spad Napisano 23 Października 2013 Udostępnij Napisano 23 Października 2013 > W seryjnym i niewymagającym silniku przy jeździe bez dobierając olej wg. specyfikacji różnicy nie > zauważysz-może typu, cichsza praca, mniejsze zużycie między wymianami. > Ale nawet w seryjnym przy na pewno sprawdzi się lepiej ten, co ma niby na etykiecie to samo, ale > jakoś w praktyce nie. > Polskiego Mobila 5w50 czy castrola 10w60 usmażysz nie nawet na torze, a latem na KJS-e, a taki > LM/Millers/ czy np. Motul czy Valvo wytrzymają to bez problemu-taka jest różnica Ale nie idźmy w skrajność. Ile ludzi jeździ w KJS-ach żeby to było wyznacznikiem zakupu oleju. Prawda jest taka, że dla większości silników nie ma znaczenia co tam jest wlewane jeżeli tylko spełnia klasy lepkości a nawet może ich nie spełniać. Dam przykład z własnego podwórka, Chevrolet Lacetti 2.0 diesel. Producent zalecał zalewanie silnika olejem 5W40 o klasie lepkości bodajże ACEA C3. Na rynku w tamtym czasie dosłownie tylko jeden olej spełniał klasę lepkości i był to Catrol Magnatec i EDGE (no dobra, dwa). A co lał serwis? GM 5W30 o klasie lepkości ACEA C2. Ja kupiłem auto od dealera po dwóch latach użytkowania a auto ciągle śmigało na tym GM 5W30. Dopiero ja zacząłem lać Castrola żeby było normy a GM do swojej gamy produktów dodał olej spełniający klasę lepkości dla swojego silnika dopiero w 2011 czy jakoś tak. Czy silnik jeździł gorzej, spalał mniej lub więcej? Nie, chodził tak samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 23 Października 2013 Udostępnij Napisano 23 Października 2013 > Chevrolet Lacetti 2.0 diesel. Producent zalecał zalewanie silnika olejem 5W40 o klasie > lepkości bodajże ACEA C3. Na rynku w tamtym czasie dosłownie tylko jeden olej spełniał klasę > lepkości i był to Catrol Magnatec i EDGE (no dobra, dwa). A co lał serwis? GM 5W30 o klasie > lepkości ACEA C2. C3 i C2 to mid SAPSy, a różnią się niższą (w wypadku C2) lepkością wysokotemperaturową. Zmiana na korzyść zużycia paliwa, ale na niekorzyść przy "pałowaniu". > Nie, chodził tak samo. Bo te różnice są na poziomie laboratoryjnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 23 Października 2013 Udostępnij Napisano 23 Października 2013 > jakie to oleje ? Skąd masz taką informacje i jak zbadałeś skład? Z kart technologicznych produktu, szczególnie że skład musi być podany dla każdego importowanego produktu tej klasy. Nie patrzę na reklamę na etykiecie. Ten sam Castrol w Polsce ma na opakowaniu "full synthetic", w Niemczech HC Synthese... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 23 Października 2013 Udostępnij Napisano 23 Października 2013 > C3 i C2 to mid SAPSy, a różnią się niższą (w wypadku C2) lepkością wysokotemperaturową. Zmiana na > korzyść zużycia paliwa, ale na niekorzyść przy "pałowaniu". > Bo te różnice są na poziomie laboratoryjnym. Szczerze, to nie wnikam jaka klasa za co odpowiada. Dałem tylko przykład, że silnik jeździł na oleju który nie spełniał wymaganych klas lepkości i nic mu się nie stało. Więc rozważania który kupić olej przy założeniu, że jeden i drugi spełnia klasy są bardziej efektem marketingowym niż wynikiem badań naukowych kupującego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 23 Października 2013 Udostępnij Napisano 23 Października 2013 > To jest ogólnie znany fakt. W nazwie półsyntetyk sugeruje się, że jest tam połowa syntetyka. I > chodzi tylko o ten "marketing" - minerał w którym jest 3% syntetyka nazywa się półsyntetykiem Ale problem w tym, że także "syntetyki" to mało kiedy są oleje na bazie PAO, zwykle i tak jest to ropa, tylko marketing mówi co innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 23 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2013 Kupiłem jednak Platinum Classic 5W-40 za 99zł 4,5l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 23 Października 2013 Udostępnij Napisano 23 Października 2013 > Chevrolet Lacetti 2.0 diesel. Producent zalecał zalewanie silnika olejem 5W40 o klasie > lepkości bodajże ACEA C3. Na