golobek Napisano 22 Października 2013 Udostępnij Napisano 22 Października 2013 Witam, Żona mi mówi że przewrażliwiony jestem ale już tak mam, w nowo zakupionym V50 wymieniłem wszystkie płyny i filtry oraz rozrząd i jeździ się volvo super, aż się nie chce wysiadać z auta. Ale martwią mnie 2 rzeczy przy odpalaniu nie zawsze ale słychać taki uderzenie spod silnika Druga sprawa to 2 bieg wchodzi ciężko dopóki auto się nie rozgrzeje. Czy mam się tym martwic i coś szybko robić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 22 Października 2013 Udostępnij Napisano 22 Października 2013 dwójka może nie ciezko, ale jakos tak inaczej na zimnym wchodzi co do stuku, to nie mam tego - pewnie czekają Cię wydatki - szykuj sie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 22 Października 2013 Udostępnij Napisano 22 Października 2013 > Witam, > Żona mi mówi że przewrażliwiony jestem ale już tak mam, w nowo zakupionym V50 wymieniłem wszystkie > płyny i filtry oraz rozrząd i jeździ się volvo super, aż się nie chce wysiadać z auta. > Ale martwią mnie 2 rzeczy przy odpalaniu nie zawsze ale słychać taki uderzenie spod silnika Może coś z wydechem ,kolektorem ? > Druga sprawa to 2 bieg wchodzi ciężko dopóki auto się nie rozgrzeje. A może olej w skrzyni ? Mało lub przepracowany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 23 Października 2013 Udostępnij Napisano 23 Października 2013 U mnie też w zimie dwójka jakoś tak ciężej wchodzi, ale w poprzednim aucie też tak miałem więc się przyzwyczaiłem. Może po prostu sprzęgło swoje już przeszło. Co do stuknięcia - pojawia się podczas wrzucania jedynki, po tym jak ruszysz czy od razu po włączeniu silnika na luzie z wcisniętym sprzęgłem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
golobek Napisano 23 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2013 > U mnie też w zimie dwójka jakoś tak ciężej wchodzi, ale w poprzednim aucie też tak miałem więc się > przyzwyczaiłem. Może po prostu sprzęgło swoje już przeszło. Co do stuknięcia - pojawia się > podczas wrzucania jedynki, po tym jak ruszysz czy od razu po włączeniu silnika na luzie z > wcisniętym sprzęgłem? ten stuk to przy odpalaniu jak silnik startuje to takie pojedyncze stuknięcie, jakby młotkiem o jakiś twardy metal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 23 Października 2013 Udostępnij Napisano 23 Października 2013 > ten stuk to przy odpalaniu jak silnik startuje to takie pojedyncze stuknięcie, jakby młotkiem o > jakiś twardy metal A może sprzęgło i dwumasa Quote: Panowie mam problem mianowicie nie wiem za wymianę czego się zabrać. Postaram się wszystko opisać przy odpaleniu auta (odpalam na sprzęgle) po puszczeniu sprzęgła słychać metaliczny chrobot, sprzęgło bierze od samego "dołu" przy wciśniętym sprzęgle wszystko cichnie, mam problem ruszyć z piskiem na asfalcie na szutrze jakoś idzie zawsze na pierwszym biegu auto jakby szarpnie 2-3 razy, robiłem test sprzęgła ... czasami potrafi zgasnąć przy ruszaniu jak dam za mało gazu (górka) przy próbie ruszenia z 3 biegu gaśnie, inny test na 2 biegu puszcze sprzęgło dam autu się toczyć...nie szarpie idzie gładko, powyżej 3tyś obrotów prędkość = obroty idą równo, mam wrażenie do 3 biegu auto muł 4,5,6 bieg idzie jak szatan. Dziś doszedł BARDZO NIEPOKOJĄCY nowy objaw ciężko wrzucić 2bieg i wsteczny, mało tego na 1,2 i wstecznym słychać głuchy stuk ze skrzyni, jak wrzucam jedynkę słyszę takie trzask/puff (jak chwilę odczekam ... bieg pierwszy metaliczny stuk szybko wrzucę ponownie pierwszy bieg cisza bez stuków) dodam że mam mały wyciek ze skrzyni, (simering) problemy z wrzuceniem 2 biegu miałem od kupna auta ciężko było wrzucić jak szybko puszczę sprzęgło to słyszę stuk. Panowie ... kurcze dwumas, sprzęgło, docisk, wysprzęglik, olej ? macie jakieś przypuszczenia w razie pytań dopowiem, te stuki zaczynają być niepokojące .... Zapomniałem dodać na 5 biegu z 1tyś obrotów przyspieszam budą mocno nie trzęsie, lewarek zmiany biegów też się nie trzęsie, żadnych niepokojących drgań na "pedale" sprzęgła nie ma ! "wrrrrrrrrr" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
