gajoss Napisano 17 Października 2013 Udostępnij Napisano 17 Października 2013 Witam Panowie i Panie, szybkie pytanie, czy skrzynia biegów w moim Uno 1.5 jest taka sama jak w Palio/Siena 1.4? PS mam mokre wewnętrzne przeguby. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 17 Października 2013 Udostępnij Napisano 17 Października 2013 > Witam > Panowie i Panie, szybkie pytanie, czy skrzynia biegów w moim Uno 1.5 jest taka sama jak w > Palio/Siena 1.4? PS mam mokre wewnętrzne przeguby. > Pozdrawiam Taka sama zapewne nie jest ale istnieje duże prawdopodobieństwo, że podpasuje zamiennie. Może być lipa z przednią łapą ale wtedy sobie najwyżej przełożysz przegrodę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 17 Października 2013 Udostępnij Napisano 17 Października 2013 > Witam > Panowie i Panie, szybkie pytanie, czy skrzynia biegów w moim Uno 1.5 jest taka sama jak w > Palio/Siena 1.4? PS mam mokre wewnętrzne przeguby. > Pozdrawiam a jak sprawa z wybieraniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 17 Października 2013 Udostępnij Napisano 17 Października 2013 > a jak sprawa z wybieraniem? Palio siena ma linki ale da się to przerobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 17 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2013 > Palio siena ma linki ale da się to przerobić. Właśnie o wybieranie mi chodzi. Bo skrzynia optycznie jest praktycznie identyczna, też ma mokre półosie wewnętrzne i jeśli sam mechanizm dałoby się przeszczepić ze Sieny do skrzyni z Uno, to miałbym wybierak na linkach co jest dużo wygodniejsze i mniej upierdliwe niż te wszystkie patyki. Przestudiowałem ePer'a i wychodzi że trzeba tylko wałek wybieraka inny albo coś pokombinować, bo w Uno dźwignia która jest na wałku wybieraka jest skierowana w stronę grodzi, a w Sienie/Palio w stronę przodu. No i kwestia jeszcze przykręcenia blachy która trzyma pancerze linek, jeśli obudowy są takie same to może i P&P ta blacha będzie pasować. Palio / Siena Uno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 17 Października 2013 Udostępnij Napisano 17 Października 2013 ale czekaj bo nie czaje.. skoro chcesz skrzynię ze sieny, i chcesz linki to musisz też chcieć lewarek ze sieny a wtedy biegi wchodzą normalnie więc w czym problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 17 Października 2013 Udostępnij Napisano 17 Października 2013 > ale czekaj bo nie czaje.. skoro chcesz skrzynię ze sieny, i chcesz linki to musisz też chcieć > lewarek ze sieny a wtedy biegi wchodzą normalnie więc w czym problem? To jest najlepsze wyjście. Zaadaprtować wszystko z palio/siena. Mozowanie całego lewarka wmiarę łatwo dopasować bo podobny jak z 899. Niestety z 899 nie pasuje bo biegi wychodzą lustrzane. Jedyny minus tej zabawy to taki że linki z palio/siena są za długie i albo tzeba je skrócić dobre 8cm albo pasażer będzie miał pod wykładzina "buły". No i takie naprężenie linek wpływa na minus na ich pracę. Ciężej lewarek chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 17 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2013 > ale czekaj bo nie czaje.. skoro chcesz skrzynię ze sieny, i chcesz linki to musisz też chcieć > lewarek ze sieny a wtedy biegi wchodzą normalnie więc w czym problem? Skrzynia zostaje seryjna z Uno, chodzi o wybierak, czyli linki kontra te patyki/wodziki i cały sierżant. Interesuje mnie czy mechanizm ze skrzyni Palio / Siena da się przeszczepić do skrzyni z Uno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 17 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2013 > To jest najlepsze wyjście. Zaadaprtować wszystko z palio/siena. Mozowanie całego lewarka wmiarę > łatwo dopasować bo podobny jak z 899. Niestety z 899 nie pasuje bo biegi wychodzą lustrzane. > Jedyny