rynku w tamtym czasie dosłownie tylko jeden olej spełniał klasę > lepkości i był to Catrol Magnatec i EDGE (no dobra, dwa). A co lał serwis? GM 5W30 o klasie > lepkości ACEA C2. Nie wiem jak kiedyś .... Dziś GM 5w30 a klase ACEA C3 >Ja kupiłem auto od dealera po dwóch latach użytkowania a auto ciągle śmigało > na tym GM 5W30. Dopiero ja zacząłem lać Castrola żeby było normy a GM do swojej gamy produktów > dodał olej spełniający klasę lepkości dla swojego silnika dopiero w 2011 czy jakoś tak. Czy > silnik jeździł gorzej, spalał mniej lub więcej? Nie, chodził tak samo. I pewnie nawet mniej palił , bo na 5w40 z reguły więcej pali Poza tym specyfikacja oleju nie zależy tylko od rodzaju silnika tylko od strefy klimatycznej ... To samo auto w różnych krajach będzie miało inny olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 23 Października 2013 Udostępnij Napisano 23 Października 2013 > Z kart technologicznych produktu, szczególnie że skład musi być podany dla każdego importowanego > produktu tej klasy. Nie patrzę na reklamę na etykiecie. Ten sam Castrol w Polsce ma na > opakowaniu "full synthetic", w Niemczech HC Synthese... Dzięki za info Mógłbyś mi powiedzieć gdzie szukać tych kart technologicznych i czy to w ogóle jest ogólnodostępne ? bo na opakowaniu nie ma żadnych informacji ilościowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 23 Października 2013 Udostępnij Napisano 23 Października 2013 Szukaj pod nazwą PDS i MSDS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 23 Października 2013 Udostępnij Napisano 23 Października 2013 Lejcie to, co producent zaleca. Byle uwaga na podróbki, pełno tego. Można kupić olej "syntetyczny" typu Mobil Super 3000 który jest modyfikowanym minerałem za 100-120zł (czy jakoś tak) i jeśli spełnia normy będzie bardziej niż ok. Można kupić Mobil 1 za 180-200zł, różnica przy normalnej eksploatacji będzie taka, że tańszy będzie bardziej syfił silnik. Bo różnica w zużyciu elementów silnika nie będzie zauważalna, te oleje i tak przekraczają zwykle specyfikację i wymagania producenta. A że będzie syf? Póki to nie jest totalny syf który coś zapycha, tylko są przebarwienia, zalega w zakamarkach itp. - to nie ma wpływu na pracę silnika Tak jak ktos napisał, Millers, Quaker, Liquy to są oleje dla osób świadomych ale podatnych na specyficzny marketing. Nie twierdzę że nie są to super oleje, pytanie tylko brzmi po co. Ja tez tak kombinowałem, ale dałem sobie spokój. Ostatnia zmiana była na oryginalny Toyota Fuel Economy 5W30 ("pół" syntetyk, modyfikowany minerał) i silnik chodzi ciszej niz na takim Motulu, jak nie brał oleju tak nie bierze. Teraz się wykosztuję na Premium Fuel Economy 5W30, bo ma fantastyczne właściwości przy wysokich mrozach, a że leję 3,7 l z beczki wychodzi mnie taniej niż kupno 5l Motula. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 23 Października 2013 Udostępnij Napisano 23 Października 2013 > Lejcie to, co producent zaleca. Byle uwaga na podróbki, pełno tego. Można kupić olej "syntetyczny" No tak o tym ,że specyfikacje temperaturowe nie charakteryzują tego czy olej to syntetyk to już wiem od dawna .... Tylko pytanie jak poznać ten syntetyczny.... gdzie to sprawdzić czy faktycznie to jest syntetyk a nie jak mówisz modyfikowany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 23 Października 2013 Udostępnij Napisano 23 Października 2013 Tu masz przykład: http://msdspds.castrol.com/ A najprościej? Po cenie. Syntetyczne zaczynają się od ok 180zł, nie znalazłem jeszcze wyjątku Taki przykład, Castrol Edge 5W30, na opakowaniu "fully synthetic". A w karcie? http://msdspds.castrol.com/ussds/amersds...DGE%205W-30.pdf "destylaty ciężkie parafinowe, obrabiane wodorem (ropa naftowa)" - czyli typowy hydrokrakowany olej mineralny zawiera go od 35 do 50%. Od 35% do 50% bazy nie klasyfikowanej - zastrzeżenie prawne, i do 25% "bis(nonylofenylo)aminy". Moje zdanie jest takie, że da się zrobić olej na bazie minerałów który będzie miał bardzo dobre parametry smarne, lepkościowe