bochumil Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 (edytowane) A gdzie ta promocja? Mam mieszane uczucia co do Orlenu, bo opinie w internetach ma słabe albo żadne. Wg niektórych nie da się zrobić dobrego oleju przy takiej cenie detalicznej. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że oleje droższe wcale nie muszą być lepsze i nierzadko jadą na renomie marki oraz zagranicznym pochodzeniu. Ok, znalazłem promocję - Biedra Edytowane 5 Maja 2019 przez bochumil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 13 godzin temu, bochumil napisał: Odkopuję. Do wyboru mam Shell Helix Ultra 5W40 lub Valvoline SynPower 5W40. Który będzie lepszy do diesla użytkowanego na krótkich odcinkach? Co sądzicie o Orlen Platinum Classic? Nie zamierzam wydawać fortuny na olej. Wymieniam regularnie co max. 10 tys. km. Używając w ten sam sposób mojego MJeta lałem Motula 5W40 8100 X-cess i z silnikiem nic się złego nie działo. Moim zdaniem, przy takiej jeździe więcej dawało dolewanie oleju 2T do ropy niż stosowanie wymyślnych olejów silnikowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 2 godziny temu, Spajdi napisał: Każdy będzie dobry, a cudowanie z olejem w silnikach cywilnych nie ma żadnego sensu. Pozwolę się nie zgodzić. Kiedyś też tak uważałem i do starej Jetty 1.8 lałem 5W40 GM. Rano słyszałem wszystkie popychacze hydrauliczne. Po zmianie na 5W40, ale Mobil więcej popychaczy nie usłyszałem. Może nie jest to testa laboratoryjny, ale mnie przekonał, aby używać olejów renomowanych firm i nie szukać zbytnich oszczędności. Wracając do pytania: ja bym wybrał VALVOLINE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 Wszedłem na popularny portal na "A" i w okno wyszukiwania wpisałem 5W40 oraz zaznaczyłem wyszukiwanie po największej popularności. Okazuje się, że rodacy najczęściej wybierają olej Total Quartz 9000. Nie wiem, może to efekt "promowanej" oferty na tej olej... Na drugiej lokacie Motul X-Cess, ale to ponoć już nie ten sam olej co dawniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 13 minut temu, bochumil napisał: Wszedłem na popularny portal na "A" i w okno wyszukiwania wpisałem 5W40 oraz zaznaczyłem wyszukiwanie po największej popularności. Okazuje się, że rodacy najczęściej wybierają olej Total Quartz 9000. Nie wiem, może to efekt "promowanej" oferty na tej olej... Na drugiej lokacie Motul X-Cess, ale to ponoć już nie ten sam olej co dawniej. Lej cokolwiek bo i tak staremu dieslowi nie zaszkodzi 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 (edytowane) 18 godzin temu, bochumil napisał: Nie zamierzam wydawać fortuny na olej. Weź ten który ma ładniejsze opakowanie. Osobiście leję oleje Shella do wszystkich aut jakie mam i jeżdżą. Najważniejsze to nie lać takiego szitu z marketu i regularnie wymieniać. 31 minut temu, Maciej__ napisał: Lej cokolwiek bo i tak staremu dieslowi nie zaszkodzi A nowemu nie pomoże. Edytowane 5 Maja 2019 przez swienty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 5 godzin temu, Spajdi napisał: We flotowych samochodach leją to co ma ASO w beczkach, wymieniają co 30 kkm, a samochody klasy D mają 400 kkm po 3-4 latach i jakoś panewki, wałki zdrowe i później jadą do PL mając 140 kkm i robią kolejne 160 w 10 lat no i w tym czasie wychodzi sporo usterek bo cudów nie ma, stąd takie mity, że np. turbo wytrzymuje 200 kkm, owszem, ale to jest realnie 300-400 + 200 w PL... Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka To, co opisujesz, to są skrajne przypadki. Ja też znam skrajne przypadki, np. Octavia 2.0 TDI CR 140KM, serwis w ASO co 30 kkm do 90 kkm, potem u mnie co 30 kkm (Castrol na życzenie klienta), po 4 latach i przy 195 kkm turbo się rozpadło, chwilę po 200 kkm 2 wtryski do wymiany. Auto jeżdżone głównie Gdynia-Warszawa autostradą przepisowo, kierowca dobrze mi znany, doświadczony. Ciężarówka Iveco Stralis, pierwsza wymiana oleju po pierwszej trasie, kolejne zgodnie z obsługą co 90 kkm, kierowca mocno doświadczony, około 5 mln km nakręcone dużym autem, przy 280 kkm turbo do wymiany. Kilku kierowców w firmowych Berlingo 1.6 HDI podpytanych o awarie swoich aut z przebiegami rzędu 360-400 kkm zgodnie odpowiada, że ma już drugi silnik. Prawda leży zapewne gdzieś pośrodku. Nie łudźmy się, że większość aut zrobi np 400 kkm bez większych awarii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 47 minut temu, bochumil napisał: Wszedłem na popularny portal na "A" i w okno wyszukiwania wpisałem 5W40 oraz zaznaczyłem wyszukiwanie po największej popularności. Okazuje się, że rodacy najczęściej wybierają olej Total Quartz 9000. Nie wiem, może to efekt "promowanej" oferty na tej olej... Na drugiej lokacie Motul X-Cess, ale to ponoć już nie ten sam olej co dawniej. Bo Total Quartz 9000 Energy to średni olej w bardzo niskiej cenie, do diesla na krótkie odcinki bym odradzał, bo ten olej ma wysoką lepkość zarówno na zimno i ciepło, inne 5W40 są mniej lepkie. Motul X-cess w niczym nie jest lepszy od Totala, ale magia internetu robi z niego olej, który ma popyt bez względu na cenę. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 3 minuty temu, kaczorek79 napisał: Bo Total Quartz 9000 Energy to średni olej w bardzo niskiej cenie, do diesla na krótkie odcinki bym odradzał, bo ten olej ma wysoką lepkość zarówno na zimno i ciepło, inne 5W40 są mniej lepkie. Lalem ten olej do C4 VTS, który się krecil ponad 7kRPM i silnik po 12 latach i 180kkm nie wykazywal oznak zużycia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 2 minuty temu, Maciej__ napisał: Lalem ten olej do C4 VTS, który się krecil ponad 7kRPM i silnik po 12 latach i 180kkm nie wykazywal oznak zużycia Ten Total ma aprobatę do C63 AMG, więc nie ma obaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 19 godzin temu, bochumil napisał: Odkopuję. Do wyboru mam Shell Helix Ultra 5W40 lub Valvoline SynPower 5W40. Który będzie lepszy do diesla użytkowanego na krótkich odcinkach? Co sądzicie o Orlen Platinum Classic? Nie zamierzam wydawać fortuny na olej. Wymieniam regularnie co max. 10 tys. km. w prywatnych latam na olejach Valvoline, w megane 1.6 16V Syn Power 5W40 jak najbardziej mogę polecić. Olej zmieniany co ok. 15 tyś.km, po ostatnim demontażu pokrywy zaworów brak szlamu i złogów. Co do Orlena, służbowe tylko na Orlenach latały (być może jeszcze dalej go leją), auta mają po kilkaset tysięcy i nic zlego z silnikami się nie dzieje. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 Godzinę temu, Maciej__ napisał: Lej cokolwiek bo i tak staremu dieslowi nie zaszkodzi Byle nie przefajnować. Kilka razy słyszałem od mechanika historie jak to ktoś kupił starego trupa, chciał mu zrobić dobrze fajnym (czyt: rzadkim) olejem który w efekcie wypłukiwał cały osad i silnik zaczynał przypominać durszlak Co do dyskusji - w niemal każdym samochodzie do tej pory używam płynów Motul'a. Oleje do silnika, dyfrów, wspomagania, chłodnicy, etc. Wyjątkiem jest skrzynia gdzie zalewam olej producenta (o ile oferuje). Analogicznie używam zresztą filtrów Mann-filter. Nie dlatego, że taka konfiguracja jest jakaś super najlepsza albo coś daje, ale dlatego, że wybór jest prosty, szybki, oszczędza mi czasu na doktoryzowanie się w temacie i jak do tej pory, po prostu działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 4 minuty temu, camel00 napisał: Byle nie przefajnować. Kilka razy słyszałem od mechanika historie jak to ktoś kupił starego trupa, chciał mu zrobić dobrze fajnym (czyt: rzadkim) olejem który w efekcie wypłukiwał cały osad i silnik zaczynał przypominać durszlak Jeśli faktycznie tak to wyglądało, znaczy to tyle, że trupem (a właściwie zombiakiem), taki silnik był już dłuuuuugo przed tą morderczą wymianą oleum. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 42 minuty temu, r1sender napisał: w prywatnych latam na olejach Valvoline, w megane 1.6 16V Syn Power 5W40 jak najbardziej mogę polecić. Olej zmieniany co ok. 15 tyś.km, po ostatnim demontażu pokrywy zaworów brak szlamu i złogów. Co do Orlena, służbowe tylko na Orlenach latały (być może jeszcze dalej go leją), auta mają po kilkaset tysięcy i nic zlego z silnikami się nie dzieje. Orlen robi oleje od niedawna. Ale Lotos zna się na olejach 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 6 godzin temu, rwIcIk napisał: Ale Lotos zna się na olejach Lotos to chyba najtańszy firmowy olej na rynku. Nie wlałbym tego nawet do ciągnika rolniczego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 Na forum elektrody pojechali Orlenowi po rajtuzach. Że niby minerał, że pierścienie się niektórym pozapiekały. Na ile w tym prawdy, a ile przypadku ciężko stwierdzić. Cena 49,99 zł w Biedrze za 4,5L baniak to taniej niż woda mineralna w popularnym kurorcie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowik85 Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 (edytowane) 16 godzin temu, kaczorek79 napisał: Motul X-cess w niczym nie jest lepszy od Totala, ale magia internetu robi z niego olej, który ma popyt bez względu na cenę. Tzn Motul jest do kitu czy jest zwyczajnie dobry tylko ma wygórowaną cenę? Leję 5W 40 X-Cess do 1.4 TSI od ~80kkm, na razie jest OK EDIT: chociaż jakiś czas temu zauważyłem "bursztynowy" nalot pod wlewem oleju, widać go dobrze na metalowym elemencie korka. Takie coś co można usunąć zdrapując paznokciem. Wcześniej tego nie było albo nie zwróciłem uwagi Edytowane 6 Maja 2019 przez sowik85 Dodano dodadkowe informacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomy Napisano 6 Maja 2019 Udostępnij Napisano 6 Maja 2019 Ekonomicznie to może: Shell Helix Ultra 5W40 Mobil Delvac 1 5W40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 6 Maja 2019 Udostępnij Napisano 6 Maja 2019 7 minut temu, tomy napisał: Shell Helix Ultra 5W40 Gdzieś czytałem, że ten olej jest nieco lepszy od Valvoline SynPower 5W40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 6 Maja 2019 Udostępnij Napisano 6 Maja 2019 Do dwóch 1.6 hdi 90KM z 2006 i 07 r od lat leje 5w40 totala. Ostatnią wymianę zrobiłem na tanim Mannolu i silnik rechocze po zapaleniu. Niebawem wymiana znów to okaże się, czy olej ma na to wpływ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 6 Maja 2019 Udostępnij Napisano 6 Maja 2019 21 godzin temu, sowik85 napisał: Tzn Motul jest