Skocz do zawartości

problem z 1.2 8V 75km


colinaw

Rekomendowane odpowiedzi

Pisałem już na grupie warszawskiej ale nikt się tam nie odezwał. Pytanie takie: czy ktoś z Warszawy lub okolic mógłby mi na chwilę do testów pożyczyć komputer 8 lub 18F? Sprawa dosyć pilna bo miałem na weekend jechać do domu rodzinnego a przez awarię padła już nie pojechałem i trzeba by to zrobić.

PS. Komp może być z immo. Jak będzie bez to odepnę centralkę i też powinno być ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra. Komputer udało mi się podmienić, ale silnik nie działa tak jak należy dlatego piszę tutaj licząc że ktoś będzie w stanie mi pomóc. Od momentu zrobienia swapa z 700 silnik nie pracuje równo. Została sprawdzona pompa paliwa, regulator ciśnienia na listwie wtryskowej, działanie wtryskiwaczy, podmieniony komputer. Pacjent to 1.2 8V 75 km na komputerze 8F. Na wolnych obrotach na początku co jakiś czas wpadał w nietypowe wibracje i przy próbie szybszego przyspieszenia w zakresie od 800 do 2000 obrotów strasznie się dławił. Ostatnio trochę go przypałowałem to do dławienia doszedł spadek mocy i całkowicie nierówna praca silnika - chodzi teraz jak traktor (jakby na trzy gary). Kiedy próbowałem odpinać pojedyncze wtryski to reakcja za każdym razem była podobna także nie jest chyba tak że ewidentnie jeden gar nie chodzi. Dodam że czasy wtrysków na wolnych obrotach i ciepłym silniku osiągają wartość ok 1.8-2ms (chyba za dużo). Jakieś sugestie co jeszcze mogę sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozrząd był przy swapie składany od nowa (remont głowicy) ale wątpię żeby Zabel się pomylił.

> Niemniej sprawdzę tylko muszę poczytać jak to zrobić. (dodatkowym objawem może być to że

> czasami strzela mi do dolotu?)

zgadza sie.

Zdejmij oslone rozrzadu. Wyciagnic zaslepke kola zamachowego przy skrzyni. Ustaw znak na kole zamachowym, aby wskazywal 0. Potem popatrz na znak z gornego kola rozrzady (znak ja glowicy musi sie pokryc ze znakiem na kole). Jezeli wszystko sie pokryje to bedzie ok. Jezeli nie to przeba przestawic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszedłem dzisiaj do samochodu, ale stwierdziłem że nie dam rady sam sprawdzić tego rozrządu frown.gif Nie mam narzędzi ani warunków żeby to zrobić pod akademikiem. Zna ktoś może zaufany warsztat w Warszawie gdzie tanio by mi to sprawdzili i ew. ustawili? Zauważyłem też że auto nie kręci się powyżej 3000 obrotów w ogóle oslabiony.gif Świece i przewody podmienię jak tylko mi przyjdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na wolnych

> obrotach na początku co jakiś czas wpadał w nietypowe wibracje i przy próbie szybszego

> przyspieszenia w zakresie od 800 do 2000 obrotów strasznie się dławił.

Powiedziałbym, że masz przestawiony rozrząd.

Miałem to samo w 1.2 po założeniu plastikowej osłony rozrządu, która się obluzowała, kółko rozrządu ją 'zjadło' trochę i rozrząd się przestawił o 1 czy 2 ząbki. Na wolnych się telepał, a powyżej 2-2,5tys. obrotów totalny muł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozrząd faktycznie się przestawił. Jak zdjąłem obudowę to pasek jakoś luźno siedział i przeskoczył. Ustawiłem ale problemy które były na początku nie ustały. Dalej przy próbie szybkiego przyspieszenia silnik się dławi. Świece i kable niestety koleś z allegro wysłał nie na ten adres co trzeba także to sprawdzę w weekend.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

wymienione świece, kable i jedna cewka (miała dwa razy większą rezystancję na uzwojeniu wtórnym niż powinna) i samochód zaczął przyspieszać jak należy. Nie podoba mi się jednak praca silnika na niskich obrotach. Na wolnych co chwila jest delikatne parsknięcie i delikatnie rzuca silnikiem. Mierzyłem kompresję i na pierwszych trzech cylindrach mam równo 15.5 atmosfery a na ostatnim 13.5 może to być przyczyną? Da się coś z tym zrobić czy nie warto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.