Skocz do zawartości

Kupujemy BMW do zabawy E36 Comapct VS Coupe


RyjekWRO

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, pomału przymierzam się do zakupu jakiegoś samochodu w celu weekendowego upalania.

Wybór padł na BMW z sześcioma baniakami . Mam na oku E36 323Ti Compact 97r. oraz 328 Coupe 95r.

Stan techniczny jestem wstanie zweryfikować sam, bardziej mi chodzi o poradę jakie plusy i minusy dla tych dwóch rodzai nadwozi,

jak z częściami no i same silniki który odporniejszy ewentualnie tańszy w naprawie? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej, pomału przymierzam się do zakupu jakiegoś samochodu w celu weekendowego upalania.

> Wybór padł na BMW z sześcioma baniakami . Mam na oku E36 323Ti Compact 97r. oraz 328 Coupe 95r.

> Stan techniczny jestem wstanie zweryfikować sam, bardziej mi chodzi o poradę jakie plusy i minusy

> dla tych dwóch rodzai nadwozi,

> jak z częściami no i same silniki który odporniejszy ewentualnie tańszy w naprawie?

- compact ma zawis z E30, "nerwowe prowadzenie"

+ buda compact najlzejsza

+ coupe wielowachacz wiec napewno wieiksza mozliwosc ustawien i mniej nerwowa jazda

- buda coupe jest najciezsza zaraz po kombi...

+ 2.8 to silnik legenda i latwosc podneisiania mocy

osobiscie bralbym compacta 323ti z padnietym motorem i wkladal 2.8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - compact ma zawis z E30, "nerwowe prowadzenie"

> + buda compact najlzejsza

> + coupe wielowachacz wiec napewno wieiksza mozliwosc ustawien i mniej nerwowa jazda

> - buda coupe jest najciezsza zaraz po kombi...

> + 2.8 to silnik legenda i latwosc podneisiania mocy

> osobiscie bralbym compacta 323ti z padnietym motorem i wkladal 2.8

W przypadku R6 - Coupe. W przypadku R4 - Compact.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej, pomału przymierzam się do zakupu jakiegoś samochodu w celu weekendowego upalania.

> Wybór padł na BMW z sześcioma baniakami . Mam na oku E36 323Ti Compact 97r. oraz 328 Coupe 95r.

> Stan techniczny jestem wstanie zweryfikować sam, bardziej mi chodzi o poradę jakie plusy i minusy

> dla tych dwóch rodzai nadwozi,

> jak z częściami no i same silniki który odporniejszy ewentualnie tańszy w naprawie?

a umiesz jeździć? bo może warto zacząć od 318ti Compact'a hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak, jeździłem już takimi autami ale szkoda było upalać

> Zastanawiałem się nad 318ti ale myślę że ogarnę 2.8

ekhem... przy takiej masie to te 193KM wcale nie robią jakiś tam mega kłopotów żeby ogarnąć temat...

wsadź do budy e36 v8 to wtedy możemy się o Ciebie zacząć martwić... zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ekhem... przy takiej masie to te 193KM wcale nie robią jakiś tam mega kłopotów żeby ogarnąć

> temat...

> wsadź do budy e36 v8 to wtedy możemy się o Ciebie zacząć martwić...

silnik 4,4 zlosnik.gif ze skrzynia juz jest od dwoch tygodni

tyle, ze nie wjedzie do 328cupy bo szkoda jej ciac

wpadnie do sziroko mk1

jak bedzie kiedys na to czas frown.gif

w 328 dopiero z "elektrycznym" lsd robi sie ciekawie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a umiesz jeździć? bo może warto zacząć od 318ti Compact'a

compact 318ti wcale nie będzie łatwiejszy w prowadzeniu niż 328 coupe.

Ale... nie będzie też wcale wolniejszy. A przy rozsądnym obchodzeniu się z nim i kilku drobnych modyfikacjach można trzymać się na ogonie e36 m3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej, pomału przymierzam się do zakupu jakiegoś samochodu w celu weekendowego upalania.

> Wybór padł na BMW z sześcioma baniakami .

Zanim wybierzesz te 6 baniaków poczytaj regulaminy okolicznych pojeżdżawek i zobacz jaki jest podział na klasy. Bo głupio się jeździ dwustukonnym BMW z podłubanymi miśkami w jednej klasie. Zawsze będziesz sie wkurzał, że sprzęt nie daje rady. W klasach do 2l pojemności bez turbo są bardzo równe i z reguły nie aż tak mocno zmodyfikowane sprzęty. Walka jest fajniejsza bo bardziej wyrównana. A uwierz... 140 koni na tylnym napędzie w lekkiej budzie robi robotę ok.gif

> Mam na oku E36 323Ti Compact 97r. oraz 328 Coupe 95r.

> Stan techniczny jestem wstanie zweryfikować sam, bardziej mi chodzi o poradę jakie plusy i minusy

> dla tych dwóch rodzai nadwozi,

> jak z częściami no i same silniki który odporniejszy ewentualnie tańszy w naprawie?

323ti bez sensu chyba że go swapować czy mocno dłubać. 318ti po skróceniu dyfra robi go na prostej a tym bardziej w zakrętach.