do kitu czy jest zwyczajnie dobry tylko ma wygórowaną cenę? Leję 5W 40 X-Cess do 1.4 TSI od ~80kkm, na razie jest OK EDIT: chociaż jakiś czas temu zauważyłem "bursztynowy" nalot pod wlewem oleju, widać go dobrze na metalowym elemencie korka. Takie coś co można usunąć zdrapując paznokciem. Wcześniej tego nie było albo nie zwróciłem uwagi Motul ma wygórowaną cenę. Parametry niemal identyczne z Totalem. Dodatków mają, jak na lekarstwo, zero molibdenu, prawie wcale boru, baza mineralna. Silnika nie zajedziesz, w końcu oba mają aprobatę BMW LL01 i Mercedesa 229.5, a to są spore wymagania, ale tak, jak zauważyłeś, silnika jakoś super w czystości nie utrzymują. Takim Shellem Helix Ultra 5W40 można czasem usunąć osad z korka nie używając paznokci. Samo zejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 6 Maja 2019 Udostępnij Napisano 6 Maja 2019 38 minut temu, kaczorek79 napisał: Motul ma wygórowaną cenę. Parametry niemal identyczne z Totalem. Dodatków mają, jak na lekarstwo, zero molibdenu, prawie wcale boru, baza mineralna. Silnika nie zajedziesz, w końcu oba mają aprobatę BMW LL01 i Mercedesa 229.5, a to są spore wymagania, ale tak, jak zauważyłeś, silnika jakoś super w czystości nie utrzymują. Takim Shellem Helix Ultra 5W40 można czasem usunąć osad z korka nie używając paznokci. Samo zejdzie. To dobry ten Shell czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 6 Maja 2019 Udostępnij Napisano 6 Maja 2019 21 minut temu, bartekm napisał: To dobry ten Shell czy nie? Dobry, a przynajmniej ciut lepszy od X-cess i od Totala 9000. Ma lepszą bazę i odrobinę molibdenu w składzie, dodatkowo bardzo dobrze utrzymuje silnik w czystości. Jest oczywiście gro olejów 5W40 nawet dużo lepszych od w/w, ale cena... Pół biedy, jak ktoś potrzebuje 3,5 litra na wymianę, to kupi 4 litry trochę tańszego, lub trochę droższego, ja na wymianę muszę kupować 8 litrów i przy takim Ravenolu + dodatek AR + filtr za same materiały w hurcie płaciłem ponad 4 stówy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 6 Maja 2019 Udostępnij Napisano 6 Maja 2019 52 minuty temu, kaczorek79 napisał: Dobry, a przynajmniej ciut lepszy od X-cess i od Totala 9000. Ma lepszą bazę i odrobinę molibdenu w składzie, dodatkowo bardzo dobrze utrzymuje silnik w czystości. Jest oczywiście gro olejów 5W40 nawet dużo lepszych od w/w, ale cena... Pół biedy, jak ktoś potrzebuje 3,5 litra na wymianę, to kupi 4 litry trochę tańszego, lub trochę droższego, ja na wymianę muszę kupować 8 litrów i przy takim Ravenolu + dodatek AR + filtr za same materiały w hurcie płaciłem ponad 4 stówy. Dobrze wiedzieć, przy najbliższej wymianie spróbuję tego Helixa. A miałem zalać Motula. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KYRTAP Napisano 6 Maja 2019 Udostępnij Napisano 6 Maja 2019 Pozwolę się nie zgodzić. Kiedyś też tak uważałem i do starej Jetty 1.8 lałem 5W40 GM. Rano słyszałem wszystkie popychacze hydrauliczne. Po zmianie na 5W40, ale Mobil więcej popychaczy nie usłyszałem. Może nie jest to testa laboratoryjny, ale mnie przekonał, aby używać olejów renomowanych firm i nie szukać zbytnich oszczędności. Wracając do pytania: ja bym wybrał VALVOLINE. To ciekawe że popychacze ucichły bo GM to też Mobil. Tak przynajmniej kiedyś się mówiło. Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowik85 Napisano 7 Maja 2019 Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 8 godzin temu, kaczorek79 napisał: Dobry, a przynajmniej ciut lepszy od X-cess i od Totala 9000. Ma lepszą bazę i odrobinę molibdenu w składzie A mogę sobie tak po prostu zmienić olej na inny? Ten X-cess mam ~80kkm, przy kolejnej wymianie może spróbuję czegoś innego Nie wypłucze mi jakichś złogów? Aktualny przebieg auta 185kkm. Do ~100kkm jeździłem na Shell helix Ultra Extra 5w 30, teraz zalewam Motul 5W 40. Auto od nowości na syntetyku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 7 Maja 2019 Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 8 godzin temu, KYRTAP napisał: To ciekawe że popychacze ucichły bo GM to też Mobil. Tak przynajmniej kiedyś się mówiło. Takie były wtedy fakty. Popychacze ucichły, a ja nie kupiłem więcej oleju GM. Od tego czasu najczęsciej kupuję Mobil lub Valvoline. Czasem TOTAL. Na tych markach się nie zawiodłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 8 Maja 2019 Udostępnij Napisano 8 Maja 2019 Dnia 7.05.2019 o 06:40, sowik85 napisał: A mogę sobie tak po prostu zmienić olej na inny? Ten X-cess mam ~80kkm, przy kolejnej wymianie może spróbuję czegoś innego Nie wypłucze mi jakichś złogów? Aktualny przebieg auta 185kkm. Do ~100kkm jeździłem na Shell helix Ultra Extra 5w 30, teraz zalewam Motul 5W 40. Auto od nowości na syntetyku. Nic się nie stanie, dopóki ten olej będziesz zmieniał w granicach rozsądku. Trzymać się w lepkościach od 0W do 5W i od W30 do W40, mile widziana ACEA A3/B4 i aprobata VW pod Twój silnik. Ja w BMW między przebiegiem 220 kkm a 300 kkm robiłem 9 wymian oleju, od 5W30, poprzez 5W50, 0W40 i 5W40, od syntetyków HC po full (pao i estry), silnik ma od groma hydrauliki (2 napinacze, 2 Vanosy, 24 popychacze zaworów) i żadnych problemów. Osadów zero pod pokrywą zaworów, inspekcja kamerką w misce też nie wykazała. Po zakupie przy 220 kkm był nieco zaklejony nagarem i szlamem. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomy Napisano 9 Maja 2019 Udostępnij Napisano 9 Maja 2019 Ja właśnie w TSI ostatnio przeszedłem z 5w30 na Ravenol 0w40, póki co wszystko . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowik85 Napisano 9 Maja 2019 Udostępnij Napisano 9 Maja 2019 9 godzin temu, kaczorek79 napisał: Nic się nie stanie, dopóki ten olej będziesz zmieniał w granicach rozsądku. Trzymać się w lepkościach od 0W do 5W i od W30 do W40, mile widziana ACEA A3/B4 i aprobata VW pod Twój silnik. Od zawsze wymiany robię co 15kkm, co odpowiada okresowi ~12 miesięcy, razem z filtrem of kors Mój TSI zaczyna mi lekko popijać olej, jeszcze nie wiem ile bo nie sprawdzałem - o ile w mieście zjawisko jest minimalne to po autostradzie z predkością 140 - 160 km/h widzę niewielki ubytek na bagnecie po 1000km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalkl1 Napisano 9 Maja 2019 Udostępnij Napisano 9 Maja 2019 Ja cały czas zalewam GM 5W30 . Silnik chodzi , nie zatarł się . Aha najczęściej silnik się zaciera z braku oleju lub jakieś wady. Dobry silnik bez wad będzie chodził nawet na oleju roślinnym w dodatku gdyby ten olej zmieniać regularnie okazało by się , że da się i na nim jeździć . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio88 Napisano 15 Maja 2019 Udostępnij Napisano 15 Maja 2019 też w swoich samochodach mam albo miałem wlane oleje shell. Nigdy nie narzekałem na silnik. Zawsze pracowały równo. