Skocz do zawartości

Nakrętki spawane punktowo w profilach zamkniętych - odkręcan


glaeken

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam takie nietypowe pytanie: nakrętka w profilu zamkniętym w samochodzie X oberwała się wewnątrz profilu i sruby nie da sie wykrecic.

(tzw. weld nut)

O ile sposoby na wykrecenie sa jakiestam, to pytanie mam takie:

W ASO musza robic rzeczy tak jak producent nakazal, wiec jesli profilem zamknietym sa np. sanki, no to wymieniamy sanki i po klopocie, jesli profilem zamknietym jest cala buda, to wymieniamy bud... no wlasnie i tu zaczynaja sie schody, bo budy nie bedziemy wymieniac z powodu nakretki.

JAK ASO ma wykonac taka naprawe "by-the-book"? Bo rozumiem ze moga sobie wziac wiertare, szlifiere i jazda, ale jak to przewidzial producent?

Sposoby jakie do tej pory znalazlem, wszystkie sa "chalupnicze":

1. Wywiercenie dziury i przyspawanie nakretki, zaspawanie dziury

2. Wyciecie okienka, wyjecie nakretki, wlozenie nowej z blokada lub przyspawanie, zaspawanie okienka

3. Ciecie podlogi w aucie jesli dojscie jest "od gory".

4. Wywiercenie malutkiej dziurki obok nakretki i wstrzykniecie np. poxipolu

Jeszcze jedno - czy ktos moze wie, gdzie jest wieksza szansa zerwania nakretki: klucz udarowy czy przedluzka (cheater bar)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nitonakretka trzymajaca np. wachacz?

> Moze by sie nadawala do przykrecenia zbiorniczka plynu chlodniczego, ale nie ciezszych rzeczy.

W czym jest gorsza, że ma się nie nadawać? Wyrwać można tylko z blachą. Tak jak w zwyczajnej. Chyba, że się wcześniej śruba urwie?

Byle rozmiar się znalazł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale jak to przewidzial producent?

Podejrzewam, że żadna instrukcja serwisowa nie przewiduje takiej operacji, choć mogę się mylić. Cokolwiek zrobi ASO, to będzie to operacja intuicyjna grinser006.gif

> Sposoby jakie do tej pory znalazlem, wszystkie sa "chalupnicze":

> 1. Wywiercenie dziury i przyspawanie nakretki, zaspawanie dziury

Ja bym wywiercił otwór, żeby wyjąć nakrętkę uprzednio pozbywając się łba śruby. Następnie do środka nakrętka na kluczu sztorcowym, dokręcić i zostawić. Spawanie otworu przyniesie z czasem szkody w postaci korozji. No chyba że nie ma/nie dobierzesz odpowiedniej sześciokątnej nakrętki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zanim śrubę dokręcisz odpowiednio mocno, nitonakrętka zacznie się obracać razem z nią.

śmiem twierdzić, że spokojnie dokręcisz wszystko, zniszczysz gwint w nitonakrętce niż przekręcisz ją w materiale

pomyśl i zobacz jak działa zaciskanie nitonakrętki i jakie siły gdzie działają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nitonakretka trzymajaca np. wachacz?

yikes.gif

co cię tak dziwi , spokojnie wytrzyma , pod warunkiem , że ktoś ją dobrze założy i materiał nie będzie skorodowany , IMO spokojnie można się za takie rozwiązanie brać

a co sądzisz o konstrukcjach nośnych klejonych hehe.gif też strach się bać czy są OK zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zanim śrubę dokręcisz odpowiednio mocno, nitonakrętka zacznie się obracać razem z nią.

Nie ma takiej możliwości. Może gdyby to była M3 czy M4?

Przy takiej M12 czy większej, jeśli jest prawidłowo zaciśnięta to żadna siła jej nie zruszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Mam takie nietypowe pytanie: nakrętka w profilu zamkniętym w samochodzie X oberwała się wewnątrz

> profilu i sruby nie da sie wykrecic.

> (tzw. weld nut)

> O ile sposoby na wykrecenie sa jakiestam, to pytanie mam takie:

> W ASO musza robic rzeczy tak jak producent nakazal, wiec jesli profilem zamknietym sa np. sanki, no

> to wymieniamy sanki i po klopocie, jesli profilem zamknietym jest cala buda, to wymieniamy

> bud... no wlasnie i tu zaczynaja sie schody, bo budy nie bedziemy wymieniac z powodu nakretki.

> JAK ASO ma wykonac taka naprawe "by-the-book"? Bo rozumiem ze moga sobie wziac wiertare, szlifiere

> i jazda, ale jak to przewidzial producent?

> Sposoby jakie do tej pory znalazlem, wszystkie sa "chalupnicze":

> 1. Wywiercenie dziury i przyspawanie nakretki, zaspawanie dziury

> 2. Wyciecie okienka, wyjecie nakretki, wlozenie nowej z blokada lub przyspawanie, zaspawanie

> okienka

> 3. Ciecie podlogi w aucie jesli dojscie jest "od gory".

> 4. Wywiercenie malutkiej dziurki obok nakretki i wstrzykniecie np. poxipolu

> Jeszcze jedno - czy ktos moze wie, gdzie jest wieksza szansa zerwania nakretki: klucz udarowy czy

> przedluzka (cheater bar)?

Zerwal sie gwint w nitnakretce czy cala??

Albo nitnakretka nowa albo reanimowc stara wkladka helicoil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak sie skonczyla historia:

DSC076011.JPG

Co za kloc wymyslil nakretki w profilach zamknietych.

Nie dziwie sie ze samochody sie tak rypia jesli takie pomysly maja projektanci.

[edit]

WD40, czy inne penetranty, to mozna sobie wsadzic w ....

Nawiercone byly male dziurki ktorymi wpsikalem tam z litr tych specyfikow.

NIC to nie dalo. Gwinty byly suche w miejscu gdzie byla nakretka.

Moze jak by wlal w profil fosolu i by zezarlo profil razem z nakretka, to moze by cos sie ruszylo.

W US jest taki specyfik nazywa sie PB Blaster i drugi Liquid Wrench, ale gdzie to kupic w polsce? Raz sie natknalem na LW w jakims markecie, ale nie kupilem bo byl drogi (30zl za 300ml).

Ktos polecal jeszcze aceton+ATF, moze to trzeba przetestowac grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszym sposobem na przywrócenie stanu poprzedniego są nitonakrętki. Z tym, że zależy jakie obciążenia ma znosić połączenie. Jeżeli nitonakrętka będzie słabym rozwiązaniem to wyciąć z boku otwór i przyspawać nową nakrętkę, a otwór zaspawać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.