Skocz do zawartości

Stabilizator mity, fakty -> problem


Ghost991

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i pytam:

Panowie jak to jest z tym stabilizatorem? W żaden sposób nie mogę go poprawnie zamontować :sad:

Sposób pierwszy - wygięcie do góry

- wadzi o wahacze i o wydech

Sposób drugi - wygięcie do dołu

- wadzi o budę, brak możliwość przykręcenia staba do wahaczy

Jak macie wrzuconego staba przy dużym obniżeniu. Interesuje mnie również jak ruch góra dół wykonuje to wygięcie na środku. Dokładnie chodzi mi o sytuację gdy wahacz idzie do góry ( stab zamontowany pierwszym sposobem )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam i pytam:

> Panowie jak to jest z tym stabilizatorem? W żaden sposób nie mogę go poprawnie zamontować :sad:...ciach.

Z tego co pamiętam to pręt ma być wygięty w dół, a budę trzeba szlifować ok.gif Nawet gdzieś miałem foto na kompie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak poszlifujesz, to do golej blachy, szkoda ocynku.

Dlatego ja zrezygnowałem ze staba jak kiedyś chciałem montować waytogo.gif Tzn. inaczej...ja go zamontowałem ale jak pojeździłem ze dwa dni to zabrałem się za to bo trzaskał o budę (te zgrzewy właśnie) i doszedłem do wniosku, że dam se i budzie spokój zlosnik.gif Bo szczerze powiedziawszy nie zauważyłem jakiejś znacznej różnicy w prowadzeniu auta hmm.gif Dlatego stab poszedł w świat.

>ja dalem kawalek drewna i odpowiedni mlote i zaklepalem

Też o tym myslałem ale j/w ok.gif Z tym, że o ile dobrze pamiętam to samo zagięcie mogło by nie pomóc w 100% tzn mógły jeszcze trzaskać ale się nie przekonałem wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> specjalnie dla Ciebie dane z EPERa:

> a teraz napisz na czym TY opierasz swoja wersje, ze sa takie same.

Żyłem w nieświadomości, że są dwa różne staby yikes.gif teraz moje życie już nie będzie takie same grinser006.gif A tak na poważnie to montowałem u siebie w 9 secie stab z 1.1 i podszedł bez problemu palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żyłem w nieświadomości, że są dwa różne staby teraz moje życie już nie będzie takie same A tak

> na poważnie to montowałem u siebie w 9 secie stab z 1.1 i podszedł bez problemu

to zagiecie moze wplywac na sztywnosc staba. w sumie to ciekawe jak taki stab z 900 by pasowal do cento na tyl zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to zagiecie moze wplywac na sztywnosc staba. w sumie to ciekawe jak taki stab z 900 by pasowal do

> cento na tyl

hmm... Próbowałem ale do tyłu pasuje bardziej bez tego wygięcia na środku bo do belki przystaw. (gdyby go nie miał to by był leprzy niż ten z tico co zamontowałem bo nie trzeba by go było doginać)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmm... Próbowałem ale do tyłu pasuje bardziej bez tego wygięcia na środku bo do belki przystaw.

> (gdyby go nie miał to by był leprzy niż ten z tico co zamontowałem bo nie trzeba by go było

> doginać)

tak, ale chodzi mi o ten drugi typ z 900, ktory ma zagiecie w druga strone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak, ale chodzi mi o ten drugi typ z 900, ktory ma zagiecie w druga strone

pewnie ogulnie by se nadał (choć u mnie nic innego poza prostym nie wchodziło w gre bo by przystawiło do tłumika). Jak ktoś zaadoptuje takiego staba to z checią golądne fotke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie zauwazyl bo jadac po miescie 60 nikt nie zauwazy

60 może nie ale powiedzmy do 80 ale tak jak mówisz po mieście bez jakichś większych szaleństw nie zrobiło to na mnie jakiegoś większego wrażenia wink.gif Co nie zmienia faktu, że przy upalaniu po torze działa na duży plus w prowadzeniu auta ok.gif Ale tej drugiej opcji nie było mi dane sprawdzić i wyciągam wnioski z opowiadań innych użytkowników waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jechałem cc bez staba na -80/-60 i na każdym zakręcie wahacz i pare elementów przycierał strasznie, dla tego napisałem WTF

Ja jeżdżę na -60 i tył -40 ciachnięte dwa zwoje i jakoś szczerze powiem bardzo rzadko kiedy w coś pierdyknę podłogą, czy wahaczem na winklu, chyba że asfalt jest wyboisty ale wiadomo te 2 cm niżej to spora różnica ok.gif

> nie trzeba toru, żeby czuć różnicę, to zależy jak kto jeździ

Ale powiedz mi po co swapować jak masz jeździć jak aniołek swiety.gifzlosnik.gif Chyba po to te klamoty składamy żeby poupalać, więc IMO jak dziadziuś to nie jeżdżę wink.gif A brak staba nie przeszkadza mi od przeszło 6 lat grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można jeździć szybko po prostej - i po co komu tu stabilizator, a można szybko po zakrętach. Jeśli nie widzisz różnicy ze stabilizatorem i bez na zakrętach to znaczy ,że nie jechałeś wystarczająco szybko zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Można jeździć szybko po prostej - i po co komu tu stabilizator, a można szybko po zakrętach. Jeśli

> nie widzisz różnicy ze stabilizatorem i bez na zakrętach to znaczy ,że nie jechałeś

> wystarczająco szybko

Nie neguje Twojego zdania ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy później...