minus tej zabawy to taki że linki z palio/siena są za długie i albo tzeba je skrócić > dobre 8cm albo pasażer będzie miał pod wykładzina "buły". No i takie naprężenie linek wpływa > na minus na ich pracę. Ciężej lewarek chodzi. Nie chcę zmieniać skrzyni, skoro moja jest ok. Chodzi właśnie o sam mechanizm. Drupi a połączenie linek i lewarka z 899 i mechanizmu przy skrzyni z Palio / Siena da radę? Bo sprawa lustrzanych biegów to chyba tylko kwestia właśnie dźwigni w wybieraku, która w Uno jest tak jakby po stronie grodzi a w Palio / Siena po przeciwnej stronie, czyli z przodu. Patrz na zdjęcia, zaznaczone na czerwono. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 17 Października 2013 Udostępnij Napisano 17 Października 2013 > Nie chcę zmieniać skrzyni, skoro moja jest ok. Chodzi właśnie o sam mechanizm. Drupi a połączenie > linek i lewarka z 899 i mechanizmu przy skrzyni z Palio / Siena da radę? Bo sprawa lustrzanych > biegów to chyba tylko kwestia właśnie dźwigni w wybieraku, która w Uno jest tak jakby po > stronie grodzi a w Palio / Siena po przeciwnej stronie, czyli z przodu. Słuchaj. Ja w 1.2 turbo miałem skrzynię z uno 1.0/1.1 a lewarek i linki z uno 899 więc co się nie da jak się da. Teraz ten patent jest u majkera. Myk polegał na odpowiednim przerobieniu blachy przy skrzyni (tej z 899) i poprzeginaniu dźwigienek od wybieraka też przy skrzyni. No i jedna kulka jest za mała, trzeba zmienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 17 Października 2013 Udostępnij Napisano 17 Października 2013 > Nie chcę zmieniać skrzyni, skoro moja jest ok. Chodzi właśnie o sam mechanizm. Drupi a połączenie > linek i lewarka z 899 i mechanizmu przy skrzyni z Palio / Siena da radę? Da radę kwestia przerobienia mocowań końcówek. Chodzi o to że 899 ma małe kulki na wybierakach a plio duże. Obciąć nagwintować założyć "unibole" np. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 17 Października 2013 Udostępnij Napisano 17 Października 2013 > Da radę kwestia przerobienia mocowań końcówek. Chodzi o to że 899 ma małe kulki na wybierakach a > plio duże. Obciąć nagwintować założyć "unibole" np. Z tymi kulkami to raczej odwrotnie albo jakoś tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 17 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2013 > Słuchaj. Ja w 1.2 turbo miałem skrzynię z uno 1.0/1.1 a lewarek i linki z uno 899 więc co się nie > da jak się da. > Teraz ten patent jest u majkera. > Myk polegał na odpowiednim przerobieniu blachy przy skrzyni (tej z 899) i poprzeginaniu dźwigienek > od wybieraka też przy skrzyni. No i jedna kulka jest za mała, trzeba zmienić. To mi sporo pomogło. Generalnie myślałem nad całym zestawem wybieraka wraz z lewarkiem i linkami z Palio / Siena, ale jeśli linki są za długie to może właśnie z 899 lepiej podpasuje. A nie orientujesz się czy sam lewarek i linki w 899 Uno są takie same ja w Seicento? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 17 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2013 > Da radę kwestia przerobienia mocowań końcówek. Chodzi o to że 899 ma małe kulki na wybierakach a > plio duże. Obciąć nagwintować założyć "unibole" np. Wszystko spoko, nie boję się rzeźby, ale jeśli da się zrobić że tak powiem mix wybieraków i obejdzie się bez rzeźbienia, to po co sobie życie utrudniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 17 Października 2013 Udostępnij Napisano 17 Października 2013 > To mi sporo pomogło. Generalnie myślałem nad całym zestawem wybieraka wraz z lewarkiem i linkami z > Palio / Siena, ale jeśli linki są za długie to może właśnie z 899 lepiej podpasuje. A nie > orientujesz się czy sam lewarek i linki w 899 Uno są takie same ja w Seicento? Nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.