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 15 Maja 2019 Udostępnij Napisano 15 Maja 2019 W nieautoryzowanym serwisie Skody bardzo marudzili, że moja Octavia zalana ma Shell 5W40, bo nie ma normy VW etc i że ten olej to nic dobrego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 15 Maja 2019 Udostępnij Napisano 15 Maja 2019 1 minutę temu, pejus1982 napisał: nie ma normy VW A nie ma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 15 Maja 2019 Udostępnij Napisano 15 Maja 2019 Wybrałem Valvoline 5W40 SynPower. Auto nie wybuchło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 15 Maja 2019 Udostępnij Napisano 15 Maja 2019 (edytowane) Ma 502/505 a powinno mieć 504/507. Z tym że ta druga jest niby LL a ja robię rocznie 10kkm tym autem Edytowane 15 Maja 2019 przez pejus1982 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 16 Maja 2019 Udostępnij Napisano 16 Maja 2019 16 godzin temu, pejus1982 napisał: Ma 502/505 a powinno mieć 504/507. Z tym że ta druga jest niby LL a ja robię rocznie 10kkm tym autem 504/507 poza tym, że jest LL, albo może właśnie przez to, dużo więcej wymaga od strony jakościowej oleju. Nie jest to HCc grupy III z dosypanym ZDDP tylko lepszej jakości bazy i dodatki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 16 Maja 2019 Udostępnij Napisano 16 Maja 2019 16 godzin temu, bochumil napisał: Wybrałem Valvoline 5W40 SynPower. Auto nie wybuchło Też go miałem w JTD 115KM. Jak dla mnie olej jak olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 16 Maja 2019 Udostępnij Napisano 16 Maja 2019 5 minut temu, czachabrava napisał: Też go miałem w JTD 115KM. Jak dla mnie olej jak olej Oleje Valvoline to zdaje się najpopularniejszy olej na forum Alfaholików, czyli posiadaczy właściwie tych samych silników co we Fiacie. Oni tam raczej byle czego nie leją, a dysputy nt zalecanych oliw trwają tam nieprzerwanie od ponad 1000 stron tematu poświęconego olejom silnikowym 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 16 Maja 2019 Udostępnij Napisano 16 Maja 2019 11 godzin temu, bochumil napisał: Oleje Valvoline to zdaje się najpopularniejszy olej na forum Alfaholików, czyli posiadaczy właściwie tych samych silników co we Fiacie. Oni tam raczej byle czego nie leją, a dysputy nt zalecanych oliw trwają tam nieprzerwanie od ponad 1000 stron tematu poświęconego olejom silnikowym I ta debata powinna się zakończyć na pierwszej stronie, z wnioskiem by lać olej spełniający norme producenta. A czy to bedzie firma X, czy Y to już według upodobania do marki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 16 Maja 2019 Udostępnij Napisano 16 Maja 2019 Dnia 15.05.2019 o 17:18, bochumil napisał: Wybrałem Valvoline 5W40 SynPower. Auto nie wybuchło A ja od 09.2004r leje zgodnie z książką Selenia wr 5w40 ... Tak jak poprzednicy i nic się nie dzieje. Turbo.poci się raptem100ml /15kkm. Więcej obaw nie mam. A wg mechanika już było do wymiany przy 170k km jak kupiłem. sam prawie 100k km ustukalem i narazie jest ok. Sprzedający mi stilolota poinformował że olej to książkowa Selenia wr. Ja przy zakupie zaraz wymieniłem na totla quartz i po ujechaniu 100km zaświecił się czujnik ciśnienia oleju. Młody głupi podjechałem do mechanika który mówił żeby wróci do Selenia. Od tej pory tylko Selenia aż do końca żywota Stilolota. Dodam że auto sprawuje się bez zarzutów pomimo swojego wieku . Szczypać się o paręnaście złotych dla mnie nie warto... Poza tym z roku na rok place o parę złotych mniej ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.