Skocz do zawartości

Jaki olej 5w-40


arek_m

Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Od 5 lat leje do meganki Olej Platinum V 5w-40 .W tym roku mechanik juz go nie ma.

> Zastanawiam sie czy nie kupić

> http://allegro.pl/olej-mobil-super-3000-x1-5w40-4l-poznan-i3564138946.html,

> http://allegro.pl/shell-helix-ultra-5w40-4l-poznan-filtry-tanio-i3626973237.html,

> http://allegro.pl/olej-total-quartz-ineo-mc3-5w40-5l-poznan-i3577120457.html

> http://allegro.pl/olej-elf-excellium-ldx-sae-5w40-4l-poznan-i3627347129.html

> http://allegro.pl/olej-valvoline-maxlife-5w40-4l-fv-promocja-i3622588015.html

> .Mechanik ma jeszcze z beczki u którego brałem Platinum ,olej motocraft i Orlen .

Do twojego auta muszą być aprobaty ACEA A3/B3/B4, możesz kupić taki:

http://allegro.pl/olej-total-quartz-9000-energy-5w40-5l-poznan-i3632151070.html

Może tez być ten Elf Excellium, Totan Ineo to olej niskopopiołowy i się nie nadaje, MaxLife to olej do starych cieknących kibli. Mobila z serii 3000 nie lubię i nie polecam, to samo z Shellem - chwalą się nadprzeciętnymi właściwościami czyszczącymi, a jest odwrotnie, jak zalejesz dobry olej po Shellu to robi się czarny jak smoła, ponieważ wymywa osady po poprzedniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja bym kupil Liqui Moly

Super ok.gif

A teraz, jako koneser i specjalista w dziedzinie olejów silnikowych (i jak sądzę nie tylko), przedstaw argumenty, czemu "Liqui coś tam" jest lepszy od innych olejów tej samej klasy?

Zakładam, że posiadasz jakąś wiedzę i argumenty, które pokazują wyższość nad konkurencyjnymi produktami oraz przekonają czytelników do stosowania olejów tej marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Od 5 lat leje do meganki Olej Platinum V 5w-40 .W tym roku mechanik juz go nie ma.

> Zastanawiam sie czy nie kupić

> http://allegro.pl/olej-mobil-super-3000-x1-5w40-4l-poznan-i3564138946.html,

> http://allegro.pl/shell-helix-ultra-5w40-4l-poznan-filtry-tanio-i3626973237.html,

> http://allegro.pl/olej-total-quartz-ineo-mc3-5w40-5l-poznan-i3577120457.html

> http://allegro.pl/olej-elf-excellium-ldx-sae-5w40-4l-poznan-i3627347129.html

> http://allegro.pl/olej-valvoline-maxlife-5w40-4l-fv-promocja-i3622588015.html

> .Mechanik ma jeszcze z beczki u którego brałem Platinum ,olej motocraft i Orlen .

Jak Renault, to bierz Elfa. Zadowolony Pan będziesz, a wymieniasz i tak zapewne raz w roku, więc różnicę w cenie+/- 20 zł można olać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taki

Sprawdź sobie kolego na jaki kraj produkcji wskazuje kod kreskowy, i dodatkowo cenę produktu, jeśli wskazuje na Rosję, Ukrainę i dodatkowo w detalu jest bardzo tanie, to omijaj ten olej szerokim łukiem, ponieważ nie nadaje się do smarowania silników. Dodam jeszcze tylko tyle, że salony GM w hurcie płacą za ten olej więcej, niż cena detaliczna na Allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spelniajacy normy zalecane przez producenta. Jak spelnia klika to bierz tanszy.

Do mondeo lalem motocrafta, do obencnego renuara z racji dpfu leje ciut drozszy ale tez zalecany przez producenta.

A do Lanosa lalem GM i tez sie nie rozpadl...

Paranoja olejowa i wojny olejowe jakie tu juz widzialem sa dosc smieszne bo nikt nie jezdzi na raz dwoma takimi samymi autami w takich samych warunkach ale na roznym oleju. Krotko mowiac nie ma jak sprawdzic ktory jest "lepszy". Jak kupisz oryginalny a nie robiony w stodole to auto sie od niego nie popsuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem jak syntetyk, ale 10W40 półsyntetyk firmowany prze GM to gówno jakich mało.

jakoś firmowy Movano Common Rail zrobił na nim - od nowości - pół mln km i ciągle pali pięknie. Większość w samochodzie była robiona ale nigdy nie silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mechanik nie ma, a w sklepie patrzyłeś ? Albo na stacji ?

Jeszcze po zagladam ,może na stacji Orlen będzie.. na pewno jest Platinum clasic a ja leje V .Jutro sie rozejże. Ile mechanik może wziążć za sama wymianę oleju i filtra?50zł?

