Skocz do zawartości

[A-H] Krótkie przełożenia skrzyni - jak zmienić ?


bratPit

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Od jakiegoś czasu nosiłem się z zamiarem, który wreszcie zrealizowałem i nabyłem w DE drogą kupna A-H, Z18XE i oprócz innych mniejszych czy większych upierdliwości nowego modelu względem starego wink.gif jest jakaś dziwnie krótka skrzynia biegów. Przy 130Km/h ma jakieś 3800obr. Oczywiście nie byłbym sobą gdybym nie kombinował oprócz innych przeróbek jakie w niej dokonam - jak tę skrzynię "wydłużyć".

Z tego co widzę w tabeli na stronie astra.auto to pewnikiem (nie mam działającego EPC żeby to potwierdzić) w moim aucie jest skrzynia F17CR z przełożeniem 3,94.

Teraz pytanie do Was co zmienić i z jakiego modelu aby to poprawić?

Chyba w V-B w sprzężeniu z Z18XE były skrzynie F17WR i przełożeniem 3,74 - czy to dobry trop? A może szukać czegoś z V-C? niewiem.gif

Za pomysły dzięki smile.gif

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gdzieś Ty się podziewał?

aaa... widzisz, życie mnie wciągnęło, praca, wir spraw bieżących, mam nowego pupila to będę częściej zaglądał ;-)

> Długą skrzynię miały Vectry B i C z tym silnikiem.

no właśnie tak mi się kołacze po głowie, że z Vectry byłoby OK,

> Były też odmiany jeszcze dłuższe (główne = 3,55)

> z Y-owymi dieslami w AG.

z diesla to by pewnie już była przesada, w końcu nie ma tam tyle momentu, ale dłuższa taka jak w Vectrach powinna być idealna.

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> etam

> ja wymianę F16CR na WR (VA --kwestia gustu

> dla mnie 3800 obr. przy 130 km/h to jakiś absurd

przeczytałem wątek kol. technix i dyskusję z nim związaną, dzięki Twojemu arkuszowi kalkulacyjnemu skrzyń i tej stronie http://www.opel-infos.de/getriebe/f17.html uznałem, że skoro V-B o podobnej masie co moja nowa-stara Astra (w/g briefu masa własna 1325kg) i cięższa V-C dawały radę ze skrzyniami F17WR i 3,94 da to efekt taki że ok 140km/h będę miał przy 3500obr min i o to chodzi. Będzie to całkowicie zadowalające. A wiadomo nie ma róży bez kolców. Wczoraj jednak doszedłem do wniosku że po co mi auto które wyrywa do przodu na V biegu przy 120-130km/h jak kręci się niebotycznie w górę?

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zawsze można złożyć hybrydę, założyć dłuższe przełożenie główne a zostawić krótko-zestopniowane

> biegi, albo założyć tylko długą piątkę...

myślałem o tym, znajomy robi takie cuda ze skrzyniami Hondy, jest to jakiś pomysł o ile wystarczyłoby zmienić samą zębatkę V biegu?

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ty też kupiłeś igłę

wiesz... czy auto z 2005r może być igłą? cośtam mam do zrobienia przy nim, strzelony halogen od kamienia, szkło lusterka odpryśnięte, ale poza tym... wygląda dobrze.

Szukałem auta w PL, ale się poddałem, handlarze mnie pokonali, nie było sensu tracić czasu, pieniędzy i nerwów na oglądanie schrott-u.

Znalazłem prywatne ogłoszenie z DE, pojechałem, oglądnąłem, pomierzyłem lakier, przejechałem się autem, obejrzałem dokumenty i kupiłem. Jak się będzie sprawować nie wiem. Wiem jednak, że handlarz by nigdy do kraju takiego auta nie przywiózł, bo za te pieniądze ludzie szukają aut kilka lat młodszych i w życiu by go tu nie sprzedał,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Twoja wina, za rzadko tu bywasz, tak to byś wiedział jak się kupuje igłę w dieslu za 5tyś

haha no widzisz, jakiś głupi byłem... a może idealista? romantyk? swiety.gif

Widzisz, miałem kupca na swoją Astrę G, ale Pani w końcu nie kupiła, bo auto było za słabe... kupiła mocne "okazyjnie" nawet taniej od uzgodnionej ceny i dołożyła do niej w ciągu miesiąca już 2kzł... różne są filozofie życiowe spineyes.gif

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Postępowanie analogiczne jak ze skrzynią Hondy, podpytaj, skoro już takie składał to powinien

> podjąć się i tego.

co do zasady może i tak, ale gość nawet w nocy śni o hondzie wink.gif

robił patenty ze wsadzaniem customów - np skrzyni MT6 z Accorda 2.4 do 2.0 zestopniowanej tak żeby przy kręceniu do odcięcia przy przejściu na kolejne biegi nie wyłączał się V-Tec, a jednocześnie zostawiał 6-tkę do szybkiej jazdy autostradą, w Oplu jest skrzynia MT5 więc by trzeba trochę pokombinować żeby było OK, a to wiąże się z pewnym know-how danej marki jak sądzę, dlatego najlepiej trzeba by pasjonaty - znawcy Opla do tegoż patentu.

Najprościej będzie poszukać skrzyni F17W394 z V-B/V-C i jeżeli obudowy się różnią (np mocowaniem, łapą etc) to przełożyć bebechy i założyć do auta, IMO powinno być OK,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.