HARDTECHNO Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 Witam kolegow, chce zakupic zonce autko na celowniku PUNTO II 1.2 , problem w tym jaki silnik wybrac zeby nie narzekac na awaryjnosc? widzialem kilka wersji o mocach 60km, 75km zawieszenie nie gra roli gdyz mam doczynienia na codzien jakie sa bolaczki silnika 1.2? slyszalem o czestej regulacji klawiatury:( oraz czy to prawda ze sa bezkolizyjne? dziekuje za pomoc koledzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 W p2 masz tylko 1,2 8v 60km albo 1,2 16v 80km. Miałem 60km wersję bardzo przyjemny silnik do miasta , małe spalanie , koło 4-5 roku poszła uszczelka pod głowicą a tak 0 problemów. W razie problemów części silnikowe dostępne i niedrogie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 8 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 Wlasnie kolego, auto typowo do miasta, nie szukam szalu dla zonki, bo z bobasem bedzie jezdzic:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > Wlasnie kolego, auto typowo do miasta, nie szukam szalu dla zonki, bo z bobasem bedzie jezdzic:) No to brać , tylko szukaj wersji sx/elx , tak by było : wspomaganie , elektryczne szyby , obrotek z kompem pokładowym. Będzie full wypas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 1.2 60KM do (bodaj) 2005r jest bezkolizyjny, po zmianach niestety już jest kolizyjny. Regulacja zaworów przy noPb typowo miejskiej jeździe w zasadzie nie jest potrzebna, znam silniki które przejeżdżały po 100kkm bez potrzeby regulacji. Sama procedura jest banalnie prosta, do wykonania samodzielnie przy odrobinie umiejętności. 60KM miała nawet klimę więc warto poszukać. w 80KM regulacja jest hydrauliczna, ale kasatory są wrażliwe na jakość oleju i można wdepnąć jeżeli ktoś przesadnie oszczędzał. Reszta w obu jest zbliżona, koszty serwisowe nie zabijają, awaryjność też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 8 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 dziekowka koledzy:) poszukiwania trwaja:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 9 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2013 > dziekowka koledzy:) poszukiwania trwaja:) Jak szukać to ELX/HLX 1,2 16v , regulacja zaworów hydrauliczna, żwawszy niż 1,2 8v. Żeby nie było, miałem P2 1,2 16v 3d z 2000r ELX z DE bez klimy, z szyberdachem, pojazd świetny, silniczek super, z lpg koszty podróży tylko odrobinkę wyższe, niż roweru Z 70kkm, jakie nim zrobiłem spalanie wyszło średnio 6,93l/100km lpg P2fl z 2005r mamy w garażu od nowości, 1,2 8v, 60KM z lpg Active + klima, obecnie przelot 216kkm, silnik tzw. "pozmianowy", szeroki pasek rozrządu, wąskie świece. Z awarii: wtryskiwacz drugiego cylindra - 80pln nowy, centralka wtrysku przy 200kkm, wstawiony nowy ori MM za 830pln, sprzęgło dalej fabryczne, choć w garażu czeka już następca, RIcambi Ori, cały zestaw. Z ciekawostek: Po 150kkm tlne amorki na ORI, po 65pln/szt, wymiana prosta, cały przedni zawias dalej seria jeździ Regulacja zaworów ostatnia była 170kkm temu, a sprawdzane co 40kkm jest Tu średnie spalanie z 214kkm wychodzi 6,71l/100km lpg. Obecnie P2 fl z 1,2 16v jest znowu na moim celowniku PS. W poniedziałek rano było białe 1,2 16v Dynamic z 2005r z Carservice'u z Wawy za 10900pln, po godzinie nieaktualne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darcolo Napisano 9 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2013 > 1.2 60KM do (bodaj) 2005r jest bezkolizyjny, po zmianach niestety już jest kolizyjny. > Regulacja zaworów przy noPb typowo miejskiej jeździe w zasadzie nie jest potrzebna, znam silniki > które przejeżdżały po 100kkm bez potrzeby regulacji. Sama procedura jest banalnie prosta, do > wykonania samodzielnie przy odrobinie umiejętności. Jeżdżę sejem mpi (głowica chyba taka sama), mam już ponad 200kkm i żadna płytka nie była ruszana- wszystko jeszcze mieści się w normie. Niestety też musiałem zmienić upg, ale nie była ona przepalona lecz miała raczej wżery- moja własna niczym nie poparta teoria na ten temat- wymieniać co kilka lat płyn chłodniczy na nowy, bo widocznie stary jest zbyt agresywny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madaw1999 Napisano 10 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 > moja własna niczym nie poparta teoria na ten temat- > wymieniać co kilka lat płyn chłodniczy na nowy, bo widocznie stary jest zbyt agresywny. Producent zaleca wymianę co 2-3 lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 10 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 > Producent zaleca wymianę co 2-3 lata. Lepiej wziąć taki płyn, który wymienia się co 5 lat. Mniej kłopotów, a i częsta wymiana też nie za bardzo służy silnikowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinxxx Napisano 15 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 Podepne się do tematu, a co powiecie o skrzyni półautomatycznej warto się w toładować czy odpuscic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zagór Napisano 15 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 co to właśnie za zmiany były - jest gdzieś to dokładnie opisane, jakieś schematy i szczegóły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 15 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 > co to właśnie za zmiany były - jest gdzieś to dokładnie opisane, jakieś schematy i szczegóły? jest inna głowica, zmienione świece wszystko w imię ekologii... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 16 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 > jest inna głowica, zmienione świece wszystko w imię ekologii... nadmienię tylko, że u mnie jest "gruby pasek" i "cienkie" świece przy korku oleju gumowym-wciskanym, a nie zakręcanym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zagór Napisano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 > jest inna głowica, zmienione świece wszystko w imię ekologii... a jakieś przekroje, dane, rysunki ktos ma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.