Skocz do zawartości

HONDA zmiana oleju z 10w40 na 5w50


FRS

Rekomendowane odpowiedzi

musze zmienic olej w hani

to benzyna 1.4is 180kkm zalewana półsyntetykiem 10w (ostatnio valvo)

w garazu pałęta mi się nowe acz kupione ze 3 lata temu 5w50 mobila

bije się z myślami czy wlać to do civica ?

za jakiś rok jak będzie kolejna wymiana zamierzam wpuścić tam znow 10w

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> musze zmienic olej w hani

> to benzyna 1.4is 180kkm zalewana półsyntetykiem 10w (ostatnio valvo)

> w garazu pałęta mi się nowe acz kupione ze 3 lata temu 5w50 mobila

> bije się z myślami czy wlać to do civica ?

> za jakiś rok jak będzie kolejna wymiana zamierzam wpuścić tam znow 10w

Ja bym zmienił. A żeby było ciekawiej, to przed zlaniem starego zalałbym porządną płukankę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja bym się bał zalać płukankę. Zrobiłem to w poprzednim aucie a potem dłuuugo walczyłem z

> nieszczelnościami silnika.

Masz rację, że może to czasem być ryzykowne. Dlatego każdy powinien sam zdecydować.

Ja odważyłem się zrobić to już w dwóch samochodach i przynajmniej u mnie zaobserwowałem tylko korzyści (nic złego się nie stało)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5w50?

Bedziesz w wyscigach startowal?

Na BobIsTheOilGuy sa ludzie ktorzy przchodza na 0w20 i nie ma efektow ubocznych, a spalanie spada.

Moim zdaniem powinienes wrzucic 0w30, a jak sie boisz, to 0w40.

Oczywiscie syntetyk (a nie hydrokrakowany grupy trzeciej), chyba ze napewno sprzedajesz auto za rok, czy dwa, to w sumie mozesz i mineral wlac, a nawet wogole nie wymieniac oleju, tylko dolewac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja bym się bał zalać płukankę. Zrobiłem to w poprzednim aucie a potem dłuuugo walczyłem z

> nieszczelnościami silnika.

Jakiej firmy zalales? Ja i duzo znajomych wlewalismy millers'a (jest na bazie oleju) i zero problemow a wlewalem do silnika o przebiegu ponad 200 tys. Jezdzi na syntetyku i nic nie cieknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak -w starym silniku- gęsty olej zamienisz na coś o konsystencji wody, to jest spora szansa, że

> poleci zewsząd

Heh .... nie od tego cieknie po zmianie z półsyntetyka na syntetyk. Najczęstszą przyczyną jest słaba jakość dodatków w oleju syntetycznym , od czego twardnieją uszczelki i inne elementy i wtedy cieknie wink.gif

Do tego 5w50 zachowa gęstość w wyższych temp. Wzrośnie spalanie , ale będzie lepiej chronił silnik wink.gif Generalnie olej na tor grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 5w50?

> Bedziesz w wyscigach startowal?

> Na BobIsTheOilGuy sa ludzie ktorzy przchodza na 0w20 i nie ma efektow ubocznych, a spalanie spada.

> Moim zdaniem powinienes wrzucic 0w30, a jak sie boisz, to 0w40.

> Oczywiscie syntetyk (a nie hydrokrakowany grupy trzeciej), chyba ze napewno sprzedajesz auto za

> rok, czy dwa, to w sumie mozesz i mineral wlac, a nawet wogole nie wymieniac oleju, tylko

> dolewac.

nie wiem czy rozumiecie moje pytanie

chodzi o to że mam taki olej w garażu do wykorzystania akurat o takich parametrach 5w50 a szkoda mi wywalać 4L nierozpieczętowanej bańki a przecież nikt nie kupi...

bardziej obawiam się przejścia z półsytetyku na syntetyk (na 1 sezon) co prawda niskiej jakości a tak musiałbym kupować

silnik lekko się poci z okolic miski olejowej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak masz do wykorzystania to lej, sie nie przejmuj.

Jak bys z minerala przechodzil na syntetyk, to mozna sie martwic o wycieki, bo mineral to faktycznie ledwo co myje i pelno gowna sie z niego wytraca.

