bratPit Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 Witajcie, Od jakiegoś czasu nosiłem się z zamiarem, który wreszcie zrealizowałem i nabyłem w DE drogą kupna A-H, Z18XE i oprócz innych mniejszych czy większych upierdliwości nowego modelu względem starego jest jakaś dziwnie krótka skrzynia biegów. Przy 130Km/h ma jakieś 3800obr. Oczywiście nie byłbym sobą gdybym nie kombinował oprócz innych przeróbek jakie w niej dokonam - jak tę skrzynię "wydłużyć". Z tego co widzę w tabeli na stronie astra.auto to pewnikiem (nie mam działającego EPC żeby to potwierdzić) w moim aucie jest skrzynia F17CR z przełożeniem 3,94. Teraz pytanie do Was co zmienić i z jakiego modelu aby to poprawić? Chyba w V-B w sprzężeniu z Z18XE były skrzynie F17WR i przełożeniem 3,74 - czy to dobry trop? A może szukać czegoś z V-C? Za pomysły dzięki brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 Co do skrzyni Ci nie pomogę, ale tutaj masz EPC online - KLIK U mnie pod firefoksem nie wyświetla obrazków ale pod IE już tak. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 gdzieś Ty się podziewał? Długą skrzynię miały Vectry B i C z tym silnikiem. Były też odmiany jeszcze dłuższe (główne = 3,55) z Y-owymi dieslami w AG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 NIE ZMIENIAJ SKRZYNI NA DŁUŻSZĄ znajdź moje posty nt. skrzyni w AF, żałuję do dziś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 30 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > Co do skrzyni Ci nie pomogę, ale tutaj masz EPC online - KLIK > U mnie pod firefoksem nie wyświetla obrazków ale pod IE już tak. > PZDR VEN WOW no nieźle , co za czasy, aż tak długo mnie tu nie było ? Dzięki brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 30 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > gdzieś Ty się podziewał? aaa... widzisz, życie mnie wciągnęło, praca, wir spraw bieżących, mam nowego pupila to będę częściej zaglądał ;-) > Długą skrzynię miały Vectry B i C z tym silnikiem. no właśnie tak mi się kołacze po głowie, że z Vectry byłoby OK, > Były też odmiany jeszcze dłuższe (główne = 3,55) > z Y-owymi dieslami w AG. z diesla to by pewnie już była przesada, w końcu nie ma tam tyle momentu, ale dłuższa taka jak w Vectrach powinna być idealna. brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > NIE ZMIENIAJ SKRZYNI NA DŁUŻSZĄ > znajdź moje posty nt. skrzyni w AF, żałuję do dziś etam ja wymianę F16CR na WR (VA --> AF) wspominam jak najlepiej kwestia gustu dla mnie 3800 obr. przy 130 km/h to jakiś absurd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 Zawsze można złożyć hybrydę, założyć dłuższe przełożenie główne a zostawić krótko-zestopniowane biegi, albo założyć tylko długą piątkę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > mam nowego pupila to będę częściej zaglądał ;-) ty też kupiłeś igłę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 30 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > etam > ja wymianę F16CR na WR (VA --kwestia gustu > dla mnie 3800 obr. przy 130 km/h to jakiś absurd przeczytałem wątek kol. technix i dyskusję z nim związaną, dzięki Twojemu arkuszowi kalkulacyjnemu skrzyń i tej stronie http://www.opel-infos.de/getriebe/f17.html uznałem, że skoro V-B o podobnej masie co moja nowa-stara Astra (w/g briefu masa własna 1325kg) i cięższa V-C dawały radę ze skrzyniami F17WR i 3,94 da to efekt taki że ok 140km/h będę miał przy 3500obr min i o to chodzi. Będzie to całkowicie zadowalające. A wiadomo nie ma róży bez kolców. Wczoraj jednak doszedłem do wniosku że po co mi auto które wyrywa do przodu na V biegu przy 120-130km/h jak kręci się niebotycznie w górę? brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 30 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > Zawsze można złożyć hybrydę, założyć dłuższe przełożenie główne a zostawić krótko-zestopniowane > biegi, albo założyć tylko długą piątkę... myślałem o tym, znajomy robi takie cuda ze skrzyniami Hondy, jest to jakiś pomysł o ile wystarczyłoby zmienić samą zębatkę V biegu? brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 30 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > ty też kupiłeś igłę wiesz... czy auto z 2005r może być igłą? cośtam mam do zrobienia przy nim, strzelony halogen od kamienia, szkło lusterka odpryśnięte, ale poza tym... wygląda dobrze. Szukałem auta w PL, ale się poddałem, handlarze mnie pokonali, nie było sensu tracić czasu, pieniędzy i nerwów na oglądanie schrott-u. Znalazłem prywatne ogłoszenie z DE, pojechałem, oglądnąłem, pomierzyłem lakier, przejechałem się autem, obejrzałem dokumenty i kupiłem. Jak się będzie sprawować nie wiem. Wiem jednak, że handlarz by nigdy do kraju takiego auta nie przywiózł, bo za te pieniądze ludzie szukają aut kilka lat młodszych i w życiu by go tu nie sprzedał, brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > wiesz... czy auto z 2005r może być igłą? cośtam mam do zrobienia przy nim, Twoja wina, za rzadko tu bywasz, tak to byś wiedział jak się kupuje igłę w dieslu za 5tyś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 30 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > Twoja wina, za rzadko tu bywasz, tak to byś wiedział jak się kupuje igłę w dieslu za 5tyś haha no widzisz, jakiś głupi byłem... a może idealista? romantyk? Widzisz, miałem kupca na swoją Astrę G, ale Pani w końcu nie kupiła, bo auto było za słabe... kupiła mocne "okazyjnie" nawet taniej od uzgodnionej ceny i dołożyła do niej w ciągu miesiąca już 2kzł... różne są filozofie życiowe brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 Postępowanie analogiczne jak ze skrzynią Hondy, podpytaj, skoro już takie składał to powinien podjąć się i tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 30 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > Postępowanie analogiczne jak ze skrzynią Hondy, podpytaj, skoro już takie składał to powinien > podjąć się i tego. co do zasady może i tak, ale gość nawet w nocy śni o hondzie robił patenty ze wsadzaniem customów - np skrzyni MT6 z Accorda 2.4 do 2.0 zestopniowanej tak żeby przy kręceniu do odcięcia przy przejściu na kolejne biegi nie wyłączał się V-Tec, a jednocześnie zostawiał 6-tkę do szybkiej jazdy autostradą, w Oplu jest skrzynia MT5 więc by trzeba trochę pokombinować żeby było OK, a to wiąże się z pewnym know-how danej marki jak sądzę, dlatego najlepiej trzeba by pasjonaty - znawcy Opla do tegoż patentu. Najprościej będzie poszukać skrzyni F17W394 z V-B/V-C i jeżeli obudowy się różnią (np mocowaniem, łapą etc) to przełożyć bebechy i założyć do auta, IMO powinno być OK, brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.