Podpowiadam: jeśli nie stać cię na M-powera (na zakup i obsługę) to na placu boju zostają dwa silniki do sportu: M42b18 i M44b19.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - compact ma zawis z E30, "nerwowe prowadzenie"

Da się to zredukować dobrą geometrią.

> + buda compact najlzejsza

A i tak cięższa od E30 wink.gif

> + coupe wielowachacz wiec napewno wieiksza mozliwosc ustawien i mniej nerwowa jazda

I więcej elementów do wymiany

> - buda coupe jest najciezsza zaraz po kombi...

I nigdzie nie jest homologowana poza M.

> + 2.8 to silnik legenda i latwosc podneisiania mocy

> osobiscie bralbym compacta 323ti z padnietym motorem i wkladal 2.8

Ciężko z przodu, to może mieć problemy ze skręcaniem. no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 4,45 dyfer w takim 1.8is to krótki już jest ?

najkrótszy z możliwych do dostania. Vmax przy seryjnym kompie na 205/50/16 wyjdzie około 173 km/h zakładając odcinkę przy 6700 na piątym biegu.

> 6 baniaków to dla ucha tylko

Nie tylko. Mam w jednym samochodzie M50b25, w drugim M42b18 i oba mają swoje zalety. Ale na pewno do katowania lepszy jest M42.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> compact 318ti wcale nie będzie łatwiejszy w prowadzeniu niż 328 coupe.

> Ale... nie będzie też wcale wolniejszy. A przy rozsądnym obchodzeniu się z nim i kilku drobnych

> modyfikacjach można trzymać się na ogonie e36 m3

bardziej chodziło mi, żeby się chłopak najpierw nauczył jeździć a potem stajnie rozbudowywał

żeby potem nie było jak w powiedzeniu, że "może i koni kupa ale z kierowcy d...a " biglaugh.gif

i mówię to po tym co mi kiedyś pokazałeś na eko green

swoją jazdą udowodniłeś ponad wszelką wątpliwość, że nie liczy się moc ale skill waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak .... jeździłem 1.8 z gościem co ma skila wysokiego i jeździłem 2.8 z malym skilem wink.gif oby dwa auta w budzie compact.

Z racji tego że auto ma być do zabawy szukam2,5 - 2.8 893goodvibes.gif.

i teraz jest problem że mało tego a jak już jest to trochę poza budżet cena wykracza .

Mam na oku sedana 325 z padniętą prawdopodobnie panewką za 2tyś zł .... jeśli to będzie panewka lub sworzeń tłoka ogarnę ten motor i będzie na początek do jazdy, ewentualnie swap na 2.8 jak się nie uratuje silnika który jest w aucie,

Mam takie pytanie czy do sedana są również dostępne krótkie dyfry, coś czytałem o grubych półosiach ewentualnie jakieś problemy z częściami zamiennymi w celu modyfikacji ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozwiń myśl.

> dlaczego M42 lepszy?

> pytam poważnie.

nic nie będę mówił. Zobacz wyniki wczorajszego kajtka. Pozycja 6 to ja. Seria silnik, mam wykres potwierdzający 140 koni.

wyniki

I żeby nie było, to na lotnisku impreza się rozgrywała więc dość szybko.

Na drugim W GENERALCE!!! gość "trochę" podłubanym M42b18.

A warunki nie rozpieszczały klasy RWD bo pierwsza pętla szła po mokrym.

P.S.

pogadałem chwilę z gościem z pozycji nr 4. Pochwaliłem się tym, że wymieniłem klocki z przodu i zapłaciłem za nie 70zł. No i okazało się, że on za swoje hamulce zapłacił równowartość mojego samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pewnie na krętym torze gdzie się jeździ 80% trasy na drugim biegu jest lepszy bo lżejszy i

> zwrotniejszy.

nie będę przekonywał na siłę bo nie przekonam.

> czyli taki compakt 1.8is dyfer 4,45 szpera 40% twardszy zawias powinien dawać rady ??

szpera niekoniecznie tak mocno spięta, na mokrym mogą być problemy. Zawias nie twardszy tylko mądrzejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bardziej chodziło mi, żeby się chłopak najpierw nauczył jeździć a potem stajnie rozbudowywał

te 140 koni to na prawdę wystarczająca ilość do nawet bardzo poważnej zabawy.

> żeby potem nie było jak w powiedzeniu, że "może i koni kupa ale z kierowcy d...a "

konie same na asfalt nie pójdą. potrzeba przede wszystkim dobrego napędu, zawieszenia i opon. I tutaj trzeba się skupić na modyfikacjach w takim BMW.

> i mówię to po tym co mi kiedyś pokazałeś na eko green

> swoją jazdą udowodniłeś ponad wszelką wątpliwość, że nie liczy się moc ale skill

A tam nie przesadzaj. Ja się dopiero uczę. Przyjedź kiedyś na KJS jakiś grubszy to ci dopiero szczęka opadnie jak zobaczysz co tymi starymi beemkami chłopaki potrafią zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i znalazłem, sedan 94r. 2.5 na jednym vanosie elektro szpera 25%, zawieszenie m-sport ?? tak w realoem wyskakuje.