Ale tak, to sie nie ma co przejmowac.

Polsyntetyki w miare dobrze myja silnik, no chyba ze je zmieniasz co 30kkm grinser006.gif

Chociaz ich sie nie powinno nazywac polsyntetykami tylko ćwierćsyntetykami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakiej firmy zalales? Ja i duzo znajomych wlewalismy millers'a (jest na bazie oleju) i zero

> problemow a wlewalem do silnika o przebiegu ponad 200 tys. Jezdzi na syntetyku i nic nie

> cieknie.

Nie pamiętam dokładnie albo STP albo Liqui Moly ale chyba STP. Kolega zalewał Liqui Moly do Sharana 1.9 TDI i nic mu nie lało. Moje poprzednie auto było po prostu wyjątkowe, zawsze coś się musiało wys..ć zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chodzi o to że mam taki olej w garażu do wykorzystania akurat o takich parametrach 5w50 a szkoda mi

> wywalać 4L nierozpieczętowanej bańki a przecież nikt nie kupi...

> bardziej obawiam się przejścia z półsytetyku na syntetyk (na 1 sezon) co prawda niskiej jakości a

> tak musiałbym kupować

> silnik lekko się poci z okolic miski olejowej...

lej 5W50 i nie mysl nad tym za dlugo, nic sie nie stanie. Pare razy przechodzilem z polsyntetyka na syntetyk, raz nawet z minerala na syntetyk - i to w Polonezie ktory nigdy szczelnoscia, dokladnoscia wykonania ani trwaloscia nie grzeszyl i nic sie nie stalo.

wbrew pozorom jednak na 5W50 silnik nie bedzie mial wiele lzej na mrozie - wystarczy dokladnie przeczytac parametry lepkosciowe obu olejow. Owszem przy przechodzeniu z 10W40 na 5W40 albo 10W30 bylaby roznica, jednak moim zdaniem niespecjalnie warta nakladow.

Raz eksperymentalnie przeszedlem (w Mitsubishi) na 1 sezon z Valvo SynPower 5W40 na 5W30. Jedynym plusem bylo faktycznie chetniejsze krecenie przy -25, poza tym NIC. Zuzycie paliwa dokladnie identyczne. Byly za to minusy - szybko (5-7kkm, nawet przy max. poziomie oleju) zaczely klekotac samoregulatory, przy 5W40 bylo to blizej 15kkm i minimum stanu czyli generalnie wymiany. Strasznie mnie to wkurzalo wiec wiecej tego rzadkiego guana moj silnik nie dostanie. Ale w Hondzie te problem masz z glowy bo tam jest normalna regulacja na srubki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5W50 Mobila to bardzo gęsty (lepki olej) i na pewno w zimie będzie więcej paliła. Wiem, bo mam takie auto i zalewam tym olejem kilka lat. Próbowałem syntetyk Total 5W30 - Honda powinna mieć taki olej o niskiej lepkości i spalanie było niższe benzyny, łatwiejszy rozruch w zimie, ale spalanie oleju dużo wyższe - mój silnik delikatnie mówiąc jest juz zmęczony i bierze.

Olej 5W50 ma super parametry, ale jak się nagrzeje i pracuje ekstremalnie ciężko (wysokie obroty). Ale nie w zime, jak są zimne starty i minusowe temperatury. Nie jest to wogóle jakiś super olej, ale pali mi go mniej i jest dośc tani, dlatego go używam.

Wlej trochę do słoika, wsadź do zamrażarki i zobaczysz jak ten 5W50 wygląda po nocy w minusowych temperaturach. ja bym go na lato zalał ewentualnie do szybszej jazdy i startów spod świateł na goracym silniku smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wedle zaleceń Hondy, wszystkie silniki po 2001 roku są przystosowane do olejów 0w20 (!). Generalnie do hondy najlepiej jakieś oleje rzadkie, lekkobieżne zalewać. oba które wymieniłeś to dość gęste oleje. Oczywiście nic się nnie stanie od takich olejów, ale wzrasta spalanie itp.

Znam kilka hond jeżdżących na 5w50 (w serwisach często to leją) i mają się dobrze. Ja preferuję 0w30 a w civicu zostaję przy 0w20.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.