów strasznie się dławił. Powiedziałbym, że masz przestawiony rozrząd. Miałem to samo w 1.2 po założeniu plastikowej osłony rozrządu, która się obluzowała, kółko rozrządu ją 'zjadło' trochę i rozrząd się przestawił o 1 czy 2 ząbki. Na wolnych się telepał, a powyżej 2-2,5tys. obrotów totalny muł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
colinaw Napisano 4 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2013 no to faktycznie jest taka opcja bo mi też się obluzowała osłona i przytarła się o pasek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czubi Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > no to faktycznie jest taka opcja bo mi też się obluzowała osłona i przytarła się o pasek Więc szukaj przyczyny w rozrządzie tak jak wspomniałem na początku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
colinaw Napisano 7 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2013 rozrząd faktycznie się przestawił. Jak zdjąłem obudowę to pasek jakoś luźno siedział i przeskoczył. Ustawiłem ale problemy które były na początku nie ustały. Dalej przy próbie szybkiego przyspieszenia silnik się dławi. Świece i kable niestety koleś z allegro wysłał nie na ten adres co trzeba także to sprawdzę w weekend. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pajson Napisano 7 Października 2013 Udostępnij Napisano 7 Października 2013 Miałem w swoim 1.2 16v podobnie. Silnik chodził jak traktor a samochód napędzał się jakby miał z 30 KM. Okazało się że na jednym z przewodów zapłonowych było przebicie i palił na 3 gary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
colinaw Napisano 16 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2013 wymienione świece, kable i jedna cewka (miała dwa razy większą rezystancję na uzwojeniu wtórnym niż powinna) i samochód zaczął przyspieszać jak należy. Nie podoba mi się jednak praca silnika na niskich obrotach. Na wolnych co chwila jest delikatne parsknięcie i delikatnie rzuca silnikiem. Mierzyłem kompresję i na pierwszych trzech cylindrach mam równo 15.5 atmosfery a na ostatnim 13.5 może to być przyczyną? Da się coś z tym zrobić czy nie warto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.