albatros66 Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 Panie i Panowie Kolega szuka dla żony Citroena Xsara Picasso - WAŻNE - z lat 2002-2006 (taki budżet) i pyta Was który z produkowanych wtedy silników w CXP jest najbardziej bezproblemowy (czyli najmniej problemowy). Wiadomo, że może już być spory przebieg, więc także trwałość?? Czy HDI z lat 2002-2006 (1.6 i 2.0) są godne uwagi? A z benzyn która (gaz niekoniecznie ale jak się trafi z gazem): brać 1.6 czy 1.8 ? Ewentualnie typowe sprawy na które należy zwrócić uwagę??? Belka ??? AL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > Panie i Panowie > Kolega szuka dla żony Citroena Xsara Picasso - WAŻNE - z lat 2002-2006 (taki budżet) > i pyta Was który z produkowanych wtedy silników w CXP jest najbardziej bezproblemowy > (czyli najmniej problemowy). Wiadomo, że może już być spory przebieg, więc także trwałość?? > Czy HDI z lat 2002-2006 (1.6 i 2.0) są godne uwagi? > A z benzyn która (gaz niekoniecznie ale jak się trafi > z gazem): brać 1.6 czy 1.8 ? > Ewentualnie typowe sprawy na które należy zwrócić uwagę??? > Belka ??? > AL Ja bym brał benzyne 1,8. I sprawdzić w jakim stanie są progi, bo widziałem u kumpla na warsztacie 2 sztuki 2005-2006 nie "bite" z dziurami w progach. Byłem mocno zdziwiony, a kumpel mówi, że to częsty widok w XP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 wlasnie byle nie 1.8 ktore zlopie olej, ot taka wada fabryczna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
albatros66 Napisano 8 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > wlasnie byle nie 1.8 ktore zlopie olej, ot taka wada fabryczna... Ekhem, to może zdecydujcie się , 1.8 tak czy nie?? A z HDI z tego okresu ???? AL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 tak, 2.0 HDi z Boschem pod maska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
albatros66 Napisano 8 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > tak, 2.0 HDi z Boschem pod maska to tam nie ma silnika tylko siedzi sam Bosch pod maską ???? AL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > Ekhem, to może zdecydujcie się , 1.8 tak czy nie?? > A z HDI z tego okresu ???? > AL HDi z tego okresu to będzie miał realnie >300000km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > HDi z tego okresu to będzie miał realnie >300000km chyba że kupi od pierwszej właścicielki z polskiego salonu to będzie miała 150000 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielin Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > Panie i Panowie > Kolega szuka dla żony Citroena Xsara Picasso - WAŻNE - z lat 2002-2006 (taki budżet) > i pyta Was który z produkowanych wtedy silników w CXP jest najbardziej bezproblemowy > (czyli najmniej problemowy). Wiadomo, że może już być spory przebieg, więc także trwałość?? > Czy HDI z lat 2002-2006 (1.6 i 2.0) są godne uwagi? > A z benzyn która (gaz niekoniecznie ale jak się trafi > z gazem): brać 1.6 czy 1.8 ? > Ewentualnie typowe sprawy na które należy zwrócić uwagę??? > Belka ??? > AL Ja bym brał 1,8 benzynę golasa i sam założył LPG a jeżeli nie masz na to czas to kup z gazem ale jakąś lepszą instalacja typu Stag 4, Landi renzo, Lovato, BRC - pod warunkiem że będzie dobrze ustawione. Co do belki to musisz sprawdzić w jakim jest stanie ( czy nie jest zbytnio skorodowana ) co do HDi to się nie wypowiem bo ja jeżdżę tylko benzyna +LPG i powiem Ci szczerze auto dobre dla kobiety bo wysoko się siedzi i wygodnie ale moim zdaniem godny polecenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
albatros66 Napisano 8 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > chyba że kupi od pierwszej właścicielki z polskiego salonu to będzie miała 150000 km No taki jest plan Nie spieszy się, przegląd przedzakupowy itd. A jako mechanik, co powiesz o 1.8i ??? AL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 napisalem przeciez bierze olej, jedyny, ale na moje powazny feler tego silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > No taki jest plan > Nie spieszy się, przegląd przedzakupowy itd. > A jako mechanik, co powiesz o 1.8i ??? > AL Za słaby jak na taką budę. tak jak pisał Muzyk ma spore zapotrzebowanie na olej osobiście szukałbym pancerne 2.0 HDI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 i to jest sensowne rozwiazanie, a motor na tyle pancerny ze nie balbym sie przebiegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 10 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 1,8i16V lubi olej. Ale można dobrać taki olej, który nie smakuje danemu Pikusiowi, lub smakuje w