Tu jest ten clasic sl/sj ?/cf http://www.orlenoil.pl/oleje-dla-motoryz...ETIC-5W-40.html

a tu http://www.orlenoil.pl/oleje-dla-motoryz...ETIC-5W-40.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze po zagladam ,może na stacji Orlen będzie.. na pewno jest Platinum clasic a ja leje V .Jutro

> sie rozejże. Ile mechanik może wziążć za sama wymianę oleju i filtra?50zł?

> Tu jest ten clasic sl/sj ?/cf http://www.orlenoil.pl/oleje-dla-motoryz...ETIC-5W-40.html

> a tu http://www.orlenoil.pl/oleje-dla-motoryz...ETIC-5W-40.html

zawsze mozesz kupic na sklepie producenta

jakiś tekst

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale kolega szuka olejów z innej półki cenowej i na dodatek z odbiorem osobistym w Poznaniu.

Ja bym polecił Fuchs Titan GT1 5w40 XTL, ma dopuszczenia/ rekomendacje Renault. Cenowo wyjdzie podobnie jak Total a mam wrażenie, że może być lepszy? W ostatnich miesiącach ceny tego Fuchsa spadły i są na poziomie dostępnym praktycznie dla każdego kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem jak syntetyk, ale 10W40 półsyntetyk firmowany prze GM to gówno jakich mało.

> Szklanki grały na nim po nocy okrutnie. Wystarczyło zmienić na MOBIL i wszystko ustało.

> Cena to nie wszystko.

Może trzeba zmienić szklanki? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie pomoże Ma rację chłop, półsyntetyk GM to jeden z najgorszych jaki kiedykolwiek zalałem. Od

> kliku lat w obu autach stosuję Totala i jest OK

Od wielu lat stosuje GM i nie ma zadnych problemów. Ilosci to 300-400litrow w roku.

Z tym ze te oleje sa lane do sprawnych silnikow wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie pomoże Ma rację chłop, półsyntetyk GM to jeden z najgorszych jaki kiedykolwiek zalałem. Od

> kliku lat w obu autach stosuję Totala i jest OK

Ja od kilku lat stosuję GM i nic mi nie stuka. Może kluczem do tego jest sprawny silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdź sobie kolego na jaki kraj produkcji wskazuje kod kreskowy, i dodatkowo cenę produktu, jeśli

> wskazuje na Rosję, Ukrainę i dodatkowo w detalu jest bardzo tanie, to omijaj ten olej szerokim

> łukiem, ponieważ nie nadaje się do smarowania silników. Dodam jeszcze tylko tyle, że salony GM

> w hurcie płacą za ten olej więcej, niż cena detaliczna na Allegro.

Ja nie każe przecież nikomu kupować oleju na allegro.Chodzi o sam produkt ok.gif Co do półsyntetyka to miałem zalany w poprzednim aucie i żadnych negatywnych objawów nie stwierdziłem.W obecnym mam taki jw. zakupiony w lokalnej hurtowni i jestem zadowolony ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to wytłumacz dlaczego stukał (na zimnym silniku) tylko na tym?

> Na żadnym innym (co najmniej 5 innych zalewałem)

Wytłumacz mi dlaczego żaden z moich 5 samochodów zalewanych GM nie stukał grinser006.gif

A fakt, u ojca w 2 furach też nic się nie działo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wytłumacz mi dlaczego żaden z moich 5 samochodów zalewanych GM nie stukał

> A fakt, u ojca w 2 furach też nic się nie działo

Dla mnie jak na jednym oleju szklanki stukają, a na innych nie, to ten stukający jest gorszy.

Taki system oceny jakości. Bardzo subiektywny, ale akurat w tamtym silniku mierzalny parametr.

No i cena-był tańszy nawet od Lotosa i Orlenu. Jak coś jest najtańsze, to rzadko jest równie dobre, co droższe, markowe produkty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla mnie jak na jednym oleju szklanki stukają, a na innych nie, to ten stukający jest gorszy.

mnie na tym samym oleju zaczynają stukać w oklicach12-14kkm i jest to wyznacznik jego wymiany, choć producent zaleca wymianę co 30kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mnie na tym samym oleju zaczynają stukać w oklicach12-14kkm i jest to wyznacznik jego wymiany, choć

> producent zaleca wymianę co 30kkm

Mi zaczęły stukać zaraz po zmianie na ten GM. Też był to wyznacznik do zmiany oleju cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie słyszysz różnicy na zimno i tyle

również stosuje GM i w rodzinie 2 auta jeżdżą na GM i półsyntetyk i syntetyk i nigdy nie było problemów wink.gif ... Skoro inni też podają takie przykłady tzn. że masz niesprawny silnik smile.gif albo kupiłeś coś co GM nie było w rzeczywistości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdzilem z ciekawosci ten liqui molly 5w40.

> Aprobaty i parametry techniczne identyczne jak total 5w40, ktory ja zalewam, a cena ponad 2x wyzsza

> od totala

Trzeba koniecznie nalepkę Liqid Molly na szybie dać bo inaczej nie będzie żadnej różnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> GM to syf...

> Tez zalałem nim silnik(10w40). jak go spuszczalem po ok 8kkm. To jakbym wode wylewal z silnika.Zero

> jakiejkolwiek konsystencji oleju.