> Witam i pytam:

> Panowie jak to jest z tym stabilizatorem? W żaden sposób nie mogę go poprawnie zamontować :sad:

> Sposób pierwszy - wygięcie do góry

> - wadzi o wahacze i o wydech

> Sposób drugi - wygięcie do dołu

> - wadzi o budę, brak możliwość przykręcenia staba do wahaczy

> Jak macie wrzuconego staba przy dużym obniżeniu.

mianowicie w dniu wczorajszym podszedłem do próby zamocowania staba "na odwrót" to znaczy pod wahacze, a wygięcie w górę.

Wszystko dałoby się może i poskręcać, i dałoby się może jeździć, nawet wydech okazuje się nie byłby przeszkodą, gdyby nie jeden szkopuł - przy maks skręcie mocowania staba do wahacza włażą mi we felgę (7x13 ET20 plus 10mm dystansu)

Jakiś patent na to? Ma ktoś zamontowany stab pod wahaczami o tak? (zdjęcie z neta)

Stab na nie skręconym jeszcze na maksa gwincie i to z helperami już praktycznie jest w budzie no i stuka na każdej możliwej dziurze oslabiony.gif

Kasta już kiedyś "tjunungowana" w tym miejscu, nie chcę więcej.

287904241-stab1.jpg

post-15724-14352525677881_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tego się obawiałem, trzeba zatem działać. Get low or die trying in progres. :-)

jak bedziesz montowal odwrotnie to mozesz nim o cos uderzyc bo bedzie nisko, chyba bedzie nawet nizej od lapy skrzyni. Przy kontakcie z garbem na drodze mocowanie staba mozna urwac i przy okazji caly wahacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak bedziesz montowal odwrotnie to mozesz nim o cos uderzyc bo bedzie nisko, chyba bedzie nawet

> nizej od lapy skrzyni. Przy kontakcie z garbem na drodze mocowanie staba mozna urwac i przy

> okazji caly wahacz.

przymierzanie pokazało co następuje: aby zamontować staba pod wahaczami, trzeba go w ogóle odwrócić, więc nie ma problemu z wystawaniem go mocno w dół na środku, bardziej się obawiałem, że będzie walił we wydech, ale tam akurat mam samą rurę i jeszcze kilka cm do niej zostało. Niestety mocowania na wahaczach wypadają za blisko kół i śruby wspornika, a nawet sam wspornik centralnie wchodzi w obręcz felgi, może przy seryjnych kołach albo dalej odsadzonych byłoby to do zrobienia, u mnie niestety nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nawet sam wspornik

> centralnie wchodzi w obręcz felgi, może przy seryjnych kołach albo dalej odsadzonych byłoby to

> do zrobienia, u mnie niestety nie.

Jak sądzisz, czy przy 14 " felgach, da się to zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nawet sam wspornik

> Jak sądzisz, czy przy 14 " felgach, da się to zrobić ?

Myślę ż tak, do dyspozycji jest 1,25 cm promienia felgi więcej, może jedynie śruby mocujące obejmę tulei nieco trzebaby skrócić, ale one mają zapas. U mnie w jedną felgę wszedł juz nawet sam wspornik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przymierzanie pokazało co następuje: aby zamontować staba pod wahaczami, trzeba go w ogóle

> odwrócić, więc nie ma problemu z wystawaniem go mocno w dół na środku, bardziej się obawiałem,

> że będzie walił we wydech, ale tam akurat mam samą rurę i jeszcze kilka cm do niej zostało.

> Niestety mocowania na wahaczach wypadają za blisko kół i śruby wspornika, a nawet sam wspornik

> centralnie wchodzi w obręcz felgi, może przy seryjnych kołach albo dalej odsadzonych byłoby to

> do zrobienia, u mnie niestety nie.

a gdybyś zrobił lekki negatyw nie pomogło by hmm.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mianowicie w dniu wczorajszym podszedłem do próby zamocowania staba "na odwrót" to znaczy pod

> wahacze, a wygięcie w górę.

> Wszystko dałoby się może i poskręcać, i dałoby się może jeździć, nawet wydech okazuje się nie byłby

> przeszkodą, gdyby nie jeden szkopuł - przy maks skręcie mocowania staba do wahacza włażą mi we

> felgę (7x13 ET20 plus 10mm dystansu)

> Jakiś patent na to? Ma ktoś zamontowany stab pod wahaczami o tak? (zdjęcie z neta)

> Stab na nie skręconym jeszcze na maksa gwincie i to z helperami już praktycznie jest w budzie no i

> stuka na każdej możliwej dziurze

> Kasta już kiedyś "tjunungowana" w tym miejscu, nie chcę więcej.

Ja u siebie kiedyś zsadziłem staba pod wahacze, pozniej sie dowiedziawszy ze to niepoprawnie... ale zadnego problemu z tym nie miałem. Koła seria, zawias seria. a jak ta śruba drze po kole to spróbuj szpilke obciac i dać śrube od dołu bez łba, taką zamkową powinno pomóc. o wydech mi nie chaczy ani nic dużo miejsca tam bylo przy przelocie z 16v.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.