Muzyk007 Napisano 1 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2013 Jak poznać, że mamy do czynienia ze sprężynami z uno turbo? Jakoś po kolorach? Poszukuję sprężyn od turrrbawki, ale nie obniżających. Ma być sztywno, bez zmiany wysokości w stosunku do wysokości seryjnej. (może ktoś ma na sprzedaż?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 2 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 > Jak poznać, że mamy do czynienia ze sprężynami z uno turbo? > Jakoś po kolorach? > Poszukuję sprężyn od turrrbawki, ale nie obniżających. Ma być sztywno, bez zmiany wysokości w > stosunku do wysokości seryjnej. > (może ktoś ma na sprzedaż?) standardowe tylne sprężyny do wszystkich Uno są takie same Mareckiego78 zapytaj czy na strychu nie zalegają ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 2 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 > standardowe tylne sprężyny do wszystkich Uno są takie same > Mareckiego78 zapytaj czy na strychu nie zalegają ... Dzwoniłem z tym do niego. Generalnie potem rozmawiałem z Zibim I dostałem info, że od T są twarde lub od vana Jak Marek ma serie... to nie chyba, że od vana Chodzi generalnie, żeby przy załadunku auto nie tarło zadem po ziemi - często obciążone jeździ. Jeszcze się zastanawiam nad najpewniejszym chyba rozwiązaniem pt. wsadzenie gum w zwoje sprężyny coś takiego: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 2 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 > Chodzi generalnie, żeby przy załadunku auto nie tarło zadem po ziemi - często obciążone jeździ. > Jeszcze się zastanawiam nad najpewniejszym chyba rozwiązaniem pt. wsadzenie gum w zwoje sprężyny > coś takiego: Daj do magików od resorów i sprężyn powiedz czego oczekujesz i to zrobią. W zeszłym tygodniu oddawałem do bravo i zapłaciłem 40 zł za parę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 2 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 > Dzwoniłem z tym do niego. > Generalnie potem rozmawiałem z Zibim > I dostałem info, że od T są twarde lub od vana > Jak Marek ma serie... to nie chyba, że od vana > Chodzi generalnie, żeby przy załadunku auto nie tarło zadem po ziemi - często obciążone jeździ. > Jeszcze się zastanawiam nad najpewniejszym chyba rozwiązaniem pt. wsadzenie gum w zwoje sprężyny > coś takiego: Nie wkładaj tych gum na tył. Przy większym ciężarze pękają sprężyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 2 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 > Daj do magików od resorów i sprężyn powiedz czego oczekujesz i to zrobią. W zeszłym tygodniu > oddawałem do bravo i zapłaciłem 40 zł za parę tzn? co zrobią? i gdzie takich magików szukać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 2 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 > tzn? > co zrobią? i gdzie takich magików szukać? np. zmienią wysokość bez utraty twardości. mówisz ile mm chcesz i tyle auto będzie wyżej stało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 2 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 > np. zmienią wysokość bez utraty twardości. mówisz ile mm chcesz i tyle auto będzie wyżej stało. a mi bardziej chodzi o twardość. Tak by auto pod kompletem osób + co nieco w bagażnik nie tarło po ziemi. Opony na nie równościach potrafią przytrzeć o plastikowe nadkole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 2 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 > a mi bardziej chodzi o twardość. Tak by auto pod kompletem osób + co nieco w bagażnik nie tarło po > ziemi. Opony na nie równościach potrafią przytrzeć o plastikowe nadkole. tak jak pisałem wcześniej znajdź speca i powiedz czego oczekujesz. Tego co mam jest niedaleko mojego zakładu więc nie ten kierunek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 2 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 > a mi bardziej chodzi o twardość. Tak by auto pod kompletem osób + co nieco w bagażnik nie tarło po > ziemi. Opony na nie równościach potrafią przytrzeć o plastikowe nadkole. Polecam w takim układzie springi od 1.5, komplet osób i full bagaż, a samochód stoi wysoko. Nawet jak załadowałem drugi silnik 1.5 do bagażnika i jeszcze trochę sporo złomu nie powodowało większego obniżenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > tak jak pisałem wcześniej znajdź speca i powiedz czego oczekujesz. Tego co mam jest niedaleko > mojego zakładu więc nie ten kierunek Ale gość robi sprężyny czy "przekuwa" te co mu dasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 3 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > tak jak pisałem wcześniej znajdź speca i powiedz czego oczekujesz. Tego co mam jest niedaleko > mojego zakładu więc nie ten kierunek a takim razie pozostaje mi szukać w okolicy w najgorszym wypadku wsadzi się może -40 juakieś sztywne i chyba też zda to egzamin, mimo, że auto będzie nieco niżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > Ale gość robi sprężyny czy "przekuwa" te co mu dasz? "przekuwa" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 obróć nieco belkę na gumach i będzie wyżej; to jest/był powód dlaczego Uno Majkiela tak wysoko stoi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 3 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > obróć nieco belkę na gumach i będzie wyżej; to jest/był powód dlaczego Uno Majkiela tak wysoko > stoi. ale jak obrócę belkę?! o 180*? chyba żeby obrócić gumy na belce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > (może ktoś ma na sprzedaż?) Mój 1.5 wkrótce idzie na demontaz/zlom do tego zakladu http://sancar.pl/ - w calosci tak jak stoi, za wszystkimi szpejami z SX, nadkolami i halogenami, wiec wkrótce pewnie beda u niego na sprzedaz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > Mój 1.5 wkrótce idzie na demontaz/zlom do tego zakladu http://sancar.pl/ - w calosci tak jak stoi, > za wszystkimi szpejami z SX, nadkolami i halogenami, wiec wkrótce pewnie beda u niego na > sprzedaz. Ile dostaniesz za niego i w jakim stanie blacha? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > Ile dostaniesz za niego i w jakim stanie blacha? Blacha sypie się za uniakiem, a w nocy slychac z garazu zgrzyt blachy w zebach rudej. dostane ok 600zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > obróć nieco belkę na gumach i będzie wyżej; to jest/był powód dlaczego Uno Majkiela tak wysoko > stoi. Zadek w moim uno jest na standardowej wysokości Obecnie stoi minimalnie wyżej, ale to przez nieco większe koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > a mi bardziej chodzi o twardość. Tak by auto pod kompletem osób + co nieco w bagażnik nie tarło po > ziemi. Opony na nie równościach potrafią przytrzeć o plastikowe nadkole. A może wystarczy zamontować na belce krążki pod odbojnikiem (krążek grubości ok.2cm, średnicy ok.8cm dajesz na belkę w środku sprężyny i przykręcasz go do belki śrubą, wykorzystując istniejący otwór). Będzie mniej siadać, ale przy pełnym obciążeniu auto będzie się opierało na odboju i jazda będzie "mniej komfortowa" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 4 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 > A może wystarczy zamontować na belce krążki pod odbojnikiem (krążek grubości ok.2cm, średnicy > ok.8cm dajesz na belkę w środku sprężyny i przykręcasz go do belki śrubą, wykorzystując > istniejący otwór). Będzie mniej siadać, ale przy pełnym obciążeniu auto będzie się opierało na > odboju i jazda będzie "mniej komfortowa" nie wie, czy to do końca dobry pomysł... te gumy chyba by lepsze były Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szwaggier Napisano 4 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 Może amortyzatory z mniejszym skokiem? Wg instrukcji oryginał 196mm skoku, a podawany tam również Monroe 157mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
solek99 Napisano 6 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 > Może amortyzatory z mniejszym skokiem? > Wg instrukcji oryginał 196mm skoku, a podawany tam również Monroe 157mm. A może amortyzatory od w124 są prawie identyczne jak w uno i pasują bez problemu, a są sztywniejsze niż seria Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zibi122 Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 Na 100% te od turbo są twardsze bo są zrobione z grubszego drutu i o ile pamięć mnie nie myli to mają 13,2mm grubości gdy w zwykłym uno mają 12 lub 12,5. Późnym wieczorem mogę spojrzeć do książki gdzie mam opisane zawieszenie od uno i ta podane wszystkie parametry albo nawet wstawie zdjęcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > Na 100% te od turbo są twardsze bo są zrobione z grubszego drutu i o ile pamięć mnie nie myli to > mają 13,2mm grubości gdy w zwykłym uno mają 12 lub 12,5. > Późnym wieczorem mogę spojrzeć do książki gdzie mam opisane zawieszenie od uno i ta podane > wszystkie parametry albo nawet wstawie zdjęcie. Czy miałeś ma myśli to?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zibi122 Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > Czy miałeś ma myśli to?: Wychodzi na to, ze tak ale wydaje mi się, że mam więcej danych bo to serwisówka FIATa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > Wychodzi na to, ze tak ale wydaje mi się, że mam więcej danych bo to serwisówka FIATa Jest gdzieś dostępna cała w necie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zibi122 Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > Jest gdzieś dostępna cała w necie? nie jest, mam wersje papierową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 7 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > Na 100% te od turbo są twardsze bo są zrobione z grubszego drutu i o ile pamięć mnie nie myli to > mają 13,2mm grubości gdy w zwykłym uno mają 12 lub 12,5. no to ok Tylko w Inter Cars czy Inter Team nie mają rozróżnienia na te od Turbo i zwykłe Więc tu pytanie - jak poznać, czy dane sprężyny są od Turbo???? - nawet kupując używki dobrze by było być świadom branego towaru > Późnym wieczorem mogę spojrzeć do książki gdzie mam opisane zawieszenie od uno i ta podane > wszystkie parametry albo nawet wstawie zdjęcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stolarz Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > Wychodzi na to, ze tak ale wydaje mi się, że mam więcej danych bo to serwisówka FIATa a masz możliwość jakoś poskanowania tej książeczki? jest tam więcej ciekawostek do samodzielnej naprawy Uniaka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zibi122 Napisano 10 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 > no to ok > Tylko w Inter Cars czy Inter Team nie mają rozróżnienia na te od Turbo i zwykłe > Więc tu pytanie - jak poznać, czy dane sprężyny są od Turbo???? - nawet kupując używki dobrze by > było być świadom branego towaru grubość sprężyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zibi122 Napisano 10 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 > a masz możliwość jakoś poskanowania tej książeczki? jest tam więcej ciekawostek do samodzielnej > naprawy Uniaka? Mam, jest sporo tego. Przedsmak http://www.unoturbo.pl/viewtopic.php?f=13&t=2156 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 10 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 > grubość sprężyny czyli po prostu trzeba wziąć suwmiarkę i organoleptycznie... P.S Dzięki za pomoc przy diagnozowaniu "usterki" To była ta paskudna sprężynka... Popsikałem jakimiś specyfikami i cisza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.