i temperaturowe, tyle że produkty na bazie ropy zostawiają pyły (mogące ale nie muszące mieć wpływu na zużycie elementów) i po prostu zostawiają brud/nagar. Ale to załatwia wysokie TBN, albo zmiana oleju trochę wcześniej niż producent zaleca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 23 Października 2013 Udostępnij Napisano 23 Października 2013 > Tu masz przykład: > http://msdspds.castrol.com/ << proszę o usunięcie wpisu, przez pomyłkę zdublowałem... >> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 23 Października 2013 Udostępnij Napisano 23 Października 2013 > Taki przykład, Castrol Edge 5W30, na opakowaniu "fully synthetic". A w karcie? > http://msdspds.castrol.com/ussds/amersds...DGE%205W-30.pdf > "destylaty ciężkie parafinowe, obrabiane wodorem (ropa naftowa)" - czyli typowy hydrokrakowany olej > mineralny Dzięki zainteresowałeś mnie tematem .... Nie znam się kompletnie na obróbce ropy naftowej , jedynie podstawy;) Ale widze ,że jesteś ogarnięty w temacie , może się dowiem jeszcze czegoś ciekawego... Chodzi mi o to czy taki obrobiony olej mineralny sprzedawany jako syntetyk ma dużo gorsze właściwości od tego właściwego syntetyka ? .... Czy jedynie różni się czystością. Możesz podać jakiś przykład oleju , który jest tani a jest w 100% syntetykiem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 23 Października 2013 Udostępnij Napisano 23 Października 2013 Aż tak "ogarnięty" nie jestem Po prostu czytam co kupuję, a nie reklamy, dotyczy nie tylko oleju i jak dotąd dobrze na tym wychodzę Moim zdaniem kupując modyfikowany mineralny olej dobrego producenta z pewnego źródła, upewniając się że spełnia parametry wymagana przez producenta, postępuje się rozsądnie. Zużycie silnika zależy od wielu rzeczy, przy normalnej eksploatacji takie oleje wydają mi się wystarczające, jedyne co to zostawią więcej zanieczyszczeń w silniku, byle nie tyle, żeby nic zapchać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 23 Października 2013 Udostępnij Napisano 23 Października 2013 Znalazłem taką informację, że 0w40 zawsze jest syntetykiem .... Prawda to ? Ogólnie na początku wątku myślałem , że każdy olej jest taki sam jeśli tylko spełnia specyfikacje .... Ale okazuje się , że to guzik prawda.... Faktycznie wszystkie oleje różnych firm mogą być takie same , ale tylko w tej niższej klasie cenowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 23 Października 2013 Udostępnij Napisano 23 Października 2013 > Szczerze, to nie wnikam jaka klasa za co odpowiada. Jednak teraz to nabiera znaczenia. Silniki są mniejsze, bardziej obciążone. Dieselek 1.5 potrafi dmuchać 250 Nm. Mało tego, kierowcy lubią z tego korzystać. Benzyny zaczynają mieć turbo. Turbo oznacza powietrze, a powietrze oznacza temperaturę. Kochamy LPG, które działa...w sumie jak turbo tylko taniej i wolniej. Silnik staje się bardziej wrażliwy, bardziej delikatny i te olejowe szczegóły mają znaczenie. Może nie tak, że zły olej wleję w sobotę i stanę w środę, ale każda forma troski o auto ma konsekwencje po latach czy setkach tysięcy km. Wydłużyły się interwały wymiany oleju. Dawne 7,5 kkm/10 kkm/15 kkm zmieniło się w 15 kkm/20 kkm/30 kkm i więcej w przypadku dostawczaków. Do tego DPFy, mieszanie się paliwa z olejem i próba godzenia, żeby ochronić silnik przy pałowaniu i zapewnić opór wody, żeby spalić mniej. Dla mnie znaczenie oleju rośnie. Powiedzenie "kto smaruje ten jedzie" już trochę traci na aktualności bo dawniej istotny był stan, a dziś ważne jest CZEGO jest ten stan. > Dałem tylko przykład, że silnik jeździł na > oleju który nie spełniał wymaganych klas lepkości i nic mu się nie stało. Tego nie da się stwierdzić "na czuja". No i nie można oceniać szkody wg jedzie/nie jedzie. > Więc rozważania > który kupić olej przy założeniu, że jeden i drugi spełnia klasy są bardziej efektem > marketingowym niż wynikiem badań naukowych kupującego. Masz rację, ale jak kiedyś pisałem, olejów jednej marki w klasie 5W30 jest np. 6! Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 23 Października 2013 Udostępnij Napisano 23 Października 2013 LINK << Polecam ciekawie opisane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 23 Października 2013 Udostępnij Napisano 23 Października 2013 > LINK Tylko, ze to ma już 8 lat. A oleje się zmieniają.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 23 Października 2013 Udostępnij Napisano 23 Października 2013 > Tylko, ze to ma już 8 lat. A oleje się zmieniają.... Ale są tam rzeczy opisane , które się nie zmieniają ... Każdą informację należy odpowiednio przesiać:D i wyciągnąć co potrzebne;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 23 Października 2013 Udostępnij Napisano 23 Października 2013 Niech mi ktoś powie, który olej dziś jest prawdziwym 100% syntetykiem ?? .... a nie HC , bo nie wiem co zalać przy następnej wymianie link ten olej z linka to chyba prawdziwy syntetyk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kranu Napisano 23 Października 2013 Udostępnij Napisano 23 Października 2013 To na ile syntetyczny jest TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W-30? Bo dotąd myślałem, że 100%, ale teraz gdy czytam "syntetyczna technologia" to mam wątpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 23 Października 2013 Udostępnij Napisano 23 Października 2013 Rozpracowaliście oleje (przynajmniej częściowo), a jak z dostawcami? Który sklep oferuje w przystępnej cenie pewne produkty, nie podrabiane? Coś godnego polecenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 23 Października 2013 Udostępnij Napisano 23 Października 2013 http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje-silnikowe/syntetyczne - znam i polecić mogę tego sprzedawcę. Facet ma dużą wiedzę, ściemy nie pisze, chociaż się nie zawsze z nim zgadzałem Tu macie oleje syntetyczne. Znam tego sprzedawcę z forum Corolli, kupowałem u niego różne chemikalia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 23 Października 2013 Udostępnij Napisano 23 Października 2013 > Bo dotąd myślałem, że 100%, ale teraz gdy czytam "syntetyczna technologia" to mam wątpliwości. Jak jest napisane "syntetyczna technologia" to na 100% NIE jest to olej syntetyczny - prawdopodobnie jest to HC. Ot, uroki marketingu. Olej który można mieć za 100-140zł za 4L na pewno nie jest syntetyczny, co najwyżej ileś tam % syntetycznego zawiera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek t Napisano 23 Października 2013 Udostępnij Napisano 23 Października 2013 > Niech mi ktoś powie, który olej dziś jest prawdziwym 100% syntetykiem ?? .... a nie HC , bo nie > wiem co zalać przy następnej wymianie > link ten olej z linka to chyba prawdziwy syntetyk? do jakiego silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 23 Października 2013 Udostępnij Napisano 23 Października 2013 Ja kupuję na http://www.kolegaberlin.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 24 Października 2013 Udostępnij Napisano 24 Października 2013 > do jakiego silnika? do Diesla na VP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek t Napisano 24 Października 2013 Udostępnij Napisano 24 Października 2013 > do Diesla na VP Jak nie bierze i nie cieknie za dużo to można zalać: FUCHS TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 (XTL-Technology) ew. Millers 5w-30 XF C3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 24 Października 2013 Udostępnij Napisano 24 Października 2013 > Jak nie bierze i nie cieknie za dużo to można zalać: > FUCHS TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 (XTL-Technology) > ew. Millers 5w-30 XF C3 troche cieknie, oleju bierze bardzo mało jak na swój przebieg. 1l na 8tys km dolewam. dzięki za propozycje. A co myślisz o Mobilu 1 0w40 lub 0w30? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 24 Października 2013 Udostępnij Napisano 24 Października 2013 > troche cieknie, oleju bierze bardzo mało jak na swój przebieg. 