black4 Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 Witam. Nie załącza mi się wentylator chłodnicy. Jak mogę sprawdzić jego działanie "na krótko"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Uncrossed Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 odpiąć przewód od czujnika wody w chłodnicy i zewrzeć obydwa styki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
black4 Napisano 18 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > odpiąć przewód od czujnika wody w chłodnicy i zewrzeć obydwa styki. Tak zrobiłem (na włączonym zapłonie) i niestety zero reakcji. Nasuwa mi się jedno pytanie. Jeśli nap czujnik jest zepsuty to zwarcie styków nie powinno dać żadnego efektu więc czy jest jakiś inny sposób na sprawdzenie tego wentylatora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Uncrossed Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > Tak zrobiłem (na włączonym zapłonie) i niestety zero reakcji. Nasuwa mi się jedno pytanie. Jeśli > nap czujnik jest zepsuty to zwarcie styków nie powinno dać żadnego efektu więc czy jest jakiś > inny sposób na sprawdzenie tego wentylatora? jezeli czujnik masz padniety a zewrzesz styki w kostce to wentylator ma sie zalaczyc - jesli nie to znaczy ze jest trup - mozesz tez podlaczyc się bezpośrednio pod wentylator uzywajac 12 V. ale jeśli kręci się lekko wentylator ręcznie powinien chodzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > jezeli czujnik masz padniety a zewrzesz styki w kostce to wentylator ma sie zalaczyc - jesli nie to > znaczy ze jest trup - mozesz tez podlaczyc się bezpośrednio pod wentylator uzywajac 12 V. ale > jeśli kręci się lekko wentylator ręcznie powinien chodzić zwarlem - nie wlaczyl sie, bezpiecznik ok na krotko bezposrednio do wentylatora dziala... - ki czort? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deltabox Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 ja miałem taki przypadek, że po zwarciu czujnika się nie włączał, okazało się, że przewód był urwany pod izolacją. Pozostałość po dawnej stłuczce. Rozwiązanie jest proste. Miernik za 5 zł i sprawdzić: -przewód od bezpiecznika do wtyczki chłodnicy -przewód od czujnika do wtyczki chłodnicy A przedtem zewrzeć wtyczkę czujnika chłodnicy i sprawdzić, czy na wtyczce wentylatora jest 12v. Jeśli tak to Wentylator do wymiany. Jeśli nie to któryś przewód umar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
black4 Napisano 19 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2013 Podłączyłem wentylator bezpośrednio do akumulatora i działa. Oczywiście jak robię zawrę na czujniku to zero reakcji. Czy obok czujnika, zerwanego kabla może to być przekaźnik? Jeśli tak to gdzie on się znajduje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deltabox Napisano 19 Października 2013 Udostępnij Napisano 19 Października 2013 Nie ma tam przekaźnika, wychodzi na zerwany kabel. Jak masz miernik to sprawdzić który to 10 minut. jeden kabel idzie własnie od czujnika w chłodnicy a drugi od bezpiecznika, tak jak pisałem wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zen2344 Napisano 31 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2021 Aby sprawdzić cały obwód wentylatora chłodnicy zaczynamy od bezpieczników z reguły jest to 30A gdy gra odłącz wtyczkę z termostatu na chłodnicy ja miałem wentylator dwubiegowy są trzy styki jeden musi mieć napięcie niezależnie czy masz włączoną stacyjkę,sprawdź czy ma napięcie jest to+ gdy ma zrób mostek na jeden z dwóch pozostałych styków sprawdź oba wentylator ma jak pisałem dwa biegi czyli jeden wolniejszy idzie przez opornik który w moim przypadku jest w wentylatorze,gdy ruszy wentylator termostat do wymiany,ale gdy nie ruszy odłącz wtyczkę wentylatora tam też masz trzy styki jeden u mnie dochodzi brązowy przewód = ,dwa pozostałe dostają + od termostatu chłodnicy ,sprawdzamy czyli minus podajesz na brązowy przewód (styków wtyczki) a ÷ podajesz na dwa pozostałe po kolei, gdyż jak pisałem ma dwa biegi ,gdy wentylator nie ruszy to wiadomo jest padnięty, ale gdy ruszy to sprawdź przewody dochodzące do do gniazda wtyczki wentylatora ,minus musi być na stałe a dwa pozostałe idą z wtyczki termostatu na chłodnicy być może gdzieś jest przerwa lub styki zaśniedziały, spryskaj na WD40 wszystkie styki i te od termostatu i wentylatora.Gdy masz padnięty wentylator to spisz dane z tabliczki wentylatora i szukaj w internecie ja do swojego znalazłem na autozłomie w bardzo dobrym stanie dałem za niego 50zł.Ale szybciej zamówiłem na Allegro nowy zamiennik firmy VIKA podałem gościowi dane które chciał czyli model rok produkcji pojemność i moc i niestety przysłał mi wentylator który okazał za wielki do tego straciłem tydzień oczekując na wentylator. Szukając na autozłomie znalazłem i miałem go w dwie godziny ,przypominam istotne są dane z tabliczki wentylatora . Powodzenia u mnie już działa i chłodzi silnik ,jeszcze na koniec mam samochód bez klimatyzacji przypuszczam że to ważna informacja ,nie wiem jak wygląda to z klimatyzacją ale procedury które musisz wykonać są pewnie podobne . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaso Napisano 1 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2021 Mistrz ! Wątek sprzed 8 lat 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.