minimalnych ilościach. No i jest też 2,0i16V, który oleju nie lubi i występuje tylko z automatem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 10 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 > 1,8i16V lubi olej. Ale można dobrać taki olej, który nie smakuje danemu Pikusiowi, lub smakuje w > minimalnych ilościach. > No i jest też 2,0i16V, który oleju nie lubi i występuje tylko z automatem... A z czego kolega wnioskuje że 2.0i16v występuje TYLKO z automatem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 10 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 > A z czego kolega wnioskuje że 2.0i16v występuje TYLKO z automatem ? Wiem że na rynek chiński czy brazylijski były 2,0i z manualem i z fajnymi reflektorami... Ale w EU chyba tylko automat. Aaaaaa, na różnych portalach handlarskich są niby 2,0i z manualem.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
albatros66 Napisano 10 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 Aaaaa, ten 2.0i z automtem to pewnie ma spore spożycie ??? Ale może się dobrze gazuje ????? AL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 10 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 > Wiem że na rynek chiński czy brazylijski były 2,0i z manualem i z fajnymi reflektorami... Ale w EU > chyba tylko automat. Aaaaaa, na różnych portalach handlarskich są niby 2,0i z manualem.... aaaaaa "chyba" to robi różnicę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 11 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 > Aaaaa, ten 2.0i z automtem to pewnie ma spore spożycie ??? > Ale może się dobrze gazuje ????? > AL Benzyny w Pikusiu gazują się bardzo dobrze. Sam miałem stag 300 + valteki i przejeździłem bezproblemowo 100 kkm. Wymianę filterków i regulacje sobie sam robiłem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > i to jest sensowne rozwiazanie, a motor na tyle pancerny ze nie balbym sie przebiegu Mój ma 300 kkm i 9 lat była regenerowana pompa 3 tłoczek czy coś tam poza tym silnik nie sprawia żadnych kłopotów jak na ten przebieg. Oczywiście siedzi tam Bosch pod maską. A przepraszam jeszcze UPG. pozdr. M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 13 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 > A z benzyn która (gaz niekoniecznie ale jak się trafi > z gazem): brać 1.6 czy 1.8 ? Mam 1.6 8V 95KM i mimo tego, że jakoś się jeździ to jak na moje oko za słabe do tego auta. Jak zapakujesz 4 osoby z bagażem to o wyprzedzaniu można zapomnieć. Z drugiej strony w trasie spala 7 litrów LPG a po mieście do 10. > Ewentualnie typowe sprawy na które należy zwrócić uwagę??? > Belka ??? > AL Buda - progi, zawieszenie - tylna belka, wycieki z UPG (sam mam w 1.6), elektryka - tylna wycieraczka, podnoszenie szyb, otwieranie tylnej klapy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekj69 Napisano 14 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Od 2008 roku ujeżdżam 1.8 16V z rocznika 2003. Złego słowa powiedzieć nie mogę. Obecny przelot 149000km. Nic poważnego mnie nie spotkało. Belka tylna żyje i ma się dobrze. Progi mi nie gniją. Ogólnie "rudej" nie widziałem do tej pory na tym aucie. Jedyne co mnie wku****, to przełącznik zespolony pod kierownicą. Kierunkowskazy wariują, drogowe światła same się wyłanczają. Wymieniłem już drugi taki przełącznik i po dwóch latach to samo. Oleju przesadnie mi nie bierze. Wymiany oleju robię co 20000km i w tym okresie dolewam ok. 2 litry (Total 9000). Czy to dużo? No nie wiem. Mega pakowne auto i całkiem wygodne. Tylne fotele trochę twarde i na dłuższe trasy męczące to jest, ale... ja zawsze w wygodnym fotelu kierowcy siedzę. Z wad: duży promień skrętu, co jest kłopotliwe w mieście np. przy parkowaniu. Ograniczona widoczność w lewą stronę spowodowana dużym słupkiem. Kwestia przyzywczjenia, ale żeby nie zrobić sobie, czy też innej osobie kuku, trzeba być mega-czujnym. Ja już się przyzwyczaiłem, ale na początku użytkowania był problem. Ogólnie ten silnik polecam. Demon prędkości to nie jest, ale się odpycha. Na trasę, wczasy z rodziną, przeprowadzkę, remont itp. idealny. Mój w mieście pali 10 litrów i ani się nie zająknie. Zimą , w mieście na krótkich odcinakach wypije 12 litrów i nie przeprosi. Na trasie (tegoroczne lato i przejechane 4800km) wyszło 7,5 litra. Polecam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adaźko Napisano 14 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Przez 4 lata jeździłem XP 2.0 HDI 90KM (bez dwumasy i FAP) z końca 2003 i nie dam sobie złego słowa powiedzieć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.