1l na 8tys km dolewam. > dzięki za propozycje. A co myślisz o Mobilu 1 0w40 lub 0w30? Litr oleju na 8 tys. km to mało? To żłopie olej jak mało co. Pytanie czy sens w ogóle wymieniać olej jak tam co chwile świeży dolewasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 24 Października 2013 Udostępnij Napisano 24 Października 2013 > Litr oleju na 8 tys. km to mało? To żłopie olej jak mało co. Pytanie czy sens w ogóle wymieniać > olej jak tam co chwile świeży dolewasz Żartujesz, tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KR16 Napisano 24 Października 2013 Udostępnij Napisano 24 Października 2013 Ja zalewam silnik Motulem 5w40 http://www.motul.com/pl/pl/products/52 chyba jeden z lepszych w tej cenie a napewno lepszy niż Castrol Magnatec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 24 Października 2013 Udostępnij Napisano 24 Października 2013 > Litr oleju na 8 tys. km to mało? To żłopie olej jak mało co. Pytanie czy sens w ogóle wymieniać > olej jak tam co chwile świeży dolewasz Niektóre Ople maja taką normę na 1000km Tez leje motula 5w40 x-cess. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 24 Października 2013 Udostępnij Napisano 24 Października 2013 > Ja zalewam silnik Motulem 5w40 http://www.motul.com/pl/pl/products/52 chyba jeden z lepszych w tej > cenie a napewno lepszy niż Castrol Magnatec. A ja mobilem i nie widzę różnicy. Jedyną różnice wychwyciłem jak 10 lat temu zmieniłem w astrze bil 5w50 na lotos 10w40. Silnik minimalnie inny odgłos wydawał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 24 Października 2013 Udostępnij Napisano 24 Października 2013 > Litr oleju na 8 tys. km to mało? To żłopie olej jak mało co. Pytanie czy sens w ogóle wymieniać > olej jak tam co chwile świeży dolewasz na 15 tys km wychodzi ok. 1.5l - często lece autostradami z dużą prędkością.... To jest dużo dla Ciebie? w dieslu , który ma prawie 300 tys? puknij się w główkę ... do tego olej to 5w30 I wymiana obejmuje 5,5 l ... Twoja niewiedza mnie poraża. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 24 Października 2013 Udostępnij Napisano 24 Października 2013 > A ja mobilem i nie widzę różnicy. Jedyną różnice wychwyciłem jak 10 lat temu zmieniłem w astrze bil > 5w50 na lotos 10w40. Silnik minimalnie inny odgłos wydawał. Ja wszędzie zachwalałem olej GM ... odkąd na nim jeżdże samochód delikatnie ciszej chodzi i ogólnie mi się wydawało ,że jest dobry. Zajrzałem w karte oleju i to nic innego jak mineralny syf. Więc teraz chyba zrobie płukanie , zaleje motulem 8100 0w30 i zobacze co sie stanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 24 Października 2013 Udostępnij Napisano 24 Października 2013 > Ja wszędzie zachwalałem olej GM ... odkąd na nim jeżdże samochód delikatnie ciszej chodzi i ogólnie > mi się wydawało ,że jest dobry. > Zajrzałem w karte oleju i to nic innego jak mineralny syf. Więc teraz chyba zrobie płukanie , > zaleje motulem 8100 0w30 i zobacze co sie stanie 5w30 GM też jest mineralny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 24 Października 2013 Udostępnij Napisano 24 Października 2013 ELF EVOLUTION SXR 5w30 "Dodatkowa informacja : Produkt zawiera olej mineralny o zawartości ekstraktu DMSO wg IP 346 poniżej 3 %." tzn , że jeżeli ma poniżej 3% to jest to syntetyk ? Ogólnie na liqui moly jest odzielone ! Na jednych pisze HC sythese , a na innych synthese technology.... a na innych SYNTHOIL ... << i ten jest syntetyczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 24 Października 2013 Udostępnij Napisano 24 Października 2013 > 5w30 GM też jest mineralny? tak .... powstał na bazie oleju mineralnego ... hydrokrakowany. O niskiej zawartości dodatków. Więc jest bardzo kiepski i na pewno nie jest to pełen syntetyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 24 Października 2013 Udostępnij Napisano 24 Października 2013 Ogólnie to grzebie cały dzień po tych kartach i znalazłem faworyta... Liqui Moly 5w40 - synthoil ... prawdziwy syntetyk , 200zł za 5l Tak samo ELF FULL tech 0w30 też jest syntetyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 24 Października 2013 Udostępnij Napisano 