Skocz do zawartości

PUNTO II 1.2 ? jaki silnik?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegow, chce zakupic zonce autko na celowniku PUNTO II 1.2 , problem w tym jaki silnik wybrac zeby nie narzekac na awaryjnosc?

widzialem kilka wersji o mocach 60km, 75km

zawieszenie nie gra roli gdyz mam doczynienia na codzien

jakie sa bolaczki silnika 1.2? slyszalem o czestej regulacji klawiatury:( oraz czy to prawda ze sa bezkolizyjne? dziekuje za pomoc koledzy banana-wave.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.2 60KM do (bodaj) 2005r jest bezkolizyjny, po zmianach niestety już jest kolizyjny.

Regulacja zaworów przy noPb typowo miejskiej jeździe w zasadzie nie jest potrzebna, znam silniki które przejeżdżały po 100kkm bez potrzeby regulacji. Sama procedura jest banalnie prosta, do wykonania samodzielnie przy odrobinie umiejętności.

60KM miała nawet klimę więc warto poszukać.

w 80KM regulacja jest hydrauliczna, ale kasatory są wrażliwe na jakość oleju i można wdepnąć jeżeli ktoś przesadnie oszczędzał.

Reszta w obu jest zbliżona, koszty serwisowe nie zabijają, awaryjność też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dziekowka koledzy:) poszukiwania trwaja:)

Jak szukać to ELX/HLX 1,2 16v , regulacja zaworów hydrauliczna, żwawszy niż 1,2 8v.

Żeby nie było, miałem P2 1,2 16v 3d z 2000r ELX z DE bez klimy, z szyberdachem, pojazd świetny, silniczek super, z lpg koszty podróży tylko odrobinkę wyższe, niż roweru zlosnik.gifok.gif

Z 70kkm, jakie nim zrobiłem spalanie wyszło średnio 6,93l/100km lpg

P2fl z 2005r mamy w garażu od nowości, 1,2 8v, 60KM z lpg Active + klima, obecnie przelot 216kkm, silnik tzw. "pozmianowy", szeroki pasek rozrządu, wąskie świece. Z awarii: wtryskiwacz drugiego cylindra - 80pln nowy, centralka wtrysku przy 200kkm, wstawiony nowy ori MM za 830pln, sprzęgło dalej fabryczne, choć w garażu czeka już następca, RIcambi Ori, cały zestaw.

Z ciekawostek:

Po 150kkm tlne amorki na ORI, po 65pln/szt, wymiana prosta, cały przedni zawias dalej seria jeździ zlosnik.gifok.gif

Regulacja zaworów ostatnia była 170kkm temu, a sprawdzane co 40kkm jest zlosnik.gifok.gif

Tu średnie spalanie z 214kkm wychodzi 6,71l/100km lpg.

Obecnie P2 fl z 1,2 16v jest znowu na moim celowniku biglaugh.gif

PS. W poniedziałek rano było białe 1,2 16v Dynamic z 2005r z Carservice'u z Wawy za 10900pln, po godzinie nieaktualne sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.2 60KM do (bodaj) 2005r jest bezkolizyjny, po zmianach niestety już jest kolizyjny.

> Regulacja zaworów przy noPb typowo miejskiej jeździe w zasadzie nie jest potrzebna, znam silniki

> które przejeżdżały po 100kkm bez potrzeby regulacji. Sama procedura jest banalnie prosta, do

> wykonania samodzielnie przy odrobinie umiejętności.

Jeżdżę sejem mpi (głowica chyba taka sama), mam już ponad 200kkm i żadna płytka nie była ruszana- wszystko jeszcze mieści się w normie. Niestety też musiałem zmienić upg, ale nie była ona przepalona lecz miała raczej wżery- moja własna niczym nie poparta teoria na ten temat- wymieniać co kilka lat płyn chłodniczy na nowy, bo widocznie stary jest zbyt agresywny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.