4 lata i 60 tys jeździłem astrą na tym GM, tylko kupowanym z pewnego źródła. Silnik pracował równo, odpalał bez problemów, nie było ubytków oleju.

Może jakąś podróbę z Rosji kupiłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i cena-był tańszy nawet od Lotosa i Orlenu. Jak coś jest najtańsze, to rzadko jest równie dobre,

> co droższe, markowe produkty.

Jak dobrze pamiętam to przez kilka lat dla GM oleje robił Mobil a potem również jakiś duży koncern. Przecież tego nie robią w stodole tylko kupują od którejś rafinerii. A z ciekawostek to często jest tak, że na rynek danego kraju producenci kupują olej w lokalnej rafinerii i metkują swoim produktem bo tak jest taniej. Spełnia klasy lepkości to dzisiaj nazywa się Lotos a jutro Castrol albo jeszcze inaczej. Pamiętam jak raz byłem u mechanika i miał świeże beczki z olejem różnych producentów, jak dobrze pamiętam to był właśnie Castrol, Selenia i coś jeszcze. I co ciekawe obok tzw. naklejki producenta były logo rafinerii Orlen i Lotos. To były świeże beczki, niektóre jeszcze nie otwarte, więc nie wyglądało to na przelewanie olejów miedzy beczkami. Zresztą jaka logika dla producenta byłaby żeby wozić olej z Anglii lub innego kraju jak równie dobry kupi w naszych rafineriach i tylko da swoją butelkę z logo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zresztą jaka logika dla producenta byłaby żeby wozić olej z Anglii lub innego kraju

> jak równie dobry kupi w naszych rafineriach i tylko da swoją butelkę z logo.

i tak 5 zaleje ten sam olej z różnym logo ,a 2 z nich będzie marudzić ,że mu gorzej silnik chodzi grinser006.gif ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i tak 5 zaleje ten sam olej z różnym logo ,a 2 z nich będzie marudzić ,że mu gorzej silnik chodzi

> ....

Ważne, że wszyscy są zadowoleni bo każdy kupił swój ulubiony olej i wydał od X do XX kwoty za technicznie ten sam produkt. Zauważyłem jedną dziwną przypadłość, wiele ludzi nadaje jakiejś rzeczy niebywałe właściwości, kosmiczną technologię, wręcz sztuczną inteligencję. I niezależnie czy biorę udział w dyskusji o smarowaniu silnika czy też łańcucha rowerowego to to smarowidło ma takie cechy i właściwości, że nawet producent tego nie przewidział. A idea jest prosta, ma nie być tarcia w warunkach roboczych i nic więcej. A dyskusja jest czasami taka, że jak wleje się olej firmy X a nie Y to albo olej się obrazi albo silnik i nie będzie pracować smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ważne, że wszyscy są zadowoleni bo każdy kupił swój ulubiony olej i wydał od X do XX kwoty za

> technicznie ten sam produkt. Zauważyłem jedną dziwną przypadłość, wiele ludzi nadaje jakiejś

> rzeczy niebywałe właściwości, kosmiczną technologię, wręcz sztuczną inteligencję. I

> niezależnie czy biorę udział w dyskusji o smarowaniu silnika czy też łańcucha rowerowego to to

> smarowidło ma takie cechy i właściwości, że nawet producent tego nie przewidział. A idea jest

> prosta, ma nie być tarcia w warunkach roboczych i nic więcej. A dyskusja jest czasami taka, że

> jak wleje się olej firmy X a nie Y to albo olej się obrazi albo silnik i nie będzie pracować

Magia metki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A idea jest

> prosta, ma nie być tarcia w warunkach roboczych i nic więcej. A dyskusja jest czasami taka, że

> jak wleje się olej firmy X a nie Y to albo olej się obrazi albo silnik i nie będzie pracować

Niewątpliwie masz racje wink.gif ... ale sprowadziłeś to do zbyt dużego uproszczenia....

Bo nie możemy silnika zalać byle jakim olejem , bo OLEJ TO OLEJ ... Między markami oleju może nie być różnic... Ale między specyfikacjami oleju już na pewno wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niewątpliwie masz racje ... ale sprowadziłeś to do zbyt dużego uproszczenia....

> Bo nie możemy silnika zalać byle jakim olejem , bo OLEJ TO OLEJ ... Między markami oleju może nie

> być różnic... Ale między specyfikacjami oleju już na pewno

To racja, zakładam, ze produkt spełnia klasy lepkości, więc dzisiaj może być Castrolem a jutro Shell'em czy czym tam chce być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To racja, zakładam, ze produkt spełnia klasy lepkości, więc dzisiaj może być Castrolem a jutro

> Shell'em czy czym tam chce być.

Dlatego leje właśnie GM lub Krafta.... bo jest najtańszy , spełnia specyfikacje , które są wymagane ... i nigdy nie zauważyłem ,żadnych negatywnych objawów... A przerzuciłem się z Mobila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.