24 Października 2013 > tak .... powstał na bazie oleju mineralnego ... hydrokrakowany. O niskiej zawartości dodatków. Więc > jest bardzo kiepski i na pewno nie jest to pełen syntetyk HC, w zastosowaniach cywilnych, są lepsze niż oleje grup IV i V. Dopiero przy jeździe sportowej lub wysilonym silniku lepiej lać POE lub PAO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 24 Października 2013 Udostępnij Napisano 24 Października 2013 > HC, w zastosowaniach cywilnych, są lepsze niż oleje grup IV i V. Dopiero przy jeździe sportowej lub > wysilonym silniku lepiej lać POE lub PAO. Zgadzam się , ale nie tylko to chodzi ... Oleje PAO z dodatkami estrów są dużo czystsze, mają grubszy film olejowy, co ma znaczenie przy odpalaniu na mrozach. Przy stosowaniu tych olejów można również wydłużyć okres pomiędzy wymianami oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 24 Października 2013 Udostępnij Napisano 24 Października 2013 Może dlatego się tym trochę przejąłem bo mam zchipowane auto o 30% w stosunku do serii. Jeździ często pod dużym obciążeniem i chciałbym ,żeby służył jak nadłużej a nalatane już troche ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 24 Października 2013 Udostępnij Napisano 24 Października 2013 > Zgadzam się , ale nie tylko to chodzi ... Oleje PAO z dodatkami estrów są dużo czystsze, mają > grubszy film olejowy, co ma znaczenie przy odpalaniu na mrozach. > Przy stosowaniu tych olejów można również wydłużyć okres pomiędzy wymianami oleju Głównie o stabilność w pełnym zakresie temperatur, pracę przy odpalaniu na mrozie i nie zostawianie syfu w silniku tu chodzi. Toyota Premium Fuel Economy 5W30 to też pełen syntetyk, zresztą robiony w Belgii przez Esso (czyli Mobil). Było info na nalepce na opakowaniu. Ale kosztuje 300zł za 5L... chyba że wymieniam w ASO z beczki 3,7L to wychodzi tyle ile Motul czy LM z przesyłką. Zresztą polecam: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 4 Maja 2019 Udostępnij Napisano 4 Maja 2019 Odkopuję. Do wyboru mam Shell Helix Ultra 5W40 lub Valvoline SynPower 5W40. Który będzie lepszy do diesla użytkowanego na krótkich odcinkach? Co sądzicie o Orlen Platinum Classic? Nie zamierzam wydawać fortuny na olej. Wymieniam regularnie co max. 10 tys. km. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
makanaky Napisano 4 Maja 2019 Udostępnij Napisano 4 Maja 2019 (edytowane) Liqui Moly Molygen Edytowane 4 Maja 2019 przez makanaky zmiana czcionki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinur Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 9 godzin temu, makanaky napisał: Liqui Moly Molygen Daj linka gdzie kupić w Polsce 5w40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spajdi Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 Odkopuję. Do wyboru mam Shell Helix Ultra 5W40 lub Valvoline SynPower 5W40. Który będzie lepszy do diesla użytkowanego na krótkich odcinkach? Co sądzicie o Orlen Platinum Classic? Nie zamierzam wydawać fortuny na olej. Wymieniam regularnie co max. 10 tys. km.Każdy będzie dobry, a cudowanie z olejem w silnikach cywilnych nie ma żadnego sensu. We flotowych samochodach leją to co ma ASO w beczkach, wymieniają co 30 kkm, a samochody klasy D mają 400 kkm po 3-4 latach i jakoś panewki, wałki zdrowe i później jadą do PL mając 140 kkm i robią kolejne 160 w 10 lat no i w tym czasie wychodzi sporo usterek bo cudów nie ma, stąd takie mity, że np. turbo wytrzymuje 200 kkm, owszem, ale to jest realnie 300-400 + 200 w PL...Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 11 godzin temu, bochumil napisał: Odkopuję. Do wyboru mam Shell Helix Ultra 5W40 lub Valvoline SynPower 5W40. Który będzie lepszy do diesla użytkowanego na krótkich odcinkach? Co sądzicie o Orlen Platinum Classic? Nie zamierzam wydawać fortuny na olej. Wymieniam regularnie co max. 10 tys. km. Kupuj jutro tego Orlena w promo i nie kombinuj. Dobry i niepodrobiony olej, dosyć często go leje i nigdy nie miałem problemów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.