Auto seryjne bardzo zadbane, zero rdzy lakier igła, 4 szyby elektryczne, szyber dach dwu strefowa klimatyzacja i jakiś komputer jakieś błędy o przepalonych żarówkach wyświetla- wszystko działa.

Aż szkoda go wybebeszać. zlosnik.gif

I teraz mam takie pytanie, jakiego dyfra szukać ? W przednim zawieszeniu tylne tuleje wahaczy są ok ale jakoś tak dziwnie pracują nie są zerwane ale takie miękkie ( w e46 są takie masywniejsze) można coś tu zastosować mocniejszego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jest pod panelem klimatyzacji taki szeroki cool.gif

właściciel przed sprzedażą zrobił hamulce tył , przewody hamulcowe, wymienił sprzęgło, płyn hamulcowy, olej w silniku, łączniki stabilizatora, wsadził taki sportowy filtr powietrza ori BMW a-al K&W czy jak tam ... opłacił OC w sobotę i zrobił przegląd rejestracyjny cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i znalazłem, sedan 94r. 2.5 na jednym vanosie elektro szpera 25%,

co to jest elektroszpera 25%? icon_eek.gif

> zawieszenie m-sport ??

m-technik jeśli już

> tak w

> realoem wyskakuje.

> Auto seryjne bardzo zadbane, zero rdzy lakier igła, 4 szyby elektryczne, szyber dach dwu strefowa

> klimatyzacja i jakiś komputer jakieś błędy o przepalonych żarówkach wyświetla- wszystko

> działa.

> Aż szkoda go wybebeszać.

po co ci sedan z tak dziwnym silnikiem?

Po co wozić dodatkową parę drzwi?

> I teraz mam takie pytanie, jakiego dyfra szukać ?

jak najkrótszego. Więcej niż 170 i tak w amatorkach nie poganiasz.

> W przednim zawieszeniu tylne tuleje wahaczy są ok

> ale jakoś tak dziwnie pracują nie są zerwane ale takie miękkie ( w e46 są takie masywniejsze)

> można coś tu zastosować mocniejszego ?

Poliuretan. I nie zastanawiaj się nad niczym innym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak jest pod panelem klimatyzacji taki szeroki

> właściciel przed sprzedażą zrobił hamulce tył , przewody hamulcowe, wymienił sprzęgło, płyn

> hamulcowy, olej w silniku, łączniki stabilizatora, wsadził taki sportowy filtr powietrza ori

> BMW a-al K&W czy jak tam ... opłacił OC w sobotę i zrobił przegląd rejestracyjny

to ja bym sprawdził czy to rzeczywiście zrobione i na jakich gratach i ile ten filtr zabrał mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poniosło mnie z tą szperą wink.gif

sedan - cena dobra i zadbane, nie żaden swap - auto ma być do zabawy nie będę się spinał i czasy kręcił.

filtr wyciągałem i ma znaczki BMW, wygląda jak nowy.

170 vmax - zdaję sobie sprawę że więcej nie potrzeba. od czego mam szukać dyfra ? 3,45 z 1.8is-a czy z 2.0 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poniosło mnie z tą szperą

> sedan - cena dobra i zadbane, nie żaden swap - auto ma być do zabawy nie będę się spinał i czasy

> kręcił.

> filtr wyciągałem i ma znaczki BMW, wygląda jak nowy.

> 170 vmax - zdaję sobie sprawę że więcej nie potrzeba. od czego mam szukać dyfra ? 3,45 z 1.8is-a

> czy z 2.0 ?

nie 3,45 tylko 4,45. Takie występowały tylko w automatach w małych silnikach 4cyl. Ale raczej bez szpery więc swoją będziesz musiał przełożyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok już zauważyłem różnicę, ciekawe czy nie da się samego tyłu (tym co sie różni) przełożyć ...

Nawet jak to zmienisz to pozostaną Ci półośki i wejście od strony skrzyni, nie wspominając o wymiarach dyferencjału itp.

Krótko mówiąc - nie pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

to teraz mam pytanie odnośnie felg i opon ,

mam komplet felg 15 cali i 16 cali

zastanawiam się czy zakupić 17 (docelowo pod letnie opony bo mam już komplet letnich i zimowych stan taki sobie )

z racji nadchodzącej aury skupiam się na zimówkach

latać będę po asfalcie mokrym lub po śniegu. w grę wchodzi jeszcze szuter

kupować zimówki na 16-stki 205 lub 215 ? wystarczą takie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to teraz mam pytanie odnośnie felg i opon ,

> mam komplet felg 15 cali i 16 cali

> zastanawiam się czy zakupić 17 (docelowo pod letnie opony bo mam już komplet letnich i zimowych

> stan taki sobie )

> z racji nadchodzącej aury skupiam się na zimówkach

> latać będę po asfalcie mokrym lub po śniegu. w grę wchodzi jeszcze szuter

> kupować zimówki na 16-stki 205 lub 215 ? wystarczą takie ?

w e46 mam:

na zime 195/65/15

na lato 205/55/16 lub 205/50/17

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.