golobek Napisano 23 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2013 > A może sprzęgło i dwumasa hmm ale u mnie sprzęgło jakby ok, wszystkie biegi bez problemu wchodzą prócz 2 ale jak się auto nagrzeje to ok, a ten stuk to czy ze sprzęgłem czy bez no i przy odpalaniu a nie przy wrzucaniu biegu, jedynie co mnie niepokoi jak puszę auto bez gazu na 2 biegu to szarpie, ale na 1 i reszcie biegów jest ok bez gazu, aha i jak na 6 biegu od 1 tys obrotów to troszkę trzęsie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 23 Października 2013 Udostępnij Napisano 23 Października 2013 > aha i jak na 6 biegu od 1 tys obrotów to troszkę > trzęsie Może dwumasa sie układa i stąd ten stuk przy odpalaniu. obserwuj na razie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 23 Października 2013 Udostępnij Napisano 23 Października 2013 > aha i jak na 6 biegu od 1 tys obrotów to troszkę > trzęsie Rowerem jak się wolno jedzie na najwyższym biegu i chce przyspieszyć to też aż łańcuch i kolana grzechoczą od obciążenia. Od 3 biegu wzwyż nie powinno się schodzić poniżej 1500 obrotów, bo nie dość że bez sensu (brak mocy) to zużycie wielu elementów zwiększone kilkukrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
golobek Napisano 23 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2013 > Rowerem jak się wolno jedzie na najwyższym biegu i chce przyspieszyć to też aż łańcuch i kolana > grzechoczą od obciążenia. Od 3 biegu wzwyż nie powinno się schodzić poniżej 1500 obrotów, bo > nie dość że bez sensu (brak mocy) to zużycie wielu elementów zwiększone kilkukrotnie. Panowie piszecie jakbym tak jeździł to był tylko test bo gdzieś wyczytałem że tak sprawdzić sprzęgło i dwumasę, 6 bieg ja powyżej 100/h wciskam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
golobek Napisano 25 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 Wymieniłem olej w skrzyni, niby lepiej ale jeszcze ta 2 wchodzi ciężej niz inne biegi, czy to możliwe że TTTM czy sprzędło czy dwumasa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 Jak wbijasz dwójke to nie ma stukania albo takie dźwieku obcierania? Może być łożysko sprzęgła w takim wypadku. Ale prawda taka że bez wyjęcia z auta nikt ci konkretnie nie powie - trzeba jeździć póki się nie nasili niestety Jak sprzęgło to i tak ci zacznie się ślizgać zanim padnie - jak dwumasa to tez poczujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
golobek Napisano 2 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 > Jak wbijasz dwójke to nie ma stukania albo takie dźwieku obcierania? > Może być łożysko sprzęgła w takim wypadku. > Ale prawda taka że bez wyjęcia z auta nikt ci konkretnie nie powie - trzeba jeździć póki się nie > nasili niestety > Jak sprzęgło to i tak ci zacznie się ślizgać zanim padnie - jak dwumasa to tez poczujesz. nie ma żadnego stukania czy metalicznego dźwięku, po prostu ciężko wchodzi, po wymianie oleju jakby lepiej ale te 3-4 pierwsze razy załączania 2 biegu jest ciężko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 > nie ma żadnego stukania czy metalicznego dźwięku, po prostu ciężko wchodzi, po wymianie oleju jakby > lepiej ale te 3-4 pierwsze razy załączania 2 biegu jest ciężko. Jest zimno więc nie dziwota Pośmigaj do wiosny i wtedy podejmuj ewentualne działania ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stamil Napisano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2014 Witam, posiadam v50 z silnikeim 1.6 115KM ok 90 tys. przebiegu i mam pytanie odnośnie tego stuku przy odpalaniu myślę że mam podobny objaw co kolega. Wydawało mi sie że moze ten typ tak ma albo że moze mi sie zdaje ale niestety nie - przy zapalaniu na ciepłym silniku jest takie puknięcie ale komputer nie pokazuje żadnych błedów. Co dziwne przy pierwszym uruchomieniu na zimnym silniku nic tkiego się nie dzieje. Drugim objawem jaki występuje u mnie jest delikatne drżenie samochodu ( ok 1 min.) po dopaleniu na zimnym silniku, na ciepłym jest wszystko ok. Co to może być ?? Może kotoś podpowie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2014 > Drugim objawem jaki występuje u mnie jest delikatne drżenie samochodu ( ok 1 min.) po dopaleniu na > zimnym silniku, na ciepłym jest wszystko ok. > Co to może być ?? Może kotoś podpowie ? To mogą być kończące się wtryski p.s. uzupełnij swój profil i przywitaj się w odpowiednim wątku ! jakiś tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Denys Napisano 21 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2021 W dniu 2.02.2014 o 09:47, golobek napisał: > Jak wbijasz dwójke to nie ma stukania albo takie dźwieku obcierania? > Może być łożysko sprzęgła w takim wypadku. > Ale prawda taka że bez wyjęcia z auta nikt ci konkretnie nie powie - trzeba jeździć póki się nie > nasili niestety > Jak sprzęgło to i tak ci zacznie się ślizgać zanim padnie - jak dwumasa to tez poczujesz. nie ma żadnego stukania czy metalicznego dźwięku, po prostu ciężko wchodzi, po wymianie oleju jakby lepiej ale te 3-4 pierwsze razy załączania 2 biegu jest ciężko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.