black4 Napisano 6 Października 2013 Udostępnij Napisano 6 Października 2013 Witam. Mam ogromny problem ze swoim Seicento Sporting 1.1 z 98 roku. Otóż co jakiś czas wybija mi płyn chłodniczy przez korek zbiornika wyrównawczego. Przede wszystkim nie dzieje się to permanentnie. Auto przez 15-20 min potrafi normalnie pracować na wolnych obrotach podczas których kilkakrotnie odpala się wentylator, można nawet na pracującym silniku bez problemu odkręcić korek od zbiornika wyrównawczego. Niestety nagle poziom płynu chłodniczego gwałtownie rośnie i zaczyna wyciekać. Przy wyłączonym ogrzewaniu po delikatnym odkręceniu odpowietrznika tego przy lampie ciągle wydobywa się płyn z bąbelkami powietrza. Co ciekawe gdy włączę ogrzewanie układ daje się odpowietrzyć i ponowne odkręcenie tego samego odpowietrznika nie skutkuje wydobywaniem się płynu z bąbelkami. Oczywiście po wyłączeniu ogrzewania i odkręceniu odpowietrznika znowu wydobywają się bąbelki. Dodatkowo przy włączonym ogrzewaniu problem wybijania płynu wydaje się nie występować. Z drugiego odpowietrznika (tego bliżej szyby) praktycznie nic nie wycieka: przy włączonym ogrzewaniu widać stojący w nim płyn, natomiast przy wyłączonym jest całkiem suchy. Dodam jeszcze że - podczas pracy ogrzewania nie czuć charakterystycznego zapachu płynu chłodniczego mogącego świadczyć o nieszczelności nagrzewnicy. - mało tego, myśląc że to uszczelka pod głowicą wymieniłem uszczelkę + planowanie głowicy + uszczelniacze zaworowe + szlif zaworów + nowe pierścienie + nowy olej Brakuje już mi pomysłów, ręce mi opadają, błagam pomóżcie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzyk_ Napisano 6 Października 2013 Udostępnij Napisano 6 Października 2013 sprawdź jeszcze na włączonym ogrzewaniu ale wyłączonym nawiewie, jesli jest ok to poszukaj problemu w zaworze nagrzewnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deltabox Napisano 7 Października 2013 Udostępnij Napisano 7 Października 2013 Jeszcze pompa wody zostala do wymiany. Byc moze robi za slaby obieg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
black4 Napisano 7 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2013 > Jeszcze pompa wody zostala do wymiany. Byc moze robi za slaby obieg. Miesiąc przed remontem wymieniłem kompletny rozrząd + pompę. Jutro ogarnę tą nagrzewnice i dam znać. Dzięki Wam bardzo za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 7 Października 2013 Udostępnij Napisano 7 Października 2013 Wymien korek zbiorniczka plynu chlodniczego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 7 Października 2013 Udostępnij Napisano 7 Października 2013 Podepnę się pod temat, bo tak mnie naszło; -do kumatych Czy niewielki wyciek płynu między termostatem,a głowicą może powodować lekkie zapowietrzanie układu lub spadek ciśnienia. Mam tak ze 2-lata 100ml paraflu na 1-1,5kkm i jeździ, ale dzisiaj w korku, jak na takie temp. i nawet dłubaka wiatrak trochę chyba za często się włącza. Może to mieć wpływ bardziej na zapowietrzenie czy lekki spadek ciśnienia? Zapocenie malutkie-silikon nie do końca się sprawdził. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deltabox Napisano 7 Października 2013 Udostępnij Napisano 7 Października 2013 To jest głupie pytanie bo uszczelnieniu takiego wycieku kosztuje 1,5zł i 10 minut roboty z kluczem 10. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 7 Października 2013 Udostępnij Napisano 7 Października 2013 > To jest głupie pytanie bo uszczelnieniu takiego wycieku kosztuje 1,5zł i 10 minut roboty z kluczem > 10. No co Ty.....dzisiaj to dojrzałem dopiero 10 min -płyn, oczyszczenie powierzchni,uszczelka+ silikon+uzupełnienie płynu+ odpowietrzenie-jasno się zapytałem czy delikatne pocenie może powodować delikatne zapowietrzanie po ostygnięciu, ew. spadek ciśnienia w układzie. Takie zapocenie, że na jałowym jak to zostawisz z 15-20 min. to kropelka niebieska na łączeniu się pojawia. Jak to zrobić profi wiem, kwestia organizacji czasu i zasadności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
black4 Napisano 13 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Wymien korek zbiorniczka plynu chlodniczego Problem rozwiązany. Wymieniłem właśnie korek od zbiornika wyrównawczego i wszystko wróciło do normy Smile. Dziękuję wszystkim za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Problem rozwiązany. Wymieniłem właśnie korek od zbiornika wyrównawczego i wszystko wróciło do normy > Smile. Dziękuję wszystkim za pomoc Najprostsze rozwiazania najskuteczniejsze. :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GanceK006 Napisano 31 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 taki maly off topic ale mam pytanie bo szukam i szukam i nic a nie chce robic nowego tematu. Moja pytanie brzmi czy weze chłodnicze roznia sie w 1.1 SPi a 1.1 Mpi ? a chodzi mi dokladnie o ten co idzie z zbiorniczka wyrownawczego do takiego czwornika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.